Ik zat een keer bij een vriendin in de auto, die had net haar rijbewijs. Na wat gereden te hebben vondt ze het nogal raar dat ze opeens niet meer zo hard ging. Toen begin het ook een beetje te ruikenquote:Op zondag 31 mei 2009 13:01 schreef Sjibble het volgende:
Misschien de handrem iets aantrekken om de extra belastende kracht na te bootsen. Zo valt ie bijv ongeveer net zo snel uit als dat ie op een helling staat. Die handrem kan die paar meter wel makkelijk hebben.
Ik ben een keer weggereden met mn handrem omhoog, met de lesauto
Je moet bij vrienden navragen wat een goeie school (instructeur!!!) is.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:37 schreef fespo het volgende:
hoe zit het met het slagingspercentage? kloppen die eigenlijk wel?
soms zie ik 5%, 50 of 95% staan.
Tja...het was nog een oud autotjequote:Op maandag 1 juni 2009 01:24 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Je moet bij vrienden navragen wat een goeie school (instructeur!!!) is.
Vaak klopt er geen meter van.. 5% slaagpercentage.. die zou allang failliet moeten wezen
@ Rene90Waarom ze er geen piepalarm voor maken? (als je al rijdt dan he)
Maak je niet druk, in het halve uur dat je afrijdt let je echt duizend keer beter op en gaat alles zoveel soepelerquote:Op maandag 1 juni 2009 17:14 schreef Qwea het volgende:
Morgen komt erg dichtbij
*note to self
*Op de kruispunten en rotondes rustig komen aanrijden
*Bochten strak houden
*Goed de fietspaden = na controle meenemen
*Goed anticiperen
*alles hebben afgehandeld voor een bocht, bij een kruispunt of rotonde
okequote:Op maandag 1 juni 2009 17:48 schreef Sjibble het volgende:
@ Rene90
oh dan maakt et niet uit
[..]
Maak je niet druk, in het halve uur dat je afrijdt let je echt duizend keer beter op en gaat alles zoveel soepeler
Had ik ook. Het is een wereld van verschil
Let op: Wees vooral niet zenuwachtig, en laat zien dat je zelfverzekerd bent. Wees besluitvaardig, oftewel, twijfel absoluut niet aan je beslissingen. Niet bang wezen, weten dat je het goed doet. Er kan niks mis gaan, mocht het toch gebeuren, is de examinator er voor om in te grijpen.
Foutjes moet je direct vergeten, laat zien dat het een stom foutje was dat maar 1x gebeurt en daarna niet meer. Dus focussen wat je gaat doen en niet wat je hebt gedaan.
Wees chilllll...
We waren vandaag nog naar Spaarnwoude om even bij het meer te zitten met vrienden.
Toen reden we weer naar huis. Toch even stiekem 300 meter over de weg gereden.
Ik mag eigenlijk niet alleen in de auto rijden... Goddamn, ik wil het zelf ook niet!!!Er zit totaal geen gevoel in
Ik wil mijn lesauto overkopen!!!
En hebben jullie (de geslaagden die net hun rijbewijs hebben) niet het gevoel dat jullie gewoon nergens zin in hebben, gewoon echt niks te doen hebben? Ik wel..
dat van de bus klopt.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
okeik ben tot nu toe vrij relaxt
Wat ik me nog ff afvroeg want ik ben het vergeten ;
Een bus die binnen de bebouwde kom is met richting aan, MOET voorgaan he?
En buiten weer niet toch?
En als ik nou achteruit van mn parkeerplekje rij, hoef je toch geen richting aan te doen![]()
Naja, ben iig benieuwd en hoop dat ik slaag morgenHeb al 50 lessen ofzo gehad.
Ja, bus altijd voor laten gaan als knipperlicht aanstaat.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:08 schreef Qwea het volgende:
Een bus die binnen de bebouwde kom is met richting aan, MOET voorgaan he?
En buiten weer niet toch?
En als ik nou achteruit van mn parkeerplekje rij, hoef je toch geen richting aan te doen![]()
Naja, ben iig benieuwd en hoop dat ik slaag morgenHeb al 50 lessen ofzo gehad.
dat laatste snap ik. Maar weg van de plek zelf dus niet. Mooiquote:Op maandag 1 juni 2009 19:57 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ja, bus altijd voor laten gaan als knipperlicht aanstaat.
Bij achteruitrijden vanuit parkeerplek hoeft het niet, je hebt dan immers al je achteruitrij lichten aanstaan. Als je genoeg achteruit gereden bent ga je stilstaan, kijken en dan richting naar links, weer kijken en wegrijden.
als je trouwens op een drukke weg of vrij direct na een bocht gaat parkeren (achteruit file parkeren of insteken) is het verstandig de waarschuwingslichten aan te zetten, ook handig om te weten.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:58 schreef Qwea het volgende:
dat laatste snap ik. Maar weg van de plek zelf dus niet. Mooi
Je bedoelt de alarmlichten? Vooruit inparkeren lukt wel aardig, file parkeren is favo, dat lukt opperbestquote:Op maandag 1 juni 2009 20:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
als je trouwens op een drukke weg of vrij direct na een bocht gaat parkeren (achteruit file parkeren of insteken) is het verstandig de waarschuwingslichten aan te zetten, ook handig om te weten.
Maar de truuk bij het rijexamen is gewoon om vooruit in te parkeren en nooit naast een grote auto / vrachtwagen te gaan staan en altijd aan de rechterkant zodat je makkelijk wegkomt. En als je achteruit gaat parkeren altijd file parkeren doen, dat is makkelijk.
Kortom, breng jezelf niet in situaties die lastig zijn, daarop pakken ze je. Ik had bij mijn parkeeropdracht de keuze uit wel 30 vakken (parkeerplek bij een supermarkt), dus zie het niet te somber in.
Van mijn instructeur heb ik altijd begrepen dat de opdracht zelf niet belangrijk is, het kijken daar gaat het om. Kortom, vergeet je een keer richting bij zo'n opdracht, helemaal niet erg als je maar goed kijkt en rustig blijft.
Ik heb zelf iets van 4 kleine foutjes gemaakt bij mijn examen (50 rijden in 30 km zone, remmen voor auto uit zijstraat terwijl ik op voorrangsweg reed, te langzaam optrekken bij stoplicht en riscio genomen bij druk kruispunt) en toch met dikke 7 geslaagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |