abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69610326
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:49 schreef LXIV het volgende:
Ja, voor een inkomen onder de 5 euro wordt het denk ik wel moeilijk. Zeker fruit en vruchtensappen worden dan te duur. Dan zit ik echt te denken aan fabrieksbrood met euroshopper hagelslag en een kopje thee.
Ik zit nu denk ik rond de 5 euro per dag en zou eigenlijk terugmoeten naar 3 (en dat lukt niet erg). Ik denk dat daartussen inderdaad wel de grens ligt van of je nog normaal boodschappen kan doen en gezond kan eten, of dat je echt moet gaan bezuinigen. Bijvoorbeeld fruit is duur en als ik echt onbeperkt fruit wil kunnen eten, dan red ik dat niet meer voor dat bedrag. Ik moet afvallen, dus wil geen goedkope troep, eet dan liever fruit als tussendoortje - bezuinigen op fruit vind ik dus echt heel vervelend.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:32:09 #77
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69639108
Je zal veel simpeler moeten denken, en veel meer seizoensgebonden eten denk ik. Dus veel kool achtigen in de winter, winterpeen, etc.

ik maak als we geen zin in gedoe hebben vaak dit:
per persoon 1 ui in ringen snijden.
Uien in de koekepan.
Rasp er winterwortel doorheen
Als de eieren een beetje kleur krijgen wat gesneden schouderham bijgooien
Bak tot uien gecaremelliseerd zijn.
Als je de uien goed donker wil, kun je beter de wortel en ham wat later toevoegen.
Sla een ei los per persoon.
Voeg het ei toe, en veeg het ei naar het midden van de pan zodat er een soort omeletrol in het midden kom liggen. keer om, en klaar.
Serveer met babi pangang suas uit een zakje.

Volgens mij is het zakje saus het duurste van dit gerecht, en met wat rijst erbij is het gewoon een gezonde, volledige maaltijd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:44:29 #78
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_69639445
quote:
Op maandag 1 juni 2009 12:33 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
mja 1,5 liter AH cola is ook maar 60 cent, scheelt toch flink met coca cola.
Als het over gezond eten gaat, waarom denk je zelfs überhaupt over frisdrank na? Geen frisdrank drinken is niet zo moeilijk.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_69643670
de komkommers zijn nu 25 cent bij de Lidl

de aardbeitjes helaas nog wat duur

vandaag voor 26 euro gehaald, waar we 5 dagen van eten:

komkommer
aubergine
broccoli
courgette
2 dozen champignons
avocado
rucola
tomaten
tros bananen
4 pakken afbakbroodjes
2 potten pindakaas
3 pakken melk
yoghurt
Vruchtencruesli
parmezan
geraspte kaas
knoflookroomspullie
gezeefde tomaten
spaghetti
tortillachips

(toiletpapier
keukenrollen)

volgens mij mis ik nu nog wat dingen maar om een indruk te geven.
vlees eten we niet veel en als we het eten dan ligt 't in de vriezer, want dat kopen we als het in de aanbieding is
Ja doei.
pi_69644016
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:02 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hoe kom ej daaraan, vraag ik me af.

"Ga naar de markt" is een leuk advies, maar ik werk en kan dus niet altijd naar de markt (meestal niet zelfs). En zelfs bij Lidl of Bas kom ik niet aan komkommers van 12 cent, toevallig hadden ze idd wel een kilo tomaten voor een euro, maar goed. Aardbeien heb ik tot nu toe het goedkoopst gezien voor 2,29 per pond.
Toch de markt, ben ik bang. Of de turk. Gister voor 7,50 euro fruit gehaald: halve kilo appels, iets meer dan een kilo bananen, halve kilo gele kiwi, een komkommer, en 2 kg meloen. Hier niet de goedkoopste gekozen, maar wat er het beste uitzag.

En als mede Rotterdammer heb je twee gigantische markten die er ieder twee keer per week staan, Dinsdag (Blaak) Woensdag (Afrikaanderplein) en Zaterdag (Beide). Daarnaast nog andere kleinere markten.. (al is die op Afrikaanderplein op Woensdag te vroeg weg als je uit werk komt inderdaad, die beginnen soms voor vier uur al aan het opruimen).

Maar dan is er nog een hele zaterdag
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69666239
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Toch de markt, ben ik bang. Of de turk. Gister voor 7,50 euro fruit gehaald: halve kilo appels, iets meer dan een kilo bananen, halve kilo gele kiwi, een komkommer, en 2 kg meloen. Hier niet de goedkoopste gekozen, maar wat er het beste uitzag.

En als mede Rotterdammer heb je twee gigantische markten die er ieder twee keer per week staan, Dinsdag (Blaak) Woensdag (Afrikaanderplein) en Zaterdag (Beide). Daarnaast nog andere kleinere markten.. (al is die op Afrikaanderplein op Woensdag te vroeg weg als je uit werk komt inderdaad, die beginnen soms voor vier uur al aan het opruimen).

Maar dan is er nog een hele zaterdag
Laat ik nou meestal dinsdag, woensdag en zaterdag werken. Juist op donderdag ben ik vaak vrij en dan is er nergens markt. Heb al op internet gekeken of er dan wat in Rotterdam is. Ja, geloof ergens een wijkmarktje met 12 kraampjes, maar daar ga ik geen half uur voor rijden. En de markt is sowieso maar tot 17.00 dus dat red je dan nooit als je werkt tot vijf uur, zoals veel mensen (en ik ook).

Nu is er wel markt op zondag toch, in het centrum? Alleen ik vind het altijd zo verschrikkelijk druk dan, echt niet uit te houden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:49:22 #82
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69668011
net gescoord op de markt:

1 kg sperziebonen
0.5 kg tauge
1 kg waspeentjes
1 bosje bosui
2 kg nieuwe aardappeltjes

4,50 e kunnen wij met twee sowieso drie of vier dagen van eten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:49:55 #83
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_69668034
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:04 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nu is er wel markt op zondag toch, in het centrum? Alleen ik vind het altijd zo verschrikkelijk druk dan, echt niet uit te houden.
die is niet de moeite waard hoor, vooral kleding en zooi, weinig AGF
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_69668077
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:04 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Laat ik nou meestal dinsdag, woensdag en zaterdag werken. Juist op donderdag ben ik vaak vrij en dan is er nergens markt. Heb al op internet gekeken of er dan wat in Rotterdam is. Ja, geloof ergens een wijkmarktje met 12 kraampjes, maar daar ga ik geen half uur voor rijden. En de markt is sowieso maar tot 17.00 dus dat red je dan nooit als je werkt tot vijf uur, zoals veel mensen (en ik ook).

Er is inderdaad een, iets kleinere, zondagsmarkt. De markt op blaak staat er trouwens tot redelijk laat, half zes of zes uur ofzo. (volgens hollandsemarkten.nl staat die er ook op vrijdag, al kan ik mij niet herinneren dat ooit te hebben gezien).
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69671080
De moeder van een vriendin van mij leeft al 25 jaar van de bijstand, en eet alleen maar biologisch. Hoe ze het precies doet weet ik niet, maar ik gok in elk geval:

- geen auto
- geen vakantie (die weet ik dan weer wel zeker)
- vegetarisch (ook zeker)
- seizoensgroenten
- aanbiedingen in de gaten houden

Zelf heb ik dit gelukkig nooit hoeven doen, maar zo'n 5 euro per dag lijkt me best haalbaar.
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:16:15 #86
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_69671460
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:49 schreef littledrummergirl het volgende:

1 kg sperziebonen
0.5 kg tauge
1 kg waspeentjes
1 bosje bosui

4,50 e kunnen wij met twee sowieso drie of vier dagen van eten
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:54:50 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69674258
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:04 schreef Bleie het volgende:
De moeder van een vriendin van mij leeft al 25 jaar van de bijstand
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69674365
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister voor 7,50 euro fruit gehaald: halve kilo appels, iets meer dan een kilo bananen, halve kilo gele kiwi, een komkommer, en 2 kg meloen. Hier niet de goedkoopste gekozen, maar wat er het beste uitzag.
Dat vind ik helemaal niet zo goedkoop
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:49 schreef littledrummergirl het volgende:

1 kg sperziebonen
0.5 kg tauge
1 kg waspeentjes
1 bosje bosui

4,50 e
Dat wel De sperziebonen zijn hier nog steeds duur
pi_69679431
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zegt niet alles hoor. Als je ziek wordt terwijl je net even geen werk hebt, kom je ook niet meer uit de bijstand. Ik ken ook zo iemand. Ze zou best willen werken, maar niemand neemt haar aan vanwege haar kwalen, dus zij leeft ook al heel lang van de bijstand.
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:34:08 #90
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69680350
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:58 schreef ColdFeet het volgende:
Dat wel De sperziebonen zijn hier nog steeds duur
Sperziebonen zijn dan ook een zomergroente, echt hoog zomer. Half juli worden die ongeveer goedkoop denk ik.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_69684257
Mijn mening,

Ja je kan eten van relatief weinig geld.
Echter is het wel nogal ingrijpend en imho minder gezond.

Ik zelf hou van vis en die wordt duur betaald.
Groente kan redelijk goedkoop ingekocht worden als je goed oplet fruit is vaak erg duur.

En bakje frambozen b.v. je schrikt echt van de prijs

Ik heb nu de luxe dat ik niet hoef te bezuinigen op voedsel maar weet uit mijn jeugd dat dit geen pretje is.

Groeten,

allsystemshalt
pi_69684996
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Mijn mening,

Ik zelf hou van vis en die wordt duur betaald.
Groente kan redelijk goedkoop ingekocht worden als je goed oplet fruit is vaak erg duur.

En bakje frambozen b.v. je schrikt echt van de prijs

Ik heb nu de luxe dat ik niet hoef te bezuinigen op voedsel maar weet uit mijn jeugd dat dit geen pretje is.

Groeten,

allsystemshalt
Geen visboer in de buurt die zo'n allegaartje heeft van ¤5 voor 2 a 3 kilo? Zoiets haal ik wel eens namelijk. vaak is het gewoon vis waar die dag (te) veel van gevangen is en dus 'gedumpt' wordt
pi_69686108
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Geen visboer in de buurt die zo'n allegaartje heeft van ¤5 voor 2 a 3 kilo? Zoiets haal ik wel eens namelijk. vaak is het gewoon vis waar die dag (te) veel van gevangen is en dus 'gedumpt' wordt
Dat zou kunnen echter is het voor mij niet meer van toepassing.
En vaak zijn de betere vis soorten dus vette vis duurder dan de magere soorten.
En juist die vette zijn belangrijk vanwege de visolie
pi_69686416
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:32 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Dat zou kunnen echter is het voor mij niet meer van toepassing.
En vaak zijn de betere vis soorten dus vette vis duurder dan de magere soorten.
En juist die vette zijn belangrijk vanwege de visolie
Nee, niet perse, hier althans. Heb geregeld makreel of botervis (een deel dan) erbij gehad. Kijk, paling zal je er niet in aantreffen maar bijv. een Dorade ofzo weer wel.
pi_69686608
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, niet perse, hier althans. Heb geregeld makreel of botervis (een deel dan) erbij gehad. Kijk, paling zal je er niet in aantreffen maar bijv. een Dorade ofzo weer wel.
Paling is heerlijk echter is het momenteel nogal slecht gesteld met de paling/glasaal dus laat ik die links liggen.

Ik let wel op dat ik geen vis eet die rust nodig heeft om weer op stand te kunnen komen

[ Bericht 0% gewijzigd door allsystemshalt op 04-06-2009 00:10:16 ]
pi_69766684
Het kan sowieso, maar alles hangt af van je prioriteiten.
Ik heb ook niet zoveel geld, maar ik hou dusdanig veel van eten, dat dat gewoon het allerlaatste is waar ik op zou besparen.
Ik draag schoenen tot ze helemaal uit elkaar vallen en ik ben waarschijnlijk de enige in het dorp zonder flatscreen-televisie, maar ik eet in elk geval lekker, en heel gezond.
Je moet er alleen wat meer werk voor verzetten. Goed leren koken, vriendjes worden met je groente- kaas- en visboer, grote porties maken om in te vriezen, zelf kruiden kweken en geen onzin, zoals snoep en frisdrank in huis halen.
En een paar keer per week vegetarisch eten scheelt ook ontzettend veel geld.

Mijn weekboodschappen zijn nooit meer dan EUR 35,- voor twee personen, en dat is inclusief tandpasta, toiletpapier, shampoo en wasmiddel. Vaak minder, ik maak er een sport van om zo ver mogelijk onder de dertig euro uit te komen. Vandaag kwam ik uit op 27 euro en daar zat dan nog een fles prima witte wijn en drie ons Parmezaanse kaas bij. Het kán best.
Let me see you stripped down to the bone
pi_69766993
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Mijn mening,

ondanks dat het 'imho' is, kan ik met kracht ontkennen dat ik nu minder gezond eet dan wanneer ik het dubbele uit zou (kunnen) geven aan eten. Ik zou eerder wat luxere producten kopen, maar niet gezonder, want met de hoeveelheid groente en vlees (weinig dus) die ik nu eet, kan het niet veel gezonder
Ja doei.
pi_69767064
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ondanks dat het 'imho' is, kan ik met kracht ontkennen dat ik nu minder gezond eet dan wanneer ik het dubbele uit zou (kunnen) geven aan eten. Ik zou eerder wat luxere producten kopen, maar niet gezonder, want met de hoeveelheid groente en vlees (weinig dus) die ik nu eet, kan het niet veel gezonder
Helemaal mee eens. Bij financiële meevallers ben ik juist veel meer geneigd om dingen te kopen waar mijn lijf iets minder op zit te wachten. Dan zijn de kilo's Franse kazen niet aan te slepen, en bak ik taartjes van veel te dure, geďmporteerde chocolade. Indien blut kies ik er graag voor om het geld dát ik heb gewoon aan groenten, fruit en volkoren boterhammen uit te geven.
pi_69767138
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Bij financiële meevallers ben ik juist veel meer geneigd om dingen te kopen waar mijn lijf iets minder op zit te wachten. Dan zijn de kilo's Franse kazen niet aan te slepen, en bak ik taartjes van veel te dure chocolade. Indien blut kies ik er graag voor om het geld dát ik heb gewoon aan groenten, fruit en volkoren boterhammen uit te geven.
juh als we eens 'dol doen' en meer geld uit geven, halen we lekkere sweetpeppers, loempiaatjes, goede oude kaas, brie, etc da's heul nie gezond nie
Ja doei.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:15:32 #100
221912 minilot
Nancy boy
pi_69767167
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

juh als we eens 'dol doen' en meer geld uit geven, halen we lekkere sweetpeppers, loempiaatjes, goede oude kaas, brie, etc da's heul nie gezond nie
Volgens mij hebben wij heel eensgezinde boodschappenlijstjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')