Kom niet hatenquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
Asterix
Ben je in de jaren 90 blijven hangen ofzo
Jij bent van het type dat haat posts plaatst onder muziek video's die je niet mooi vindt op youtubequote:Op donderdag 28 mei 2009 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
Asterix
Wat heb jij dan zoal op je boekenplank staan? Turven als De Goelagarchipel. Boeken die intellectueel overkomen, maar je nog nooit gelezen hebt?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
Asterix
Op de nieuwste dingen na danquote:
Wat moet ik nou met boeken?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:39 schreef zagevent het volgende:
[..]
Wat heb jij dan zoal op je boekenplank staan? Turven als De Goelagarchipel. Boeken die intellectueel overkomen, maar je nog nooit gelezen hebt?
Jij draagt zeker een petje en hebt stekeltjes-haar ?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:46 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Wat moet ik nou met boeken?Ik ben geen ouwe vent ofzo
Volgens mij heb ik die ook nog.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:51 schreef behangplakker het volgende:
Asterix de GallierHet ijzeren schild & het 12e (?) legioen
De vertalers werkten zeker in opdracht van Vlaams Belang?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:06 schreef zagevent het volgende:
Dat is dus zó debiel hé. De nieuwe namen die ze voor Assucrancetourix en Abraracourcix hebben gekozen: Kakafonix en Heroix.
Wat een zever. Omdat ze meer dan 40 jaar geleden die twee namen hebben vergeten te vertalen, doen ze het maar nu. Iedereen kent die twee met hun Franse naam, niemand klaagt erom, maar toch veranderen.
In Kuifje veranderen ze toch Kapitein Haddock niet opeens in Kapitein Schelvis?
Klacht 1: Ik wil albums met Assurancetourix en Abraracourcix ipv. Kakafonix en Heroix.
Klacht 2: Zulke schitterende albums maken ze vandaag de dag niet meer.![]()
Klacht 3: Het laatste album van Asterix was echter verschrikkelijk slecht. De naam Asterix niet eens waardig.![]()
Klacht 4: Ondanks dat Assurancetourix en Abraracourcix Franse namen zijn -én beter dan de twee Nederlandse- blijft Frans een enorme kuttaal.
Dat dus, zelfs in de films werden de franse namen vertaald naar de gangbare nederlandse namen!quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:40 schreef Acinonyx het volgende:
Assurancetourix![]()
Kakofonix![]()
Abraracourcix![]()
Heroix
Ja iedereen die niet van boeken houdt draagt een petje en heeft stekeltjeshaarquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:50 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Jij draagt zeker een petje en hebt stekeltjes-haar ?
Ik heb ze allemaal, maar deze 3 komen meteen in me op als ik aan de beste denk.quote:
Als je de stripboeken leuk vind, dan moet je deze kijken:quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:36 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb ook nog een keer die dvd's op de kop getikt (met die tekenfilms) op de kop getikt voor een tientje.![]()
Alleen mijn favoriete film zit er niet bij (alhoewel Asterix en Cleopatra ook tof is).
Die motherfuckerrrrrrrrrrrrquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:23 schreef J.Herrer het volgende:
Asterix
Die negert piraatquote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:20 schreef Maisnon het volgende:
De piraten vind ik ook zo leuk he
Vooral als Obelix de piraten ziet en ze dan zo aan boord klimmen terwijl ze "Koekoek" roepen
Of dat die neger al zegt "Help! Gallie's aan stuu'boo'd!" en dat ze zichzelf alvast laten zinken
quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:06 schreef zagevent het volgende:
In Kuifje veranderen ze toch Kapitein Haddock niet opeens in Kapitein Schelvis?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |