abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 mei 2009 @ 21:27:14 #101
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69363477
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:20 schreef washball het volgende:

[..]

Maar zien we dat hij moslim is en op explosieven googlelt dan kunnen we hem opakken.
Dan moet eerst de grondwet veranderd worden voordat de politie op zulke gronden arrestaties kan verrichten. Het is allemaal schijnveiligheid.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 21:27:52 #102
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_69363499
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:21 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik kan ook niet aantonen dat je morgen een verkeersongeluk gaat krijgen.
Dus dan maar zonder gordel met 1 hand aan het stuur door rood rijden?

Damn, wat een kromme logica. Volgens mij heb je het zelf ook wel door, maar durf je niet je ongelijk toe te geven. Anders was je wel met een solide, logische argumentatie gekomen.
Het enige wat ik keer op keer probeer aan te geven is dat men niet zo wantrouwend moet zijn. Jij wilt er bijna al vanuit gaan dat het in verkeerde handen zal komen.

Er was toch ook een moment in de geschiedenis dat we ons met zijn alle moesten registreren dmv een paspoort? Gegevens, persoonlijke gegevens die werden opgeslagen bij de overheid. Dat hebben we toch ook met zijn alle gedaan.

Die zijn toch ook niet in verkeerde handen gekomen. Nee, wederom kan ik je niet de garantie geven dat dat zo blijft, maar een beetje vertrouwen hebben mag wel. En zeker in de Nederlandse overheid. Want zo slecht doen we het helemaal niet hoor

En als ik vind dat ik echt ongelijk zou hebben ben ik mans genoeg om dat toe te geven hoor
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 24 mei 2009 @ 21:28:28 #103
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69363522
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:12 schreef washball het volgende:

[..]

Nee want Balkenede en co wil mij van alles aandoen
Jij vertrouwt Balkie wel!? n je gaat e rvoor het gemak ook even van uit dat we de komen 50 jaar telkens betrouwbare overheden krijgen die in dienst van de burger werken!?

Misschien moet je het nieuws eens een beetje gaan volgen, ipv zo fucking naief te zijn. Balkenende en Co hebben ons al meerdere keren voorgelogen, we zijn een EU ingedrukt met een grondwet waar een meerderheid tegen is (ja, ze noemen het nu anders...), we betalen ons nu allemaal scheel aan een belachelijk zorgstelsel, we steunen een illegale oorlog in Irak en krijgen daar geen openheid over, etc etc etc.

Nog maar te zwijgen over de HRA-regeling, het in stand houden van de woningnood, de achteruitgang van het onderwijs en de zorg, de fraudes en corrupties, etc etc etc.

Deze overheid regeert al heel lang niet meer in dienst van ons. En ze zullen onze belangen zonder enige schaamte te grabbel gooien wanneer het ze iets oplevert (denk aan het dorospelen van persoonlijke gegevens aan de zorgverzekeraars ('ow... je vader heeft een zwak hart? Tja... dan zullen we toch je premie iets omhoog moeten gooien...'), aan de USA (NL helpt braaf mee in 'The War on Terror'), aan de EU, etc etc etc.

Het is echt te achterlijk voor woorden dat er nog zoveel mensen uberhaubt vertrouwen hebben in deze overheid, maar goed, ze doen het stapje voor stapje, en ze maken ons bang voor enge moslim-extremisten etc... dus dan geven we maar al onze vrijheden en rechten op (!)
  zondag 24 mei 2009 @ 21:28:37 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69363527
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:23 schreef washball het volgende:

[..]

De douche is misschien een uitzondering. Maar wat kan mij het schelen als zien hwat ik voor ontbijt eet? Of hoe laat ik naar bed ga? Of waar ik ben geweest?
En hoe wordt de wereld daar veiliger door?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 24 mei 2009 @ 21:29:12 #105
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69363549
Het probleem is dat jij niet degene bent die bepaalt of jouw gegevens "verborgen" moeten worden of niet. Als jij ten alle tijden in de gaten wordt gehouden, en de overheid concludeert dat je gevaarlijk bent. Ga je daar dan in mee? Zonder een overtreding te hebben begaan?

Bovendien ben jij ook niet degene die bepaalt wat wel of niet is toegestaan, nu of in de toekomst. Stel, we krijgen over 4 jaar een streng Islamitische regering. De sharia wordt ingevoerd. Ben jij blij met de onvrijwillige besnijdenis van je dochtertje, omdat de regering haar op jouw verplichte HouseCamz© bloot uit de badkamer zag komen?
pi_69363552
Het is niet privacy óf veiligheid.
En wat een rare vraag eigenlijk, wat heb je te verbergen? Omkering van bewijslast. Alsof iedereen bij voorbaat schuldig is. Je kan je beter afvragen waarom de overheid precies alles over haar burgers wil weten.
pi_69363572
Jullie vergeten dat de overheid gewoon mensen zijn. Gewoon ambtenaren je buurman. Niet een of andere control machine.
pi_69363630
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:29 schreef washball het volgende:
Jullie vergeten dat de overheid gewoon mensen zijn. Gewoon ambtenaren je buurman. Niet een of andere control machine.
Klopt, mensen maken fouten. Mensen zijn soms corrupt. Mensen zijn ook maar mensen.
Waarom moeten we ervan uitgaan dat het allemaal altruïsten zijn zonder kwaad in de zin? Wie kan dat garanderen? Wie kan garanderen dat een kabinet dat over 15 jaar aan de macht is, gegevens over haar burgers niet misbruikt? Dat kan niemand. En niemand kan in een glazen bol kijken.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:31:37 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69363643
Terroristen, hoe gevaarlijk zijn die nu? Hoeveel mensen zijn er in NL de laatste 25 jaar omgekomen door terroristen? Er gaan ieder jaar rond de 1000 mensen door omdat woningen niet goed gelucht worden in Nederland, dat lijkt me een veel groter gevaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:33:39 #110
45206 Pietverdriet
pi_69363721
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:31 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt, mensen maken fouten. Mensen zijn soms corrupt. Mensen zijn ook maar mensen.
Waarom moeten we ervan uitgaan dat het allemaal altruïsten zijn zonder kwaad in de zin? Wie kan dat garanderen? Wie kan garanderen dat een kabinet dat over 15 jaar aan de macht is, gegevens over haar burgers niet misbruikt? Dat kan niemand. En niemand kan in een glazen bol kijken.
Zelfs al doen ze er helemaal niets mee, het kost miljarden belasting geld, geld wat ook besteed kan worden aan zorg, of aan belastingverlaging.
Dan wil je graag weten waarom er miljarden besteed worden aan "veiligheid" en wat dat opleverd.
pi_69363723
quote:
En gewoon ambtenaren en je buurman vertrouw jij genoeg om te oordelen of wat jij doet goed of fout is?
Altijd?

Not me!

Het is ook geen oplossing, het probleem wordt niet veroorzaakt door gebrek aan controle en is derhalve ook niet op te lossen door meer controle.
Het zit veel dieper en als men daar nou eens echt mee aan de slag gaat vanuit de overheid in plaats van alleen maar oppervlakkige schijnoplossingen te verzinnen zodat ze hun vingers niet hoeven te branden aan de onderliggende problematiek zouden we met zijn allen misschien eens echt een beetje kunnen evolueren als maatschappij.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:33:52 #112
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_69363728
En je buurman wil niet weten wat jij verdient of uitspookt op het internet? Misschien vertel je wel roddels over hem....

Elk vertrouwen in de overheid is te allen tijde volstrekt misplaatst.

En TS, heb jij nu nooit iets gedaan wat tegen de wet ingaat? Al is het maar over de stoep fietsen?
pi_69363796
quote:
Ken je de gezegde: Macht maakt corrupt, absolute macht maakt absoluut corrupt.

Het zijn inderdaad gewone mensen en jij wilt ze vreselijk veel macht overhandigen. Dit kan natuurlijk niet goed gaan.

We beginnen al in een land te leven waarbij de regering onze pappa en mamma aan het worden is.
pi_69363816
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het enige wat ik keer op keer probeer aan te geven is dat men niet zo wantrouwend moet zijn. Jij wilt er bijna al vanuit gaan dat het in verkeerde handen zal komen.

Er was toch ook een moment in de geschiedenis dat we ons met zijn alle moesten registreren dmv een paspoort? Gegevens, persoonlijke gegevens die werden opgeslagen bij de overheid. Dat hebben we toch ook met zijn alle gedaan.

Die zijn toch ook niet in verkeerde handen gekomen. Nee, wederom kan ik je niet de garantie geven dat dat zo blijft, maar een beetje vertrouwen hebben mag wel. En zeker in de Nederlandse overheid. Want zo slecht doen we het helemaal niet hoor

En als ik vind dat ik echt ongelijk zou hebben ben ik mans genoeg om dat toe te geven hoor
De geschiedenis heeft ook aangetoond dat de registratie van etnische afkomst en religie in verkeerde handen is gekomen met desastreuze gevolgen. Zeggen dat dat de soort situaties heel lang geleden zijn voorgekomen en waarschijnlijk niet meer zullen voorkomen getuigt van pure naïviteit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's van koppelingen tussen databases, datamining, etc.

Maar goed, als je blijft geloven dat al die persoonlijk info overal en altijd safe zal bijven moet je dat vooral doen. Als jij daar maar beter van gaat slapen. Maar zeg niet over pakweg 50 jaar dat ik je niet gewaarschuwd hebt, mocht er uiteindelijk toch misbruik van gemaakt zijn in jouw nadeel.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69363892
Waarom vermoed hier iedereen dat we hier vreselijke overheden krijgen? Dat is hier al 200 jar niet meer het geval geweest. En als Iran of N. Korea ons aan valt en overneemt komen ze toch wel aan onze gegevens.
pi_69363944
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:36 schreef teknomist het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft ook aangetoond dat de registratie van etnische afkomst en religie in verkeerde handen is gekomen met desastreuze gevolgen. Zeggen dat de soort situaties heel lang geleden zijn voorgekomen en waarschijnlijk niet meer zullen voorkomen getuigt van pure naïviteit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de risico's van koppelingen tussen databases, datamining, etc.

Maar goed, als je blijft geloven dat al die persoonlijk info overal en altijd safe zal bijven moet je dat vooral doen. Als jij daar maar beter van gaat slapen. Maar zeg niet over pakweg 50 jaar dat ik je niet gewaarschuwd hebt, mocht er uiteindelijk toch misbruik van gemaakt zijn in jouw nadeel.
Wat ben ik toch blij dat ik een dubbele nationaliteit heb en gewoon een Spaans paspoort aan kan vragen zodat ik (nog) niet in een centrale database zal komen te staan.
pi_69363947
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:38 schreef washball het volgende:
Waarom vermoed hier iedereen dat we hier vreselijke overheden krijgen? Dat is hier al 200 jar niet meer het geval geweest. En als Iran of N. Korea ons aan valt en overneemt komen ze toch wel aan onze gegevens.
Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof en zit je gewoon te trollen?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 24 mei 2009 @ 21:40:38 #118
154952 spoor4
Spoort niet
pi_69363966
quote:
Ooit van WO2 gehoord?
pi_69364027
quote:
Wilders-Verdonk.. dat soort mensen wil ik niet in mijn persoonlijke leven hebben..

En ehm, Duitsland is maar een scheet bij ons vandaan en ik meen toch echt dat 1945 nog geen 200 jaar geleden is.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:42:37 #120
45206 Pietverdriet
pi_69364034
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:40 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ooit van WO2 gehoord?
En de rol van het bevolkingsregister en de Nederlanse ambtenaren bij de jodenvervolging..
  zondag 24 mei 2009 @ 21:44:11 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69364092
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Terroristen, hoe gevaarlijk zijn die nu? Hoeveel mensen zijn er in NL de laatste 25 jaar omgekomen door terroristen? Er gaan ieder jaar rond de 1000 mensen door omdat woningen niet goed gelucht worden in Nederland, dat lijkt me een veel groter gevaar
Verplicht gasmeters in iedere woning!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 24 mei 2009 @ 21:44:42 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_69364118
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof en zit je gewoon te trollen?
Denk het eerste
  zondag 24 mei 2009 @ 21:46:24 #123
154952 spoor4
Spoort niet
pi_69364177
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Verplicht gasmeters in iedere woning!
Zodat de overheid letterlijk elke scheet in de gaten kan houden.
pi_69364208
Zeg maar TS, ik heb een idee!
Wij mogen met zijn allen een maand lang 24/7 met jou meekijken met webcam.. kan je me beloven dat er geen minuut tussen zit dat jij je ongemakkelijk gaat voelen?

I aint buying it.
pi_69364252
Sowieso bevinden we ons in een zeer turbulente tijd: verschuiving van de economische en politieke hegemonie van het westen naar het oosten, zware economische crisis, toekomstige energieproblematiek, opkomende islam. We kunnen absoluut niet zeggen hoe onze wereld erover 25 jaar en verder uitziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')