Dan moet eerst de grondwet veranderd worden voordat de politie op zulke gronden arrestaties kan verrichten. Het is allemaal schijnveiligheid.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:20 schreef washball het volgende:
[..]
Maar zien we dat hij moslim is en op explosieven googlelt dan kunnen we hem opakken.
Het enige wat ik keer op keer probeer aan te geven is dat men niet zo wantrouwend moet zijn. Jij wilt er bijna al vanuit gaan dat het in verkeerde handen zal komen.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik kan ook niet aantonen dat je morgen een verkeersongeluk gaat krijgen.
Dus dan maar zonder gordel met 1 hand aan het stuur door rood rijden?
Damn, wat een kromme logica. Volgens mij heb je het zelf ook wel door, maar durf je niet je ongelijk toe te geven. Anders was je wel met een solide, logische argumentatie gekomen.
Jij vertrouwt Balkie wel!? n je gaat e rvoor het gemak ook even van uit dat we de komen 50 jaar telkens betrouwbare overheden krijgen die in dienst van de burger werken!?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:12 schreef washball het volgende:
[..]
Nee want Balkenede en co wil mij van alles aandoen
En hoe wordt de wereld daar veiliger door?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:23 schreef washball het volgende:
[..]
De douche is misschien een uitzondering. Maar wat kan mij het schelen als zien hwat ik voor ontbijt eet? Of hoe laat ik naar bed ga? Of waar ik ben geweest?
Klopt, mensen maken fouten. Mensen zijn soms corrupt. Mensen zijn ook maar mensen.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef washball het volgende:
Jullie vergeten dat de overheid gewoon mensen zijn. Gewoon ambtenaren je buurman. Niet een of andere control machine.
Zelfs al doen ze er helemaal niets mee, het kost miljarden belasting geld, geld wat ook besteed kan worden aan zorg, of aan belastingverlaging.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Klopt, mensen maken fouten. Mensen zijn soms corrupt. Mensen zijn ook maar mensen.
Waarom moeten we ervan uitgaan dat het allemaal altruïsten zijn zonder kwaad in de zin? Wie kan dat garanderen? Wie kan garanderen dat een kabinet dat over 15 jaar aan de macht is, gegevens over haar burgers niet misbruikt? Dat kan niemand. En niemand kan in een glazen bol kijken.
En gewoon ambtenaren en je buurman vertrouw jij genoeg om te oordelen of wat jij doet goed of fout is?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef washball het volgende:
Jullie vergeten dat de overheid gewoon mensen zijn. Gewoon ambtenaren je buurman. Niet een of andere control machine.
Ken je de gezegde: Macht maakt corrupt, absolute macht maakt absoluut corrupt.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef washball het volgende:
De geschiedenis heeft ook aangetoond dat de registratie van etnische afkomst en religie in verkeerde handen is gekomen met desastreuze gevolgen. Zeggen dat dat de soort situaties heel lang geleden zijn voorgekomen en waarschijnlijk niet meer zullen voorkomen getuigt van pure naïviteit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's van koppelingen tussen databases, datamining, etc.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het enige wat ik keer op keer probeer aan te geven is dat men niet zo wantrouwend moet zijn. Jij wilt er bijna al vanuit gaan dat het in verkeerde handen zal komen.
Er was toch ook een moment in de geschiedenis dat we ons met zijn alle moesten registreren dmv een paspoort? Gegevens, persoonlijke gegevens die werden opgeslagen bij de overheid. Dat hebben we toch ook met zijn alle gedaan.
Die zijn toch ook niet in verkeerde handen gekomen. Nee, wederom kan ik je niet de garantie geven dat dat zo blijft, maar een beetje vertrouwen hebben mag wel. En zeker in de Nederlandse overheid. Want zo slecht doen we het helemaal niet hoor
En als ik vind dat ik echt ongelijk zou hebben ben ik mans genoeg om dat toe te geven hoor
Wat ben ik toch blij dat ik een dubbele nationaliteit heb en gewoon een Spaans paspoort aan kan vragen zodat ik (nog) niet in een centrale database zal komen te staan.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft ook aangetoond dat de registratie van etnische afkomst en religie in verkeerde handen is gekomen met desastreuze gevolgen. Zeggen dat de soort situaties heel lang geleden zijn voorgekomen en waarschijnlijk niet meer zullen voorkomen getuigt van pure naïviteit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's van koppelingen tussen databases, datamining, etc.
Maar goed, als je blijft geloven dat al die persoonlijk info overal en altijd safe zal bijven moet je dat vooral doen. Als jij daar maar beter van gaat slapen. Maar zeg niet over pakweg 50 jaar dat ik je niet gewaarschuwd hebt, mocht er uiteindelijk toch misbruik van gemaakt zijn in jouw nadeel.
Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof en zit je gewoon te trollen?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:38 schreef washball het volgende:
Waarom vermoed hier iedereen dat we hier vreselijke overheden krijgen? Dat is hier al 200 jar niet meer het geval geweest. En als Iran of N. Korea ons aan valt en overneemt komen ze toch wel aan onze gegevens.
Ooit van WO2 gehoord?quote:Op zondag 24 mei 2009 21:38 schreef washball het volgende:
Waarom vermoed hier iedereen dat we hier vreselijke overheden krijgen? Dat is hier al 200 jar niet meer het geval geweest. En als Iran of N. Korea ons aan valt en overneemt komen ze toch wel aan onze gegevens.
Wilders-Verdonk.. dat soort mensen wil ik niet in mijn persoonlijke leven hebben..quote:Op zondag 24 mei 2009 21:38 schreef washball het volgende:
En de rol van het bevolkingsregister en de Nederlanse ambtenaren bij de jodenvervolging..quote:
Verplicht gasmeters in iedere woning!quote:Op zondag 24 mei 2009 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Terroristen, hoe gevaarlijk zijn die nu? Hoeveel mensen zijn er in NL de laatste 25 jaar omgekomen door terroristen? Er gaan ieder jaar rond de 1000 mensen door omdat woningen niet goed gelucht worden in Nederland, dat lijkt me een veel groter gevaar
Denk het eerstequote:Op zondag 24 mei 2009 21:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof en zit je gewoon te trollen?
Zodat de overheid letterlijk elke scheet in de gaten kan houden.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Verplicht gasmeters in iedere woning!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |