Jezus man, ik geef net namen van meerdere festivals die 100.000+ bezoekers trekken en jij beweert dat die onbekend zijn? Jij kent ze niet omdat je blijkbaar niet in dat wereldje zit, evenals veel van die festivalgangers niet in het dance wereldje zitten en dus de net-niet-bekende feesten niet kennen. Dat brgijp jij toch ook wel?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
'Pinkpopmeuk' is zeker populair, maar die hebben dan ook als doelgroep 10-80 terwijl dancefestivals meer bezoekers trekken met een veel kleinere doelgroep (op dit moment leeftijd 16-30). Naast Pinkpop en Lowlands heb je niet echt superbekende festivals terwijl Mysteryland, Sensation, Qlimax, Dance Valley etc. allemaal zo enorm groot zijn. In bezoekersaantallen is het misschien net gelijk maar in verhouding is dance enorm veel groter. De vergrijzing houdt LL en PP nog groot.
Overigens hebben we het nu alleen over evenemenen, maar zoek in de gemiddelde stad eens een alternatieve kroeg op. Dan ben je al 10 clubs en 10 café's voorbij waar ze dance/pop draaien. En verder nog de grootste radiozenders: 538, CAZ, 3FM, SlamFM: allemaal mainstream (hoewel 3FM ook een alternatief randje heeft).
Oh, qua kwaliteit van de artiesten heb je zeker een punt dat de Zwarte Cross niet gek veel voorstelt. Maar qualitatief minder feesten heb je bij dance ook.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat dit het jaarlijkse hoogtepunt van heel de achterhoek en Twente is, maar om dit nou echt als groot festival te zien? Iets waar Mooi Wark en Normaal optreden kan toch nooit op tegen PP met Bruce Springsteen of Armin Van Buuren op Dance Valley?
Bij de ZwarteCross is de muziek ook maar bijzaak, dus het is niet echt een vergelijking.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:14 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, qua kwaliteit van de artiesten heb je zeker een punt dat de Zwarte Cross niet gek veel voorstelt. Maar qualitatief minder feesten heb je bij dance ook.
Je noemde wat namen, maar tegenover al die namen staan weer 10 dance-events. De komende maanden is elke week minimaal 1 dance-event met meer dan 10.000 bezoekers te vinden, dat kun je van die alternatieve feesten niet zeggen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:09 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Jezus man, ik geef net namen van meerdere festivals die 100.000+ bezoekers trekken en jij beweert dat die onbekend zijn? Jij kent ze niet omdat je blijkbaar niet in dat wereldje zit, evenals veel van die festivalgangers niet in het dance wereldje zitten en dus de net-niet-bekende feesten niet kennen. Dat brgijp jij toch ook wel?
Nee man.quote:Verder is die doelgroep ook weer lekker uit de lucht gegrepen. Ik schat zelf dat 95% van de pinkpop gangers rond de 17-25 is. Verder hebben de ouderen die ik ken die er naar gaan, van de week hun mysteryland kaartje betaald.
Zelfs in de standaard clubs, café's en discotheken wordt tegenwoordig veel 'echte' dance gedraaid. Natuurlijk wel flink wat commercieler, maar Erick E is ook gewoon dance. Wel wordt er ook wel afgewisseld met pop ja.quote:Verder moet je nu niet sneaky proberen pop bij dance te betrekkenDe dance die jij bedoelt wordt niet in een gemiddeld cafe gedraaid, daar wordt gewoon een mp3'tje van de laatste hit van Lady GaGa opgezet. Voor de dance moet je toch al snel naar een club toe, welke ook niet overdreven ruim bezaaid zijn. En tja, dat geldt ook als je op de zaterdag naar een bandje wil luisteren, wat dan Patronaat/Melkweg/Paradiso wordt.
Dan dringt in elk geval de explosieve groei van het aantal feesten tot je door.quote:100 · 1992
165 · 1993
215 · 1994
214 · 1995
273 · 1996
318 · 1997
285 · 1998
214 · 1999
359 · 2000
749 · 2001
2938 · 2002
4925 · 2003
8378 · 2004
13725 · 2005
20077 · 2006
19739 · 2007
20850 · 2008
Tja, dat geldt voor wel meer dingen. Ik heb zelf ene kaartje mysteryland, omdat ik deze zomer geen week vrij kan krijgen en ik toch een dagje wat met vriendne wil doen, maar voor de muziek ga ik dus echt niet. Maar goed, voor de statistieken maak ik dance nu weer populairderquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:16 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Bij de ZwarteCross is de muziek ook maar bijzaak, dus het is niet echt een vergelijking.
Wtf, dus jij gaat zowel naar hardrock-festivals als naar Mysteryland? Dat vind ik wel opvallend en extreem open-minded.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:21 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, dat geldt voor wel meer dingen. Ik heb zelf ene kaartje mysteryland, omdat ik deze zomer geen week vrij kan krijgen en ik toch een dagje wat met vriendne wil doen, maar voor de muziek ga ik dus echt niet. Maar goed, voor de statistieken maak ik dance nu weer populairder
Maar goed, bitterballen en daarna treinreis richting huis, reageer later wel weer
Kan jij wat van lerenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wtf, dus jij gaat zowel naar hardrock-festivals als naar Mysteryland? Dat vind ik wel opvallend en extreem open-minded.![]()
over leren gesproken, moet jij niet....!quote:
Rock-am-Ring en Rock Werchter (Torhout-Werchter) niet kennen is toch wel redelijke faalquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die eerste 3 heb ik nog niet eens van gehoord, en de Zwarte cross () trekt 10.000 bezoekers.
quote:
Rock Werchter ken ik (helaas) wel van naam, maar dat is in m'n ogen echt zo'n festival waar 90 % van de bezoekers mannelijk langharig tuig is.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:27 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Rock-am-Ring en Rock Werchter (Torhout-Werchter) niet kennen is toch wel redelijke faal
Ik heb net 2 uur geleerd vriendquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:27 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
over leren gesproken, moet jij niet....!![]()
![]()
tevens eensch, maar ik vind het al een wonder dat hij dit keer probeert te discussieren(althans, een poging tot)
Maargoed, jij hebt er dan ook niet zoveel verstand van.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Rock Werchter ken ik (helaas) wel van naam, maar dat is in m'n ogen echt zo'n festival waar 90 % van de bezoekers mannelijk langharig tuig is.
Dat niet lolquote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Rock Werchter ken ik (helaas) wel van naam, maar dat is in m'n ogen echt zo'n festival waar 90 % van de bezoekers mannelijk langharig tuig is.
100 is ongeloofwaardig weinig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:20 schreef Ritmo het volgende:
Ah, toch nog wat cijfers: statistieken aantal geregisteerde dancefeesten/feestjes sinds 1992:
[..]
Dan dringt in elk geval de explosieve groei van het aantal feesten tot je door.
Bron van deze cijfers?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:20 schreef Ritmo het volgende:
Ah, toch nog wat cijfers: statistieken aantal geregisteerde dancefeesten/feestjes sinds 1992:
[..]
Daarvan hoef ik geen verstand te hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:43 schreef Biels het volgende:
[..]
Maargoed, jij hebt er dan ook niet zoveel verstand van.
Maar, bron van de cijfers?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daarvan hoef ik geen verstand te hebben.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daarvan hoef ik geen verstand te hebben.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De agenda van Partyflock.Ja, ik weet het. Maar de agenda is altijd zeer netjes daar.
Linkje?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De agenda van Partyflock.Ja, ik weet het. Maar de agenda is altijd zeer netjes daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |