abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71161017
Lekker raar dan...

Maarre... Baby uugs?
Lotte!
Noah!
pi_71161035
Ik vond welgeteld 1 ding leuk van de nieuwe collectie H&M Mama, die broek met de touwtjes aan de onderkant en zakken aan zijkant. Mocht ik die echt willen, haal ik hem wel in de winkel, kan ik eerst even passen.
De babykleertjes daarintegen vond ik heel veel leuke dingen tussen zitten, dat winterpak wik ik sowieso, en ik zag er ook een broekje opstaan die ik afgelopen vrijdag gekocht heb.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_71161315
Ik vind dat roze jurkje zo leuk! Met een wit shirtje er onder ofzo en een wil maillotje ofzo voor als ik kerst vier bij mn mama! maar welke maat heeft ze dan? bluh...
Lotte!
Noah!
  maandag 20 juli 2009 @ 22:57:19 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_71164410
Beesie-Jen, jammer zeg! Maar die van queen mum zijn dus nog het proberen waard en er zijn ook lange modellen van noppies. En wat ook nog een tip is: er schijnen kledingzaken te zijn die gewone spijkerbroeken voor je vermaken naar positiebroeken. Ik ken er hier eentje in mijn buurt, maar ik weet niet of dat ook bij jou in de buurt is.
Incantrix, hier ook een cup E (niks mis mee ) en ik heb altijd een beugel. Maar nou heb ik er van anita zonder beugel en geloof me, zit best lekker en het went vanzelf. Maar als ik er echt mooi uit wil zien en mijn jurkje aan wil, wijk ik gewoon uit naar de voedingsbh van Anita en die heeft wel een beugel!
(er zitten volgens mij geen beugels in omdat dat zou afknellen. Nou dat is dus bedacht door iemand zonder cup E of groter want hupsende borsten zijn veel erger dan een beetje afknellen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:46:28 #105
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_71171295
Voor de liefhebbers, heb wat positiekleding te koop gezet in vraag en aanbod kinderspullen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:12:55 #106
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71173397
@Mefke, welke regio woon jij? en misschien kan ik mijn moeder eens lief aankijken? misschien wil die wat van mijn broeken vermaken! best een goed idee!

en lingerie... das ook een probleem haha...
Heb normaal 70F, nu draag ik 75 F, maar in F-cup kan ik nog maar weinig zwangerschapsbh's vinden...
(draag nu af en toe mijn shockabsorbers maar voor nood ..)
duimt maar, dat het geen G wordt uiteindelijk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:20:34 #107
100412 mefke79
komt goed!
pi_71173612
BJ: mijn (voedings)bh van Anita gaat tot I zie ik net online, dus dan moet je nog heeeeel wat groeien. En ze zijn er vanaf 70 en dan tot 100. Met beugel! Oja, die zul je dus meestal wel moeten bestellen in de winkel, maar goed, dat is te overleven denk ik dan.
En ik weet dus van een winkel die broeken aanpast in NO Brabant, ik pm em je na mijn werk wel effe.
Succes met zoeken!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:23:48 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71173702
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:20 schreef mefke79 het volgende:
BJ: mijn (voedings)bh van Anita gaat tot I zie ik net online, dus dan moet je nog heeeeel wat groeien. En ze zijn er vanaf 70 en dan tot 100. Met beugel! Oja, die zul je dus meestal wel moeten bestellen in de winkel, maar goed, dat is te overleven denk ik dan.
En ik weet dus van een winkel die broeken aanpast in NO Brabant, ik pm em je na mijn werk wel effe.
Succes met zoeken!
Bedankt Mefke, maar NObrabant wordt een beetje te ver, aangezien wij in Drenthe wonen... jammer maar helaas...
maar wel een goede tip en kan wel eens ff gaan googlen of er hier ook kleermakers zitten die dat doen...

En Anita, daar kan ik dus in de winkel wel eens naar vragen! en met beugel is idd wel veel prettiger!

THANX
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:55:54 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71189343
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Mefke, welke regio woon jij? en misschien kan ik mijn moeder eens lief aankijken? misschien wil die wat van mijn broeken vermaken! best een goed idee!

en lingerie... das ook een probleem haha...
Heb normaal 70F, nu draag ik 75 F, maar in F-cup kan ik nog maar weinig zwangerschapsbh's vinden...
(draag nu af en toe mijn shockabsorbers maar voor nood ..)
duimt maar, dat het geen G wordt uiteindelijk...
Ik wou net zeggen: ik heb nu 75G aan (voedingsbeha met beugel van Anita). Normaal heb ik ook 75F.
Ik heb hem gekocht bij babyplanet (maar ze zullen ze vast ook hebben bij Prenatal ofzo).
Ze hadden er ook zonder beugel en zwangerschapsbeha's (maar dat maakte qua prijs niet uit).
Ik ben bang dat ik over een paar weken naar 75H moet
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:04:33 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71193935
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen: ik heb nu 75G aan (voedingsbeha met beugel van Anita). Normaal heb ik ook 75F.
Ik heb hem gekocht bij babyplanet (maar ze zullen ze vast ook hebben bij Prenatal ofzo).
Ze hadden er ook zonder beugel en zwangerschapsbeha's (maar dat maakte qua prijs niet uit).
Ik ben bang dat ik over een paar weken naar 75H moet
ben zowel bij prenatal als bij babypark geweest en daar hadden ze maar tot cup E.
maar ga volgende week wel even naar een echte lingeriewinkel, misschien dat ze me daar wel kunnen helpen...
(geloof dat livera ook BH's van Anita verkoopt).
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:54:59 #111
100412 mefke79
komt goed!
pi_71195936
BJ ik heb mijn bh ook moeten bestellen, maar daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Ze bestelden zelfs meerdere maten en ik kon daarna kiezen.
pi_71196259
Ik heb twee voedingsbeha's met beugel van Anita, 80G, en ik vind ze echt heel fijn. Ze blijven ook mooi in de was.
pi_71196379
Hebben ze ook mooie voedingsbeha's? niet alleen maar saaie?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:07:17 #114
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71196418
Ja, ze hebben heel leuke roze nu!
Btw ik zag ook wel een erg leuke bij de HEMA maar niet erg geschikt for ze big boobies...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71196477
En Marlies Dekkers heeft tegenwoordig ook voedingsbeha's (wel een schip met geld meenemen), maar helaas ook niet geschikt voor de gigantische voorgevel.
pi_71196524
Maar een voedingsbeha he, kan je die nu al wel kopen (31 weken zwanger) of moet je echt wachten tot een paar weken vantevoren?
pi_71196666
Ik heb mijn voedingsbeha's ongeveer rond die tijd gekocht. Ik kon sowieso niet geloven (of accepteren) dat ik cup G voorbij zou groeien en ik wilde ze gewoon in huis hebben. Uiteindelijk passen ze perfect. Ik denk dat je borsten in de laatste weken van de zwangerschap niet zoveel meer groeien, als gevolg van stuwing nemen ze nog wel iets in omvang toe maar een goede verkoopster kijkt wel even of daar nog ruimte voor is
Daarbij heb ik de eerste dagen geen beha's gedragen, eigenlijk alleen maar borstvoedingshemdjes (ook van Anita) en die vind ik zo mogelijk nog fijner dan de beha's.
pi_71196832
Klinkt ook wel fijn, bv-hempjes. Maar die gebruik je dus later niet meer?
Ik vind het ook zo zonde om geld over de balk te smijten voor zo ffies.
En qua kleding als je bv geeft, leek me blousjes wel handig. Dan hoef je niet meteen helemaal uit de kleren. Maar wat zeggen de ervaringsdeskundigen?
pi_71197581
Ik ga eerst maar eens kijken of de bv gaat lukken en dan ga ik voor shirts shoppen .
Wel 2 voedingsbeha's aangeschaft, maar die kan ik ook wel dragen als het niet mocht gaan moet de voeding, ze zitten in elk geval lekker.
Anita, heeft ook leuke met bloemetjes zag ik laatst ergens, daar ga ik mezelf misschien nog wel een keer op trakteren als het allemaal gaat lukken!
Fake it till you make it...
pi_71244471
New Look is open in Rotterdam bij de mediamarkt, naast River Island zit ie
Ik ga vanmiddag even spieken wat ze precies hebben hangen (denk ik), maar in de UK hangt er in elk geval ook redelijk wat aan zwangerschaps shirts en hemdjes en andere zwangerschapskleding. De kwaliteit (en prijs!) is een beetje vergelijkbaar met H&M en C&A.

Vanaf 25 juli opent ook de Nederlandse afdeling van hun online webshop
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:06:55 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:36:19 #122
143848 huuphuup
Dorksided
pi_71407312
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:38 schreef huuphuup het volgende:
New Look is open in Rotterdam bij de mediamarkt, naast River Island zit ie
Ik ga vanmiddag even spieken wat ze precies hebben hangen (denk ik), maar in de UK hangt er in elk geval ook redelijk wat aan zwangerschaps shirts en hemdjes en andere zwangerschapskleding. De kwaliteit (en prijs!) is een beetje vergelijkbaar met H&M en C&A.

Vanaf 25 juli opent ook de Nederlandse afdeling van hun online webshop
nog even in de herhaling voor de geinteresseerden
de webshop is geopend en verzend naar NL (zie link in quote).

Oh ik wilde wat leuke plaatjes erbij gooien voor het idee maar die plaatjes doen dingen in flash die ik niet doe enzo muh.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:21:52 #123
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71410971
Vandaag bij de hema wat van de nieuwe mama-lijn gekocht, maar het valt toch erg tegen. Had zo'n broek met wijde pijpen, maar die kreukt al als je ernaar kijkt en is van zweterig acryl. En zo'n borstvoedingsshirt met lange mouwen, maar daarvan is de halsopening zo laag dat mijn bh's erbovenuit komen. En als ik er een hemdje onder ga dragen is het handige van een voedingsshirt weer weg Komende week dus maar even terugbrengen...

Ik heb ook wat van die voedingstruitjes van hennes en die zijn echt veel fijner.
  woensdag 29 juli 2009 @ 06:59:24 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71417705
quote:

leuk Bhtje! alleen jammer dattie alleen in cup B in een kleinere omvangsmaat te krijgen is....
pi_72397637
Dames, zowel Huup als ik hebben kleding over! Zie hier: vraag & aanbod
pi_72406098
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:50 schreef mefke79 het volgende:
Dames, zowel Huup als ik hebben kleding over! Zie hier: vraag & aanbod
heuh! dankjewel!

verder weinig tips hier nu op zw. kleding gebied.
Voor de zwangeren onder ons die nog maar kort zwanger zijn; nu is er waarschijnlijk juist een hoop in de aanbieding uit het seizoen waarin je een dikke toeter gaat hebben. Als je het aandurft zou je nu dingen uit de sale van webshops kunnen bestellen. Heeft mij enorm veel geld gescheeld met name met broeken enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72406457
Het wordt nu al gauw kouder en ik heb geen dikke truien waar die toeter van me in gaat passen. Ik ben ook niet echt van de laagjes, dus wat kan ik dan het beste kopen? Zijn er wel zwangerschaps kabeltruien? En waar kan ik het beste kijken dan? Bedankt alvast!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72409006
Vlindur, geen echte tip voor een concrete winkel ofzo, maar een ervaring: wacht nog heel even met echt dikke truien. Ik ben een enorme koukleum, maar heb het al 8 maanden niet meer koud gehad. Met andere woorden, je hebt die truien waarschijnlijk niet nodig. Wat ik deed toen het nog kouder was, was een shirt met lange mouwen aan (gewoon van jezelf, dat dus te kort is) en dan een zwangerschapsshirt met korte mouwen eroverheen. Dat gaat dan wel over je buik en is samen warm genoeg. En ik heb een vestje van de hema (mama basics) en dat kan je ook mooi over je gewone shirts aan (en die was maar 20 euro).
Sowieso, als ik het over kon doen zou ik meer shirts bij de hema gekocht hebben, die zitten fijn en zijn niet te duur. En blijven mooi in de was...
pi_72424311
Mefke, Ik ben altijd een koukleum geweest en ben dat nog Zit nu al op 6 maanden, maar heb het nu toch echt koud!
Ik duik binnenkort wel een willekeurige winkel binnen dan. Op zoek naar een lekker vest. Thnx!
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:47:16 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73097285
Ik ben ook op zoek naar een mooi vest, en het enige wat ik kon vinden was bij esprit...
En dat is dan weer 60 euro...

Maar ik ga zometeen wel ff naar de hema. thx voor de tip!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73099014
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een mooi vest, en het enige wat ik kon vinden was bij esprit...
En dat is dan weer 60 euro...

Maar ik ga zometeen wel ff naar de hema. thx voor de tip!
H&M heeft ook een vest in de mamalijn?
pi_73100568
Moet je de mamalijn van H&M wel passen en dat ging hier niet werken. Alles was gewoon te klein. En dan te bedenken dat ik echt de grootste maat pakte. Had ik bij de hema weer geen last van. Oja Davina, Esprit kan je ook online krijgen bij hun eigen webshop, wie weet is daar nog iets in de sale. nee dus, maar wel shirts met lange mouwen in de sale.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:44:38 #134
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73102216
Die sale dingen bij esprit zijn niet meer in mijn maat
Maar die vesten bij H&M zijn ook mooi! en ook geen 60 euro
En die kan je ook online bestellen
Anders moet ik weer helemaal naar de stad, om tot de conclusie te komen dat ze het daar niet hebben...

Lang leve internet!

ik had trouwens via prenatal gekeken en die sturen je door naar esprit, noppies en mamalicious, vandaar dat ik niks vond...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73102809
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
Die sale dingen bij esprit zijn niet meer in mijn maat
Maar die vesten bij H&M zijn ook mooi! en ook geen 60 euro
En die kan je ook online bestellen
Anders moet ik weer helemaal naar de stad, om tot de conclusie te komen dat ze het daar niet hebben...

Lang leve internet!

ik had trouwens via prenatal gekeken en die sturen je door naar esprit, noppies en mamalicious, vandaar dat ik niks vond...
als je gaat bestellen bij H&M, nog een goede tip; er staat zo'n lange coltrui op... die is echt errrrrg leuk! die heb ik in grijs en in zwart gekocht en zijn zo lang dat je ze ook heel leuk als jurkje aan kan met een legging...
(en zelfs met mijn lengte ... 185 cm, is het niet te kort)...
pi_73104328
Ik denk dat ik binnenkort eens even de stad in ga voor die vesten.
Ik bestel niet online. Ik vertrouw het niet zo goed en wil niet 2 verschillende maten moeten bestellen omdat het misschien wel krapper of wijder uit kan vallen.

De C&A heeft hier in Drachten geen positie mode En de H&M trouwens ook niet

Wel een goed excuus om weer naar Groningen te gaan om te shoppen!
pi_73104509
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:09 schreef Vlindur het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort eens even de stad in ga voor die vesten.
Ik bestel niet online. Ik vertrouw het niet zo goed en wil niet 2 verschillende maten moeten bestellen omdat het misschien wel krapper of wijder uit kan vallen.

De C&A heeft hier in Drachten geen positie mode En de H&M trouwens ook niet

Wel een goed excuus om weer naar Groningen te gaan om te shoppen!
onze H&M (hoogeveen) heeft wel positiemode, maar dan weer niet alles wat online staat... en dat is in Groningen ook wel vaak zo....
je kan bij H&M kosteloos retourneren als je meerdere maten besteld en gewoon via zo'n kialapunt (die vaak in een supermarkt of tankstation zijn) retour sturen... Ik vind het ideaal.. en je hoeft niet vooraf betalen...
pi_73105100
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:16 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

onze H&M (hoogeveen) heeft wel positiemode, maar dan weer niet alles wat online staat... en dat is in Groningen ook wel vaak zo....
je kan bij H&M kosteloos retourneren als je meerdere maten besteld en gewoon via zo'n kialapunt (die vaak in een supermarkt of tankstation zijn) retour sturen... Ik vind het ideaal.. en je hoeft niet vooraf betalen...
Maar in Groningen hebben ze ook een V&D, die heeft toch ook wel wat positiemode? En het geeft niet of ze in de winkel meer of minder hebben. Ik pas het gewoon ook eerst liever
pi_73105214
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:43 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Maar in Groningen hebben ze ook een V&D, die heeft toch ook wel wat positiemode? En het geeft niet of ze in de winkel meer of minder hebben. Ik pas het gewoon ook eerst liever
poeh goede vraag, het is wel een grote V&D, dus zou denken dat ze dat idd wel hebben...
en als je toch naar Groningen gaat, de grote prenatal is ook een aanrader (die zit buiten het centrum, en het schijnt dat ze bij Miss Etam (ben dr zelf niet geweest) in Groningen ook veel en leuke positiekleding hebben....
pi_73106665
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:48 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

poeh goede vraag, het is wel een grote V&D, dus zou denken dat ze dat idd wel hebben...
en als je toch naar Groningen gaat, de grote prenatal is ook een aanrader (die zit buiten het centrum, en het schijnt dat ze bij Miss Etam (ben dr zelf niet geweest) in Groningen ook veel en leuke positiekleding hebben....
MissEtam hebben we hier ook maar ik kan er nooit zoveel vinden, van wat ik ook echt mooi vind

En die prenatal die ken ik idd, daar moeten we binnenkort ook maar eens even kijken
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:54:01 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73108701
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:50 schreef mefke79 het volgende:
Moet je de mamalijn van H&M wel passen en dat ging hier niet werken. Alles was gewoon te klein. En dan te bedenken dat ik echt de grootste maat pakte. Had ik bij de hema weer geen last van. Oja Davina, Esprit kan je ook online krijgen bij hun eigen webshop, wie weet is daar nog iets in de sale. nee dus, maar wel shirts met lange mouwen in de sale.
Daar ben ik ook achter gekomen.
Mijn duurste positiebroek is van H&M. Hij zit niet lekker, het is maat 44 (terwijl ik normaal 40 heb).
Ik slaag altijd prima bij MissEtam. Vooral de broeken vind ik erg fijn zitten.
pi_73209674
Ik heb een dikke trui! Ik kwam hem perongeluk tegen in de H&M (had weer geshopt voor de kleine en we hebben geen positie afdeling.) Lange trui met grote col!

Hij staat ook op de site te koop. 19.95 euro. en in 8 kleuren!

Ik heb de 'heidepaars' gekocht.

Hier is een link naar die trui.

Hij is tot maat L. Maar die pas ik zelfs prima!
pi_73210619
Leuke trui! Maar als ik hem zie breekt het zweet me al uit, ik loop nu nog steeds in t-shirts met korte mouw, of 3 kwart dunne shirts. Winter altijd dunne shirts met lange mouwen, zelfs dan is een trui me te warm!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73211028
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:41 schreef Poppejans het volgende:
Leuke trui! Maar als ik hem zie breekt het zweet me al uit, ik loop nu nog steeds in t-shirts met korte mouw, of 3 kwart dunne shirts. Winter altijd dunne shirts met lange mouwen, zelfs dan is een trui me te warm!
Oh nee, ik heb het altijd zo koud! Ik heb 's avonds ook steevast een fleece deken over me heen. Dat zwangeren het altijd warm hebben gaat voor mij echt niet op
pi_73221201
Wat een geweldige tip Vlindur
* sindell heeft ook 2 stuks besteld

Ik heb het ook altijd zo koud, dus een warme trui vind ik echt geweldig fijn.
pi_73222081
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:34 schreef sindell het volgende:
Wat een geweldige tip Vlindur
* sindell heeft ook 2 stuks besteld

Ik heb het ook altijd zo koud, dus een warme trui vind ik echt geweldig fijn.
Graag gedaan! Welke kleuren heb je besteld?
pi_73232374
Eh, die donkergroene (leek wel bijna zwart op de foto) en de donkerpaarse
pi_73232996
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:17 schreef sindell het volgende:
Eh, die donkergroene (leek wel bijna zwart op de foto) en de donkerpaarse
Oh leuk! In de winkel hadden ze niet zoveel kleuren en al helemaal niet alle maten. Alleen de witte en deze paarse hingen er nog in L. Dus dan is de keuze snel gemaakt
pi_73233108
Nou ja ik heb altijd weinig tijd om te winkelen, dus ik vind internet kopen echt een uitkomst. En inderdaad veel kleuren, dus daar moest ik nog wel even over nadenken
Nu hopen dat ie past, maar dat zal vast wel. Ik heb maar XL besteld, kan de buik er straks ook nog in
pi_73241844
Weet hier iemand welke winkelketens in Duitsland positiekleding verkopen? Ik ben vrijdag en zaterdag in Frankfurt en ik wil even kijken of ze daar misschien een leuke winterjas hebben. Mijn winterjas is nu echt strak aan het worden rond de buik (en ik moet nog tot half februari).

Vind het aanbod in Nederland qua positiejassen zo beperkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')