abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69376874
Ik ben laatst begonnen met skeeleren, en dat bevalt me wel, op 1 ding na: ik snap maar niet hoe ik moet remmen en dit levert nogal gevaarlijke situaties op

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen? De verkoper had het erover dat je een soort split moest doen en dan "knijpen", maar ik snap hier tot nog toe vrij weinig van. Op het blokje remmen lukt me ook niet zo goed, kan geen evenwicht vinden.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  maandag 25 mei 2009 @ 11:32:45 #2
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_69376991
Dan ga nog maar eens oefenen in een hal voordat je de straat op gaat!
pi_69377020
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:32 schreef mime_negert het volgende:
Dan ga nog maar eens oefenen in een hal voordat je de straat op gaat!
Ik was vandaag maar gaan oefenen in het park, daar is het heel rustig en sowieso geen auto's, maar als ik val, dan val ik natuurlijk wel hard...
  maandag 25 mei 2009 @ 11:33:41 #4
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69377025
tvp dit snapte ik vroeger ook nooit best gevaarlijk eigenlijk.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:37:09 #5
182980 mime_negert
pi_69377122
Gewoon toch je voeten scheef naar elkaar toe houden. En anders kun je altijd nog gebruik maken van een grasveld, muur of stoeprand.
pi_69377133
euh ja.. als je zo'n blokje achterop hebt zitten.. dan is het gewoon een kwestie van je skate naar achteren duwen.. maar moet je idd wel je evenwicht kunnen bewaren..

als je geen blokje hebt.. dan zet je je skate op de grond.. en die 'sleep' je dwars achter je aan (zeg maar 90 graden tov je andere skate) en druk je op de grond..

Persoonlijk vind ik het met blokje veel makkelijker remmen
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:39:58 #7
182980 mime_negert
pi_69377229
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:37 schreef Laurensius het volgende:
en die 'sleep' je dwars achter je aan (zeg maar 90 graden tov je andere skate) en druk je op de grond..
Dan slijten je wielen wel heel hard.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:40:12 #8
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69377236
- Met een blokje rem ik echt geen fuck af
- Met de benen uit elkaar en dan voeten richting elkaar (dus je voeten schuin naar binnnen) rem ik ook amper wat af.
- Ik ga altijd voor de hekjes en paaltjes

Ik hou dit topic dus in de gaten
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_69377287
quote:
euh ja.. als je zo'n blokje achterop hebt zitten.. dan is het gewoon een kwestie van je skate naar achteren duwen.. maar moet je idd wel je evenwicht kunnen bewaren..

als je geen blokje hebt.. dan zet je je skate op de grond.. en die 'sleep' je dwars achter je aan (zeg maar 90 graden tov je andere skate) en druk je op de grond..

Yup, ene skate haaks (achter) op de andere zetten | - (je gaat --> kant op)
pi_69377307
ik draaide altijd gewoon om. Dus zegmaar met m'n gezicht opeens de andere richting op 180 graden draai

maar dat is vast niet de ideale manier.
pi_69377394
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef daReaper het volgende:
Ik ben laatst begonnen met skeeleren, en dat bevalt me wel, op 1 ding na: ik snap maar niet hoe ik moet remmen
Daarvoor heb je toch lantarenpalen en bomen langs de weg?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_69377416
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarvoor heb je toch lantarenpalen en bomen langs de weg?
Niet altijd, vrees ik
pi_69377429
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:45 schreef daReaper het volgende:
Niet altijd, vrees ik
Een sloot remt ook af
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_69377434
quote:

Ik zal wel hard moeten oefenen met m'n evenwicht dan. Die 90 graden methode had ik ook van gehoord, maar het lijkt me nogal zonde van mijn nieuwe skates...
pi_69377441
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:41 schreef Koert het volgende:

[..]

Yup, ene skate haaks (achter) op de andere zetten | - (je gaat --> kant op)

dit dus

vereist wel even wat oefening voor sommigen..
pi_69377520
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:46 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik zal wel hard moeten oefenen met m'n evenwicht dan. Die 90 graden methode had ik ook van gehoord, maar het lijkt me nogal zonde van mijn nieuwe skates...
daarom moet je ook regelmatig je wieltjes wisselen/draaien, dan slijten ze gelijkmatig, en tegen de tijd dat je wieltjes moet verwisselen had je ze anders ook moeten wisselen..
pi_69377529
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

dit dus

[ afbeelding ]

vereist wel even wat oefening voor sommigen..
Klopt met de skeelers schuin naar elkaar toe is de schaatsstop en werkt voor geen meter op skeelers.
pi_69377591
lichtjes door je knieën (zou je al moeten zijn)
rechterbeen optillen
skate haaks achter je linkerbeen zetten en laten slepen
evenwicht bewaren
done

wieletjes draai je gewoon om na een paar maanden, dan kan je weer ff vooruit en dan gewoon nieuwen er onder doen

ice hockey stop kan ook wel op skeelers, maar die is wel erg lastig
  maandag 25 mei 2009 @ 11:54:52 #19
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_69377685
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 25 mei 2009 @ 12:03:57 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69377997
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:51 schreef Ra-z het volgende:
lichtjes door je knieën (zou je al moeten zijn)
rechterbeen optillen
skate haaks achter je linkerbeen zetten en laten slepen
evenwicht bewaren
done

wieletjes draai je gewoon om na een paar maanden, dan kan je weer ff vooruit en dan gewoon nieuwen er onder doen

ice hockey stop kan ook wel op skeelers, maar die is wel erg lastig
Dan ga je pas echt hard op je bek . Met die ice hockey stop dus.

Als je de ruimte hebt is de bovenstaande manier van remmen goed (1 skate slepen).
Rondje draaien door hakken tegen elkaar te zetten op de volgende manier -> <- (> en < zijn je hakken) onder een lichte hoek, helpt uitstekend als je niet te hard gaat. Ga je vrij hard en heb je weinig ruimte om te remmen heb je twee mogelijkheden, een boom zoeken of omdraaien (springen en 180 graden draaien) en je skate schuin op de grond zetten op een zelfde manier als bij dat "slepen" maar dan andersom .

Qua slijtage van je wieltjes... Och, met regelmatig omdraaien valt het erg mee.
Als je op zo een remblok remt, kan je die binnen een half jaar vervangen en die krengen zijn gewoon waardeloos. Kan je beter leren hoe je echt kan remmen.
pi_69378092
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan ga je pas echt hard op je bek . Met die ice hockey stop dus.

Als je de ruimte hebt is de bovenstaande manier van remmen goed (1 skate slepen).
Rondje draaien door hakken tegen elkaar te zetten op de volgende manier -> <- (> en < zijn je hakken) onder een lichte hoek, helpt uitstekend als je niet te hard gaat. Ga je vrij hard en heb je weinig ruimte om te remmen heb je twee mogelijkheden, een boom zoeken of omdraaien (springen en 180 graden draaien) en je skate schuin op de grond zetten op een zelfde manier als bij dat "slepen" maar dan andersom .

Qua slijtage van je wieltjes... Och, met regelmatig omdraaien valt het erg mee.
Als je op zo een remblok remt, kan je die binnen een half jaar vervangen en die krengen zijn gewoon waardeloos. Kan je beter leren hoe je echt kan remmen.
Ik denk dat ik dan zó hard op m'n bek ga, dat ik inderdaad meteen stil sta lig
  maandag 25 mei 2009 @ 12:10:14 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69378167
Mocht je niet op je bek gaan bij het omdraaien, pleur je wel op je bek als je je skate op de grond zet.
Maar hey, inline skaten is net als snowboarden. Als je niet op je bek gepleurd bent, heb je niets nieuws geleerd .
pi_69378296
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:10 schreef bleiblei het volgende:
Mocht je niet op je bek gaan bij het omdraaien, pleur je wel op je bek als je je skate op de grond zet.
Maar hey, inline skaten is net als snowboarden. Als je niet op je bek gepleurd bent, heb je niets nieuws geleerd .
Hehe, alleen met snowboarden val je dan in de zachte sneeuw
pi_69378684
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef daReaper het volgende:
Ik ben laatst begonnen met skeeleren, en dat bevalt me wel, op 1 ding na: ik snap maar niet hoe ik moet remmen en dit levert nogal gevaarlijke situaties op

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit moet doen? De verkoper had het erover dat je een soort split moest doen en dan "knijpen", maar ik snap hier tot nog toe vrij weinig van. Op het blokje remmen lukt me ook niet zo goed, kan geen evenwicht vinden.
heb je 2 remblokken of maar 1?
serieus ik vind het dus ook doodeng..
pi_69379729
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:30 schreef journeyoflife het volgende:

[..]

heb je 2 remblokken of maar 1?
serieus ik vind het dus ook doodeng..
1 blok. Volgens mij is remmen met 2 blokken tegelijk helemaal onmogelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties