FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Seizoenkaart
dirk112woensdag 27 mei 2009 @ 14:15
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb vorig jaar in het bezit geweest van een seizoenkaart van een voetbalclub. Ik kreeg een tijd terug een formulier in de bus met de vraag of ik mijn seizoenkaart wilde verlengen, aangezien ik zelf weer ga voetballen op zondag heb ik deze brief niet ingevuld en teruggestuurd. Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat er 205 euro van mijn rekening is gehaald voor een seizoenkaart voor aankomend seizoen.

Ik ben vorig jaar zo stom geweest om een seizoenkaart tot wederopzegging (dit was de enige manier) aan te vragen, ik had dus voor 1 april een aangetekende brief moeten versturen met daarin het verzoek om mijn seizoenkaart niet te verlengen.
Ik weet dat ik laks ben geweest en zij in principe in hun gelijk staan maar is er toch niet een manier om mijn geld terug te krijgen of is het een kansloze missie? Bij de klantenservice zijn ze niet echt meewerkend.

Kan ik het er niet op gooien dat ze de prijzen hebben verhoogd en mij daar niet van op de hoogte hebben gesteld? (de prijzen zijn met 3% verhoogd.)

Heeft het bedrijf de verplichting om een soort van reminder te sturen? En dient deze ook aangetekend te zijn, wat ze wel van mij verwachten ?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt,
Dirk
En1gmawoensdag 27 mei 2009 @ 14:16
Welke club?
Dennis101woensdag 27 mei 2009 @ 14:20
Als jij een kaart hebt tot moment van opzegging zit je er ook gewoon aan vast.
Kwezelwoensdag 27 mei 2009 @ 14:24
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:16 schreef ruud.nl het volgende:
Welke club?
FEYENOORD!!!
karr-1woensdag 27 mei 2009 @ 14:29
Kansloze missie. Je hebt getekend voor een kaart tot wederopzegging. Je hebt niet opgezegd en dus staat de club volledig in hun recht. Beschouw het deze keer als leergeld en zeg alvast op voor volgend jaar.
Happelwoensdag 27 mei 2009 @ 14:31
Feyenoord is inderdaad de club die er dit soort klantvriendelijke methodes er op na houd. Nu wil ik gewoon mijn seizoenskaart behouden, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die niet zo vrolijk worden van dit soort acties, of de club nu in haar recht staat of niet.
#ANONIEMwoensdag 27 mei 2009 @ 14:32
Verkoop hem
Dennis101woensdag 27 mei 2009 @ 14:33
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:31 schreef Happel het volgende:
Feyenoord is inderdaad de club die er dit soort klantvriendelijke methodes er op na houd. Nu wil ik gewoon mijn seizoenskaart behouden, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die niet zo vrolijk worden van dit soort acties, of de club nu in haar recht staat of niet.
Als men gewoon opzegt is er niets aan de hand.
Damzkieeewoensdag 27 mei 2009 @ 14:34
Vind dat het geld ook nog wel vrij vlot is afgeschreven. En Feyenoord maar zeggen dat t zo mooi is dat 30.000 seizoenskaarten zijn verkocht
Happelwoensdag 27 mei 2009 @ 14:34
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Verkoop hem
Kan je bijvoorbeeld doen via skelper. Alleen krijg je wel een brief van Feijenoord zodra je teveel wedstrijden hebt verkocht via die site.
karr-1woensdag 27 mei 2009 @ 14:40
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:31 schreef Happel het volgende:
Feyenoord is inderdaad de club die er dit soort klantvriendelijke methodes er op na houd. Nu wil ik gewoon mijn seizoenskaart behouden, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die niet zo vrolijk worden van dit soort acties, of de club nu in haar recht staat of niet.
De club kan er niets aan doen dat jij niet op tijd opzegt.
Ruudwoensdag 27 mei 2009 @ 14:44
Haha, lekker voor je: nog een jaar kutvoetbal kijken...
Keltiewoensdag 27 mei 2009 @ 14:50
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Kan je bijvoorbeeld doen via skelper. Alleen krijg je wel een brief van Feijenoord zodra je teveel wedstrijden hebt verkocht via die site.
Daar weet Jorien alles van
gitaarsnaarwoensdag 27 mei 2009 @ 14:50
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:44 schreef Ruud het volgende:
Haha, lekker voor je: nog een jaar kutvoetbal kijken...
Keltiewoensdag 27 mei 2009 @ 14:51
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:44 schreef Ruud het volgende:
Haha, lekker voor je: nog een jaar kutvoetbal kijken...
Gewoon te koop zetten op marktplaats ofzo.
Dan over laten schrijven door middel van een ondertekende brief en je paspoort bij de Feijenoordklantenservice
gitaarsnaarwoensdag 27 mei 2009 @ 14:58
wel raar dat je trouwens dan opnieuw een aanvraagformulier kreeg binnengestuurd. Dat veronderstelt dat je opnieuw een aanvraag moet indienen voor een seizoenskaart. Weet niet of dat juridisch sterk staat?
_Flash_woensdag 27 mei 2009 @ 15:30
Als er in de algemene voorwaarden niks over jaarlijkse prijsaanpassingen van 3 procent staat dan zou je het op contractbreuk kunnen gooien. In gebreke stellen, storneren en kijken wat er gebeurt
Thunder0xwoensdag 27 mei 2009 @ 16:36
Als je je seizoenskaart vorig jaar hebt aangeschaft ben je gewoon de lul.

Had je een gouden seizoenskaart ( die volgend jaar dus niet meer geldig is ) kan je er nog onderuit omdat die regeling niet geld voor dat kaartje.

OF, storneer het bedrag en zeg dat je naar het buitenland ga
dirk112woensdag 27 mei 2009 @ 16:48
Bedankt voor alle reacties.

Met storneren bedoel je toch gewoon de bank bellen en vragen of ze het terug kunnen storten?

Vanmorgen heb ik de rabobank al gebeld met dat verzoek.. Ze zeiden dat het om een eenmalige machtiging ging en dit dus niet konden doen. Dan klopt er iets in dit verhaal toch ook niet? Want je zou zeggen dat ik dan heb gekozen voor een automatische incasso, want als ik ze een eenmalige machtiging zou hebben gegeven, zouden ze alleen de seizoenkaart van afgelopen seizoen van mijn rekening kunnen schrijven..
Poolwoensdag 27 mei 2009 @ 17:18
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:30 schreef _Flash_ het volgende:
Als er in de algemene voorwaarden niks over jaarlijkse prijsaanpassingen van 3 procent staat dan zou je het op contractbreuk kunnen gooien. In gebreke stellen, storneren en kijken wat er gebeurt
En daarbij dan vermelden dat de contractbreuk is gebaseerd op die 3 procent én op de niet-nakoming van de inspanningsverplichting om aantrekkelijk voetbal te leveren. Levert je niks op, maar dan ben je je ei tenminste kwijt.
Koewamwoensdag 27 mei 2009 @ 17:20
Storneren die hap. Opzouten.
700MBwoensdag 27 mei 2009 @ 17:29
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:48 schreef dirk112 het volgende:
Bedankt voor alle reacties.

Met storneren bedoel je toch gewoon de bank bellen en vragen of ze het terug kunnen storten?

Vanmorgen heb ik de rabobank al gebeld met dat verzoek.. Ze zeiden dat het om een eenmalige machtiging ging en dit dus niet konden doen. Dan klopt er iets in dit verhaal toch ook niet? Want je zou zeggen dat ik dan heb gekozen voor een automatische incasso, want als ik ze een eenmalige machtiging zou hebben gegeven, zouden ze alleen de seizoenkaart van afgelopen seizoen van mijn rekening kunnen schrijven..
De term die de Rabobank hier gebruikt is ook niet helemaal goed, maar het feit dat een incasso uit verschillende afschrijvingen bestaat wil niet zeggen dat het daarom geen eenmalige is/kan zijn.
In dit geval zal het inderdaad geen eenmalige zijn, maar aangezien er een dienst is geleverd is dat de reden dat hij niet (door de bank) terug te boeken is.
gothic-blackiewoensdag 27 mei 2009 @ 20:47
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:31 schreef Happel het volgende:
Feyenoord is inderdaad de club die er dit soort klantvriendelijke methodes er op na houd. Nu wil ik gewoon mijn seizoenskaart behouden, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die niet zo vrolijk worden van dit soort acties, of de club nu in haar recht staat of niet.
hmm kansloos, die brief is gestuurt als herinnering dat het tot wederopzegging geld en dat je als je wil opzeggen dat nu moet doen (is voor 1 april al verzonden) dus denk dat ts gewoon de lul is.
Seb1979donderdag 28 mei 2009 @ 21:15
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 14:15 schreef dirk112 het volgende:
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb vorig jaar in het bezit geweest van een seizoenkaart van een voetbalclub. Ik kreeg een tijd terug een formulier in de bus met de vraag of ik mijn seizoenkaart wilde verlengen, aangezien ik zelf weer ga voetballen op zondag heb ik deze brief niet ingevuld en teruggestuurd. Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat er 205 euro van mijn rekening is gehaald voor een seizoenkaart voor aankomend seizoen.

Ik ben vorig jaar zo stom geweest om een seizoenkaart tot wederopzegging (dit was de enige manier) aan te vragen, ik had dus voor 1 april een aangetekende brief moeten versturen met daarin het verzoek om mijn seizoenkaart niet te verlengen.
Ik weet dat ik laks ben geweest en zij in principe in hun gelijk staan maar is er toch niet een manier om mijn geld terug te krijgen of is het een kansloze missie? Bij de klantenservice zijn ze niet echt meewerkend.

Kan ik het er niet op gooien dat ze de prijzen hebben verhoogd en mij daar niet van op de hoogte hebben gesteld? (de prijzen zijn met 3% verhoogd.)

Heeft het bedrijf de verplichting om een soort van reminder te sturen? En dient deze ook aangetekend te zijn, wat ze wel van mij verwachten ?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt,
Dirk
Hey Dirk,

Gezien de prijs zit je op de stadiontribune. Die zijn altijd in no-time uitverkocht. Gewoon elke keer je seizoenskaart op Skelper zetten en je hebt je 205 euro gewoon weer terug. Enige vervelende is dat je hem elke keer op Skelper moet zetten en je je geld verspreid over het jaar krijgt .

Duurt trouwens maar iets van 3 minuten om het erop te zetten.