Hoelaat moet je op? Succes iig, tis gewoon een rijles met een ander gezicht naast je! De gegevens komen meestal ongeveer 2 uur nadat je geslaagd bent bij de gemeente, tenminste dat was bij mij zo. Dan gewoon bij gemeente binnenlopen met ID en pasfoto en kun je hem zo aanvragen. Afspraak was (hier) niet nodig, gewoon nummertje trekken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:59 schreef Qwea het volgende:
my god, ik ben al vanaf 6u wakkerik ben een partij nerveus
Kolere zeg.
ZSM een nieuwe afspraak maken, en toch die lessen die je bij huis kan meepakken, en het zou geen kwaad kunnen om even een andere instructeur te nemen voor hetzelfde geld heeft hij nog extra feedback waar je wat aan hebt,quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Qwea het volgende:
Nou ja, ik kwam o.a na een bocht per ongeluk links uit, ipv rechts. Maar daar mag en kun je links uitkomen, dus ik wisselde ook netjes weer van strook. Plaats op de rijbaan was erg slordig + het was in zn algemeen een rommeltje volgens hem. Ik stond op een gegeven moment op een fietspad/zebrapad stil in een "file" dus ik netjes in zn achteruit, naja, toen was het leed al geschied
Probleem is nu enkel, dat ik over 2.5e week 9 weken naar den helder ga, naar mn vriend. Zomervakantie. Zat er dus aan te denken om wat rijscholen in Den Helder te mailen, of ik daar wat lessen kan nemen, en dan in Den Helder afrijden.
Denken jullie?
Ja, maar dan is dus de vraag, maak ik die afspraak hier in Emmen, of in den helder. Als ik hem hier in Emmen maak, en ik moet bv ik noem maar wat, 19 juli afrijden, dan kan ik dus wel 18 juli naar huiskomen, maar niet eerder. Omdat ik met de hond zit enzo. En mn kerel moet gewoon werken. Dus dan zou ik 18 juli 2 rijlessen mee kunnen pikken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:48 schreef SoulThief het volgende:
[..]
ZSM een nieuwe afspraak maken, en toch die lessen die je bij huis kan meepakken, en het zou geen kwaad kunnen om even een andere instructeur te nemen voor hetzelfde geld heeft hij nog extra feedback waar je wat aan hebt,
De dag dat ik examen ging doen kreeg ik een andere instructeur, en die gaf me toch een paar tips waarop ik kon letter, super handig!
Ik heb 1 ding heel goed geleerd, je zakt onmiddellijk als je in een bocht van rijstrook verwisselt. Daar is geen uitzondering op toegestaan (tijdens het examen). Het klopt echt niet dat je dat daar mag. Ik kan me niet voorstellen dat je instructeur dat gezegd heeft? Of begrijp ik het gewoon verkeerd?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:57 schreef Qwea het volgende:
Nou ja, ik kwam o.a na een bocht per ongeluk links uit, ipv rechts. Maar daar mag en kun je links uitkomen, dus ik wisselde ook netjes weer van strook.
je kan het ook na de zomer doen. Ik zou je niet aanraden om in een andere auto en andere stad te gaan lessen nu, dat is alleen maar verwarrender en je kent de omgeving daar niet goed, kost je alleen maar geld. Je kan ook je prioriteiten anders leggen en een paar dagen zonder je vriend zijn en voor je rijbewijs gaan in Emmen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:09 schreef Qwea het volgende:
19 juli afrijden, dan kan ik dus wel 18 juli naar huiskomen, maar niet eerder. Omdat ik met de hond zit enzo. En mn kerel moet gewoon werken. Dus dan zou ik 18 juli 2 rijlessen mee kunnen pikken.
Paar dagen zonder mn vriend kan idd, maar ik zit met mn hond. Die durft enkel in de auto, niet in de trein. En die kan niet hele dagen in Den Helder thuis zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik heb 1 ding heel goed geleerd, je zakt onmiddellijk als je in een bocht van rijstrook verwisselt. Daar is geen uitzondering op toegestaan (tijdens het examen). Het klopt echt niet dat je dat daar mag. Ik kan me niet voorstellen dat je instructeur dat gezegd heeft? Of begrijp ik het gewoon verkeerd?
En nooit, maar dan ook nooit stilstaan op een vop of een fietspad bij een file / rotonde, zak je ook onherroepelijk op. Heeft je instructeur je hierover niet gewaarschuwd. Het zijn echt de dingen die je fout doet waar mijn instructeur heel erg op zat te hameren en schelden als ik niet luisterde. Mijn instructeur was echt een eikel, maar dit heeft hij wel 10 keer heel duidelijk gezegd.
[..]
je kan het ook na de zomer doen. Ik zou je niet aanraden om in een andere auto en andere stad te gaan lessen nu, dat is alleen maar verwarrender en je kent de omgeving daar niet goed, kost je alleen maar geld. Je kan ook je prioriteiten anders leggen en een paar dagen zonder je vriend zijn en voor je rijbewijs gaan in Emmen.
Misschien heb je aan 2 uurtjes een dag voor het examen en 1 uurtje voor het examen zelf wel genoeg. Het klinkt eerder als een aandachtspuntje dan iets dat veel lessen gaat kosten. Denk iets rustiger rijden en wat beter kijken hoe de banen lopen op de weg en wat lastige punten nog een keer met je instructeur doornemen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 09:22 schreef Qwea het volgende:
Ik ga woensdag wel eens met mn instructrice overleggen. Het gaat met name om de plaats op de rijbaan e.d, dat kan in DH ook oefenen, en dan voordat ik in Emmen af ga rijden nog ff 2 lessen meepakken.
ja je hebt gelijk. En het is ook gewoon oerdom om op een zebrapad te gaan stoppenquote:Op woensdag 3 juni 2009 10:40 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Misschien heb je aan 2 uurtjes een dag voor het examen en 1 uurtje voor het examen zelf wel genoeg. Het klinkt eerder als een aandachtspuntje dan iets dat veel lessen gaat kosten. Denk iets rustiger rijden en wat beter kijken hoe de banen lopen op de weg en wat lastige punten nog een keer met je instructeur doornemen.
Is niet aan te raden. Een echt korte cursus bestaat niet meer, het is 10 werkdagen. Dat betekend als je werkt 2 weken vakantie opnemen. De halve dag zit je in de auto als bijrijder omdat een andere cursist aan het rijden is. Het slagingspercentage is een stuk lager, het is erg vermoeiend en duur.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil eigenlijk beginnen met lessen, heb nooit echt het nut ingezien van een rijbewijs maar zit te overwegen of zo'n verkortte cursus te doen van een aantal dagen. Is dat aan te raden? Overigens heb ik de eer hoog te houden in de familie dat iedereen op de vrouwelijke zijde na alles in 1 keer haalde.
hij gaf gortdroog aan zijn quotum van de dag nog niet gehaald te hebbenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:15 schreef viagraap het volgende:
He balen man. Zeiden ze nog waarom je gezakt bent?
En dat accepteerde je?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef ASroma het volgende:
[..]
hij gaf gortdroog aan zijn quotum van de dag nog niet gehaald te hebben
Ze zijn erg streng op de kruispunten en het kijken in het algemeen inderdaad. Het kijken is dan ook weer voornamelijk de ongelukken van komen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:17 schreef Littlecreep het volgende:
Gezakt op kruispunten.
Eén keer vergeten om te kijken op het kruispunt en meteen gezaktEn dat was ook echt het enige wat ie aan te merken had. EEN kruispunt was de reden, voor de rest reed ik goed....
Het is me echt een raadsel.
Maar verdomme één kruispunt? Is dat niet een beetje overdreven? Ik miste het totaalplaatje zei die. Maar ik kon wel alle situaties gewoon beschrijven.....quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:19 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ze zijn erg streng op de kruispunten en het kijken in het algemeen inderdaad. Het kijken is dan ook weer voornamelijk de ongelukken van komen.
Dat soort dingen hoor je wel automatisch te weten. Maar je bent eerlijk tegen jezelf, dat is goedquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:23 schreef viagraap het volgende:
Fuck. Ik reed door op een gelijkwaardig kruispunt, was halverwege, komt er ineens een rijtje auto's van rechts die ik om een of andere reden niet gezien had. Dus ik stond ff de auto's van links te blokkeren. Een stukje verder moest ik rechts afslaan, vergeten te kijken of het jongetje met zn fietsje nog achter/naast me zit (wat doet dat kind dan ook op straat, ga naar school)
Gezakt dus, maar wel terecht eigenlijk.
Je zakt nooit op 1 kruispunt. De examinator heeft een weegschaal in zijn hand. Die kan naar links (negatief) of rechts (positief) uitslaan. Door bij het wachten bij een stoplicht bijv. veel ruimte tussen jouw auto en de voorligger te nemen gaat hij rechts wat omhoog. Doe je echter veel van dit soort dingen niet, dan is de balans niet te vinden en hangt de weegschaal al naar links. Als je dan 1 kruispunt fout doet kan dat de doorslag betekenen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:42 schreef Littlecreep het volgende:
Maar verdomme één kruispunt? Is dat niet een beetje overdreven? Ik miste het totaalplaatje zei die. Maar ik kon wel alle situaties gewoon beschrijven.....
Zo, dan heb je zelf nog weinig hoop lijkt mij, een stagiare van mij had ook haar auto een paar keer laten afslaan van de zenuwen, maar is daarop wel gezakt (examinator gaf aan dat ze teveel zenuwen had en het niet goed daardoor kon beoordelen).quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:12 schreef ejvdb het volgende:
IK heb zojuist examen gehad! En cum laude geslaagd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Terwijl de motor 2x afsloeg en ik 1x naar de 3 schakelde ipv naar de 1! Maar al om al ging het supergoed!!
ja, alles zit erop en eraan, ik schrok er ook van ! Ik heb nog nooit in zo'n luxe auto gezeten. Als je erin gaat zitten gaat hij al automatisch op contactstand bijvoorbeeld, kan je al radio etc. aanzetten en de parrot gebruiken (voor je mobiele telefoon). En een heel klein schakelpookje etc.quote:
Nee, die gedachte had ik ook, maar hij heeft het niet gezegd. Hij complimenteerde mij met het rustige rijden, het lekker meegaan in het verkeer en de controle die ik over de auto had. Alleen dat kruispunt was het minpunt. Voor de rest heeft ie geen aanmerkingen gehad. Heb er zelfs naar gevraagd omdat ik niet kon geloven dat dat het enige was.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:45 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je zakt nooit op 1 kruispunt. De examinator heeft een weegschaal in zijn hand. Die kan naar links (negatief) of rechts (positief) uitslaan. Door bij het wachten bij een stoplicht bijv. veel ruimte tussen jouw auto en de voorligger te nemen gaat hij rechts wat omhoog. Doe je echter veel van dit soort dingen niet, dan is de balans niet te vinden en hangt de weegschaal al naar links. Als je dan 1 kruispunt fout doet kan dat de doorslag betekenen.
Je hebt dus meer dingen niet naar wens gedaan, bij elkaar opgeteld was het kruispunt de doorslag schat ik in. Maar ik kan natuurlijk niet in het hoofd van die examinator kijken.
Bizar zeg. Maar wat deed je nu verkeerd? Bij het rechtdoor rijden over het kruispunt niet links en rechts kijken of bij het afslaan vergeten? Je kan toch 1 foutje maken? Echt pech, irritante examinator, echt bahquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:47 schreef Littlecreep het volgende:
Heb er zelfs naar gevraagd omdat ik niet kon geloven dat dat het enige was.
Zoals ik het lees een combinatie, het niet (voldoende) kijken op een kruispunt, waardoor het voorrang verlenen niet gedaan is zoals het hoort, daarbij dus het blokkeren van het overige verkeer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:25 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Bizar zeg. Maar wat deed je nu verkeerd? Bij het rechtdoor rijden over het kruispunt niet links en rechts kijken of bij het afslaan vergeten? Je kan toch 1 foutje maken? Echt pech, irritante examinator, echt bah
je hebt je username niet meequote:Op donderdag 4 juni 2009 20:47 schreef xminator het volgende:
Mag morgen afrijden, ik hoop dat ik het haal
de theorie moet je met 0 fouten kunnen halen, als je daarin bij het oefenen van vragen elke keer meer dan 3 fouten hebt, dan moet je nog even leren voor morgenquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:53 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Ja thanks.. zal het nodig hebben. De ene keer maak ik het goed op de oefentoetsen (1-5 fout) de andere keer maak ik het echt slecht.. Voor het andere onderdeel idemdito..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |