Dat was een reactie op mijn post:quote:
quote:Op zondag 8 november 2009 16:04 schreef Felixa het volgende:
**knip**
En sinds deze week zit hij ook nog eens zonder platenmaatschappij
**knip**
Ik denk beiden. Hij's niet makkelijk, heeft al veel platenmaatschappijen versleten en de cd verkoop is tegenwoordig minder lucratief. Swords kwam laag binnen in de UK. Geloof iets van 50'ste positie.quote:Op zondag 8 november 2009 16:21 schreef =HellFire= het volgende:
ALWEER zonder?! Is hij nou zo moeilijk of ziet men niets meer in de man?
dat dus...wat een kerel, fantastisch!quote:Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef Jeanne_Darc het volgende:
= knip =
But the thing is, I love you now ....... Moz = voor altijd. Daar is zijn soms, moeilijke, karakter totaal ondergeschikt aan!
Hij begint om 21u en hij speelt meestal 75 à 80 minuten.quote:Op maandag 9 november 2009 09:07 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe laat begint die man eigenlijk met zijn optreden?
quote:Op maandag 9 november 2009 09:07 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe laat begint die man eigenlijk met zijn optreden?
Helaas wel...quote:Op maandag 9 november 2009 09:31 schreef mrkrul het volgende:
iemand bekend met "dolls and the kicks", het voorprogramma vanavond?
Dat zonder meer hoor , maar als je na elk nieuw album je platenmaatschappij kwijtraakt, mag je jezelf na twintig jaar toch wel eens achter de oren krabben. Ik zeg niet dat Moz aan zelfreflectie moet doen, dat zou namelijk best wel euh, raar en onterecht zijn, maar na al die tijd zou je toch wel een beetje moeten weten hoe het allemaal werkt. Niettemin zullen er ongetwijfeld andere redenen voor zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 00:45 schreef Aschkael het volgende:
[..]
dat dus...wat een kerel, fantastisch!
Mja, en ik vond het dus wel weer verrassend leuk voor een support act. En niet alleen vanwege de korte rokjes. Op plaat klinkt het bij de eerste paar nummers wel extreem No Doubt, maar al met al zijn ze live best wel sterk. Veel uptempo nummers ook, het is dansbaar en die gasten kunnen spelen. Niets mis mee.quote:Op maandag 9 november 2009 09:51 schreef Felixa het volgende:
[..]
Helaas wel...
Maar ik houd dan ook helemaal niet van kirrende zangeresjes.
Mannen vinden het doorgaans geweldig, maar dat ligt volgens mij voornamelijk aan haar hele korte rokjes.
Kristeen Youngquote:Op maandag 9 november 2009 12:41 schreef =HellFire= het volgende:
Wie waren eigenlijk de support acts van de vorige keer in de HMH in 2006? Die kan ik me dus juist niet meer herinneren.
Nou ik ben toch al redelijk vaak in Ahoy geweest en qua geluid heb ik nooit te klagen gehad. Of ik nou stond of zat in ahoy.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:44 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Goed concert, Moz was opvallend vrolijk. Jammer van dat slechte geluid. Leek Ahoy' wel..
Wat ben jij vroeg terug.quote:Op maandag 9 november 2009 22:58 schreef mrkrul het volgende:
Ik vond het vetjes! Kende helaas wel veel nummers niet, maar ja dat mocht de pret niet drukken!
Hoezo niet uitgebracht?quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ben jij vroeg terug.
Had je zijn nieuwere nummers niet eerst kunnen downloaden of waren ze nog niet uitgebracht ?
Ik begreep dat ie ze niet kende. Verkeerd begrepen dus.quote:
Jij. Je postte dat je sommige nummers niet kende. Dacht dat het nieuwe nummers waren die nog niet op plaat zijn verschenen.quote:
Ja, ikquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:08 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Gaan er morgen mensen naar het optreden in Brussel?
bedankt voor de link, alleen jammer dat die van brussel (vooralsnog) niet werktquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:05 schreef Houdini72 het volgende:
Jammer dat weer niemand een opname heeft gemaakt van het Morrissey-concert in Nijmegen, was leuk geweest.
Brussel is er al wel: http://mozzbozz.vox.com/
Bedankt voor de link.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:05 schreef Houdini72 het volgende:
Jammer dat weer niemand een opname heeft gemaakt van het Morrissey-concert in Nijmegen, was leuk geweest.
Brussel is er al wel: http://mozzbozz.vox.com/
Deze moeten het doen dan:quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:04 schreef MCH het volgende:
[..]
bedankt voor de link, alleen jammer dat die van brussel (vooralsnog) niet werkt
quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:05 schreef Houdini72 het volgende:
Jammer dat weer niemand een opname heeft gemaakt van het Morrissey-concert in Nijmegen, was leuk geweest.
Brussel is er al wel: http://mozzbozz.vox.com/
Mooiquote:
quote:Statement from Morrissey to True-to-you
16 December 2009
Statement from Morrissey to True-to-you
On these last days of the old year, I thank everyone who attended the 2009 concerts.
My personal favorites were:
1 Dublin
2 Dusseldorf
3 Munich
4 Pomona
5 Warsaw
The three Brixton concerts were dramatic and perfect for me, and there was a great air of adventure in both Estonia and Latvia. The Russian concerts were a big thrill, but in the absence of even a speckle of publicity .. it's difficult. You begin to feel as if you're playing to a private club - and, in fact, you are. We pondered on the massive poster-campaigns for others and we wondered how such things become possible. The audiences in Russia were loud and greatly inspiring.
Hope denied in Liverpool, and the physical limits were tipped in Swindon – these were life's unfortunate lows.
I spent the night at the Great Western Hospital in Swindon where the staff restored my faith in humanity. I had no idea such kindness existed.
There were more stop-start-trap-doors and cancellations this year than ever before, and it's difficult to keep your mental balance and to remain unclouded at such times. Since every living person appeared to have some strain of flu, there seemed no reason why I should escape it, and I could not listen to medical advice that cautioned me to stand back from the audience and not to shake anyone's hand. Life has come to this? By tours' end I had no face worth rearranging.
The landscape of familiar faces who have replaced the Irregular Regulars, and who attend as many of the concerts as possible, continue to astound me. I don't know how – or even why – they attend so many. It is remarkable, and the financial costs must wipe them out for good. I am repeatedly honored and speechless by their dedication.
There are no 2010 plans to fire me out of a cannon. Hopes of concerts in New Zealand and Australia collapsed under a mound of doubts. That's life.
Even though you see the death of culture all around you, you also want to raise whatever it is you do to a higher plane, yet there is no one, it seems, who can inch the Morrissey thing forwards. As we all now know, the world of music is purely market-driven – not even youth-driven anymore. Talent or merit or songs do not enter the equation for a split second; the campaign is the thing, the campaign is what is discussed amongst the public, the campaign is what impresses the press, and the songs are never a factor. The labels will only push the "artists" that they themselves have discovered, and have no interest in the self-made, blah, blah. But my parting with Universal is not a negative. I am sorry that "Swords" was such a meek disaster. It was proposed and accepted as a budget-priced CD, yet emerged everywhere as the most expensive CD in the racks. It was poorly distributed and didn't stand a chance, and ranks as the lowest chart position I've ever encountered. I remain steadfastly proud of "Years of refusal", which along with "You are the quarry" and "Ringleader of the tormentors" are my life's peaks. These three will allow me to die in peace. I am no longer in the thrall of anything that preceded them; the past is not me.
I was delighted at the radio airplay in England for "I'm throwing my arms around Paris", which seemed to match both "Suedehead" and "That's how people grow up" singles for rotation.
However, "I'm throwing my arms around Paris" did not chart in France! ... but everything has its time and place...
What does the future hold? What does the next minute hold? It all rests as ever on determination - that which springs from somewhere deeper than the body. Record label interest is zero, but the sun will creep back into the room one way or another. It always does.
Small and bowed, I offer you my eternal thanks, and my hopes for a steady 2010, full of good grace and no darkness.
MORRISSEY
London, December 2009.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |