Ik geef je wel eens het rijtje, als jij belooft langs te komen mocht ik ooit een oratie gevenquote:Op woensdag 27 mei 2009 02:16 schreef tong80 het volgende:
Ik ken iemand die cume laude is geslaagd als psycholoog.
Zijn vader is hoogleraar.
Hij niet.
Moet je mega cume laude zijn afgestudeerd ?
Of heeft het met andere dingen te maken ?
Kom maar op met je rijtjequote:Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik geef je wel eens het rijtje, als jij belooft langs te komen mocht ik ooit een oratie geven
Nee economie is een pseudo-wetenschap. Rechten is geen wetenschap.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:27 schreef di0r1 het volgende:
Tevens wordt gezegd dat economie en recht pseudo-wetenschappen zijn, zulke mensen kan je amper serieus nemen.
Hoezo is rechten geen wetenschap?quote:Op zondag 7 juni 2009 13:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee economie is een pseudo-wetenschap. Rechten is geen wetenschap.
Op het een na laatste punt na (thuissituatie) klopt het wel. Je werk moet je hobby zijn en je hobby je werk. Dat kan nog wel in een combinatie met een aardig gezinsleven, maar je moet er niet heel veel meer naast willen hebben. Als dat op wetenschappelijk gebied het geval is, dan is de kans dat je hoogleraar wordt aanzienlijk vergroot.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:28 schreef speknek het volgende:
Je wordt niet 'gevraagd' voor hoogleraar, je zit niet jarenlang bij een old boys club totdat ze ineens een duistere rite voor je doen waarna je hoogleraar bent. In het algemeen zetten ze gewoon een sollicitatie uit, waar je normaal voor moet solliciteren.
Hoogleraarschap is ook niet iets waar je een diploma voor moet halen, of iemand die in wetenschappelijk hoger aanzien staat, een hoogleraar is letterlijk gewoon een manager van een vakgroep (een verzameling wetenschappers binnen hetzelfde instituut die ruwweg hetzelfde soort onderzoek doen).
Om goede kans te maken hoogleraar te worden moet je:Een bekende naam zijn in je eigen onderzoeksgebied Een heel uitgebreid netwerk hebben Veel domeinkennis hebben ook in iets andere vakgebieden, zodat je de mensen van je vakgroep die niet hetzelfde onderzoek doen toch inhoudelijke sturing kunt geven Een slechte thuissituatie hebben, want je gaat heel veel tijd met je werk doorbrengen En als laatste, daar schort het bij heel veel wetenschappers nog wel eens aan, engelengeduld hebben met extreem monomane mensen (lees: de andere wetenschappers).
Ja of je moet gewoon extreem mediageil zijn en jezelf voortdurend met je hoofd op tv duwen, zoals Bas Haring.
quote:Op zondag 7 juni 2009 13:28 schreef speknek het volgende:
Je wordt niet 'gevraagd' voor hoogleraar, je zit niet jarenlang bij een old boys club totdat ze ineens een duistere rite voor je doen waarna je hoogleraar bent. In het algemeen zetten ze gewoon een sollicitatie uit, waar je normaal voor moet solliciteren.
Hoogleraarschap is ook niet iets waar je een diploma voor moet halen, of iemand die in wetenschappelijk hoger aanzien staat, een hoogleraar is letterlijk gewoon een manager van een vakgroep (een verzameling wetenschappers binnen hetzelfde instituut die ruwweg hetzelfde soort onderzoek doen).
Om goede kans te maken hoogleraar te worden moet je:Een bekende naam zijn in je eigen onderzoeksgebied Een heel uitgebreid netwerk hebben Veel domeinkennis hebben ook in iets andere vakgebieden, zodat je de mensen van je vakgroep die niet hetzelfde onderzoek doen toch inhoudelijke sturing kunt geven Een slechte thuissituatie hebben, want je gaat heel veel tijd met je werk doorbrengen En als laatste, daar schort het bij heel veel wetenschappers nog wel eens aan, engelengeduld hebben met extreem monomane mensen (lees: de andere wetenschappers).
Nee, dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:58 schreef TheDutchHero het volgende:
Is het niet zo dat je eerst moet solliciteren voor universitair docent daarna word je hoofd docent en daarna hoogleraar?
http://www.uvt.nl/diensten/dea/pia/salaris200901.pdfquote:
veel werken ook maar 1 dag in de week voor college en 4 dagen voor een bedrijf..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:01 schreef Geqxon het volgende:
Dus feitelijk is het zijn van hoogleraar een soort van poser-status onder de intellectuelen?
Kent rechten een moederstudie op wetenschappelijk niveau?quote:Op zondag 7 juni 2009 17:50 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Hoezo is rechten geen wetenschap?
Toen ik mijn opleiding begon, had ik het vak: "Inleiding tot de rechtswetenschappen". Ik word voor de gek gehouden dus?
Wat is er zo grappig aan?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |