quote:
Maar we zitten in Nederlandquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:55 schreef McFearless het volgende:
Volgens mij is het de correcte uitspraak in het Duits hoor.
quote:
Maar at doe ik nietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:56 schreef quirina het volgende:
Ja en Dr Oetker is Duits dus hoor je het ook op zn Duits uit te spreken.
at je dat niet?quote:
Ja, en "dodatki do pieczenia". Bron ongeldig verklaard.quote:
Dat wil niet zeggen dat het goed is...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:00 schreef DaanA het volgende:
Oetker zien ze in Duitsland als Ötker en dus spreken ze het uit als [utkur]. Duh.
Bíjna goedquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:01 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het goed is...
Veel mensen zeggen ook patat, terwijl het eigenlijk friet is.
Ik zeg: doen!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Kuddevolk, waarom denk je dat ze dit gedaan hebben? Nou nou? Zodat mensen zoals jullie erover gaan praten.
+1 voor het reclamebureau.
het is zo'n makkelijk vak he, ik ga ook maar reclameboy worden denk ik, jullie zijn zo makkelijk te beinvloeden.
K. Utker HAHAHAHHAquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:08 schreef B.E.D het volgende:
Ik heb gehoord dat die dokter de voorletter K. had.
Korte eu.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:05 schreef am1b het volgende:
Oe = alternatieve schrijfwijze voor Ö. En dat spreek je uit als eu of u. Utker dus!
Natuurlijk is het friet, duidelijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:01 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het goed is...
Veel mensen zeggen ook patat, terwijl het eigenlijk friet is.
En waarom hebben ze dat de afgelopen 55 jaar dan gewoon als oetker uitgesproken en nu plots als utker?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:56 schreef quirina het volgende:
Ja en Dr Oetker is Duits dus hoor je het ook op zn Duits uit te spreken.
Ja, een korte eu zonder de j-klank op het eind, die wij Nederlanders vaak achter klinkers plaatsen.quote:
Heul niet, ik eet gewoon uit protest geen producten van dr. 'Utker' meer, zolang ze de naam niet terugveranderen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:06 schreef HeatWave het volgende:
Kuddevolk, waarom denk je dat ze dit gedaan hebben? Nou nou? Zodat mensen zoals jullie erover gaan praten.
+1 voor het reclamebureau.
het is zo'n makkelijk vak he, ik ga ook maar reclameboy worden denk ik, jullie zijn zo makkelijk te beinvloeden.
Dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:11 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Heul niet, ik eet gewoon uit protest geen producten van dr. 'Utker' meer, zolang ze de naam niet terugveranderen...
Een soort vegetariër, alleen dan niet met vlees. Moet ik er alleen nog een goede naam voor verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |