Je kan ook seranoham gebruiken, en het verdient aanbeveling je dadels te wellen, dan worden ze sappiger, in zoete sherry bijvoorbeeld.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Eén van mijn klassiekers die ik vaak maak als we een feestje hebben of gewoon bezoek:
Ontpitte dadels in ontbijtspek rollen, kwartiertje in de oven op 200 graden en voilà.Die vliegen er hier altijd in no time doorheen.
quote:Koffiecrémets met chocoladesaus
Posted by: Caroline on: 18 november 2007
* In: 44| Koken| Pudding| Recepten| zondag
* Comment!
250 g roomkaas naturel
250 ml room
4 el sterke koffie
80 g suiker
Voor de chocoladesaus:
100 g pure chocolade
50 g boter
Koffiecrémets met chocoladesaus
Bekleed vier timbaaltjes of potjes binnenin met kaasdoek en laat er genoeg doek over hangen om later over de crémets te kunnen vouwen.
Klop de roomkaas tot hij zacht is en roer er dan de room door. Voeg de koffie en de suiker toe en meng alles goed. Schep het mengsel in de timbaaltjes en vouw het kaasdoek erover. Laat ten minste anderhalf uur in de koelkast staan. Vouw dan het kaasdoek open, draai de crémets elk op een apart bord om en verwijder het kaasdoek.
Smelt de chocolade met de boter en 4 eetlepels water zachtjes in een steelpan. Roer goed zodat een glanzende saus ontstaat en laat die even afkoelen. Giet een beetje chocoladesaus over elke crémet.
Dat is 'm inderdaad. Er is alleen één probleem: ze worden niet stijf.quote:Op zondag 24 mei 2009 16:54 schreef The_Hives het volgende:
als dit hetzelfde is, moet je het nog wel ruim voor tijd plannenmaar qua werk idd wel snel klaar
![]()
[..]
quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als verjaardagssnack een chorizo in plakken snijden, in een grote tapasschaal met rode wijn en knoflook, 10 a 15 minuten op 180 graden in de oven.
*onthoudt*quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als verjaardagssnack een chorizo in plakken snijden, in een grote tapasschaal met rode wijn en knoflook, 10 a 15 minuten op 180 graden in de oven.
ook lekker;quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:24 schreef sanger het volgende:
Een totilla warp, insmeren met kruidenkaas/kruidenboter en wat gerookte zalm erop. Even verwarmen in de oven en in porties snijden.
uiteraardquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:28 schreef sanger het volgende:
En de pijnboompitjes nog even in de koekenpan vooraf doenb dan
Ook als je op stage zitquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat geeft niet, want alles uit dit topic kun je binnen een half uurtje klaar hebben!
-> Zalm uit de vaatwasser.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ook als er hier alleen een magnetron en een afwasmachine is?
Ja dat was eigenlijk ook een beetje mijn lijstjequote:Op donderdag 28 mei 2009 15:28 schreef QazzaQ het volgende:
kaas
worst
chips
bitterballen
frikadellen
bier
Vijgen met port, kaneel en suiker in de blender. Deze substantie even goed oplossen in een pannetje, zodat het 1 grote jam wordt. Hier je kaas in dippen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:19 schreef Jurk het volgende:
Ook lekker: Verse vijgen opensnijden (kruis aan de bovenkant), beetje gorgonzola in proppen, even in de oven tot de kaas gesmolten is, beetje balsamico erover en klaar.
Doet het altijd leuk als voorgerechtje of hapje.
Lijkt me erg lekker! Maar: vijgen in de blenderquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vijgen met port, kaneel en suiker in de blender. Deze substantie even goed oplossen in een pannetje, zodat het 1 grote jam wordt. Hier je kaas in dippen.
Ook kant en klaar te koop voor iets van 6,50 euro voor een klein potje
Dit kan ook prima met gedroogde vijgen van de turk, welke vaak al iets minder mooi zijnquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lijkt me erg lekker! Maar: vijgen in de blenderIk zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen, het zijn zulke mooie vruchten
Echt hè, wtfquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lijkt me erg lekker! Maar: vijgen in de blenderIk zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen, het zijn zulke mooie vruchten
Natuurlijkquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt hè, wtf.
En ze wel eten zeker.
In die categorie: roomijs laten ontdooien, speculaasjes verkruimelen en erdoor mengen en weer een uurtje de vriezer in.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:20 schreef jakkop het volgende:
Als toetje, handig als je geen vriezer hebt: bak roomijs half laten smelten, bokkepootjes verkruimelen en er door roeren, eten.
Nee, die gaan gewoon onder het mesquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan is 't niet zielig voor die arme mooie olijfjes?
Zijn overigens nooit stijf geworden.quote:Op zondag 24 mei 2009 17:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is 'm inderdaad. Er is alleen één probleem: ze worden niet stijf.Ik heb ze nu in de vriezer gezet in de hoop dat dat helpt. Ze staan al vanaf vanmorgen in de koeling en volgens het recept zou anderhalf uur genoeg moeten zijn...
Recept deugt niet, ik zie zo wel dat het niet stijf wordt, wat dacht je ervan de slagroom stijf te slaan voordat je hem met de kaas mengt?quote:Op zondag 24 mei 2009 17:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is 'm inderdaad. Er is alleen één probleem: ze worden niet stijf.Ik heb ze nu in de vriezer gezet in de hoop dat dat helpt. Ze staan al vanaf vanmorgen in de koeling en volgens het recept zou anderhalf uur genoeg moeten zijn...
Ik wilde gaan zeggen "ik ook" maar toen kwamen mn brinkie en mn cakeje omhoog. Ik heb me misselijk gegetenquote:
De gelatine had ik ook al bedacht.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Recept deugt niet, ik zie zo wel dat het niet stijf wordt, wat dacht je ervan de slagroom stijf te slaan voordat je hem met de kaas mengt?
Je kan er (om te smokkelen) van die slagroomverstijver door doen, of gelatine oplossen in de koffie. Maar sowieso de slagroom slaan, daar zal de structuur ook beter van worden.
Heerlijk, jaquote:Op donderdag 28 mei 2009 18:14 schreef littledrummergirl het volgende:
men neme: zak tortilliachips, potje salsa, bakje sour cream,geraspte kaas en gesneden groene pepertjes.
alles bij elkaar ( op de sour cream na) eventjes opwarmen onder de grill minuutje of 8, dan kwak sour cream erop en op tafel zettendoet het hier altijd wel goed op verjaardagen ed.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heerlijk, jaIk eet het weleens als avondeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |