abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:40:50 #101
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_69635776
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:29 schreef Clif het volgende:

[..]

weet je wat pas dom is.. dat jij gewoon niet kan inschatten dat het voor jou gewoon onmogelijk is... en maar blijft hameren op het feit dat je het wel kan ik wil wel eens weten waar je dat op baseert
Het is toch allemaal mogelijk? Alleen niet via de weg die hij wil.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:45:15 #102
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69635902
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:40 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Het is toch allemaal mogelijk? Alleen niet via de weg die hij wil.
Clif aasde recht op de TS zijn intelligentie. Niet zozeer over de stappen.
Jij bent net zo krom als de soepstengel in de pan.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:47:06 #103
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_69635951
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:45 schreef Zaith het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat intelligentie over internet te pijlen was.
pi_69635981
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:45 schreef Zaith het volgende:

[..]

je zit niet voor niks op vmbo-B, ik vraag me gewoon af waarom TS denkt dat hij het wel kan via welke weg dan ook, er is opzich niks mis met een goede motivatie maar je moet wel reëel blijven
pi_69635996
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:47 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

no shit
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:56:02 #106
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69636205
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:47 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Er zijn ook honderden IQ tests online te doen en andere gekke tests om je intelligentie te meten op een bepaald vlak etc.

Maar ik snap je punt, zowel als ik die van Clif begrijp.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:56:44 #107
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_69636221
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:48 schreef Clif het volgende:

[..]

je zit niet voor niks op vmbo-B, ik vraag me gewoon af waarom TS denkt dat hij het wel kan via welke weg dan ook, er is opzich niks mis met een goede motivatie maar je moet wel reëel blijven
Er zijn genoeg dingen te bedenken waarom het ook wel zo kan zijn. Met aannames komen schiet niemand wat mee op, of je gunt het hem gewoon niet.
Hij moet gewoon mbo gaan doen en van daar verder kijken waar het schip strand, motivatie en ambitie kan hierbij alleen maar goed zijn.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:58:06 #108
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_69636265
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef Zaith het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Er zijn ook honderden IQ tests online te doen en andere gekke tests om je intelligentie te meten op een bepaald vlak etc.

Maar ik snap je punt, zowel als ik die van Clif begrijp.
Gelukkig is alles op internet betrouwbaar, laatst was ik de 500.000ste bezoeker van een site en won ik een BMW!
Niet voor niks zijn echte IQ testen niet in een paar minuten gedaan.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:02:26 #109
250039 Zaith
Verdomde kuwt soeplepel
pi_69636394
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:58 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Gelukkig is alles op internet betrouwbaar, laatst was ik de 500.000ste bezoeker van een site en won ik een BMW!
Niet voor niks zijn echte IQ testen niet in een paar minuten gedaan.
Ik moet je de waarheid vertellen. Ik heb zojuist een nieuwe auto en een reis naar Hawaii voor 2 gewonnen. Ja echt, ik was de 1.000.000ste bezoeker, en vlak daarna was ik op een compleet andere site de willekeurig uitgekozen uitverkorene!

Ga je met mij mee naar Hawaii?

OT: True. Maar er zitten altijd wel een paar goede tussen die wel betrouwbaar zijn tot in een zekere mate.

Netjes trouwens, hebben we allebei een BMW!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:09:24 #110
3542 Gia
User under construction
pi_69636629
Je kunt met VMBO T naar de havo, maar dit wordt door de decanen zwaar ontmoedigd.
Overigens kun je met een VMBO-Basis opleiding ook alleen maar een MBO 1 of 2 opleiding doen.
Daarna eventueel doorstromen naar niveau 3, dan 4 en dan HBO.

Met niveau K(ader) kun je in feite naar een niveau 3 opleiding. Zijn je cijfers hoog genoeg, dan kun je meteen naar niveau 4

TS moet eens met zijn decaan gaan praten, in plaats van alle wijsheden hier vandaan te plukken.
Wellicht is het een goede leerling en kan hij in een jaar tijd alsnog een diploma VMBO T halen en daarmee naar de havo.

Overigens weet ik wel zeker dat iemand met VMBO B niet in één jaar de havo kan doen.
pi_69637204
Ik ben ook vanaf het VMBO-T (met roc erna) naar het HAVO gegaan en dat gaat nu wel redelijk goed, ik ben alleen wat laks met de wat minder belangrijke vakken als Godsdienst, CKV en LO.

Motivatie is wel erg belangrijk, maar je moet het ook het hele jaar vol kunnen houden.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:38:49 #112
3542 Gia
User under construction
pi_69637453
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:30 schreef julian6 het volgende:
Ik ben ook vanaf het VMBO-T (met roc erna) naar het HAVO gegaan en dat gaat nu wel redelijk goed, ik ben alleen wat laks met de wat minder belangrijke vakken als Godsdienst, CKV en LO.

Motivatie is wel erg belangrijk, maar je moet het ook het hele jaar vol kunnen houden.
VMBO met roc erna? Dus eerst ROC en toen naar de havo? Waarom?
Je kunt toch met ROC 4 direct naar het HBO!

Verder gaat het hier om een VMBO-B 'student'.
pi_69637567
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:
Helaas wel.....

Ik heb gebeld naar alle scholen en nergens kan ik terecht. Omdat de meeste scholen (totaal 4) alleen maar havo geven. En de andere school die dan wel TL gaf vond dat ik een kader basis opleiding had moeten hebben, en aangezien ik vmbo basis heb kan ik dat ook wel shaken. Komt erop neer dat ik een beroep mag gaan kiezen op het mbo die mij niet leuk lijkt, maar het is niet anders dankzij dit puike onderwijs systeem . Mischien dat ik iets met beveiliging ga kiezen of iets in die richting, zal toch wat moeten gaan doen...Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.

Het Nederlandse onderwijs
Nee, jij bent zo dom geweest om voor de laagste opleiding te kiezen. Dan moet je nu hier op FOK niet huilie huilie doen maar dan kan je je beter voorbereiden op datgene wat je wel kan gaan doen in de toekomst.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:50:48 #114
3542 Gia
User under construction
pi_69637838
@ TS.
Je kan toch via het MBO opklimmen naar een steeds hoger niveau.
Was Basis jouw eigen keuze of het schooladvies in groep 8?
Offeh.....ben je misschien begonnen op de havo en door niksnutten afgezakt naar VMBO-Basis?
Zo ken ik er namelijk wel meer!
En dan zit je op je bijna 18de eindelijk in de examenklas en heb je spijt van je vroegere acties en moet het schoolsysteem maar even aan jou worden aangepast.

Gewoon even braaf naar MBO 2 (2 jaar), vervolgens nog 2 jaar MBO 3 of met geluk meteen naar 4. En dan nog 3 of 4 jaartjes HBO. Tegen de tijd dat je een jaartje of 26 bent, ben je klaar voor de maatschappij.

Hm. Profiel gechecked. Je bent bijna 17. Dus toch ergens een jaartje blijven hangen.
pi_69640051
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Er zijn genoeg dingen te bedenken waarom het ook wel zo kan zijn. Met aannames komen schiet niemand wat mee op, of je gunt het hem gewoon niet.
Hij moet gewoon mbo gaan doen en van daar verder kijken waar het schip strand, motivatie en ambitie kan hierbij alleen maar goed zijn.
Dat is nou juist het punt, dat wil TS niet. Op het MBO zitten alleen zwakbegaafde nikxnutten en dan blijft TS in diezelfde mentaliteit hangen, denkt hij. Dus wil hij persé Havo doen, of desnoods vmbo-T. Dat dit met een vmbo-B/K diploma niet kan wil hij niet aan. En gaat hij herhalen dat hij héél gemotiveerd is en hij daarom een kans verdient.
Vmbo-T, Havo en Vwo zijn met hard werken onderling nog wel doorstroombaar. Voor vmbo-B en K geldt dat dus niet. Dan heb je het echt over minimale Basiskennis van de theoretische vakken, aangevuld met VEEL uren beroepspraktijkvakken. En dan moet je denken aan bijna 50/50 in lesuren. En dat al vanaf de 2e klas. Dus je kunt wel nagaan dat doorstromen naar een puur theoretisch niveau dan eigenlijk niet meer mogelijk is.

Overigens kiest men in het Basis en Kader niveau idd al in het 2e jaar een beroepsrichting, maar die is niet bepalend voor een MBO vervolgopleiding. Iedere leerling met een vmbo-B diploma kan inschrijven op eender welke MBO niv. 1/2 vervolgopleiding. Dus ook met bijv. een vmbo-B/K diploma Zorg en Welzijn kun je alsnog inschrijven op de MBO opleiding Autotechniek.
Leerlingen met een vmbo-K diploma stromen door naar een MBO niv. 3/4 opleiding. Zij komen hier uiteindelijk hun theoretische vmbo-T medescholieren weer tegen aangezien ook deze op het hoogste niveau MBO-3/4 uitkomen.
Feit blijft idd wel dat alle VMBO leerlingen dus uiteindelijk op (voor) hun 16e moeten gaan bedenken welke beroepsrichting ze op willen gaan. Dat is erg jong idd, maar goed, ook Havo/Vwo leerlingen kiezen rond diezelfde leeftijd een redelijk bepalend profiel.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaveANiceDay op 02-06-2009 18:16:33 ]
I'm counting my sheep and each one that passes is another dream to ashes
And they all fall down..
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:22:36 #116
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_69640620
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Helaas wel.....

Ik heb gebeld naar alle scholen en nergens kan ik terecht. Omdat de meeste scholen (totaal 4) alleen maar havo geven. En de andere school die dan wel TL gaf vond dat ik een kader basis opleiding had moeten hebben, en aangezien ik vmbo basis heb kan ik dat ook wel shaken. Komt erop neer dat ik een beroep mag gaan kiezen op het mbo die mij niet leuk lijkt, maar het is niet anders dankzij dit puike onderwijs systeem . Mischien dat ik iets met beveiliging ga kiezen of iets in die richting, zal toch wat moeten gaan doen...Het is echt heel raar om te snappen waarom er zoveel jongeren zijn met een WA-JONG uitkering.

Het Nederlandse onderwijs
Je hebt toch zelf voor VMBO-B gekozen?
Destijds dacht je waarschijnlijk dat jij jezelf er zo makkelijk van af kon maken en nu moet je hier de consequenties van in zien

Edit:
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:41 schreef Emimich het volgende:

[..]

Nee, jij bent zo dom geweest om voor de laagste opleiding te kiezen. Dan moet je nu hier op FOK niet huilie huilie doen maar dan kan je je beter voorbereiden op datgene wat je wel kan gaan doen in de toekomst.
Dat dus
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:56:03 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69641822
quote:
Maareh....waarom zit je op het VMBO-basis? Als je HBO-ambities hebt dan zit je daar volledig verkeerd. Heb je het aan jezelf te danken, of vond "iedereen" het beter dat je daar naar toe ging. M.a.w. Waarom denk je dat je HAVO aan kan als je nu op BASIS zit?
Dat is niet zo heul moeilijk hoor, gewoon de cito verknooien. En toen ik op het vmbo basis kwam heb ik niet veel meer aan leren gedaan of beter gezegt helemaal niets

Ik denk dat ik in principe havo kan. Echter denk ik wel dat ik er veel energie en moeite in moet steken. En dat ik dan wel met hangen en wurgen mijn havo papiertje haal. En als ik dan eenmaal op het hbo zit zal het wel wat makkelijker gaan, want dan kan ik dingen gaan doen die mij wel leuk lijken, en ben ik automatisch gemotiveerd.
quote:
Wat heeft een wajong uitkering ermee te maken? Weet je wel wat het is?
Ik zei het met een vleugje sarcasme. Maar komt erop neer dat scholieren een uitkering krijgen mits ze 18 of 21 zijn correct me when if wrong. En geen afgemaakte opleiding hebben en derhalve ook geen baan hebben.
quote:
weet je wat pas dom is.. dat jij gewoon niet kan inschatten dat het voor jou gewoon onmogelijk is... en maar blijft hameren op het feit dat je het wel kan ik wil wel eens weten waar je dat op baseert
Weet je wat pas echt dom is..? Als je het niet geprobeerd hebt en er later spijt van krijgt. Stel dat ik op het havo of hbo faal, weet ik teminste wel wat ik niet kan en wel kan. En mischien dat het wel lukt dan is het mooi meegenomen toch?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:05:46 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_69642252
quote:
Clif aasde recht op de TS zijn intelligentie. Niet zozeer over de stappen
En waaruit kan Clif afleiden dat ik zwakbegaafd ben? Ja ik maak wel is een spelfoutje ja. En ik maak wel is lollorposts in de klb. Maar imo ben ik niet zwakbegaafd.
quote:
Mischien ben ik dom geweest ja, alsof ik de enige jongere in nederland ben die dat is geweest. Maar er hebben zeker meerdere factoren meegespeeld, die mij tot dit niveau hebben gebracht. Ik kom ook niet op Fok om te vertellen hoe slecht het is, maar ik probeer iets te bedenken dat ik een 2e kans krijg en dat is nog verrekte lastig in dit land

En jij vind dat ik mij moet gaan voorbereiden op dingen die ik niet zie zitten? Op die manier zal ik toch nooit gelukkig worden en een leuke baan krijgen + houden. Maar waarschijnlijk zit je me de gek aan te steken, en krijg ik wel een denegerend antwoordje terug van jou.
quote:
Was Basis jouw eigen keuze of het schooladvies in groep 8?
Was idd advies van de school en cito. Ik kan me wel omhoog werken op het MBO maar ik ben bang dat ik weer in het oude patroon zal vervallen, dus dat ik meer ga lachen leraren zieken, grappen maken etc..

Nu heb ik een andere vraag.

Als ik niveau 2 haal van transport/logistiek met goede cijfers, kan ik dan meteen niveau 4 doen of versneld niveeau 3?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_69642413
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

Ik denk dat ik in principe havo kan. Echter denk ik wel dat ik er veel energie en moeite in moet steken. En dat ik dan wel met hangen en wurgen mijn havo papiertje haal. En als ik dan eenmaal op het hbo zit zal het wel wat makkelijker gaan, want dan kan ik dingen gaan doen die mij wel leuk lijken, en ben ik automatisch gemotiveerd.
Wat snap je niet aan het feit dat dit met VMBO-B als vooropleiding niet mogelijk is? Halverwege instappen is onmogelijk gezien het feit dat je 3 jaar lang 50% minder theoretische lesuren hebt gevolgd, dus er een flink hiaat in je vakkenkennis zit om die overstap te maken.
Of je moet bereidt zijn op jouw leeftijd weer terug in de Havo brugklas te beginnen? En een school zien te vinden die gelooft in de kracht van jouw motivatie, want laten we eerlijk zijn, in de praktijk zul je nu eenmaal beoordeeld worden op behaalde resultaten in het verleden. En dat is niet helemaal vreemd natuurlijk.
quote:
Weet je wat pas echt dom is..? Als je het niet geprobeerd hebt en er later spijt van krijgt. Stel dat ik op het havo of hbo faal, weet ik teminste wel wat ik niet kan en wel kan. En mischien dat het wel lukt dan is het mooi meegenomen toch?
Weet je wat pas echt dom is? Blijven hangen in de gedachte dat HBO voor jou alleen haalbaar is via de Havo. HBO is nog steeds haalbare kaart voor jou, alleen dan wel via een MBO diploma. En natuurlijk zit daar ook een groep motivatieloze niksnutten tussen, maar als jij zo gemotiveerd bent als je zegt moet je dat naast je neer kunnen leggen en ervoor gaan. Mooi dat je over een jaartje of 4 dan iig een beroepsdiploma hebt waar je als het goed is evt. ook al iets mee kunt mocht je alsnog falen op het HBO.
I'm counting my sheep and each one that passes is another dream to ashes
And they all fall down..
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:27:20 #120
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_69642926
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En waaruit kan Clif afleiden dat ik zwakbegaafd ben? Ja, ik maak wel eenis een spelfoutje ja. eEn ik maak wel eenis lolleorposts in de klb. Maar imo ben ik niet zwakbegaafd.
[..]

Mischien ben ik dom geweest ja, alsof ik de enige jongere in nederland ben die dat is geweest. Maar er hebben zeker meerdere factoren meegespeeld, die mij tot dit niveau hebben gebracht. Ik kom ook niet op Fok om te vertellen hoe slecht het is, maar ik probeer iets te bedenken dat ik een 2e kans krijg en dat is nog verrekte lastig in dit land
Noem eens een aantal externe factoren waar jij verder niks aan kan doen.

Daarnaast kan je natuurlijk wel een 2e kans krijgen. Je moet natuurlijk wel inzien dat een 2e kans dan ook betekent dat je ofwel moet instappen in 1 havo (wat dan ook volledig een nieuwe kans is) of je moet nog een jaartje gaan zwoegen op VMBO-TL.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')