Als je effe googled heb je em zo gevonden. Ga em niet plaatsen. Privacy enzo......quote:
Mwoah, dat valt heus mee - zeker voor dat geld.quote:
Dat was volgens de gemeente niet mogelijk, omdat tijdens een vergunningsaanvraag andere 'regels' gelden dan wanneer de vergunning verleend is. Wanneer de procedure nog loopt, is de verkoper dit verplicht te melden aan de gemeente (hetgeen ze niet gedaan hebben). De gemeente zoekt op dit moment uit welke stappen ze moeten ondernemen; ze achtten de kans groot dat de verkopers de vergunning verplicht moeten intrekken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:28 schreef Adfundum het volgende:
Als ze je willen naaien dan zetten ze de vergunningaanvraag door. Maar misschien is het huis ook iets sneller verkocht met als extraatje een bouwvergunning.
Maar als ik die foto's bekijk, moet ik toch wel zeggen dat ik het een heel mooie, grote keuken vind. Ook de badkamer en huiskamer zijn erg mooi. De slaapkamers zijn wat klein, dat wel en de tuin kan ook wel een opknapbeurt gebruiken. Het zwembad zou ik al niet hoeven, lelijke grote tank.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:13 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Mwoah, dat valt heus mee - zeker voor dat geld.
Het huis is wat groter dan het onze, maar niet heel veel. Ze hebben wel een serre bijgebouwd van ongeveer 5,5 x 3,5. Ze hebben wel een diepe tuin, maar die is volgebouwd. Redelijk wat grondoppervlak, maar niet echt handig besteed. Oh, en het zwembad is ter overname... Hoewel ik er nooit binnen ben geweest weet ik van de andere buren dat de afwerking niet altijd je van het is. Ook zijn de foto's op de site en in de folder van lage kwaliteit en allemaal geschoten met een groothoeklens.
Het is een overigens wel een prima huis; geen achterstallig onderhoud of echte wansmaak (als je dat zo mag zeggen). Het is ook helemaal niet uitgewoond oid. Maar goed, ik vermoed dat ze de aanbouw, de nieuwe keuken en badkamer (toen ze er kwamen wonen) eruit willen hebben. Ze zijn uiteraard vrij om dat te proberen.
Ze vragen te veel in verhouding met de prijzen in de buurt. Een vergelijkbare huis is twee jaar geleden verkocht voor ca. 45.000 euro minder dan hun vraagprijs (wel met wat minder grond); en toen was de kredietcrisis nog niet zo heftig als nu. Overigens (uit betrouwbare bron) weet ik dat ze het huis bijna zeven jaar geleden hebben gekocht voor een bedrag ruim onder de twee ton. De vraagprijs is imo gewoon niet reëel - maar goed; ik ben ook geen makelaar.
Na het topic doorgelezen te hebben ben ik wel benieuwd naar de afloopquote:Dat hoor ik dus nog binnenkort....
Bij deze dan:quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:55 schreef deedeetee het volgende:
Na het topic doorgelezen te hebben ben ik wel benieuwd naar de afloop
Dus voor zover ik begrijp, mogen wortels en takken alleen gesnoeid worden wanneer het voortbestaan van de heg/boom niet in gevaar wordt gebracht. Dus wie hier nog wat licht op kan schijnen, graag.quote:Snoeirecht betekent niet dat alle takken die overhangen tot de erfgrens kunnen worden teruggesnoeid. De buurman moet zijn snoeirecht in redelijkheid gebruiken. Het snoeirecht is bedoeld om enkele takken of wortels te verwijderen, dus niet om zo rigoureus te snoeien dat het voortbestaan van de boom in gevaar komt. Een halvering van kroon of wortelstelsel kan het leven van een boom bedreigen en dit zal als misbruik van (snoei)recht worden aangemerkt. Bovendien zal dan sprake zijn van strafbaar handelen, omdat rigoureus snoeien gezien wordt als vellen zonder kapvergunning
Ja, duh!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef Bramito het volgende:
De advocate was zeker van de RBV?
De reden dat een gemeente dat niet doet is alleen de mogelijkheid van schadeclaims. En als 1 iemand een sorry-brief krijgt, verwacht iedereen er zo een (ook als ze 200% geen recht daar op hebben) Al met al altijd irritant in dit soort gevallen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:57 schreef jack4ya het volgende:
Onze ervaring was dat een gemeente niet snel van zichzelf zeggen dat ze eerder fout zaten.
In ons geval was het bezwaar ook behandeld door dezelfde persoon die initieel toestemming had gegeven voor een verbouwing.
En daar sta je dan.
[..]
Nou, ik wilde het even zeker weten, voordat ik wat off topic comentaar geef dat misschien nergens op slaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:27 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja, duh!![]()
Was ik niet duidelijk genoeg?
Kun je toch net zo goed zeggen dat je buren bij de aankoop van hun huis er rekening mee hadden moeten houden dat een flinke uitbreiding er van wel eens op ergernis (vanwege de overlast) bij de buren zou kunnen stuiten.quote:Ik had bijvoorbeeld bij de aankoop van mijn huis (5 jaar geleden) rekening moeten houden met het feit dat mijn achterburen mogelijkerwijs zouden willen bijbouwen; zelfs met bebouwingen waar ontheffingen voor nodig zijn. Beetje ver gezocht imo. Verder verder geeft de gemeente aan dat ze 'verstening' van de tuin begrijpelijk is, maar dat met klimop veel te doen is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |