Via PocketPOD met hoofdtelefoon inderdaad en dan is het geluid best wel goed te doen. Maar ik heb geen moeilijke buren, dus gewoon kleine versterker pakken en die niet te hard zettenquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:37 schreef Niara het volgende:
Gewoon een koptelefoon oid gebruiken? Maar valt er dan niet veel van de kwaliteit weg.. of gewoon de manier waarop je het hoort?(sorry, ik ben een nubje)
quote:Hallo,
Ik wil jullie vragen of jullie eventueel beschikbaar kunnen zijn om een
setje te spelen in het voorprogramma van The Offspring op vrijdagavond 28
augustus tijdens Huntenpop in de achterhoek.
Laat even weten of jullie kunnen. Dan laat ik The Offspring jullie site zien
en wat tracks horen.
Groeten, Piet Donker
Promoter Huntenpop
www.huntenpop.nl
Da's wel tof ja!quote:
Vet! Eigenlijk moet je dan gaan spelen op die foute Noodles-signature!quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja Offspring heeft eignelijk een apart optreden op dat festival ofzo![]()
Zou wel heel vet zijn als dat zou kunnen lukken, helaas zijn we niet de enige band die wel wil
En anders heb ik altijd m'n kaartjes nog voor dat concert![]()
Hij had toch zo'n traanplaat gitaarquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:59 schreef TeleluvR het volgende:
Wat zou je moeten uitgeven voor een goed bespeelde, maar technisch puike Les Paul Standard?
Nieuwe zijn niet meer zo duur (+/- ¤ 2000,-)?
[..]
Vet! Eigenlijk moet je dan gaan spelen op die foute Noodles-signature!
[ afbeelding ]
Dat laatste valt nog mee denk ik, het is volgens mij vrij dik glas?quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:14 schreef Meursault het volgende:
Die van glas schijnen wat warmer te klinken. Je moet ze alleen niet laten vallen..
Nee, deze is ducktape, zie foto...quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben gewend alles wat ik ff niet gebruik in m'n bek te steken dus een glaze lijkt me niksv oor mij
[..]
Hij had toch zo'n traanplaat gitaar
Sterker nog, er zijn modellen (niet zeker of dit er 1 is) die daadwerkelijk ducktape op de body hebben!quote:
Dat is in Vera toch?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik ga wss 5 juni met een aantal vrienden heen. Gezellie. I kissed Charles.
Welke Indie ga je kopen?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef EvilWasp het volgende:
Weten jullie misschien een Indie Guitars dealer rond Amsterdam?
Ik misschien ook nog wel even.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is in Vera toch?
Misschien ga ik ook wel.
Nah ben nog een beetje aan het orienteren, maar die semihollowbodies (a la ES335) lijken mij wel vet. Ben opzoek naar iets om de Telecaster + Vox AC15 (is wel super geil trouwensquote:
SG's vet zijn vet, die moet je niet wegdoen!quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
En voordat mensen weer gaan zeiken dat SG's vet zijn en dat ik hem niet weg moet doen enzo, ik ben er al uit dat ik er niks fatsoenlijks meer uit kan halen
Minimeetquote:
Is Ibanez Artcore misschien ook wat? Die zijn ook goed geprijsd. Ik ben er zelf niet erg bekend mee, maar een vriend heeft er één en die is er dik tevreden mee.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:38 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Nah ben nog een beetje aan het orienteren, maar die semihollowbodies (a la ES335) lijken mij wel vet. Ben opzoek naar iets om de Telecaster + Vox AC15 (is wel super geil trouwens) uit te balanceren. En voor die goede prijs ben ik benieuwd of het Epiphone beat. Maar verder heeft Indie sowieso nog wel wat interessante modelletjes.
Dan zijn de belangrijke mensen alvast aanwezigquote:
Waarom wil je dat? Kun je nog beter gaan scalloppen denk ik.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:08 schreef Cynic het volgende:
Ik denk dat ik een gitaar wil gaan ontfretten. Heb er hier nog eentje liggen waar ik nog iets mee moet gaan doen
Voor het effect, van scallopen gaat je gitaar niet anders klinken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom wil je dat? Kun je nog beter gaan scalloppen denk ik.
De importeur van Indie Nederland is er in April mee opgehouden, ik weet niet of er inmiddels een andere importeur is, maar er zijn nog genoeg winkels die Indie's in de winkel hebben hangen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:13 schreef EvilWasp het volgende:
Weten jullie misschien een Indie Guitars dealer rond Amsterdam?
SG G-400 Cherry met GFS Crunchy Pat in de bridge en originele pickup bij de neck.quote:
Ik ga dit weekend proberen bij hem langs te gaan, dan kunnen we even vergelijken. Hij was in de studio geweest en zegt dat hij ook goed staat...quote:
Gitaar klinkt inderdaad zeer vet! Hoe is je setup hier?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Gisteravond ff begin gemaakt voor opnames van 2 nummers, gitaar en zang erop gezet. Vandaag de bas en dan eens mixen
Nu ff snelle mix gemaakt tracks schoongepoetst en ff recht gezet, zijn mixen zonder bas dus dus klinkt wat leeg en soms ontbreekt er opeens een bridge ofoz![]()
![]()
Maarja jullie hebben vast tips hoe of wat enz alvast waar ik op kan gaan letten
One Armed Bandit
en
2 A.M.
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=958275
Vind het gitaargeluid zo eigenlijk wel vet, nog niks aan veranderd maar vind eht er wel lekker uit komen
Hm, ik ben nu een projectgitaartje aan het schuren (en straks ontfretten, dat moet gewoon)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Volgende week laatste week bij de baas naar het schijnt...
Dus iemand die nog wat gefikst moet hebben zegt het maar
Heb nog een versterker liggen en die bas natuurlijkquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon een stuk kabel kopen en 2 neutrik pluggen ben je voor 2 tientjes klaarquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:52 schreef SpiPz het volgende:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe gitaarkabel omdat mijn electrische gitaarkabels elke keer stuk gaan.
Heb al even op internet gekeken maar niet een bepaald merk/kabel gezien die ik moest hebben of die werd aanbevolen.
Iemand suggesties?
Eisen die ik eraan stel:
-Budget 50 euro
-Gaat nooit kapot(of bijna nooit eigenlijk)
-Zo helder mogelijk geluid, zonder storing
- 3 of 6 meter
Ik gebruik over het algemeen cordial kabels, zijn best goed, stuk gaan ze amper (goed, ze kunnen stuk, maar dat heb je met elke kabel), en over het geluid heb ik niet te klagen, prijs: ergens rond de 2 tientjes van dribbel bij de feedback, of rond de 3 tientjes...quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:52 schreef SpiPz het volgende:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe gitaarkabel omdat mijn electrische gitaarkabels elke keer stuk gaan.
Heb al even op internet gekeken maar niet een bepaald merk/kabel gezien die ik moest hebben of die werd aanbevolen.
Iemand suggesties?
Eisen die ik eraan stel:
-Budget 50 euro
-Gaat nooit kapot(of bijna nooit eigenlijk)
-Zo helder mogelijk geluid, zonder storing
- 3 of 6 meter
Dat is kut.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:41 schreef The_Dean het volgende:
1500 ofzo...quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:59 schreef TeleluvR het volgende:
Wat zou je moeten uitgeven voor een goed bespeelde, maar technisch puike Les Paul Standard?
Nieuwe zijn niet meer zo duur (+/- ¤ 2000,-)?
[..]
Vet! Eigenlijk moet je dan gaan spelen op die foute Noodles-signature!
[ afbeelding ]
wat doet een bluesgitaristje dan met een metal pedaal!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:32 schreef Gitaarmat het volgende:
Godverdomme, ik koop ook nooit weer wat via marktplaats, nu heb ik weer een Boss MT-2 Metal Zone waar een ruis afkomt alsof de versterker uit het jaar 1880 komt.![]()
@ Cynic: Ik heb denk ik binnenkort een flightcase voor mijn versterker nodig.
Idd, de gitaarwinkel hier maakt ze ook. En nog een jaar garantie ook!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik gebruik over het algemeen cordial kabels, zijn best goed, stuk gaan ze amper (goed, ze kunnen stuk, maar dat heb je met elke kabel), en over het geluid heb ik niet te klagen, prijs: ergens rond de 2 tientjes van dribbel bij de feedback, of rond de 3 tientjes...
Zoveel nog?quote:
Ik zit in een classic rock band waar we Van Halen achtige dingen spelen maar ik heb gister een Marshall jackhammer geprobeerd en dat is beter.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:48 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
wat doet een bluesgitaristje dan met een metal pedaal!
Dan wil je eigenlijk onderstaande versterker hebbenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:08 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik zit in een classic rock band waar we Van Halen achtige dingen spelen maar ik heb gister een Marshall jackhammer geprobeerd en dat is beter.
Wat een knoppenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dan wil je eigenlijk onderstaande versterker hebben![]()
[ afbeelding ]
Als je retro wilt, dan is dit toch ietsje meer retro:quote:
Nou die is wat complex ik wil geen versterker waarbij je eerst de handleiding uit je hoofd moet lerenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je retro wilt, dan is dit toch ietsje meer retro:
[ afbeelding ]
Ik denk eigenlijk wel minder hoor, 1300 ofzoiets..quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoveel nog?
Dan gaat ie na de zomer op marktplaats!
Ja hoor eens, daar gaat mijn droomquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk wel minder hoor, 1300 ofzoiets..
ja... ik ben echt kei hard voor les pauls tegenwoordig! kan er alles mee (al is een goeie strat met humbucker in brug ook altijd goed!). vind juist zo vet dat het een donkerder geluid heeft dan een strat, maar het heldere van een strat is ook weer cool met cleane dingenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:48 schreef TeleluvR het volgende:
We gaan het wel zien... Van de zomer nog maar even lekker op spelen, maar ik heb die klik gewoon niet bij Les Pauls. Balen, want ze zijn wel heel mooi!
Clean vind ik sowieso een strat of tele leuker. Bespeelbaarheid is beter alsmede gewicht/comfort. Alleen de vervormde geluiden zijn onverslaanbaar. Maar goed, ik speel toch meestal met weinig vervorming of clean en om daarvoor de LP nou te houden....quote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:12 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja... ik ben echt kei hard voor les pauls tegenwoordig! kan er alles mee (al is een goeie strat met humbucker in brug ook altijd goed!)
Nou dat is een leuke bijkomstigheid de initiële reden om humbuckers in een les paul te gebruiken is omdat ze minder bijgeluid makenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 12:15 schreef Jorikjet het volgende:
yes, een les paul is gemaakt voor de grom, dattie clean ook oke is, is een leuke bijkomstigheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |