abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69437194
In 1992 was er in Limburg een aardbeving van 5,8 op de Schaal van Richter*

(*http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richter)

Wie herinnert zich dit nog ?

Ik werd s'nachts wakker omdat mijn bed besloot heftig te schudden

Gelukkig geen schade

Neehee, zo erg was het toenertijd nu ook weer niet
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_69437319
http://www23.wolframalpha(...)kes+netherlands+1992

Volgens WolframAlpha was ie 5,4.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:07:26 #3
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_69437337
Ik....

Ik lag ook in bed en weet nog dat ik 30 seconden voor de beving opeens wakker werd.
Hoorde toen een hard gerommel in de verte wat steeds dichterbij kwam.
En *BAMROMMELROMMELSCHUD* een hoop herrie in huis.

Kan me ook nog herinneren dat het eerste wat ik deed het uit bed springen en de fles Apfelkorn redden was

Oh ja, dit alles gebeurde in Brabant.
pi_69437879
iLandgraaf hier;

k kan het me ook nog heel goed herinneren
Ik woonde in een flat 12 hoog, en een flat rammelt niet maar gaat op en neer, beweegt op en neer zeg maar.
De lamp van het plafond ging helemaal van de ene kant van het plafond naar de de andere kant.
de paar uur voor de aardbeving hadden wat buren onder ons een feestje, de wiet rook kwam zo ons slaap kamer in, de muziek, steeds op repeat van knocking on heavens door.
Zo ben ik in slaap gevallen,toen ik wakker werd door de aardbeving, was ik nog zo dromerig dactht ik me even verbeelde dat de mensen onder ons aan het balkon stonden te duwen en dat daarom de flat zo rammelde idioot ik weet het
vlak erna dacht ik dat de fabriek tegenover ons ontploft was!
maar toen werd ik goed wakker en besefte wel dat dit een aardbeving was.
bijna iedereen is in paniek de straat op gegaan maar wij zijn maar in bed gebleven,
De dag erna schade opgenomen,veel scheuren in de muren en op balkon.
Die dag sloeg de schrik pas toe, vind het nog steeds een heel akelig idee dat er nog een aardbeving komt.
Die is erna nog wel eens geweest in 2002 geloof ik. maar die was niet zo erg. als je dat ook maar van te voren zou weten at het geen erge is of word
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:28:45 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_69438142
Ik woonde toen ook al in Arnhem en kan 'm ook herrineren (ik was 7) Was uiteraard wel zwakker hier, maar toch.
Ik had toen zo'n schapje boven m'n bed met allemaal kansloze shit en ik werd wakker omdat allemaal beeldjes en crap ervan aftrilde, rechtstreeks op m'n hoofd En toen ik dus uit bed klom trilde het hele huis.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_69438564
Ik was toen pasgeboren We woonden toen in een flat in Neeroeteren (Belgisch Limburg)
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 27 mei 2009 @ 00:14:31 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_69439806
Kank niets van herinneren, ergens filmpje?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 27 mei 2009 @ 00:19:03 #8
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69439965
Ik woonde toen in Hilversum, was zwanger van 1e kind en werd wakker omdat ik droomde dat een vrachtwagen tegen ons huis reed. M'n bed trilde namelijk

s'Morgens bleek het geen vrachtwagen geweest te zijn.
pi_69440134
Nog helemaal slaapdronken dacht ik "Hé! onweer" en draaide me weer om. Vervolgens hoor ik mijn vader door het huis rennen, roepend "ik bel de politie! ik wil weten wat dit is!"

Gesprek van de dag, tijdens het speelkwartier.
pi_69444008
Ik woonde toen nog bij mijn ouders in Budel en ik kan het me nog heel goed herinneren! Ik lag in bed en opeens ging echt alles schudden/beven en ik dacht toen dat het de wasmachine was die op hol was geslagen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:47:51 #11
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_69444129
Ik was toen 8 jaar, en sliep in het bed van mijn ouders. Ik droomde toen net of er kabouters aan mijn bed begonnen te schudden. Daar schrok ik zo van. En toen vertelde mijn vader daarna dat het een aardbeving was. Nog nooit van gehoord, dus heeft ie meteen uitgelegd: 2 stukjes aarde die over elkaar heen schuiven :S
Sappig !!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 mei 2009 @ 12:08:15 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69450398
Ik werd wakker en alles bewoog.... :0 ik hoorde mijn playmobilkasteel rammelen ik vond het raar en ben weer in slaap gevallen. De volgende ochtend werd alles duidelijk. En al snel kwam het grap je in omloop dat Ien Dales uit bed was gevallen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † donderdag 28 mei 2009 @ 18:07:02 #13
88815 The_Emotion
98.3
pi_69498635
Ik weet het nog wel, toen was ik 9 jaar.

Ik kon niet slapen en lag te piekeren in bed en was chagarijnig om het feit dat ik niet in slaap viel.
Toen begon de boel te shaken en ik dacht nog bij mezelf dat er ook alles aan gedaan werd om mij wakker te houden

De rest van de familie is er overigens gewoon doorheen geslapen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_69498951
Jezus, was dat tot zover weg nog te voelen?

Ik woon amper 10km van het episch centrum af.
Bij ons was een complete muur 3 centimeter naar binnen gekomen over de hele breedte van het huis.

Die hebben we zelf met een plank, een autokrik en een steigerpaal gewoon weer teruggeduwd.

Hefboomwerking FTW

Het rammelde iig behoorlijk ja, dat weet ik nog wel.
Daarna naar beneden gegaan en meteen overal in de buurt zag je mensen het licht aandoen en bellen en langslopen bij elkaar om verhaal te doen en zo.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69513287
Ik spaarde toen nog bierflesjes en die stonden toen allemaal tegen elkaar te stoten. Werd er gewoon wakker van.
  maandag 1 juni 2009 @ 00:08:43 #16
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_69590515
Zelf heb ik niks van de aardbeving gemerkt, maar hij schijnt wel voelbaar te zijn geweest waar ik toen woonde., want mijn broer vroeg de volgende ochtend of ik niks gemerkt had van de aardbeving.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_69680399
Ik kan het me herinneren, maar ik heb zelf niets gemerkt. Te ver weg, denk ik.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_69696719
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:08 schreef rubbereend het volgende:
En al snel kwam het grap je in omloop dat Ien Dales uit bed was gevallen.
Ohja

Ik lag toen ook in bed en alles flikkerde van mijn nachtkastje (achter bed) zo op mijn hoofd
Vooral die "Pyrite" steen deed pijn
U MAD?
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 12:52:36 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69697940
Oh ja, dit weet ik ook nog. Maar, ik heb niets gemerkt, ik heb er doorheen geslapen. De volgende morgen op school hoorde ik er wel mensen over, maar ik heb er niets van mee gekregen. Ergens wel jammer. En dat terwijl ik in Noord-Limburg woon en hij daar toch echt gevoeld is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69738784
ik woonde toen in Maasniel , langs de rand zeg maar van het epicentrum

in een flatje van 4 hoog en dan onderaan wonen, ik dacht nog toen ik wakker werd....WTF???? wat is hier aan de hand.

alles schudde en trilde, meteen uit bed en snel wat kleren aan en naar buiten, waar verder ook de hele buurt al snel op straat stond........

dat heeft ons toen flink bezig gehouden....

lichte schade in de flat, was toch woningbouwpand dus half zo erg, wel wat lichte schade aan persoonlijke spullen...

heb vanaf toen alle krantenknipsels bewaard en die zitten nog steeds in een plakboek

[ Bericht 10% gewijzigd door hans26 op 05-06-2009 14:24:45 ]
gr hans
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:51:00 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69772443
De Peelrand breuk

Ik herinner me het nog goed want het was mijn eerste aardbeving . Mijn bed schudde zo hard dat ik er wakker van werd. Ik dacht eerst nog even dat ik het allemaal had gedroomd maar toen ik uit het raam keek zag ik overal in huizen het licht aangaan dus toen wist ik dat het echt was.

Later in Taiwan werden aardbevingen voor mij dagelijkse kost.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69808986
Ik werd 's nachts wakker van mijn moeder, niet van de aardbeving. De volgende ochtend het gesprek van de dag op het schoolplein.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ada. op 07-06-2009 22:07:12 ]
pi_69809188
Ik woonde destijds in Heerlen en was 4 jaar oud. Ik sliep gewoon door.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 8 juni 2009 @ 00:23:31 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69814010
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:16 schreef hans26 het volgende:
ik woonde toen in Maasniel , langs de rand zeg maar van het epicentrum

in een flatje van 4 hoog en dan onderaan wonen, ik dacht nog toen ik wakker werd....WTF???? wat is hier aan de hand.

alles schudde en trilde, meteen uit bed en snel wat kleren aan en naar buiten, waar verder ook de hele buurt al snel op straat stond........

dat heeft ons toen flink bezig gehouden....

lichte schade in de flat, was toch woningbouwpand dus half zo erg, wel wat lichte schade aan persoonlijke spullen...

heb vanaf toen alle krantenknipsels bewaard en die zitten nog steeds in een plakboek

[ afbeelding ]
die foto
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_69816613
Tot in ZH was het voelbaar. Hier gingen de lampen nog heen en weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')