abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 juni 2009 @ 22:45:07 #51
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69720599
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:16 schreef tong80 het volgende:
Ik ken iemand die cume laude is geslaagd als psycholoog.

Zijn vader is hoogleraar.

Hij niet.

Moet je mega cume laude zijn afgestudeerd ?

Of heeft het met andere dingen te maken ?

Ik geef je wel eens het rijtje, als jij belooft langs te komen mocht ik ooit een oratie geven

[ Bericht 18% gewijzigd door Doc op 04-06-2009 22:50:36 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Trouwste user 2022 zondag 7 juni 2009 @ 12:24:08 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_69790243
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik geef je wel eens het rijtje, als jij belooft langs te komen mocht ik ooit een oratie geven
Kom maar op met je rijtje

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 juni 2009 @ 13:28:22 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_69792063
Je wordt niet 'gevraagd' voor hoogleraar, je zit niet jarenlang bij een old boys club totdat ze ineens een duistere rite voor je doen waarna je hoogleraar bent. In het algemeen zetten ze gewoon een sollicitatie uit, waar je normaal voor moet solliciteren.

Hoogleraarschap is ook niet iets waar je een diploma voor moet halen, of iemand die in wetenschappelijk hoger aanzien staat, een hoogleraar is letterlijk gewoon een manager van een vakgroep (een verzameling wetenschappers binnen hetzelfde instituut die ruwweg hetzelfde soort onderzoek doen).

Om goede kans te maken hoogleraar te worden moet je:
  • Een bekende naam zijn in je eigen onderzoeksgebied
  • Een heel uitgebreid netwerk hebben
  • Veel domeinkennis hebben ook in iets andere vakgebieden, zodat je de mensen van je vakgroep die niet hetzelfde onderzoek doen toch inhoudelijke sturing kunt geven
  • Een slechte thuissituatie hebben, want je gaat heel veel tijd met je werk doorbrengen
  • En als laatste, daar schort het bij heel veel wetenschappers nog wel eens aan, engelengeduld hebben met extreem monomane mensen (lees: de andere wetenschappers).

Ja of je moet gewoon extreem mediageil zijn en jezelf voortdurend met je hoofd op tv duwen, zoals Bas Haring.
  • They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 7 juni 2009 @ 13:30:41 #54
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_69792132
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 15:27 schreef di0r1 het volgende:
    Tevens wordt gezegd dat economie en recht pseudo-wetenschappen zijn, zulke mensen kan je amper serieus nemen.
    Nee economie is een pseudo-wetenschap. Rechten is geen wetenschap.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      Trouwste user 2022 zondag 7 juni 2009 @ 13:53:34 #55
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_69792821
    Speknek. Doc is een gerenomeerde Fokker. Telt dat ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      zondag 7 juni 2009 @ 17:50:11 #56
    235428 di0r1
    foto_van_mij.jpg .exe
    pi_69800430
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 13:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee economie is een pseudo-wetenschap. Rechten is geen wetenschap.
    Hoezo is rechten geen wetenschap?

Toen ik mijn opleiding begon, had ik het vak: "Inleiding tot de rechtswetenschappen". Ik word voor de gek gehouden dus?
    Sterk Topic || Lekker nummertje
    "Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2009 @ 18:03:57 #57
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_69800789
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 13:28 schreef speknek het volgende:
    Je wordt niet 'gevraagd' voor hoogleraar, je zit niet jarenlang bij een old boys club totdat ze ineens een duistere rite voor je doen waarna je hoogleraar bent. In het algemeen zetten ze gewoon een sollicitatie uit, waar je normaal voor moet solliciteren.

Hoogleraarschap is ook niet iets waar je een diploma voor moet halen, of iemand die in wetenschappelijk hoger aanzien staat, een hoogleraar is letterlijk gewoon een manager van een vakgroep (een verzameling wetenschappers binnen hetzelfde instituut die ruwweg hetzelfde soort onderzoek doen).

• Veel domeinkennis hebben ook in iets andere vakgebieden, zodat je de mensen van je vakgroep die niet hetzelfde onderzoek doen toch inhoudelijke sturing kunt geven
  • Een slechte thuissituatie hebben, want je gaat heel veel tijd met je werk doorbrengen
  • En als laatste, daar schort het bij heel veel wetenschappers nog wel eens aan, engelengeduld hebben met extreem monomane mensen (lees: de andere wetenschappers).

Ja of je moet gewoon extreem mediageil zijn en jezelf voortdurend met je hoofd op tv duwen, zoals Bas Haring.
  • Op het een na laatste punt na (thuissituatie) klopt het wel. Je werk moet je hobby zijn en je hobby je werk. Dat kan nog wel in een combinatie met een aardig gezinsleven, maar je moet er niet heel veel meer naast willen hebben. Als dat op wetenschappelijk gebied het geval is, dan is de kans dat je hoogleraar wordt aanzienlijk vergroot.
    pi_69805940
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 13:28 schreef speknek het volgende:

• 100%
    75 topics = FIN
    pi_70511633
    Is het niet zo dat je eerst moet solliciteren voor universitair docent daarna word je hoofd docent en daarna hoogleraar?
      dinsdag 30 juni 2009 @ 12:59:42 #60
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70511677
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 12:58 schreef TheDutchHero het volgende:
    Is het niet zo dat je eerst moet solliciteren voor universitair docent daarna word je hoofd docent en daarna hoogleraar?
    Nee, dat hoeft niet.
    eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
    pi_70511751
    Als er een vacature komt voor ZAP (zelfstandig academisch personeel) kun je daar als doctor je kandidatuur voor insturen. Als je aangenomen bent (omdat je de beste kandidaat bent, meest overeenkomt met het vooropgestelde profiel e.d.) wordt je aangesteld als 'ZAP' docent en kun je in Vlaanderen prof. voor je naam schrijven. In Nederland kun je dat maar als je binnen 'hoogleraar' bent. Binnen de ZAP heb je nl. éérst docent, dan hoofddocent, dan hoogleraar.

Deze vraag werd beantwoord door:
    Prof. Annemie Desoete
    docent, onderzoker
    pi_70516749
    Als je alle inspanning die het kost om hoogleraar te worden steekt in je werk, dan verdiend je toch veel meer?

Hoogleraar is +/- 100k-130k per jaar?
    pi_70516918
    In guldens, ja.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 15:57:55 #64
    75592 GlowMouse
    l'état, c'est moi
    pi_70517065
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 15:53 schreef thabit het volgende:
    In guldens, ja.
    http://www.uvt.nl/diensten/dea/pia/salaris200901.pdf
    Minimaal 4904/maand en maximaal 8622/maand. Dus die 130k in guldens is wel het minimum en die 100k kan ook best euro's zijn. Maar onderbetaald is het ja.
    eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
    pi_70517192
    Dus feitelijk is het zijn van hoogleraar een soort van poser-status onder de intellectuelen?
    pi_70518106
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 16:01 schreef Geqxon het volgende:
    Dus feitelijk is het zijn van hoogleraar een soort van poser-status onder de intellectuelen?
    veel werken ook maar 1 dag in de week voor college en 4 dagen voor een bedrijf..
    pi_70647326
    Deze thread.
    GO LANCE !!!
    pi_70668232
    HET is CUM (koem) laude. Geen Cume
    pi_70677768
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 17:50 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Hoezo is rechten geen wetenschap?

Toen ik mijn opleiding begon, had ik het vak: "Inleiding tot de rechtswetenschappen". Ik word voor de gek gehouden dus?
    Kent rechten een moederstudie op wetenschappelijk niveau?
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 juli 2009 @ 20:09:48 #70
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_70678473
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 18:24 schreef .txt het volgende:
    Deze thread.
    Wat is er zo grappig aan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties