Maar als je TE hard drukt klinkt het weer vals. Uiteindelijk moet je (na veel oefening) redelijk relaxed je vingers neer kunnen zetten.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:36 schreef randomosity het volgende:
*schopt topic weer omhoog*
bedankt mensen. en leuke paint
maar het was iets anders. Ik dacht dus dat je de snaar half moest indrukken. Dat staat in dat boekje; de snaar niet zover indrukken dat ie het hout/de fret raakt. Maar dat moet dus wél. >_<
Omdat je de snaar dan in de ruimte tussen 2 frets drukt. Dan span je de snaar strakker aan waardoor de toon omhoog gaat.quote:
Ik hoor echt geen verschil tussen hard en zacht drukken...quote:Op maandag 22 juni 2009 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat je de snaar dan in de ruimte tussen 2 frets drukt. Dan span je de snaar strakker aan waardoor de toon omhoog gaat.
Probeer het maar uit. Eerst druk je lichtjes totdat je een mooie zuivere toon krijgt, en dan druk je harder.
Joh, heb ik ook. Maar dat went wel. Denk ik. Oefening, toch?quote:Op maandag 22 juni 2009 21:24 schreef Maisnon het volgende:
maarja ik heb ook niet zo'n grote handen haha, noujaopzich wel maar
niet groot nog om zonder onnatuurlijk te gaan rekken sommige dingen echt dicht bij de fret te pakken
Dan sla je de snaar hard aan denk ik. Dan trilt ie van bovenaf tegen een fret aan.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:20 schreef Maisnon het volgende:
Ik denk dat ik misschien wel te hard druk... maar af en toe denk ik te zacht, want dan trilt de snaar heel even, echt zo heel distorted, weet je wel; maar dan akoestisch
Klopt, af en toe te hard, dan blijf ik er net met m'n vinger achterhakenquote:Op maandag 22 juni 2009 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan sla je de snaar hard aan denk ik. Dan trilt ie van bovenaf tegen een fret aan.
een doekje.quote:Op zondag 31 mei 2009 16:20 schreef Wii-Style het volgende:
Maar wat moet ik dan gebruiken om m'n snaren schoon te maken?
ik doe altijd deze: http://guitarteacher.com/2008/07/11/spider-guitar-warmup/quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:18 schreef Andyy het volgende:
iemand goede opwarmtips?
doe ik ook altijd, maar dan tig keer sneller en vaker, maar werkt niet echtquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:21 schreef starla het volgende:
[..]
ik doe altijd deze: http://guitarteacher.com/2008/07/11/spider-guitar-warmup/
Even een enorm late reply, maar hier:quote:Op maandag 25 mei 2009 00:34 schreef DaMook het volgende:
Grr net bezig met oefenen knapt er een snaar en ik weet niet precies hoe ik die moet vervangen, mijn oom maar bellen deze week waar ik de gitaar van geleend heb.
Oasis - Wonderwallquote:Op maandag 25 mei 2009 09:35 schreef sunshowers het volgende:
Iemand een leuke tab hier voor echte beginners, die wel echt leuk is om te spelen? Geen vader jacob ofzo.
wat dacht je van de plaat opzetten en luisteren?quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:19 schreef ThaRabbit het volgende:
verwerk naar iets bruikbaars? Ik begrijp de akkoorden maar zie geen tempo / strum patronen?
Als je tussendoor af en toe een gitaar vast pakt, mag datquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |