Via PocketPOD met hoofdtelefoon inderdaad en dan is het geluid best wel goed te doen. Maar ik heb geen moeilijke buren, dus gewoon kleine versterker pakken en die niet te hard zettenquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:37 schreef Niara het volgende:
Gewoon een koptelefoon oid gebruiken? Maar valt er dan niet veel van de kwaliteit weg.. of gewoon de manier waarop je het hoort?(sorry, ik ben een nubje)
quote:Hallo,
Ik wil jullie vragen of jullie eventueel beschikbaar kunnen zijn om een
setje te spelen in het voorprogramma van The Offspring op vrijdagavond 28
augustus tijdens Huntenpop in de achterhoek.
Laat even weten of jullie kunnen. Dan laat ik The Offspring jullie site zien
en wat tracks horen.
Groeten, Piet Donker
Promoter Huntenpop
www.huntenpop.nl
Da's wel tof ja!quote:
Vet! Eigenlijk moet je dan gaan spelen op die foute Noodles-signature!quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja Offspring heeft eignelijk een apart optreden op dat festival ofzo![]()
Zou wel heel vet zijn als dat zou kunnen lukken, helaas zijn we niet de enige band die wel wil
En anders heb ik altijd m'n kaartjes nog voor dat concert![]()
Hij had toch zo'n traanplaat gitaarquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:59 schreef TeleluvR het volgende:
Wat zou je moeten uitgeven voor een goed bespeelde, maar technisch puike Les Paul Standard?
Nieuwe zijn niet meer zo duur (+/- ¤ 2000,-)?
[..]
Vet! Eigenlijk moet je dan gaan spelen op die foute Noodles-signature!
[ afbeelding ]
Dat laatste valt nog mee denk ik, het is volgens mij vrij dik glas?quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:14 schreef Meursault het volgende:
Die van glas schijnen wat warmer te klinken. Je moet ze alleen niet laten vallen..
Nee, deze is ducktape, zie foto...quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben gewend alles wat ik ff niet gebruik in m'n bek te steken dus een glaze lijkt me niksv oor mij
[..]
Hij had toch zo'n traanplaat gitaar
Sterker nog, er zijn modellen (niet zeker of dit er 1 is) die daadwerkelijk ducktape op de body hebben!quote:
Dat is in Vera toch?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik ga wss 5 juni met een aantal vrienden heen. Gezellie. I kissed Charles.
Welke Indie ga je kopen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef EvilWasp het volgende:
Weten jullie misschien een Indie Guitars dealer rond Amsterdam?
Ik misschien ook nog wel even.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is in Vera toch?
Misschien ga ik ook wel.
Nah ben nog een beetje aan het orienteren, maar die semihollowbodies (a la ES335) lijken mij wel vet. Ben opzoek naar iets om de Telecaster + Vox AC15 (is wel super geil trouwensquote:
SG's vet zijn vet, die moet je niet wegdoen!quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
En voordat mensen weer gaan zeiken dat SG's vet zijn en dat ik hem niet weg moet doen enzo, ik ben er al uit dat ik er niks fatsoenlijks meer uit kan halen
Minimeetquote:
Is Ibanez Artcore misschien ook wat? Die zijn ook goed geprijsd. Ik ben er zelf niet erg bekend mee, maar een vriend heeft er één en die is er dik tevreden mee.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Nah ben nog een beetje aan het orienteren, maar die semihollowbodies (a la ES335) lijken mij wel vet. Ben opzoek naar iets om de Telecaster + Vox AC15 (is wel super geil trouwens) uit te balanceren. En voor die goede prijs ben ik benieuwd of het Epiphone beat. Maar verder heeft Indie sowieso nog wel wat interessante modelletjes.
Dan zijn de belangrijke mensen alvast aanwezigquote:
Waarom wil je dat? Kun je nog beter gaan scalloppen denk ik.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:08 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat ik een gitaar wil gaan ontfretten. Heb er hier nog eentje liggen waar ik nog iets mee moet gaan doen
Voor het effect, van scallopen gaat je gitaar niet anders klinken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom wil je dat? Kun je nog beter gaan scalloppen denk ik.
De importeur van Indie Nederland is er in April mee opgehouden, ik weet niet of er inmiddels een andere importeur is, maar er zijn nog genoeg winkels die Indie's in de winkel hebben hangen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef EvilWasp het volgende:
Weten jullie misschien een Indie Guitars dealer rond Amsterdam?
SG G-400 Cherry met GFS Crunchy Pat in de bridge en originele pickup bij de neck.quote:
Ik ga dit weekend proberen bij hem langs te gaan, dan kunnen we even vergelijken. Hij was in de studio geweest en zegt dat hij ook goed staat...quote:
Gitaar klinkt inderdaad zeer vet! Hoe is je setup hier?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Gisteravond ff begin gemaakt voor opnames van 2 nummers, gitaar en zang erop gezet. Vandaag de bas en dan eens mixen
Nu ff snelle mix gemaakt tracks schoongepoetst en ff recht gezet, zijn mixen zonder bas dus dus klinkt wat leeg en soms ontbreekt er opeens een bridge ofoz![]()
![]()
Maarja jullie hebben vast tips hoe of wat enz alvast waar ik op kan gaan letten
One Armed Bandit
en
2 A.M.
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=958275
Vind het gitaargeluid zo eigenlijk wel vet, nog niks aan veranderd maar vind eht er wel lekker uit komen
Hm, ik ben nu een projectgitaartje aan het schuren (en straks ontfretten, dat moet gewoon)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Volgende week laatste week bij de baas naar het schijnt...
Dus iemand die nog wat gefikst moet hebben zegt het maar
Heb nog een versterker liggen en die bas natuurlijkquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon een stuk kabel kopen en 2 neutrik pluggen ben je voor 2 tientjes klaarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:52 schreef SpiPz het volgende:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe gitaarkabel omdat mijn electrische gitaarkabels elke keer stuk gaan.
Heb al even op internet gekeken maar niet een bepaald merk/kabel gezien die ik moest hebben of die werd aanbevolen.
Iemand suggesties?
Eisen die ik eraan stel:
-Budget 50 euro
-Gaat nooit kapot(of bijna nooit eigenlijk)
-Zo helder mogelijk geluid, zonder storing
- 3 of 6 meter
Ik gebruik over het algemeen cordial kabels, zijn best goed, stuk gaan ze amper (goed, ze kunnen stuk, maar dat heb je met elke kabel), en over het geluid heb ik niet te klagen, prijs: ergens rond de 2 tientjes van dribbel bij de feedback, of rond de 3 tientjes...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:52 schreef SpiPz het volgende:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe gitaarkabel omdat mijn electrische gitaarkabels elke keer stuk gaan.
Heb al even op internet gekeken maar niet een bepaald merk/kabel gezien die ik moest hebben of die werd aanbevolen.
Iemand suggesties?
Eisen die ik eraan stel:
-Budget 50 euro
-Gaat nooit kapot(of bijna nooit eigenlijk)
-Zo helder mogelijk geluid, zonder storing
- 3 of 6 meter
Dat is kut.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
1500 ofzo...quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:59 schreef TeleluvR het volgende:
Wat zou je moeten uitgeven voor een goed bespeelde, maar technisch puike Les Paul Standard?
Nieuwe zijn niet meer zo duur (+/- ¤ 2000,-)?
[..]
Vet! Eigenlijk moet je dan gaan spelen op die foute Noodles-signature!
[ afbeelding ]
wat doet een bluesgitaristje dan met een metal pedaal!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Godverdomme, ik koop ook nooit weer wat via marktplaats, nu heb ik weer een Boss MT-2 Metal Zone waar een ruis afkomt alsof de versterker uit het jaar 1880 komt.![]()
@ Cynic: Ik heb denk ik binnenkort een flightcase voor mijn versterker nodig.
Idd, de gitaarwinkel hier maakt ze ook. En nog een jaar garantie ook!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik gebruik over het algemeen cordial kabels, zijn best goed, stuk gaan ze amper (goed, ze kunnen stuk, maar dat heb je met elke kabel), en over het geluid heb ik niet te klagen, prijs: ergens rond de 2 tientjes van dribbel bij de feedback, of rond de 3 tientjes...
Zoveel nog?quote:
Ik zit in een classic rock band waar we Van Halen achtige dingen spelen maar ik heb gister een Marshall jackhammer geprobeerd en dat is beter.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:48 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
wat doet een bluesgitaristje dan met een metal pedaal!
Dan wil je eigenlijk onderstaande versterker hebbenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:08 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik zit in een classic rock band waar we Van Halen achtige dingen spelen maar ik heb gister een Marshall jackhammer geprobeerd en dat is beter.
Wat een knoppenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dan wil je eigenlijk onderstaande versterker hebben![]()
[ afbeelding ]
Als je retro wilt, dan is dit toch ietsje meer retro:quote:
Nou die is wat complex ik wil geen versterker waarbij je eerst de handleiding uit je hoofd moet lerenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je retro wilt, dan is dit toch ietsje meer retro:
[ afbeelding ]
Ik denk eigenlijk wel minder hoor, 1300 ofzoiets..quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoveel nog?
Dan gaat ie na de zomer op marktplaats!
Ja hoor eens, daar gaat mijn droomquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk wel minder hoor, 1300 ofzoiets..
ja... ik ben echt kei hard voor les pauls tegenwoordig! kan er alles mee (al is een goeie strat met humbucker in brug ook altijd goed!). vind juist zo vet dat het een donkerder geluid heeft dan een strat, maar het heldere van een strat is ook weer cool met cleane dingenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:48 schreef TeleluvR het volgende:
We gaan het wel zien... Van de zomer nog maar even lekker op spelen, maar ik heb die klik gewoon niet bij Les Pauls. Balen, want ze zijn wel heel mooi!
Clean vind ik sowieso een strat of tele leuker. Bespeelbaarheid is beter alsmede gewicht/comfort. Alleen de vervormde geluiden zijn onverslaanbaar. Maar goed, ik speel toch meestal met weinig vervorming of clean en om daarvoor de LP nou te houden....quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:12 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja... ik ben echt kei hard voor les pauls tegenwoordig! kan er alles mee (al is een goeie strat met humbucker in brug ook altijd goed!)
Nou dat is een leuke bijkomstigheid de initiële reden om humbuckers in een les paul te gebruiken is omdat ze minder bijgeluid makenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:15 schreef Jorikjet het volgende:
yes, een les paul is gemaakt voor de grom, dattie clean ook oke is, is een leuke bijkomstigheid
Is it Blockhead? YES IT ISSS!!quote:
Idd ik moet er vanquote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:11 schreef Cynic het volgende:
Elke keer dat ik dat nummer hoor, in welke versie dan ook, vind ik hem weer een stukje erger...
noiseless singlecoils klinke ook goed!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:03 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nou dat is een leuke bijkomstigheid de initiële reden om humbuckers in een les paul te gebruiken is omdat ze minder bijgeluid maken
Hoewel dat dan vaak in feite weer humbuckers zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 15:54 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
noiseless singlecoils klinke ook goed!
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:29 schreef brother52 het volgende:
Ik heb net mijn gitaar gerepareerd![]()
Het stickertje van een volumeknop was er af
ProosTquote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:18 schreef Aresdreams het volgende:
pfff, als een bezetene vandaag aan het werk geweest...
gordijnrailing+gordijnen opgehangen, 4 lampen opgehangen, en nu aan de drank \o/
Nee volgens mij begrijp je me wel goed :p, je kan scales gewoon opschuiven dus? Dat zou mooi zijnquote:Op zondag 31 mei 2009 13:28 schreef Metaalkop het volgende:
Je kan een scale in principe op elke fret spelen toch? Gewoon alles opschuiven.
Of ik begrijp je verkeerd, dat zou goed kunnen
1 2 3 4 5 6 | B|-----------------5-8------ G|-------------5-7---------- D|---------5-7-------------- A|-----5-7------------------ E|-5-8---------------------- |
1 2 3 4 5 6 | B|------------------7-10------ G|--------------7-9----------- D|----------7-9--------------- A|------7-9------------------- E|-7-10----------------------- |
maar je speelt niet dezelfde scale..quote:Op zondag 31 mei 2009 16:01 schreef Metaalkop het volgende:
Laat ik het eens zo proberen. Je speelt nu dit (min of meer):
[ code verwijderd ]
, de toonladder van A.
Die kan je opschuiven naar bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
dat is B. Natuurlijk kan je ook naar beneden gaan, bijvoorbeeld vanaf de 3e fret op je E snaar (toonladder van G)
Heb je hier wat aan?
Is niet de toonladder maar de bluesladderquote:Op zondag 31 mei 2009 16:01 schreef Metaalkop het volgende:
Laat ik het eens zo proberen. Je speelt nu dit (min of meer):
[ code verwijderd ]
, de toonladder van A.
Die kan je opschuiven naar bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
dat is B. Natuurlijk kan je ook naar beneden gaan, bijvoorbeeld vanaf de 3e fret op je E snaar (toonladder van G)
Heb je hier wat aan?
Is niet de bluesladder maar de mineurpentatonische ladderquote:Op zondag 31 mei 2009 16:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is niet de toonladder maar de bluesladder
stelletje mieren neukersquote:Op zondag 31 mei 2009 17:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Is niet de bluesladder maar de mineurpentatonische ladder
Hoe bedoel je?quote:
enquote:Op zondag 31 mei 2009 16:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is niet de toonladder maar de bluesladder
Dat doet er niet toe, het gaat om het principe.quote:Op zondag 31 mei 2009 17:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Is niet de bluesladder maar de mineurpentatonische ladder
nja het is een andere toonladder en ik dacht dat hij juist dezelfde toonladder wilde spelen maar dan in een andere positiequote:
Echt wel aan het mixen jij vlegelquote:Op maandag 1 juni 2009 09:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Wakker worden allemaal het is al werktijd![]()
O nee toch niet![]()
![]()
![]()
![]()
k dan heb ik het gewoon verkeerd begrepenquote:Op zondag 31 mei 2009 22:18 schreef Metaalkop het volgende:
Voor zover ik uit zijn bericht kon opmaken heeft 'ie geen bepaalde toonladder aangegeven. Daarnaast ging het om het principe van 'schuifbare' toonladders.
quote:
http://www.imdb.com/title/tt1337633/quote:Op maandag 1 juni 2009 11:57 schreef Witchfynder het volgende:
Kom in contact met je innerlijke forum.
quote:Op maandag 1 juni 2009 12:53 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt1337633/
Uh? Heb even geen idee wat je bedoeldquote:
Of dat telefoongesprek met shoarma sander.quote:Op maandag 1 juni 2009 12:09 schreef guitarist het volgende:
[..]
Oké, degene die denkt dat hier enige serieuse bedoeling bij het filmpje zit moet dood.
Het zijn in ieder geval stalen snaren, want het is een westerngitaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:19 schreef Woenselkees het volgende:
Hallo,
Ik speel al enkele jaren elektrisch, maar tegenwoordig voel ik er ook wat voor om een akoestische gitaar te kopen, gewoon voor derbij, feestjes, vakantie e.d. Nou heb ik er een gezien op Thomann.de de http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbcg45.htm Harley Benton HBCG45
Nou heb ik enkele vragen; het is natuurlijk een el-cheapo gitaar, maar kan hij het wel langer dan +/- 20 uur volhouden? en zit het met staalsnarige gitaren ook met al die maten? 3/4 4/4 7/8 e.d.? of gewoon een standaardmaat?
Bedankt
Dat wist iik nou ook welquote:Op maandag 1 juni 2009 21:51 schreef Newde het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval stalen snaren, want het is een westerngitaar.
Ik ken het merk niet. Je speelt al enkele jaren gitaar. Heb je echt niet wat meer geld over voor een gitaar?quote:Op maandag 1 juni 2009 21:19 schreef Woenselkees het volgende:
Hallo,
Ik speel al enkele jaren elektrisch, maar tegenwoordig voel ik er ook wat voor om een akoestische gitaar te kopen, gewoon voor derbij, feestjes, vakantie e.d. Nou heb ik er een gezien op Thomann.de de http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbcg45.htm Harley Benton HBCG45
Nou heb ik enkele vragen; het is natuurlijk een el-cheapo gitaar, maar kan hij het wel langer dan +/- 20 uur volhouden? en zit het met staalsnarige gitaren ook met al die maten? 3/4 4/4 7/8 e.d.? of gewoon een standaardmaat?
Bedankt
Harley Benton heeft best prima dingen... Nouja... het werkt, maar van de afwerking moet je niet veel verwachten!quote:
Idd, maar het is maar gewoon voor erbij, feestje, vakantie tuin enzo. Mijn elektrische wordt veel vaker gebruikt, en wil ik dus meer aan uitgeven. Mn budget is niet echt groot, ben maar een eenvoudige vakkenvullerquote:Op maandag 1 juni 2009 23:23 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik ken het merk niet. Je speelt al enkele jaren gitaar. Heb je echt niet wat meer geld over voor een gitaar?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 06:48 schreef Aresdreams het volgende:
iemand gaat nu dus veel koffie nodig hebben
Erdinger is altijd goedquote:Op maandag 1 juni 2009 00:54 schreef The_Dean het volgende:
Lijkt me een prima samenvatting van het weekend
[ afbeelding ]
Het is een standaart size westerngitaarquote:Op maandag 1 juni 2009 21:19 schreef Woenselkees het volgende:
Hallo,
Bedankt
De recensies die ik lees over HB-spul zijn best positief. Ik denk erover na om de akoestische bas te kopen, zo voor even erbij. Ik heb namelijk nu nog geen zin om 300+ euro te investeren in een ding wat ik waarschijnlijk niet vaak hoef te gebruiken (mocht dat veranderen kan ik alsnog een Cort, Motion of Dean kopenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:06 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Het is een standaart size westerngitaar
Ik heb dit jaar ook gezocht naar westerngitaren op thomann, die harley bentons leken me wel wat. Echter was ik na 30 seconden op andere gedachten toen ik zag dat thomann voor 90 euro ook FENDER CD-60 series verkoopt. Naar mijn persoonlijke mening ben je veel beter uit met zo'n gitaar dan dat je wat geld bespaart om vervolgens thomanns 'budget-huismerk' te kopen.Toen ik mijn 90 euro-fender binnenkreeg na 5 dagen was ik vrij verbaasd over de kwaliteit. Ik heb em nu sinds januari en ik speel er elke week zo´n 2.5 uur op om allerlei dingen te oefen en foutjes te corrigeren.Tot nu toe absoluut geen problemen met levensduur/onderhoud. En het lijkt me vrij standaart dat een gitaar het >20 uur volhoud, ik denk niet dat thomann ze op de markt brengt als ze van zulk inferieure kwaliteit zijn.
Ja dat was duidelijk het vetste optredenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:00 schreef Metalfreak het volgende:
Weer terug van Pinkpop
Het was weer geweldig, beste optreden van Pinkpop was toch echt Pendulum! Damn, wat een energie was er in die tent, was bijna één grote pit
Da's geen geld... koopje!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:51 schreef Cynic het volgende:
Wil iemand nog een Gibson LP kopen? Ik ken iemand die de zijne wegdoet. Ik geloof dat hij er ¤450 voor wil hebben. Het is een rode studio geloof ik.
Te gek!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:39 schreef Witchfynder het volgende:
*proest*
http://www.thomann.de/nl/(...)sical3_4e_guitar.htm
Dat dacht ik ook.quote:
Zou het maar doen... aan mij is het niet besteedt, ik mot zelf nog een LP kwijt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.
Misschien moet ik hem zelf....
Ja, met Pendulum was het één groot feest daar. En Shinedown ben ik nu aan het kijken op 3voor12, vind het nu jammer dat ik ze niet gezien heb eigenlijk...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat was duidelijk het vetste optreden
Shinedown was ook erg vet, had er nooit van gehoord maar erg tof
Op Camping A en dan op het veld waar je de camping opkomtquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, met Pendulum was het één groot feest daar. En Shinedown ben ik nu aan het kijken op 3voor12, vind het nu jammer dat ik ze niet gezien heb eigenlijk...
Waar stond jij dan ergens op de camping?
Ja precies, ik snap het gezeik ook nooit zo. Ik stond op camping B, maar ook daar was de sfeer echt superquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Op Camping A en dan op het veld waar je de camping opkomt
Best veel dingen nog gezien en qua festival is het me nog behoorlijk meegevallen na al dat afzeikerige wat je altijd hoort tegenover lowlands
Wat dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
na al dat afzeikerige wat je altijd hoort tegenover lowlands
Nou, meestal dat gezeik van "op de camping is geen sfeer" en "buiten de optredens is er niets te zien" en zo'n dingen...quote:
Ik ook, maar festivalcampings kunnen nog netquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:36 schreef Aresdreams het volgende:
met mij op e camping zou het al een stuk minder sfeer hebben... wat heb ik een hekel aan campings
Nou moet ik wel zeggen dat ik na de DJ's rond een uurtje of 3 naar m'n tent liep en dat het gewoon hélemaal stil was op de campingquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou, meestal dat gezeik van "op de camping is geen sfeer" en "buiten de optredens is er niets te zien" en zo'n dingen...
Moeten ze eens op Wacken kijken. Om 5 uur 's nachts staan de Duitsers naast je met vikinghelmen op de BBQ'en en redden de Zweden in hun blote kont rondjes door de graanveldenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou moet ik wel zeggen dat ik na de DJ's rond een uurtje of 3 naar m'n tent liep en dat het gewoon hélemaal stil was op de campingen iemand moeilijk ging doen dat we stil moesten zijn omdat ze wouden slapen
Dat heb je op lowlands dan weer niet
En als er toevallig een band is die je niet wil zien is er idd geen kloot te beleven
Niet echt mijn type publiekquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Moeten ze eens op Wacken kijken. Om 5 uur 's nachts staan de Duitsers naast je met vikinghelmen op de BBQ'en en redden de Zweden in hun blote kont rondjes door de graanvelden.
super gefeliciteerd zeg!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys,
Ik ben afgelopen weekend vader geworden van een zoon, we noemen hem Ingmar. Ik heb afgesproken dat hij over een jaar of twintig op Pinkpop staat.
Wel heftig, een kind krijgen, maar ook heel tof.
Goed, nu weer over gitaren.
Er zat in de tent naast ons een gast met een tuba of andersoortige toeterquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou moet ik wel zeggen dat ik na de DJ's rond een uurtje of 3 naar m'n tent liep en dat het gewoon hélemaal stil was op de campingen iemand moeilijk ging doen dat we stil moesten zijn omdat ze wouden slapen
Dat heb je op lowlands dan weer niet
En als er toevallig een band is die je niet wil zien is er idd geen kloot te beleven
Maak je zelf een fretloze bas? Dat kan natuurlijk ook, nog nooit zo bekekenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:12 schreef Cynic het volgende:
Zo, de frets zijn er allemaal uit.
Jij had toch ook een fretloze bas gemaakt, Daniël? Waarmee had je de gaten van de frets opgevuld?
Als het goed is als ze inlays doen vullen ze de ruimtes daaromheen met zaagsel (heel fijn) op en dan met hars of iets, dus waarschijnlijk moet dat daarmee ook kunnenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:12 schreef Cynic het volgende:
Jij had toch ook een fretloze bas gemaakt, Daniël? Waarmee had je de gaten van de frets opgevuld?
Met fineer. Met vloeibaar/kneedbaar hout wordt het snel kartelig. Als je ook nog eens de fretslots eerst te lijf gaat met een heel dun zaagje waarvan de karteltjes niet om en om naar buiten staan (is een naam voor, maar geen ideequote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:12 schreef Cynic het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys,
Ik ben afgelopen weekend vader geworden van een zoon, we noemen hem Ingmar. Ik heb afgesproken dat hij over een jaar of twintig op Pinkpop staat.
Gefeleciteerdquote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys,
Eigenlijk alleen een goede geluidskaart. Opnemen kun je doen met Audacity (gratis) of evt met Cubase of een anderssoortig opnameprogramma. Een goeie geluidskaart heeft één of meerdere ingangen, en let er op dat hij een lage latency heeft. Je hebt al redelijke geluidskaarten (PCI-e of USB) voor een euro of 60.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:38 schreef thettes het volgende:
Wat moet ik aanschaffen als ik met mijn keyboard iets in wil spelen, dat vervolgens via koptelefoon horen en tegelijkertijd gitaar eroverheen opnemen (akoestisch met piezo elementje) en dan als laatste eventueel nog daaroverheen een zanglijn, bas of drum (van elek. drumstel). (of in andere volgorde natuurlijk).
iig gaat het erom dat je het allemaal in je eentje stap voor stap kan doen.
Zie op de feedback site namelijk "workstations" en recording apparatuur. Vraag me eigenlijk het verschil af, en wil weten hoe goedkoop het kan.
De twee toonknoppen maken de middelste en de pickup het dichtst bij de nek dofferquote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:14 schreef KjellB het volgende:
Hey,
Ik ben pas begonnen met gitaar spelen. Ik heb een Fender Squier met één volume regelknop en twee toonregelknoppen. Ik vroeg me af waar dat laatste voor is?
En heeft iemand nog tips om de basics onder de knie te krijgen? (Nu ik toch aan 't vragen ben)
Als je een kleine simpele en goedkope setup wilt is de toneport serie idd een goed idee!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:45 schreef Witchfynder het volgende:
Je kunt wel een mengpaneetje aan je PC hangen en via een preamp dingen opnemen, zo werken (thuis)studio's wel vaak, geloof ik, maar dat kan best duur worden denk ik (al weet ik prijzen van preamps niet zo goed).
Met een unit als een Line 6 Toneport kom je ook al ver denk ik. Zulke apparaatjes heb je ook van Alesis (ofzo?) en M-Audio enzo.
Klinkt gaafquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:24 schreef metallicattim het volgende:
Helaas is de Toneport UX-1 ( 129 euro ) niet meer te krijgen... ik ben ook tevergeefs ernaar op zoek...
De Toneport UX-2 ( 189 euro geloof ik ) is dan een andere keuze, maar wel meteen een heel stuk duurder.
Onze gitarist heeft nog de UX-1 kunnen kopen en hij is er zéér tevreden over. Hij heeft rechtstreeks via de UX-1 wat nieuwe nummers opgenomen en die klinken echt super goed.
De software die erbij zit met de speaker/amps emulators e.d. zijn helemaal geweldig.
-edit-
Hoop dat het de juiste is, ik zit op werk dus kan het niet checken, maar dit is een voorbeeld van een UX-1 nummer wat hij opgenomen heeft:
http://www.dakenklus.nl/SE/Nieuwe tracks/Nieuw1.mp3
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys,
Heet dat ding nu dan de Studio UX-1?quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:54 schreef Witchfynder het volgende:
De nieuwe zwarte versie van de UX-1 is wel te koop. Jammer dat ik toen Feedback (oa) die rode versies ging dumpen niet geprofiteerd heb. Je kon toen een UX-1 kopen voor 99,- ofzo.
Check www.myspace.com/SevenEnds voor 4 fatsoenlijke opnamesquote:
quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Onze drummer vertelde gisteren ook dat hij ooit kinderen wil. Een meisje en een jongen en dan noemt hij ze Floor en Tom.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:07 schreef guitarist het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Onze drummer vertelde gisteren ook dat hij ooit kinderen wil. Een meisje en een jongen en dan noemt hij ze Floor en Tom.
Ozzy stond handtekeningen uit te delen en zonnebrillen te verkopen op camping A op Pinkpopquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:43 schreef Witchfynder het volgende:
Ze draaien vaak Ozzy op Hardradio. Eigenlijk is zijn muziek (en zijn stem) helemaal niet zo boeiend.
Denk dat je plugin uitgeschakeld is, dat heb ik ook wel eens (ik gebruik mediaplayer, even opnieuw aanvinken)quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:02 schreef The_Dean het volgende:
Waarom voegt mijn LastFM geen nummers meer toe?
Sowiesoquote:
Klinkt goed!quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:34 schreef metallicattim het volgende:
Check www.myspace.com/SevenEnds voor 4 fatsoenlijke opnames
quote:
Tips?quote:
Verdubbel / driedubbel je budget, dan kom je in een klasse die qua prijs/kwaliteit veel beter is. En dan houd je het ook langer vol, denk ik.quote:
Ik ben nog maar een beginneling.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Verdubbel / driedubbel je budget, dan kom je in een klasse die qua prijs/kwaliteit veel beter is. En dan houd je het ook langer vol, denk ik.
Ja. Zeker als je echt weet dat je het wilt leren. Punt met instrumenten is, dat als je begint met een ultrabudgetsetje dan zal je nooit het geluid of speelcomfort halen dat je nodig hebt. Dit wekt dan al snel de illusie dat je "het niet zo goed kunt" en wekt ook frustratie op (qua gitaar weet ik dat uit eigen ervaring!).quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:28 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik ben nog maar een beginneling.
Is het wel verstandig om er meteen een paar honderd aan uit te geven?
Waarom staat dit nog niet in de OP?quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja. Zeker als je echt weet dat je het wilt leren. Punt met instrumenten is, dat als je begint met een ultrabudgetsetje dan zal je nooit het geluid of speelcomfort halen dat je nodig hebt. Dit wekt dan al snel de illusie dat je "het niet zo goed kunt" en wekt ook frustratie op (qua gitaar weet ik dat uit eigen ervaring!).
Je geld is dan veel beter gespendeerd aan een goedkopere middenklasser (Yamaha Pacific, Squier enzo). Hier je kun je veel langer plezier van hebben en mocht het toch niks worden dan zijn deze gitaren veel makkelijker te verkopen, omdat er altijd wel interesse in is. Deze gitaren kosten rond de 250,- (veel minder tweedehands natuurlijk). Dan nog een versterktje erbij. Is wel veel meer geld, maar je haalt er ook veel meer waarde uit.
Je kunt ook voor ongeveer 100 een akoestische kopen en daar even mee rommelen (of misschien zelfs eentje lenen for the time being). Dat scheelt ook wel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:28 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik ben nog maar een beginneling.
Is het wel verstandig om er meteen een paar honderd aan uit te geven?
Lijkt mij een uitstekende taak voor jouquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:08 schreef Aresdreams het volgende:
misschien iets voor het volgende topic? nu alvast in de wiki platsen dan
Gefeliequote:Op woensdag 3 juni 2009 20:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Baantje! Ben nu afwasser in een restaurant.
De aanhouder .......quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:09 schreef Cynic het volgende:
Ik krijg alleen maar afwijzingen...
Maar ik ben dan ook niet meer jong en fruitig natuurlijk.
Gefeliciteerd man!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys,
Kan je concurrent van de Kelly Family wordenquote:Op donderdag 4 juni 2009 07:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man!
Nu maar hopen dat het Baby Acquisition Syndrome niet toeslaat, anders heb je er straks 20!
fout! ik ben daar veel te lam voorquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekende taak voor jou. Jij kan zulke dingen, jij zit er op
.
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
Hee guys,
Of een Marshall kopen opknappen en weer met winst doorverkopen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:23 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ook nog niks... nu deze week wel werk en als ik de wandelgangen mag geloven volgende week ook... maar kan net zo goed elk moment voorbij zijn.
En zoek er stiekem nog iets naast wat wat meer oplevert dan die paar tientjes aan gitaarsleutelarij van nu
Misschien die projecten eens afmaken en duur verkopen
quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:10 schreef Cynic het volgende:
Jaja, "rode instrumenten"
Flying V's zijn niet echt mijn ding, maar ik vind dit dingetje toch wel interessant. De rode is ook erg mooi.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:18 schreef Witchfynder het volgende:
Die kleur.
[ afbeelding ]
Ik houd normaal niet van rode instrumenten, maar dit is wel gaaf.
En er zit verschil in USA en importquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:13 schreef Meursault het volgende:
[..]
Flying V's zijn niet echt mijn ding, maar ik vind dit dingetje toch wel interessant. De rode is ook erg mooi.
Zomaar uit interesse: Weet iemand wat 'ie kost? Die Dean signatures zijn allemaal nog goed betaalbaar (en sommige zelfs goedkoop!).
Ook bij de signatures? Wat kost een USA signature ongeveer?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En er zit verschil in USA en import
SM57 in macbook met garageband. Vrij amateuristisch, ruist tamelijk veel, dus een goeie geluidskaart is zeker nodig om 't fatsoenlijk te doen. Ook moet je de amp vrij luid zetten om de microfoon genoeg signaal te laten genereren, zodat je 't niet meer moet bijversterken op de computer. Als je dat moet doen versterk je de ruis nog meer dus dat wil je niet. Indien 't zachtjes moet moet er een mic-preamp tussen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe nemen jullie gitaristen hier op. Met een microfoon voor je versterker ofzo? Of met een toneport van Line 6 of iets dergelijks?
gitaar->M13->GT-8->Eurorack UB802 (behringer mengpaneeltje)->M-audio Audiophile->Abelton live 4quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe nemen jullie gitaristen hier op. Met een microfoon voor je versterker ofzo? Of met een toneport van Line 6 of iets dergelijks?
Moet ik zo ook nog even doen. Net een stemwijzer ingevuld en dat was eigenlijk niet echt nodig geweest.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:21 schreef allsystemshalt het volgende:
zo net wezen stemmen ...
Er was geen kip bij het stemlokaal![]()
Des te makkelijker dan kost het mij minder tijd![]()
Eerst eten en dan een nummer instuderen
http://www.stemwijzer.nl/quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:40 schreef Meursault het volgende:
Ik weet niet wat ik moet stemmen.Hoe moet ik weten wat goed is voor Europa en/of Nederland..
Ik heb 4 van die dingen ( en sommige daarvan meerdere malen) ingevuld en er kwam elke keer iets anders uit.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
http://www.stemwijzer.nl/
En als de PVV er als beste uit komt, gewoon nog een keer invullen.
Dan een partij nemen die het vaakst in de top 3 staat.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:47 schreef Meursault het volgende:
Ik heb 4 van die dingen ( en sommige daarvan meerdere malen) ingevuld en er kwam elke keer iets anders uit.
Je moeder is gitaar bouwer? Of hobbyist?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:59 schreef -Flappy- het volgende:
Mijn moeder is bezig met het bouwen van een RR-model gitaar voor me, de body is inmiddels redelijk gevorderd:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is is het een neck-through. De body is van alder, de neck van maple en het fretboard wordt van ebony. Verder gaan er een Gotoh Floyd Rose en EMG 81 in.
Voor degenen die van metal houden is hier een cover die ik met mijn Toneport en Ibanez RG1570 Prestige onlangs heb opgenomen. Punch Me I Bleed van Children of Bodom:
http://www.sendspace.com/file/vya9jf
Sorry voor deze post uit het niets
Het punt blijft dat ik niet weet wat goed of slecht is. Uit zo'n testje komt alleen wat je er zelf instopt. Daar heb ik geen vertrouwen in.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan een partij nemen die het vaakst in de top 3 staat.
Ik vind de sound van je gitaar goed! Er zit alleen hier en daar teveel bas in (maar dat kan ook aan mijn crappy speakers liggenquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:59 schreef -Flappy- het volgende:
Voor degenen die van metal houden is hier een cover die ik met mijn Toneport en Ibanez RG1570 Prestige onlangs heb opgenomen. Punch Me I Bleed van Children of Bodom:
Wat gaaf dat je moeder dat kanquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:59 schreef -Flappy- het volgende:
Mijn moeder is bezig met het bouwen van een RR-model gitaar voor me, de body is inmiddels redelijk gevorderd:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is is het een neck-through. De body is van alder, de neck van maple en het fretboard wordt van ebony. Verder gaan er een Gotoh Floyd Rose en EMG 81 in.
Sorry voor deze post uit het niets
Het gaat er juist om wat je er zelf in stopt, want dat bepaalt je keuze. Niet wat goed of slecht is is belangrijk, maar wat jij er van denkt is belangrijk. Het is ten slotte jouw stem.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:12 schreef Meursault het volgende:
Het punt blijft dat ik niet weet wat goed of slecht is. Uit zo'n testje komt alleen wat je er zelf instopt. Daar heb ik geen vertrouwen in.
"Houthobbyist" zeg maar, en aangezien ze enigszins out of ideas was stelde ze voor een gitaar voor me te bouwenquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je moeder is gitaar bouwer? Of hobbyist?
Over mixen en dergelijke weet ik vrij weinig dus daar zal inderdaad veel aan mankerenquote:Op donderdag 4 juni 2009 20:19 schreef Cynic het volgende:
Lekker gespeeld!
Hij gaat hier wel een beetje over z'n nek inderdaad, de mix is niet helemaal goed dus.
Ja, daar ben ik het dan toch niet zo mee eens..quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het gaat er juist om wat je er zelf in stopt, want dat bepaalt je keuze. Niet wat goed of slecht is is belangrijk, maar wat jij er van denkt is belangrijk. Het is ten slotte jouw stem.
Als je denkt dat je niet genoeg van de onderwerpen af weet of je je er niet genoeg in verdiept hebt, kun je altijd nog een blanco stem uitbrengen. Dat is altijd nog beter dan helemaal niet stemmen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:21 schreef Meursault het volgende:
Ja, daar ben ik het dan toch niet zo mee eens..
Maar stel dat ik daar vanuit ga. Ik denk dat wat goed is belangrijk is. Dat klinkt vrij nobel..Ik heb me te weinig verdiept in de onderwerpen en ik weet dus niet wat goed is. Ik houd er niet van te stemmen op iets waarvan ik niet of te weinig op de hoogte ben en dat is naar mijn idee ook niet echt de bedoeling..
Hmmm, ik lees net dat blanco stemmen in Nederland geen donder uitmaakt. Een blanco stem wordt gezien als een ongeldige stem.quote:
Welke elementen? spec's pics mpdriesquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:08 schreef Cynic het volgende:
Zojuist nieuwe elementen besteld bij Guitarfetish, en een setje potmeters en bijpassende electronica.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:00 schreef allsystemshalt het volgende:
Oh ja dit was een gitaartopic
[ afbeelding ]
Ach op een dag als vandaag is wat gebabbel over de politiek eigenlijk wel normaalquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Meursault het volgende:
[..]Ik wilde ook een SG posten tussendoor, maar deed het niet..
Mijn excuses voor het politieke intermezzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |