Ze hoeft niet helemaal hysterisch te worden, ben ook blij voor haar dat ze dat niet is geworden, maar je mag toch in ieder geval verwachten dat ze in staat is om in te zien wat voor laag wezen die verkrachter is en niet te beginnen over respect. Waarom Wilders gelijk weer aangeklaagd moet worden ontgaat mij, we leven hier niet in Iran.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nogmaals, moet ze dan helemaal hysterisch worden? Vond ze het tof? Leuk? Nee, nee en nee.
Waarom dan als een volleerde psycholoog (daar moet je trouwens een universitaire graad voor hebben, iets wat Wilders ook al niet heeft) gaan strooien met termen als 'Stockholm-syndroom'?
Ik vind het ronduit schandalig dat een fractieleider op deze manier over de rug van een slachtoffer van verkrachting gaat. Wat mij betreft mag ie ook hiervoor aangeklaagd worden, het is bespottelijk.
Dat laatste lijkt vooralsnog te kloppen.quote:http://www.nrc.nl/binnenl(...)ende_berispt_Wilders
Premier Balkenende berispt Wilders
Gepubliceerd: 28 mei 2009 16:14 | Gewijzigd: 28 mei 2009 20:00
ANP
Den Haag, 28 mei. Premier Jan Peter Balkenende heeft vandaag zijn afkeuring uitgesproken over de uitspraken die Geert Wilders eerder op de dag deed tijdens het Verantwoordingsdebat.
De PVV-leider kwam met het voorbeeld van een Nederlandse journaliste die meervoudig door de Talibaan was verkracht. Haar ervaring had ze in een boek vastgelegd, waarin ze ook had beschreven dat ze wel eens met respect werd behandeld tijdens haar gevangschap bij de Talibaan. Onbegrijpelijk, vond Wilders het, dat ze haar verkrachting niet erg vond. En „tekenend voor het moreel verval van onze elite”, een elite van politici, rechters en journalisten die volgens Wilders allerlei verschrikkelijke zaken goed praten.
Premier Balkenende noemde de vergelijking van Wilders ,,uiterst pijnlijk en smakeloos''. De vrouw is door Wilders ,,op een beschamende manier'' weggezet, aldus de premier. ,,Ze is nu weer slachtoffer omdat ze zich hier niet kon verweren.'' Balkenende zei dat hij het gevoel had dat Wilders zich diep in zijn hart ook zou schamen voor zijn eigen optreden.
Wilders antwoordde meteen: ,,Voor geen millimeter. Het morele verval van het goedpraten van een verkrachting is tekenend voor de elite waar u ook toe behoort. U kunt bezwaar maken tot u een ons weegt.''
SP-leider Agnes Kant vroeg zich af waar hij het recht vandaan haalde om zo hard over deze vrouw te oordelen, zonder iets over haar persoonlijke omstandigheden te weten. Wilders moest maar eens rustig gaan nadenken, zei PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer, over de manier waarop hij het ongeluk van deze vrouw had gebruikt om een politiek punt te scoren. „Ik denk helemaal nergens over na”, was het verweer van Wilders.
Waarom mag hij dat niet ?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:09 schreef sepulep het volgende:
[..]
Wilders heeft absoluut het recht niet om een verkrachte vrouw te veroordelen om wat ze nu voelt en denkt.
Het probleem is alleen dat ik geen MBO heb, maar universiteitquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Damn ik snap nu wel het hoge aantal MBO' ers in de Wilders stemmen.
Ben je onbekend met het Stockholm syndroom ofzo?
Stockholmsyndroom impliceert dat je ook nog eens mee gaat helpen. Of op zijn minst sympathie toont voor de dader. Iets wat ik in de geschreven artikelen absoluut niet kan bespeuren.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Damn ik snap nu wel het hoge aantal MBO' ers in de Wilders stemmen.
Ben je onbekend met het Stockholm syndroom ofzo?
Heb je universiteit?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:11 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ik geen MBO heb, maar universiteit.
Waar heeft ze dan respect voor de dader? Sympathie? Gevoelens van medeleven? Ze zegt absoluut niet te rouwen om zijn dood, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ze hoeft niet helemaal hysterisch te worden, ben ook blij voor haar dat ze dat niet is geworden, maar je mag toch in ieder geval verwachten dat ze in staat is om in te zien wat voor laag wezen die verkrachter is en niet te beginnen over respect. Waarom Wilders gelijk weer aangeklaagd moet worden ontgaat mij, we leven hier niet in Iran.
Nee.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Iedereen moet na een verkrachting totaal hysterisch worden, doordraaien en 4 jaar in een dwangbuis zitten om bij te komen?
Uit het artikel blijkt dat ze enige sympathie heeft voor haar ontvoerders. En Wilders is een (slimme) huichelaar.quote:Sorry hoor, maar nergens zegt ze begrip te hebben voor de verkrachter. Dat Wilders dat zelf verzint, en daarmee het volk voorliegt, vind ik nog veel erger.
Een soort God voor volgzame kuddedieren, wellicht.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:06 schreef Buschetta het volgende:
Wilders is een soort god. Respecteer dat of verhuis lekker naar Turkije ofzo
Waar heeft ze dan sympathie voor de verkrachter? Ze analyseert hooguit dat hij zijn hormonen niet onder controle had, is dat al sympathie?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:13 schreef waht het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Uit het artikel blijkt dat ze enige sympathie heeft voor haar ontvoerders. En Wilders is een (slimme) huichelaar.
Nee hoor, het is een mogelijk verschijnsel.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:11 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Stockholmsyndroom impliceert dat je ook nog eens mee gaat helpen. Of op zijn minst sympathie toont voor de dader. Iets wat ik in de geschreven artikelen absoluut niet kan bespeuren.
Alleen mensen met een universitaire graad en een fatsoenlijke beta studie hebben het recht om een mening te hebben zonder afgekraakt te worden, yeah rightquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heb je universiteit?
Communicatiewetenschappen. Tja.
Vind je het ook heel erg gek?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:14 schreef Py het volgende:
Tehehe, hoezo weer de boel omdraaien. Wilders heeft een heel betoog van een kwartier waarin hij de eerste minuut gebruikt om de bagatelliserende reactie van een verkrachtte vrouw aan te halen als metafoor om te zeggen dat het kabinet aan het Stockholm syndroom leidt.
En vervolgens gaat iedereen alleen maar zeiken dat hij immoreel is om die vrouw aan te halen. Wilders haalt die vrouw aan. Maar de rest, met Halsema voorop, kaapt haat direct bij hem weg om haar verkrachting verder uit te melken en het hele onderwerp van debat te maken.
Echt, links is loosing it
Nee hoor, dat heeft er niets mee te maken. Ik zou het van iedereen die er punten mee probeert te scoren verwerpelijk vinden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:11 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waarom mag hij dat niet ?
Omdat het Wilders is ?
Een verkrachte vrouw het morele verval van een hele samenleving aanrekenen? Omdat je op die manier nog eens, gratis en voor niks, over de Talibaan mag gaan lummelen, "die zich ook binnen onze landsgrenzen bevindt"?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:11 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waarom mag hij dat niet ?
Omdat het Wilders is ?
Ik stem VVD en nu? Nog steeds een vrij land hoor. Beetje simpel om iemand zo de mond te snoeren.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah ja... jij bent een militair... militairen zijn meestal rechts.... ik weet al waarop jij stemt.
Laten we vooral stoer doen. Vooral weigeren te onderhandelen!
Ja. Ze denkt hem te begrijpen en denkt dat hij zelf wist dat hij fout zat. Begrip is misschien niet helemaal hetzelfde als sympathie maar ligt wel in dezelfde richting.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waar heeft ze dan sympathie voor de verkrachter? Ze analyseert hooguit dat hij zijn hormonen niet onder controle had, is dat al sympathie?
Nee natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Alleen mensen met een universitaire graad en een fatsoenlijke beta studie hebben het recht om een mening te hebben zonder afgekraakt te worden, yeah right.
Vanwege de stemadvies van Dick Berlijn?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik stem VVD en nu? Nog steeds een vrij land hoor. Beetje simpel om iemand zo de mond te snoeren.
Dat dacht ik al. Ook zo'n oorlogszuchtige partij.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik stem VVD en nu? Nog steeds een vrij land hoor. Beetje simpel om iemand zo de mond te snoeren.
Ze heeft er zelf over gepubliceerd. Wilders gebruikte meer haar reactie en maakte zo het bruggetje naar het Stockholmsyndroom van de linkse elite.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vind je het ook heel erg gek?
Nee? Ook niet een klein beetje? Had Wilders niet kunnen bedenken dat verkrachting.
Nogmaals: verkrachting.
Wel een gevoelig, emotioneel beladen onderwerp is?
Hoor eens: het is niet bepaald een onbenullig detail of verspreking ofzo. Dat hij zich dit aanmeet zegt veel over zijn superireuriteitswaan, dat hij denkt over alles te kunnen oordelen. Plus o ja: de rest van zijn betoog (ten minste wat ik er van gelezen heb) rammelt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:14 schreef Py het volgende:
Tehehe, hoezo weer de boel omdraaien. Wilders heeft een heel betoog van een kwartier waarin hij de eerste minuut gebruikt om de bagatelliserende reactie van een verkrachtte vrouw aan te halen als metafoor om te zeggen dat het kabinet aan het Stockholm syndroom leidt.
En vervolgens gaat iedereen alleen maar zeiken dat hij immoreel is om die vrouw aan te halen. Wilders haalt die vrouw aan. Maar de rest, met Halsema voorop, kaapt haar direct bij hem weg om haar verkrachting verder uit te melken en het hele onderwerp van debat te maken.
Echt, links is loosing it
Als ik jou was zou ik stemmen op een partij die wat aan het onderwijs wilt verbeterenquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:21 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Vanwege de stemadvies van Dick Berlijn?
Flauwquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heb je universiteit?
Communicatiewetenschappen. Tja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |