quote:Martin Jol is nieuwe trainer Ajax
Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax. Dat heeft algemeen directeur Rik van den Boog dinsdagmiddag bevestigd tegenover AT5.
Een delegatie van de Ajax-leiding was vandaag in Hamburg om te onderhandelen met Hamburger SV over de overgang van de 53-jarige coach. Eerder kwamen Jol en Ajax al een meerjarig contract overeen. Later op de dag kwamen ook de clubs onderling eruit. Donderdag om 16.00 uur wordt hij gepresenteerd bij een persconferentie in de Amsterdam ArenA.
Jol had nog een contract tot medio 2010 bij de Duitse club. De Nederlandse coach was pas één jaar in dienst bij HSV. Hij bereikte zowel in de Duitse beker en de UEFA Cup de halve finale. In de Bundesliga werd het elftal vijfde. HSV heeft zich daardoor geplaatst voor de voorronde van de nieuwe Europa League.
De 53-jarige Jol, die als prof onder andere voetbalde bij ADO Den Haag, FC Twente en Bayern München was eerder als coach werkzaam bij Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur.
Donderdagmiddag.quote:
Zal misschien pas bij de 1e training zijn of zoquote:
Leer lezen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:52 schreef _Mike_ het volgende:
Al iets bekend over de presentatie?
Staat in het bericht van Den.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:52 schreef _Mike_ het volgende:
Al iets bekend over de presentatie?
quote:Donderdag om 16.00 uur wordt hij gepresenteerd bij een persconferentie in de Amsterdam ArenA.
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:56 schreef Vandalist het volgende:
Gefeliciteerd. Ik had niet verwacht dat AJAX nog zo'n goede coach binnen zou weten te halen. Begrijp ook niet dat sommige supporters niet blij zijn met dit nieuws. Jol is een trainer dat het team beter laat presteren, een team kan opbouwen, oog heeft voor talent, en de marktwaarde van zijn spelers weet op te krikken. Enige minpunt vond ik in de tijd dat hij bij RKC zat dat hij zijn wissels nog al eens aan de late kant doorvoerde.
Al met al Jol is een aanwinst voor het Nederlandse voetbal. Ben benieuwd of er een budget is voor het komende seizoen. (dat neem ik aan van wel aangezien hij mede daarom HSV verlaat)
Ja overheen gekeken omdat ik direct nadat bericht al gepost had en ik niet elke keer terug scrollquote:
Had je het vorige week toch goed, dat Jol niet zo stevig in het zadel zat en HSV niet al te moeilijk zou doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:01 schreef Evert_ten_Napel het volgende:
hohohohoooo goeie genade, Maarten Cornelius Jol de dekselse tovenaar uit Scheveningen, dat is me een kanjer hoor. Tien met een griffel! Als je hem zo aan de kant ziet staan: daar krijg je toch een brok van in je keel? De messen zijn geslepen, het zal nog lang onrustig blijven in Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |