Ja dat bedoel ik. Ik dacht 8 tonen hoger zit de octaaf dus weer een B. Maar niet elke fret is één hele toon opschuiven. En de 12e is de octaaf en dat wist ik wel. Ik dacht niet goed naquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:19 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, de kwint is met een halve toonafstand verlaagd, dus ipv A Ab. Je hoeft hiervoor niet de hele fretboard uit je hoofd te leren, omdat je ook vormpjes en patronen kunt herkennen. Een normale barré vanaf de 3de fret E en bijna elke gitarist weet dat je een G speelt. Maar de fretboard uit je kop weten is sowieso erg nuttig bij improviseren. 7de fret B snaar is F#, misschien bedoelde je de 11de fret?
1 2 3 4 5 6 | b--11--- G--10--- D--11--- A--10--- E------- |
1 2 3 4 5 6 | b--6--- G--3--- D--5--- A--5--- E--3--- |
Gm7b5 houdt in dat de kwint (5) ook met een half verminderd is (b5) dus: 1 b3 b5 7, ofwel G Bb Db F.quote:Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef Maisnon het volgende:
Wat zegt dat b5 dan precies?
Ik kon alleen maar een Gm7 beredenerendat dat
[ code verwijderd ]
zou zijn...
Hoe ontstaat dat 11 - 10 - 11 - 10
1 2 3 4 5 6 | b-3----11--- G-3----10--- D-3----12---- A-5----10---- E-3--------- |
1 2 3 4 5 6 | b--8--- G--5--- D--5--- A--6--- E--5--- |
Jawel hoor, dat kanquote:Op maandag 7 september 2009 17:29 schreef Maisnon het volgende:
Okaydan snap ik het denk ik.
Zou je dat akkoord wat ik poste ook nog aan kunnen passen dan door die A - 5 naar A - 4 te veranderen?
Merci, die ga ik gebruiken. Zit in de buurt van de andere akkoorden.quote:Op maandag 7 september 2009 17:30 schreef GuitarJJ het volgende:
En als je de rootnoot op de E-snaar hebt kun je dit figuurtje gebruiken. Ook op te schuiven dus!
[ code verwijderd ]
Dit is dus Am7b5
1 2 3 4 5 6 | -b----7--- -g----8--- -d----7--- -a----9--- -e----11--- |
Ja, hoewel deze makkelijker is:quote:Op woensdag 9 september 2009 17:14 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe zouden jullie een B7/Eb spelen?
Gewoon B7 vorm maar datn B vervangen door Eb right?
Zo dus
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 | b-0-- G-2-- D-1-- A---- E---- |
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:44 schreef GoodGawd het volgende:
Dit akkoord doet me op een of andere manier heel erg aan Hotel California denken, lol.
Nee dat is niet veel. Ik betaal voor 36 lessen in een jaar, half uur privé/week. Dat is 768,- euro. Vanaf 21 jaar is het dan wel 960,-.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:58 schreef Triforce_Courage het volgende:
Even een korte vraag:
Zit nu al zo'n 2 jaar in een band, voornamelijk akkoorden raggen. En dat gaat allemaal prima, alleen zijn het allemaal mineur en majeur akkoorden omdat mijn kennis niet verder reikt dan dat. Nu ben ik even aan het rondkijken voor lessen en heb ik iemand gevonden die 16,50 euro per 30 mins. vraagt.
Er van uitgaande dat je eenmaal in de week les neemt kost dat ongeveer 66 euro voor 2 uur (in de maand). Is dit duur?
Oefenen oefenen oefenenquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:07 schreef Maisnon het volgende:
ik heb ook te vaak dat ik net niet hard genoeg druk op bepaalde punten of net er niet goed op zit zodat die snaar zo'n heel irritant krakend geluid maakt omdat ie op de fret zit te trillen zeg maar ipv perfect stil op de fret zit waar ik druk.
Dat ik er net te ver vanaf zit oid.
Iemand nog tips om hier aan te werken?
Als je in staat bent zelf melodieen te maken, kun je ook met akkoorden spelen...quote:Op donderdag 10 september 2009 09:58 schreef Triforce_Courage het volgende:
Even een korte vraag:
Zit nu al zo'n 2 jaar in een band, voornamelijk akkoorden raggen. En dat gaat allemaal prima, alleen zijn het allemaal mineur en majeur akkoorden omdat mijn kennis niet verder reikt dan dat. Nu ben ik even aan het rondkijken voor lessen en heb ik iemand gevonden die 16,50 euro per 30 mins. vraagt.
Er van uitgaande dat je eenmaal in de week les neemt kost dat ongeveer 66 euro voor 2 uur (in de maand). Is dit duur?
Jah ik dacht dat dat het wasquote:Op zondag 13 september 2009 19:50 schreef starla het volgende:
Je had het toch over C minor pentatonic en niet over C majeur?
Gitaar leer je niet zomaar, het ziet er makkelijk uit maar dat is het in het begin niet. Daarnaast heb je natuurlijk gitaar spelen en goed gitaar spelen. Tien mensen kunnen zeggen dat ze het intro van Beat it goed kunnen spelen, maar wat voor de één goed is kan voor de ander prut zijn.quote:Op zondag 13 september 2009 22:43 schreef LeNick het volgende:
Een aantal vragen van een ongeduldig iemand, maar die al eigenlijk een paar jaar graag een muziek instrument wil leren bespelen. Ben totaal niet muzikaal opgevoed, maar ik kwijl van de gitaarsolo's van John Mayer en vele andere. Zoals in de eerste zin te lezen valt, heb ik niet bepaald héél veel doorzettingsvermogen, vandaar luidt mijn eerst vraag of je binnen enkele dagen al wat kleine vooruitgang kan gaan zien? Hoe lang duurt het voordat je echte melodietjes/volle liedjes kan gaan spelen ongeveer? En, kan je voor 100¤ al een leuke elektrische gitaar halen met een klein versterkertje?
(met melodie bedoel ik bijv. intro van Beat It of een ander bekend nummer)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:38 schreef qu63 het volgende:
En het lijkt em verdomme ook totaal geen moeite te kosten!![]()
Volgens mij kan je best wel goed gitaar spelenquote:Op zondag 13 september 2009 20:22 schreef starla het volgende:
majeur = 1 2 3 4 5 6 7 ( C D E F G A B)
mineur = 1 2 b3 4 5 b6 b7 (C D Eb F G Ab Bb)
Damn, ik moet er niet aan denken van wat voor kwaliteit een akoestisch gitaar van 50 euro is. Ik ben niet echt onder de indruk van mijn eigen gitaar die 400 euro kost. Maar hij voelt wel degelijk en solide aan en zo.quote:Op zondag 13 september 2009 23:26 schreef boskameel het volgende:
Beginnen op een akoestische kan ook, ik had er eentje van 50 euro gekocht. Een halfjaar later een elektrische gekocht.
quote:Op maandag 14 september 2009 15:19 schreef Wii-Style het volgende:
Ik speel wel elke dag, maar wel iets van 5 tot 10 minuten i.p.v. 30 minuten zoals een tijdje geleden. Ik heb niet genoeg liedjes om lekker veel te spelen / oefenen.
[..]
Damn, ik moet er niet aan denken van wat voor kwaliteit een akoestisch gitaar van 50 euro is. Ik ben niet echt onder de indruk van mijn eigen gitaar die 400 euro kost. Maar hij voelt wel degelijk en solide aan en zo.
Zet je gitaar naast je bed.quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef MMUFC het volgende:
Met mijn doorzettingsvermogen is het momenteel droevend gesteld..
Iedere keer is het 2 dagen achter elkaar gitaar spelen en dan vergeet ik het weer een paar dagen.. en dan kan ik dus weer opnieuw beginnen..
Dit is ook precies de reden / gedachtengang waarom ik gelijk een dure kocht.quote:Op maandag 14 september 2009 15:23 schreef boskameel het volgende:
Misschien dat ik over een jaar/ paar jaar een duurdere koop.
En als het donker wordt er liefde mee bedrijven?quote:Op maandag 14 september 2009 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zet je gitaar naast je bed.
Ik weet het maar het versloft altijd na verloop van tijdquote:
Achja, ik heb dat ding van 50 euro alweer verkochtquote:Op maandag 14 september 2009 15:26 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Dit is ook precies de reden / gedachtengang waarom ik gelijk een dure kocht.
quote:Op maandag 14 september 2009 18:01 schreef GoodGawd het volgende:
Ik ben verslaafd aan gitaar, ik seel nu echt uren lang op een dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |