abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 18:10:39 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69389426
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:04 schreef The_Flash het volgende:

[..]

geef dan een voorbeeld, want hier kan ik niks mee
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stepping stone,
Verder, als een vingerafdruk vast ligt in je paspoort, en je kan men uitlezen kan je een copie maken op een rubber stempel. Dan kan je vervolgens de rubber stempel bij een moord achterlaten.
Noem me paranoide, maar de Chaos Computer Club heeft de vingerafdrukken van de Duitse minister van Justitie gejat, stempels gemaakt en overal lopen afdrukken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69389547
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:04 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

niet WO2 in het specifiek, maar elke oorlog wat dat betreft.

zoals iemand al een mooi voorbeeldjemaakte ergens anders:

stop een kikker in een waterkoker en hij zal geen kik geven totdat het te laat is, zo wordt het langzaamaan ook in nederland.

nederland staat sowieso al als passief gekenmerkt, dus dat wordt al helemaal een probleem.

de vingerafdrukken zijn niet een probleem per sé, maar wel wat de volgende stappen zijn.

mooie quote:
[..]


het punt is alleen dat het nu niet over wat anders gaat, maar over vingerafdrukken.
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook mijn grens qua privacy, maar vingerafdrukken vallen daarbinnen.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:15:54 #153
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69389618
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:13 schreef The_Flash het volgende:

[..]

het punt is alleen dat het nu niet over wat anders gaat, maar over vingerafdrukken.
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook mijn grens qua privacy, maar vingerafdrukken vallen daarbinnen.
waar ligt jouw grens dan?

en ja ik maak verbanden met oorlogen omdat dat altijd iets is waar je op moet letten.

en het is bijna hypocriet om te denken dat nederland nooit meer in een oorlog komt die uitgevochten wordt op eigen bodem.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69389665
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


[..]


degene die ik qoute had het over vingerafdrukken, en voor die andere, lees mijn vorige reactie.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
pi_69389730
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

waar ligt jouw grens dan?

en ja ik maak verbanden met oorlogen omdat dat altijd iets is waar je op moet letten.

en het is bijna hypocriet om te denken dat nederland nooit meer in een oorlog komt die uitgevochten wordt op eigen bodem.
het is moeilijk te zeggen waar mijn grens ligt, maar ik zal hem zeker herkennen als ik hem tegenkom.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:18:58 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69389747
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:16 schreef The_Flash het volgende:

[..]

degene die ik qoute had het over vingerafdrukken, en voor die andere, lees mijn vorige reactie.
Ik heb het ook over vingerafdrukken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 mei 2009 @ 18:22:09 #157
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69389866
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:18 schreef The_Flash het volgende:

[..]

het is moeilijk te zeggen waar mijn grens ligt, maar ik zal hem zeker herkennen als ik hem tegenkom.
en ben je niet bang dat het dan al te laat is?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69389958
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het ook over vingerafdrukken.
hij heeft het over een stepping stone, en dat van dat rubberen afdruk, dat kan nu ook.
plus dat de politie wel rekening houd met complotten en zuks.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:25:48 #159
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69390015
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:24 schreef The_Flash het volgende:

[..]

hij heeft het over een stepping stone, en dat van dat rubberen afdruk, dat kan nu ook.
plus dat de politie wel rekening houd met complotten en zuks.
niet dat ik een doemdenker of BNW bezoeker ben hoor, maar er is zoiets als militaire staatsgreep, maar dat wist je vast al?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69390050
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

niet dat ik een doemdenker of BNW bezoeker ben hoor, maar er is zoiets als militaire staatsgreep, maar dat wist je vast al?
klopt maar dan nog, dan hebben ze een database met 16mil vingerafdrukken, en dan?
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:27:20 #161
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69390073
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:26 schreef The_Flash het volgende:

[..]

klopt maar dan nog, dan hebben ze een database met 16mil vingerafdrukken, en dan?
denk nou eens verder, niet alleen die vingerafdrukken, maar ook DNA etc.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69390246
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:01 schreef The_Flash het volgende:

[..]

ik neem aan dat je die over WO II bedoeld.

dan val ik toch weer terug, want ze kunnen toch niks met je vingerafdruk, dat van die joden is dus appels met peren.
Zullen we de zaak dan even omdraaien? Als niemand iets aan mijn vingerafdruk heeft, waarom moet 'ie dan in een database?
Een uit de hand gelopen hobby, postzegels waren niet interessant genoeg meer?
pi_69390306
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:27 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

denk nou eens verder, niet alleen die vingerafdrukken, maar ook DNA etc.
zoals ik al eerder heb verteld, het gaat niet over DNA enzo (al kan je daar ook niks mee) maar over vingerafdrukken, en de politiek weet ook echt wel dat er ergens een grens ligt.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:35:14 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69390338
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:31 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Zullen we de zaak dan even omdraaien? Als niemand iets aan mijn vingerafdruk heeft, waarom moet 'ie dan in een database?
Een uit de hand gelopen hobby, postzegels waren niet interessant genoeg meer?
Fijn cross referencen met je schaamhaargroei die de schoolarts moest vastleggen van dit kabinet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69390348
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:31 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Zullen we de zaak dan even omdraaien? Als niemand iets aan mijn vingerafdruk heeft, waarom moet 'ie dan in een database?
Een uit de hand gelopen hobby, postzegels waren niet interessant genoeg meer?
niet in nadelige situaties voor zover ik kan bedenken, voordelen zijn het sneller identificeren van criminelen, identificate en ja verder kom ik ook niet echt. maar dat is toch al 2 voordelen tegen 0 nadelen.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
pi_69390372
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:34 schreef The_Flash het volgende:

[..]

zoals ik al eerder heb verteld, het gaat niet over DNA enzo (al kan je daar ook niks mee) maar over vingerafdrukken, en de politiek weet ook echt wel dat er ergens een grens ligt.
Jouw grens ligt dus niet bij DNA, waar dan wel?
En waar ligt de grens van politici dan?
  maandag 25 mei 2009 @ 18:36:23 #167
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69390379
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:34 schreef The_Flash het volgende:

[..]

zoals ik al eerder heb verteld, het gaat niet over DNA enzo (al kan je daar ook niks mee) maar over vingerafdrukken, en de politiek weet ook echt wel dat er ergens een grens ligt.
wie weet wat ze ermee kunnen doen over 50 jaar?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69390490
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:35 schreef The_Flash het volgende:

[..]

niet in nadelige situaties voor zover ik kan bedenken, voordelen zijn het sneller identificeren van criminelen, identificate en ja verder kom ik ook niet echt. maar dat is toch al 2 voordelen tegen 0 nadelen.
Er bestaan al databases van criminelen, daar heb ik niks mee te maken en ik wil zeker niet in dezelfde bak terecht komen.
Identificatie is prima, zet maar een paar van die dingen in een paspoort, maar niet in een database aub. Dat moet maar op vrijwillige basis.
pi_69390497
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:36 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Jouw grens ligt dus niet bij DNA, waar dan wel?
En waar ligt de grens van politici dan?
DNA nadert zeker mijn grens wel, alleen je kan er niet veel mee, maar zoals funky zei, misschien over 50 jaar wel.

begin te begrijpen hoe jullie erover denken maar ik blijf toch bij mijn standpunt, vingerafdrukken zijn onschuldig.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:42:20 #170
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69390532
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:41 schreef The_Flash het volgende:

[..]

DNA nadert zeker mijn grens wel, alleen je kan er niet veel mee, maar zoals funky zei, misschien over 50 jaar wel.

begin te begrijpen hoe jullie erover denken maar ik blijf toch bij mijn standpunt, vingerafdrukken zijn onschuldig.
check anders ook even www.privacymatters.nl

goed filmpje al zeg ik het zelf.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69390627
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:04 schreef The_Flash het volgende:

[..]

geef dan een voorbeeld, want hier kan ik niks mee
Haha

Puur het feit dat alles geregistreerd 'moet' worden schrikt mij al af. Wat er verder mogelijk is weet ik net zo goed niet.
Het probleem is dat het de potentie heeft om misbruikt te worden. Daar is toch geen voorbeeld voor nodig om dat te snappen?

Maar, een voorbeeld: De regering heeft bepaald dat vanaf morgen elke vierkante centimeter op film vast wordt gelegd. Overal komen camera's, alles wordt gefilmd. Deze beelden zullen worden opgeslagen en indien er strafbare feiten gepleegd worden, kunnen de beelden geraadpleegd worden. Deze beelden mogen echter alleen gebruikt worden om iemand op heterdaad te betrappen.

Antwoord: Eerste gedachte denk je: Niks mis mee, er hangen overal al beveiligingscamera's, toch?
Totdat er een mongool aan de macht komt die de wet verandert en de beelden wel gaat gebruiken om te kijken wat jij gister hebt gedaan. Je hebt helemaal niks crimineels gedaan maar je lag toevallig wel de vrouw van die machtige mongool te naaien. En dat ziet die mongool...en die gaat verder neuzen... en dan ben jij de dupe van het systeem wat op de eerste blik alleen maar handig zou zijn. Wat er verder gaat gebeuren is onbelangrijk. Jij bent niet crimineel bezig geweest maar misschien gaat de machtige mongool jou morgen toch iets aan doen.
Dit is maar het topje van de ijsberg Zo kan diezelfde mongool ook bepalen dat iets onschuldigs voortaan niet meer in het openbaar mag.

Wat is nu het probleem? Hoe meer prive dingen over jou bekend worden bij de overheid, hoe groter de kans dat iemand ooit deze informatie zal misbruiken.
Dat er niks mee gaat gebeuren is irrelevant. Er is een kans dat dit misbruikt gaat worden. Kan goed gaan voor de komende 1000 jaar, het kan ook fout gaan.
Bovenstaande voorbeeld is hartstikke onschuldig natuurlijk. Maar wat als jij straks onschuldig vast komt te zitten? Iemand heeft jouw afdruk vervalst maar volgens de staat is het systeem waterdicht! Daar zit je dan. Onderschat zowel de staat als criminelen niet.

Zo zijn vingerafdrukken super handig. Straks staan ze alleen op je ID kaart. Misschien moeten we ooit bij elke deur van elk gebouw onze vingerafdruk inleveren? Stuk goedkoper dan camerabeelden opslaan. Ik verzin maar iets, jij wil voorbeelden
Wie is dan de dupe? Criminelen verzinnen wel iets hiervoor, zoals altijd.
Dit systeem lost niks op. Het daagt criminelen alleen maar uit om nieuwe methodes te verzinnen om dit te omzeilen. Ik vind alle criminaliteits bestrijding goed zo lang het niet ten koste van mijn privacy gaat. Zo ook nu, in principe heb ik niks te verliezen. Behalve dat dit systeem de potentie heeft misbruikt te worden. Door zowel de overheid als criminelen.

check www.privacymatters.nl - zij leggen het een stuk beter uit dan ik dat kan
pi_69390738
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

check anders ook even www.privacymatters.nl

goed filmpje al zeg ik het zelf.
heb ongeveer de helft gekeken en echt, ik zie het probleem niet zo.

stel er komt inderdaad een nieuwe hitler aan de macht, gaat hij dan al onze telefoontjes van de laatste week beluisteren? dan komt hij er misschien achter dat ik met iemand naar een film ben geweest of iets dergelijks.
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
  maandag 25 mei 2009 @ 18:52:05 #173
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69390814
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:49 schreef The_Flash het volgende:

[..]

heb ongeveer de helft gekeken en echt, ik zie het probleem niet zo.

stel er komt inderdaad een nieuwe hitler aan de macht, gaat hij dan al onze telefoontjes van de laatste week beluisteren? dan komt hij er misschien achter dat ik met iemand naar een film ben geweest of iets dergelijks.
kijk het even af, daar komen de clous.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69390880
Je gaat een film toch ook niet half afkijken en zeggen dat er niks van klopt, als de clou op het eind komt?
pi_69390939
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:54 schreef Siniti het volgende:
Je gaat een film toch ook niet half afkijken en zeggen dat er niks van klopt, als de clou op het eind komt?
waar zeg ik dat er niks van klopt?

zal hem overigens zo wel afkijken, heb eerst nog wat te doen irl
Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')