abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 09:53:46 #1
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69374150
We drinken hier wel wat koffie weg, niet heel veel. Gemiddeld 2 bakjes p.p.p.d. Mijn baas iets meer.
Ong 5 koffiedrinkers, de rest thee.
We hebben geen gastvrouw oid dus laten brengen is geen optie.
Zelf een loopje maken is prima en word gewaardeerd.
We hebben geen eigen keukentje/directe waterleiding.
Schoonmaken en onderhoud schiet er compleet bij in, alle goede intenties ten spijt.

• Gewoon apparaat voorheen.
Op zich prima, maar een grote kan werd snel oud en dan weer weggemikt. Met klanten niet zo handig... een pot duurt lang om te zetten. Er werd meer door de gootsteen gespoeld dan gedronken.

• Senseo: doen we nu.
Komt redelijk onze neus uit (niet lekker tenzij het apparaat net schoongemaakt is) maar op zich wel erg handig, maar iedere dag schoonmaken gebeurt gewoon niet. (Ik ook niet, ben net zo schuldig) Ook wordt er niet uitgedruppeld, geen geduld, oude pad verwijderen... sjah, ik ben de enige die dat doet geloof ik

• Nespresso optie?
Niet iets voor de dag door, misschien te eenzijdig, áltijd espresso ipv ook gewone koffie. Prijzig en het onderhoud kan ik niet inschatten. Ws. weinig maar bij de Senseo gebeurt het ook al niet.

• Zo'n sjiek-de-friemel-chromen-ding. Aanschafkosten nog daargelaten, maar het onderhoud/schoonmaken is een dealbreker denk ik. Of vergis ik me?

• Zo'n DE ding... géén idee? Handig? Duur? Lekker? Onderhoud?

Wat doen jullie? Wat bevalt wel en wat niet.

pi_69374239
Nespresso is NIET saai. Je hebt 1 miljoen verschillende varianten, het is lekker én het word zeker gewaardeerd door klanten omdat nespresso gewoon DE koffie is..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_69374263
Ik werk in een bedrijf met ongeveer 12-13 medewerkers. Ook komen er klanten over de vloer. We drinken veel koffie. Per dag gaan er minimaal 50 bakken door. We hebben een koffiemachine van Cafébar. Op een enkel defect van de machine na, bevalt dat prima. De koffie smaakt goed. Hoe duur het is, weet ik helaas niet.
  maandag 25 mei 2009 @ 09:59:38 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69374303
Nespresso heeft niet alleen espresso's, maar ook lungo's; het 'gewone bakkie koffie', dus. En je kunt ook heerlijke macchiati en cappuccini maken .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:01:17 #5
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69374354
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:57 schreef craftyvirus het volgende:
Nespresso is NIET saai. Je hebt 1 miljoen verschillende varianten, het is lekker én het word zeker gewaardeerd door klanten omdat nespresso gewoon DE koffie is..
Weet ik, ik heb 'm prive. Maar het is wél altijd (n)espresso en niet iedereen is wild van (n)espresso. Koffie is wat gangbaarder. Aan de andere kant nu is het ook altijd koffie.
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:59 schreef Copycat het volgende:
Nespresso heeft niet alleen espresso's, maar ook lungo's; het 'gewone bakkie koffie', dus. En je kunt ook heerlijke macchiati en cappuccini maken .
Daar had ik idd niet aan geacht. (privé heb ik een basis machine, die kan geen macchiati en cappuccini maken)

Gebruiken jullie Nespresso ook op kantoor? Of alleen prive?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:03:28 #6
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69374415
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:58 schreef isogram het volgende:
Ik werk in een bedrijf met ongeveer 12-13 medewerkers. Ook komen er klanten over de vloer. We drinken veel koffie. Per dag gaan er minimaal 50 bakken door. We hebben een koffiemachine van Cafébar. Op een enkel defect van de machine na, bevalt dat prima. De koffie smaakt goed. Hoe duur het is, weet ik helaas niet.
*gaat even googlen*
  maandag 25 mei 2009 @ 10:05:22 #7
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_69374468
we werken hier met senseo... en erger me dood aan mensen die hun oude pad niet uit de senseo halen...
't is toch niet zo moeilijk?!
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  maandag 25 mei 2009 @ 10:05:33 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69374476
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:01 schreef jack4ya het volgende:
Gebruiken jullie Nespresso ook op kantoor? Of alleen prive?
Helaas niet op kantoor. Werken hier teveel mensen, we hebben een Nescafé machine. Aardig, maar qua smaak haalt die het niet bij mijn (privé) Nespresso.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_69374622
Op mijn oude stage hadden ze idd zon koffieautomaat van DE, koste geloof ik 240 euro per jaar om te huren met onderhoud erbij enzo exclusief koffieverbruik that is. Maar dat zal allicht goedkoper zijn per kopje koffie dan een Senseo.
-HOP-
pi_69374687
Nespresso is wel een van de duurste optie's. Aan de andere kant, als je 1 keer een hoop cups inkoopt, val het ook wel weer mee. Klanten waarderen het wel (bijna) altijd..
  maandag 25 mei 2009 @ 10:15:17 #11
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69374752
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:05 schreef Beetlebum het volgende:
we werken hier met senseo... en erger me dood aan mensen die hun oude pad niet uit de senseo halen...
't is toch niet zo moeilijk?!
Verstrooide baas Ik doe er geen moeite meer voor, vind het niet zo erg, over en weer heeft iedereen zijn onhebbelijkheidjes, leuk om mee te plagen niet de moeite waard om je er over op te winden.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:16:47 #12
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69374796
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:10 schreef SilentSimon het volgende:
Op mijn oude stage hadden ze idd zon koffieautomaat van DE, koste geloof ik 240 euro per jaar om te huren met onderhoud erbij enzo exclusief koffieverbruik that is. Maar dat zal allicht goedkoper zijn per kopje koffie dan een Senseo.
Dat valt me eigenlijk wel mee, maar dat zal technisch onderhoud zijn.
Ook moet het niet van de losse koffiepoeder met schuifjes zijn (heen-en-weer) oid. Dat geeft een bende.

Ik zal van Cafebar en DE eens wat aanvragen, sowieso wel handig.

Maar ik zie het schoonmaken als voornaamste issue momenteel.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:21:32 #13
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69374936
Op mijn werk hebben we zo'n rode kast van DE en ik vind die koffie prima te drinken... Zitten ook nog van die specialiteiten in, espresso, koffie verkeerd, cappuchino enzo... alles is prima te doen, ik vraag me alleen af of het rendabel is om zo'n kast te (onder)houden als je bij een kleine zaak werkt.
  maandag 25 mei 2009 @ 10:26:30 #14
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69375082
Dat is ook een beetje het punt Subidub... Met 4/8 koffie drinkers zet het niet zoveel zoden aan de dijk misschien.

Die DE site heeft wel heul veul apparaten... ik zie het even niet meer. Straks even peilen wat zo'n ding moet kunnen.

Cafebar info is inmiddels aangevraagd
  maandag 25 mei 2009 @ 10:53:56 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69375905
Er is maar 1 echte koffie automaat: Die van Douwe Egberts met die hele bonen er in. Die gemaald worden terwijl je er naar kijkt. De rest van alle koffie apparaten zijn (bijna) niet te zuipen.

Dat komt namelijk omdat koffie van bonen komt en niet uit een fabriek
  maandag 25 mei 2009 @ 10:54:26 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69375925
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:21 schreef dubidub het volgende:
Op mijn werk hebben we zo'n rode kast van DE en ik vind die koffie prima te drinken... Zitten ook nog van die specialiteiten in, espresso, koffie verkeerd, cappuchino enzo... alles is prima te doen, ik vraag me alleen af of het rendabel is om zo'n kast te (onder)houden als je bij een kleine zaak werkt.
Die dus.

Je kunt dat ding toch ook leasen?
pi_69376064
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:54 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Die dus.

Je kunt dat ding toch ook leasen?
Het is meestal op basis van leas geloof ik. Zeker de wat serieusere machines..
pi_69376290
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dat valt me eigenlijk wel mee, maar dat zal technisch onderhoud zijn.
Ook moet het niet van de losse koffiepoeder met schuifjes zijn (heen-en-weer) oid. Dat geeft een bende.

Ik zal van Cafebar en DE eens wat aanvragen, sowieso wel handig.

Maar ik zie het schoonmaken als voornaamste issue momenteel.
Mijn vader heeft voor zijn zaak destijds een Cafébar contract gehad.
Wij hebben er erg nare ervaringen mee gehad. De vertegenwoordiger was poeslief en aardig... contracten getekend en dan kun je als klant doodvallen.
Sowieso ook onze fout door het contract niet uitgepluisd te hebben, maar je kent het wel... komt alles mondeling overeen, gaat in vertrouwen...
In ieder geval waren de leveringen lastig, bleek er toch een lange termijn aan vast te zitten, en nu wij onze showroom 2 jaar geleden hebben gesloten, staat dat ding nu nog steeds in de schuur te verstoffen, terwijl wij zogenaamd maandelijks konden opzeggen.
Dat apparaat interesseert ze niet, alleen dat er betaald wordt, dat deze nu ongebruikt staat en ze hem aan iemand kunnen verhuren die er WEL op zit te wachten nog minder.
Uiteraard ook de goedgelovigheid van mn vader geweest, maar de manier van communiceren van Cafébar is gewoon schandalig onprofessioneel.
Ik zou in ieder geval dus wel even goed opletten, wat je beloofd krijgt en wat ze, soms vreemd omschreven, uiteindelijk in het contract zetten.

Wij hebben op mijn eigen werk een Nescafé apparaat staan... maar qua smaak is die gewoon ronduit slecht.
ik moet wel zeggen, ik heb elders uit een Nescafé apparaat wél lekkere koffie gedronken.

Nespresso hebben wij toevallig sinds vandaag op het werk! Mede door dat ik hem thuis had aangeschaft (Ik kon de Magimix CitiZ niet laten staan ) wilde ik hem erg graag hier, en iedereen was het daar gauw over eens.
We zitten hier op onze afdeling met een mannetje of 8 en hebben gewoon samen een Magimix M100 apparaat gekocht, welke nu met 50 euro retour van Nespresso komt op 40 euro.
De cupjes delen we ook gewoon.
Sowieso kopen we alleen de Ristretto cupjes, welke zowel voor Espresso geschikt zijn, als de Lungo formaten, en zetten we dus gewoon 'normale' kopjes...

De apparaten van DE vind ik altijd wel goed te doen...
Vaak wel een vreemde 'dropachtige' smaak (kan het niet beter omschrijven) bij de eerste slokken, maar gewoon doortanken en het is prima
  maandag 25 mei 2009 @ 11:13:35 #19
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69376463
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Contractgeneuzel zijn we wars van. Wat je zegt moet ook in overleg kunnen ondersteund met contract en zonder naaierij.
Dat van die matige Nescafe hoor ik vaker.

Ik ga eens overleggen hier. Eens peilen wat de (haalbare) wensen zijn en of DE daarop kan aansluiten, maar anders...

Toen ik de ochtendkoffie hier uitproestte zei mijn baas al dat ie de Citiz zo mooi vond. (Vormgevers )

Ik denk dat we dat gewoon eens kunnen proberen. Zitten we ook niet vast aan contracten ed. Soms gaat daar veel tijd inzitten en tijd is geld. Zéker op de werkvloer.

In het beroerdste geval verloten we het ding als het niet werkt en kijken we verder.
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 11:24:46 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_69376768
Wij hebben op het werk een Cafèbar. Ik lust geen koffie, maar m'n collega's zijn erg tevreden geloof ik.

Bij mijn vorige werk hadden we een DE-machine. Daar kreeg ik vaak klachten over van klanten, die vonden m niet lekker.

Overigens ben ik ook ontwerper (zie sig ) en moet zeggen dat ik voor die Citiz bijna koffie zou gaan drinken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 mei 2009 @ 11:29:35 #21
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69376900
Zijstraatje: kopjeswarmers op nespresso apparaten... zijn die afdoende?

Thuis heb ik die niet A) niet de hele dag aan en B) ik spoel eerst heet door zodat ik een hete kop heb, maar dat kan hier niet (geen gootsteen in de buurt)

Mmm.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:30:44 #22
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69376927
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Er is maar 1 echte koffie automaat: Die van Douwe Egberts met die hele bonen er in. Die gemaald worden terwijl je er naar kijkt. De rest van alle koffie apparaten zijn (bijna) niet te zuipen.

Dat komt namelijk omdat koffie van bonen komt en niet uit een fabriek
Juist, die DE-koffie is best te zuipen... En d'r zit zo'n afvalbakje in waar de boonrestanten in vallen... Hoe geniaal
  maandag 25 mei 2009 @ 11:49:18 #23
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69377523
Meneer de Baas is erg gecharmeerd van zo'n chroom Italiaans brok machine.
Ik vind ze ook prachtig.

Maar ik ben bang voor het onderhoud.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:14:14 #24
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_69378264
Bij mijn werk hebben we apparaten via www.maas.nl nu heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe het zit met de kosten. Maar als er storing is of onderhoud nodig is komt er iemand van Maas langs.

Het is wel een hele grote organisatie, maar wellicht hebben ze die optie ook voor kleine bedrijven.
That's the way the cookie crumbles
  maandag 25 mei 2009 @ 12:42:32 #25
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_69379026
Even gekeken IJzercookie: Maas heeft zo te zien alleen met water aansluiting.
DE had bij een zoektocht vorig jaar ook alleen met water aansluiting.

Die hebben we niet. Moet echt met reservoir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')