Bronquote:Jongens zouden ook wel eens vaker nee mogen zeggen tegen seks.
Nu moeten zij nog te vaak voldoen aan het beeld van de man die stoer is als hij het met zoveel mogelijk meisjes doet. Daarom wil staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid) dat jongens meer worden geholpen om seksuele druk vanuit hun omgeving te weerstaan.
Dubbele moraal
Dat zei ze dinsdag in een lezing over seksuele gezondheid aan de Universiteit Utrecht. Ze hekelde ook de dubbele moraal, die jongens met veel seks als stoer bestempelt maar meisjes juist als hoer. Recent onderzoek wijst uit dat veel jongens en meisjes, zowel van Nederlandse als buitenlandse komaf, hier zo over denken.
Verder wil Bussemaker niet te snel in paniek raken over meisjes die voor een kleine tegemoetkoming jongens aan hun trekken willen laten komen. Breezerseks mag dan wel nieuw zijn, maar seks in ruil voor andere zaken zeker niet.
Bovendien toont onderzoek niet echt aan dat ruilseks de laatste jaren een hoge vlucht heeft genomen. Maar als er zich echt nieuwe problemen op seksueel gebied voordoen, wil de staatssecretaris daar niet voor weglopen. Ze wijst er bijvoorbeeld op dat voor loverboys een aparte aanpak nodig is.
Je denkt dat ze het nu al voor niets doen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:56 schreef Hukkie het volgende:Dus jongens moeten vaker nee zeggen, maar we moeten niet in paniek raken als meisjes tegen betalen wel vaker sex willen hebben?
Net als jouw schaamstreek.quote:
Ik vind het prima dat Bussemaker deze spiegel voorhoudt. Het lijkt tegenwoordig wel of er een soort taboe op rust om mensen op hun moraal aan te spreken. Alles moet kunnen en mogen, alles is normaal. En wie daarover wat zegt, doet aan betutteling, enzovoort.quote:Op woensdag 27 mei 2009 00:54 schreef admiraal_anaal het volgende:waar de fuck is die Bussemaker mee bezig
![]()
Heb jij die aanschouwt?quote:
Moest jij lachie doen?quote:
Dat kan dat jij dat vindtquote:Op woensdag 27 mei 2009 01:05 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat Bussemaker deze spiegel voorhoudt. Het lijkt tegenwoordig wel of er een soort taboe op rust om mensen op hun moraal aan te spreken. Alles moet kunnen en mogen, alles is normaal. En wie daarover wat zegt, doet aan betutteling, enzovoort.
Ik vind dat Bussemaker gewoon volledig gelijk heeft. Er is een soort ziek cultuurtje ontstaan in Nederland.
"Zullen we filmpje kijken?"quote:
Volgens mij doelt Bussemaker niet op individuele gevallen, maar wijst ze meer op groepsgedrag en het gedrag dat van jongens wordt verwacht, als gevolg van groepsdruk.quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat kan dat jij dat vindtalleen zou ik jou wel nee willen horen zeggen als je vriendin of een mooie meid zich zo in je schoot werpt en je alle kansen hebt
AWMYLORD. Zucht.quote:Op woensdag 27 mei 2009 01:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
"Zullen we filmpje kijken?"
"Nee, ik wil gewoon heftige secks! « bewijs!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |