Wanneer de batsman (slagman) met zijn bat bij het streepje is. Er zijn 2 strepen (beetje onduidelijk) voor beide wickets (die paaltjes). Zolang de batsman nog niet bij het wicket is en die paaltjes worden omver gegooit dan is die batsman uit.quote:
Er zijn in principe twee slagmannen in het spel. Er wordt vanaf één kant aangegooid, dus als er telkens één run wordt gemaakt, komen die twee om beurten aan slag (je rent naar de overkant, en als de andere slaat, ren je weer terug). Er kunnen ook echter meer runs worden gemaakt naar verlang het spel nog niet gestopt is. Zo kan iemand aan slag blijven.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:46 schreef Suijk het volgende:
[..]
Met z'n 2en. Dus 1 speler slaat die bal weg, rent naar de overkant van dat pad en weer terug, samen met een andere van je team? En wat als de bal niet gevangen is, maar gewoon in het veld ligt en je tegenstander pakt dus die bal, wat is dan het doel? Waar moet die bal naar toe om die renners 'uit' te krijgen?
Dat vreemde gooien weet ik ook niet. Als de batsman de bal misslaat, dan is het gewoon een goede worp en pech voor de batsman. Dan is het gewoon letterlijk en figuurlijk een vergooide beurt.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:59 schreef Suijk het volgende:
Tnx voor de uitleg, de basis is nu in ieder geval duidelijk. Nu zit ik nog met vragen als 'waarom gooien ze zo vreemd', en 'als je de bal misslaat maar hij mist ook die paaltjes, mag je dan toch een run maken'?
"How's that!?!"quote:Op zondag 7 juni 2009 13:59 schreef UIO_AMS het volgende:
En dan hebben we nog niet eens LBW (Leg Before Wicket) uitgelegd.
Dat kregen wij vroeger op school anders 'gewoon' bij de Engelse les uitgelegdquote:Op zondag 7 juni 2009 13:59 schreef UIO_AMS het volgende:
En dan hebben we nog niet eens LBW (Leg Before Wicket) uitgelegd.
in principe mag je dan een run maken (een bye heet dat dan). Echter, voor die situaties staat er een wicketkeeper (soort catcher) achter de paaltjes om de bal die langs het wicket schiet op te vangen. Komt wel eens voor dat hij hem mist en dan kan je dus een run maken terwijl je de bal mist en de bal ook de paaltjes mist.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:59 schreef Suijk het volgende:
Tnx voor de uitleg, de basis is nu in ieder geval duidelijk. Nu zit ik nog met vragen als 'waarom gooien ze zo vreemd', en 'als je de bal misslaat maar hij mist ook die paaltjes, mag je dan toch een run maken'?
Als de bal gegooid word om geslagen te worden, en de slagman(batsman) hem mist, maar hij tegen z'n been komt.quote:
Lees dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Cricketquote:Op zondag 7 juni 2009 13:57 schreef SCH het volgende:
Pfft, ik probeer het echt te begrijpen en jullie leggen het heel goed uit, maar we moeten nu maar even een meet doen en het in praktijk brengen, anders duizelt het me.
En die wicketkeeper kan hem dus dan ook uitgooien door zo'n niet geslagen bal te vangen en hem snel tegen de wicket te stoten op het moment dat de batsman niet safe staat (bijvoorbeeld door zijn slagbeweging)? Toch?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
in principe mag je dan een run maken (een bye heet dat dan). Echter, voor die situaties staat er een wicketkeeper (soort catcher) achter de paaltjes om de bal die langs het wicket schiet op te vangen. Komt wel eens voor dat hij hem mist en dan kan je dus een run maken terwijl je de bal mist en de bal ook de paaltjes mist.
(Om nog een term er in te gooien, je hebt ook nog een leg bye. Dan raak je de bal niet met je bat maar met een ander lichaamsdeel (meestal je been) en maak je vervolgens een run)
klopt, als de batsman niet probeerd te rennen maar door zijn slagpoging buiten het veilige gebied staat kan de wicketkeeper hem op die manier uit maken, dan heet het een stumped.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
En die wicketkeeper kan hem dus dan ook uitgooien door zo'n niet geslagen bal te vangen en hem snel tegen de wicket te stoten op het moment dat de batsman niet safe staat (bijvoorbeeld door zijn slagbeweging)? Toch?
Ik denk dat het Twenty20-cricket wel goed is voor de sport. Ik denk dat het voor mensen makkelijker en aantrekkelijker wordt om te volgen. Maar dat betekent niet dat het meerdaagse testcricket moet verdwijnen...quote:Op zondag 7 juni 2009 18:09 schreef SCH het volgende:
Ik ben nog benieuwd naar jullie mening, dwerg in het bijzonder, over de purisme discussie
sweet!quote:Op zondag 7 juni 2009 19:17 schreef Vitamine_C het volgende:
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=40922&part=sports
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |