abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:02:32 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71558668
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:02 schreef tessie het volgende:
Ik vind het echt zo raar dat dat advies over flesvoeding zo veel verschilt. Volgens mij is dat alleen maar omdat borstvoeding zo nodig opgedrongen moet worden Lastig hoor.

...

kben mss hormonaal, maar dat slaat dus helemaal nergens op.
de tegenstrijdige berichten over fv hebben niks te maken met bv. ik zou je bijna willen aanraden om eens een paar bv-topics door te lezen en dan te kijken hoe vaak er wordt geklaagd over tegenstrijdige adviezen over bv...
en de cb's geven ook tegenstrijdige adviezen over doorslapen, bijvoeden, en al het andere wat een jonoge moeder bezig houdt omtrent haar kindje...

marlieske, wat naar dat ties wellicht kma heeft!
hopen dat speciale voeding idd de oplossing is voor jullie!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71562039
Ja, via Sorgente hebben wij dat dus ook, werkt perfect!

En idd, alle andere vervangbare producten worden niet vergoed, dus kma-brood etcetera,
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71562132
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:02 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

kben mss hormonaal, maar dat slaat dus helemaal nergens op.
de tegenstrijdige berichten over fv hebben niks te maken met bv. ik zou je bijna willen aanraden om eens een paar bv-topics door te lezen en dan te kijken hoe vaak er wordt geklaagd over tegenstrijdige adviezen over bv...
en de cb's geven ook tegenstrijdige adviezen over doorslapen, bijvoeden, en al het andere wat een jonoge moeder bezig houdt omtrent haar kindje...
Ah ik ben vast ook hormonaal. Ik weet idd ook (zo goed als) niks over bv. Maar het viel me wel op dat er gewoon erg weinig info is over fv, en dat er overal zoooo hard geroepen word dat je bv moet geven, het word echt opgedrongen. En ik vind dat vervelend. Ik had die twee dingen aan elkaar gekoppeld, miss. onterecht.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71577561
Ik bestelde de voeding voor Amber bij de apotheek en die bezorgde het ook thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71577789
Volgens mij kunnen we het wel laten thuisbezorgen. Maar dat is bij ons onzin omdat maar een minuut of 5 lopen is.
pi_71577829
bij mij ook, maar ik bestelde meteen 8 dozen en ik had echt geen zin om die te halen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71577896
Dat klinkt als heel veel blikken! Hier 8 blikken per keer.
pi_71587815
Goedemorgen!

Julian komt de laatste vijf nachten steeds voor een zesde voeding. Die fles slurpt hij zo leeg, ik denk dat hij van de honger wakker wordt. Hij zit op het maximale wat hij mag hebben.
Is er een oplossing hem te laten doorslapen, dat hij niet wakker wordt van de honger?

Op zich vind ik het niet erg op te moeten, maar ik ben weer begonnen met werken en is toch een beetje vermoeiend.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:09:57 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71588135
Hij is nu bijna 4 maanden dus in principe zou je kunnen beginnen met het toevoegen van een klein beetje rijstebloem aan de laatste fles. Dat maakt de voeding ietsje zwaarder waardoor het minder snel verteerd wordt 's nachts.

Wel een grotere speen erop zetten dan he? Kennisje van mij vond het maar niks, maar die was met een normale speen aan het proberen die pap te geven.

Maar over dat maximum, is dat inclusief of exclusief die fles die hij 's nachts krijgt?
En hoe laat krijgt hij normaal de laatste fles dan? Rond een uur of 8 of later?
Wij maakten Sasha nog best een flinke tijd wakker om 23.00 voor de laatste fles en daar trok hij dan wel een hele nacht op door.
pi_71588154
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Hij is nu bijna 4 maanden dus in principe zou je kunnen beginnen met het toevoegen van een klein beetje rijstebloem aan de laatste fles. Dat maakt de voeding ietsje zwaarder waardoor het minder snel verteerd wordt 's nachts.

Wel een grotere speen erop zetten dan he? Kennisje van mij vond het maar niks, maar die was met een normale speen aan het proberen die pap te geven.
Dank je, ga ik proberen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:11:46 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71588173
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Maar over dat maximum, is dat inclusief of exclusief die fles die hij 's nachts krijgt?
En hoe laat krijgt hij normaal de laatste fles dan? Rond een uur of 8 of later?
Wij maakten Sasha nog best een flinke tijd wakker om 23.00 voor de laatste fles en daar trok hij dan wel een hele nacht op door.
pi_71588258
Maximum is exclusief die nachtvoeding. Hij krijgt om 21 uur z'n laatste fles, die wil hij dan ook echt, begint dan onrustig te worden en te huilen.
Het heeft dan geen zin uit te stellen, dan zal hij niet slapen en alleen maar huilen. Dat had ik al geprobeerd.
Hij groeit heel snel op het moment. Tot pasgeleden deed hij ook heel lang over een fles, en nu is een fles vaak binnen 20 minuten al leeg.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:17:17 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71588310
Ah ok. Ja, dan zou ik die laatste dus proberen te verzwaren met rijstebloem, kijken of dat wil dan.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:56:11 #264
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71589338
Celine drinkt een 250ml papfles in 6 minuten leeg.
pi_71593595
Heb rijstbloem gehaald, vanavond krijgt Julian een flesje met rijstbloem.
Ben benieuwd.
pi_71594441
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb rijstbloem gehaald, vanavond krijgt Julian een flesje met rijstbloem.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd of Julian er op doorslaapt!

Mila is inmiddels terug naar 3 flessen, gaat goed! En inderdaad, ze liet gewoon heel veel staan op een gegeven ogenblik en dus regelde ze het allemaal weer eens zelf
pi_71614598
Hij heeft doorgeslapen! En hij viel ook sneller in slaap. De laatste dagen huilde hij altijd hard tijdens het slapen gaan, waarschijnlijk dus van de honger.
Heb wel maar 60 cc pap gegeven. Op de verpakking stond dat je het met een drie-standen speen kunt geven, maar dat ging heel langzaam. Over 60 cc deed hij drie kwartier. Toen het koud was ermee gestopt en de rest gewone melk gegeven.
Hij ging tevreden meteen slapen.

Vandaag maar even een papspeen halen bij het kruidvat.
pi_71622677
Goed zo Julian!!
Hopelijk zet het weer verder door. Guus sliep (en slaapt) nog steeds goed op die papflessen.

Gister voor het eerst de fles van 15.00-16.00 uur weggelaten en een tussendoortje gegeven met wat drinken.
Daarna wel goed avondeten gegeten.
Ging prima! Hij zit dus nu op 2 papflessen en 1 gewone fles.
Vandaag weer proberen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:05:50 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71798641
Ik lees in het babietjestopic dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips? Kunnen we de hoeveelheid in de flessen gaan verhogen? Vanaf 5 kilo mogen ze volgens de verpakking 180/6 hebben namelijk... en zou boven slapen (in bed) beter zijn? We zijn een beetje bang dat ze dan alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is en dat is natuurlijk ook niet heel handig...

Ze zijn nu beide weer wakker en hebben nog wat gedronken. De een heeft nu 170cc gehad en de ander 140cc.
pi_71798700
Waar bewaren jullie de poeder in?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:12:19 #271
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71798817
in de verpakking (nutrilon)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:28:30 #272
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71799384
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:05 schreef mikoxx het volgende:
Ik lees in het babietjestopic dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips? Kunnen we de hoeveelheid in de flessen gaan verhogen? Vanaf 5 kilo mogen ze volgens de verpakking 180/6 hebben namelijk... en zou boven slapen (in bed) beter zijn? We zijn een beetje bang dat ze dan alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is en dat is natuurlijk ook niet heel handig...

Ze zijn nu beide weer wakker en hebben nog wat gedronken. De een heeft nu 170cc gehad en de ander 140cc.
Joep is 4900 gram en eet max 150 cc op dit moment. Als de volle 165 cc een paar keer achter elkaar op gaat, dan ga ik wel ophogen. Joep slaapt ook minder dan eerst, maar goed... ze worden ook ouder he.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:42:41 #273
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71799842
Minder slapen is idd logisch seilram, maar dat huilen Hoewel het wel zo is, dat als ik na ga wie er precies wanneer huilde, het enorm meevalt. Het gevoel dat ze veel huilen komt denk ik ook omdat ze elkaar nogal eens afwisselen. De een slaapt na de voeding van 11 uur goed door en de ander na de voeding van 15 uur, zodat ik de hele dag eigenlijk met een huilende/klagende baby zit. Maar wel eerst de een en dan de ander...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:04:39 #274
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800612
En dan nog maar een vraag: wij vinden 6.30 / 7.00 eigenlijk een prima tijd voor de ochtendvoeding ivm ons werk straks. Ze krijgen nu de late voeding om 23 uur en slapen meestal tot ongeveer 6 uur / 7 uur. Vanmorgen moest ik ze zelfs wakker maken om 7u!
Hoe kunnen we de late voeding straks gaan vervroegen (als ze een tijdje wakker gemaakt moeten worden voor de ochtendvoeding kunnen we daar mee gaan beginnen lijkt mij) ? Ze krijgen namelijk om 19u ook nog een fles en als we die van 23 u gaan vervroegen, dan komen die van 19 en 23 u toch te dicht na elkaar? (is mijn verhaal nog te volgen??)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:06:44 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800688
als je straks gaat ophogen per fles, komt de voeding van 23 uur te vervallen mikoxx en als je bang bent dat ze het dan niet redden tot de volgende ochtend, kun je de laatste fles een uurtje opschuiven naar zeg 20 uur, of als je de hele dag meer verspreid doet, zelfs naar 21 uur. (zo deed ik het althans, en hij slaapt nu nog steeds door van 19:30 tot gemiddeld 07:00 uur)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')