abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:31:43 #256
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74459838
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!
Ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil altijd experimenteren met nieuwe dingen maar daar heb ik vaak niet eens tijd voor. Plus dat áls ik het dan doe, dan moet het perfect en wil ik alles t liefst zelf maken. Maar goed, meestal doe ik dan toch nog makkelijk en pak ik een blokje bouillon ipv verse en haal ik broodjes bij de supermarkt terwijl ik ze liever zelf had gebakken.

Ik denk dat ik huisvrouw moet worden, volgens mij zou ik dan best in mijn element zijn
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_74460071
Beetje tijd hebben scheelt wel. Ik werk helaas verplicht parttime, maar ik ben wél reuze blij dat dat mij momenteel de tijd geeft om kokkinnetje te spelen.
Op de drie á vier dagen in de week dat ik werk en om half zeven of zeven uur thuiskom vind ik het overigens nog steeds niet erg om daarna nog een tijd in de keuken te staan, en dat we dan pas om half negen eten.
Na een stevige stressdag op mijn kantoor vind ik het juist reuze fijn om uitgebreid te gaan koken. Dan maar wat later aan tafel - ik word er in elk geval blij van.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:42:47 #258
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74460180
Ja ik eet ook altijd heel laat.

Idee van die weekmenu's was voor mij ook omdat ik dan in een keer boodschappen kan doen. Ik ga het liefst naar de slager en de groenteboer en dat moet voor 6 uur. Vandaar dat enige planning wel handig is om te voorkomen dat ik na een lange dag verplicht ben om boodschappen bij de supermarkt te doen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_74460382
Scheelt in mijn dorp wel dat de Lidl (met elke dag lange openingstijden) doorgaans bétere groenten en fruit heeft dan onze groenteboer. Ik wou dat het niet zo was, maar het is zo.
En voor die één keer in de anderhalve week dat er bij ons een lapje vlees op een bord terechtkomt kan ik er altijd wel een keer een slagersbezoek tussenwurmen, of ik mobiliseer mijn moeder, die daar praktisch naast woont.

Maar meer dan tijd, schelen meerdaagse menu's gewoon een berg geld. Dat vind ik de voornaamste reden.

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 06-11-2009 23:58:51 ]
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:45:23 #260
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_74464010
Ik ben met weekmenu's begonnen omdat ik het zat ben om bijna iedere dag naar de winkel te gaan. Nu ga ik 1 keer in de week boodschappen doen en toen ontdekte ik dat het nog geld scheelt ook
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_74464048
als wij nu een keer onverhoopt geen weekmenu hebben of weetikveelwat en we staan ineens inde supermarkt om 'daar wel te bedenken wat we eten' raak ik helemaal in paniek
Ja doei.
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:10:25 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_74471722
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:41 schreef Fuente het volgende:
Kan toch Red? Smaken verschillen. Voor mij is het echt handig, gewoon een druk leven met 2 kinderen en allebei een baan, dus voor ons werkt het super!
Ik kan best snappen dat het voor veel mensen best werkt. Maar voor mij niet. Ik heb het ook druk met sport, werk, studie..bla bla.. Dan scheelt het wel dat ik maar 2 minuten hoef te lopen.

Alleen heb jij nooit dat je op het midden van de dag ergens zin in krijgt qua avond eten? Zo'n moment van 'ja daar heb ik zin in?'
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:45 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ben met weekmenu's begonnen omdat ik het zat ben om bijna iedere dag naar de winkel te gaan. Nu ga ik 1 keer in de week boodschappen doen en toen ontdekte ik dat het nog geld scheelt ook
Vind ik wel meevallen hoe veel het scheelt bij mij. Of ik nu voor langere tijd boodschappen doe of per dag/ 2 dagen even naar de supermarkt of markt ga als die in de buurt is. Per week ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Ligt puur aan jezelf hoe jij je geld uit geeft heb ik het idee. Wat ook werkt is kijken in je kasten voordat je weggaat. 'Wat heb ik nog?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_74471892
Jawel, en als ik echt eens ergens heel veel zin in heb dan wissel ik dagen of haal ik toch wat losse boodschappen en schuift alles een dagje op
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74471902
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
als wij nu een keer onverhoopt geen weekmenu hebben of weetikveelwat en we staan ineens inde supermarkt om 'daar wel te bedenken wat we eten' raak ik helemaal in paniek
Autistje

Minilot, superleuk dat je er zoveel tijd aan kunt besteden, ik benijd je wel een beetje!. Hier is eten doordeweeks toch vaak haastwerk; om 7 uur thuis na werk en dan om 8 uur naar yoga of pilates ofzo. Ik werk (ruim) fulltime en sport veel, ik tref het nog aardig dat mijn vent niet moppert dat hij eigenlijk altijd de boodschappen moet doen... En dan kook ik even snel of maken we een salade ofzo.
pi_74472774
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:16 schreef ColdFeet het volgende:
...ik tref het nog aardig dat mijn vent niet moppert dat hij eigenlijk altijd de boodschappen moet doen... En dan kook ik even snel of maken we een salade ofzo.
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.
Mijn lief heeft één klusje en dat is, heel traditioneel, de vuilniszakken in de container gooien.
Emancipatie is aan mij voorbij gegaan.

Wat ook scheelt: mijn werk is twaalf kilometer heen en twaalf kilometer terug fietsen, dus ik heb geen enkele behoefte aan verdere lichaamsbeweging, en ik heb daarmee ruim tijd om op de fiets mijn menu's uit te denken.

't Is ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Wij eten liever lekker dan geld uit te geven aan spullen of vakanties (echt waar!) en ik sta liever uren in de keuken dan dat ik in die tijd zou sporten, of knalhard aan mijn carrière zou werken. Koken maakt me blij, mijn lief maakt me blij, mijn beste vriend maakt me blij, en een paar van mijn kneuzige hobbies, en af en toe een feestje, en verder heb ik niks nodig. Ik zorg gewoon dat ik tijd héb.

Of je het al dan niet drukdrukdruk hebt heb je niet altijd helemaal voor het kiezen, maar áls ik te kiezen heb dan kies ik voor luieren en eten en wijntjes drinken.

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 06-11-2009 23:57:33 ]
  vrijdag 6 november 2009 @ 23:52:23 #266
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_74472890
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik kan best snappen dat het voor veel mensen best werkt. Maar voor mij niet. Ik heb het ook druk met sport, werk, studie..bla bla.. Dan scheelt het wel dat ik maar 2 minuten hoef te lopen.

Alleen heb jij nooit dat je op het midden van de dag ergens zin in krijgt qua avond eten? Zo'n moment van 'ja daar heb ik zin in?'
[..]

Vind ik wel meevallen hoe veel het scheelt bij mij. Of ik nu voor langere tijd boodschappen doe of per dag/ 2 dagen even naar de supermarkt of markt ga als die in de buurt is. Per week ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Ligt puur aan jezelf hoe jij je geld uit geeft heb ik het idee. Wat ook werkt is kijken in je kasten voordat je weggaat. 'Wat heb ik nog?'
Het zet geen zoden aan de dijk. Maar 3x per week naar de supermarkten (ja meervoud want er is altijd wel iets dat ze bij de ene niet hebben en bij de andere wel) rijden voor je boodschappen is toch echt duurder dan 1x per week.
Wij gingen gerust 3x per week en dan per keer zo'n 30 euro aan boodschappen. Afgelopen 2 weken zat ik op 70 euro per week ongeveer.
Scheelt me toch 20 euro aan boodschappengeld en dan de benzine en parkeerkosten nog.
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_74473434
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.
Mijn lief heeft één klusje en dat is, heel traditioneel, de vuilniszakken in de container gooien.

Wat ook scheelt: mijn werk is twaalf kilometer heen en twaalf kilometer terug fietsen, dus ik heb geen enkele behoefte aan verdere lichaamsbeweging, en ik heb daarmee ruim tijd om op de fiets mijn menu's uit te denken.

't Is ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Wij eten liever lekker dan geld uit te geven aan spullen of vakanties (echt waar!) en ik sta liever uren in de keuken dan dat ik in die tijd zou sporten, of knalhard aan mijn carrière zou werken. Koken maakt me blij, mijn lief maakt me blij, mijn beste vriend maakt me blij, en een paar van mijn kneuzige hobbies, en af en toe een feestje, en verder heb ik niks nodig. Ik zorg gewoon dat ik tijd héb.

Of je het al dan niet drukdrukdruk hebt heb je niet altijd helemaal voor het kiezen, maar áls ik te kiezen heb dan kies ik voor luieren en eten en wijntjes drinken.
OK, met 2x 12 km hoef je inderdaad niet te sporten! Maar ik heb toch echt wat meer inspanning nodig dan die 10 minuutjes fietsen elke dag

Afijn, nogmaals, ik benijd je! 't Is niet dat ik zo'n high-powered baan heb, ik moet gewoon teveel uren werken voor weinig geld en zorgen dat ik tijd maak voor het goede des levens, dat zit er gewoon even niet in.

He, lekker. En ik zat al zo te balen van mijn overvolle schema, wrijf het er nog maar eens in
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:53:04 #268
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74478389
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:48 schreef minilot het volgende:

[..]

pi_74491388
Maandag: eten bij vrienden
Dinsdag: varkenshaas met champignonsaus en spruitjes met spekjes
Woensdag: lasagne
Donderdag: pasta met spinazie, zalm, kruidenroomkaas en sjalotjes
Vrijdag: witlof ham en kaas met aardappelpuree
Zaterdag: groene aspergetips met witte saus, ham, ei en krieltjes
Zondag: vegetarische wraps
pi_74491488
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 23:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Autistje
erg hè?

nou ja... als zoiets gebeurt, dan krijg ik ook eerder zin in ongezonde dingen... dus het is ook een soort zelfbescherming. Mensen staan wel eens vol verbazing naar onze kijken in de rij bij de Lidl, omdat we echt alleen maar gezonde producten en ladingen groente halen. Wij kijken op onze beurt ook weer vol verbazing naar hun als je ziet hoeveel snoep, chips, frisdrank en weetikveelwat er in zo'n karretje belandt

Gezond eten is naast gezond (duh!) ook goedkoper, iig voor ons wel, dus het is een combinatie van allerlei factoren dat het weekmenu hier gewoon heel goed werkt.

Maar ik zou wel eens wat vaker uitgebreid willen koken. Staan hier zoveel kookboeken die ik vaker wil gebruiken
Ja doei.
pi_74523734
De komende week:

Zaterdag: nvt
Zondag: nvt
Maandag: Preischotel
Dinsdag: Maaltijdsalade
Woensdag: Zalm met tuinbonen en gebakken aardappelen
Donderdag: Soep met stokbrood
Vrijdag: Uit eten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 november 2009 @ 22:04:03 #272
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_74524748
Ik voel mn eigen een behoorlijke amateurkok als ik jullie weekmenu's zo lees
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_74524787
maandag: ik falafel bij Maoz, eet wat zelf thuis
dinsdag: groentensoep met ballen
woensdag: kipwraps van Ainsley (waren vorige week niet doorgegaan)
donderdag: rauwe andijviestamppot met appeltjes en spekjes
vrijdag: zelfgemaakte hamburger met salade en rostischijven
zaterdag: zelfgemaakte kipshoarma met knoflookcreme-fraiche
zondag: pasta met geroosterde paprika/tomaat saus en wat room
Ja doei.
pi_74526366
Okee, hier mijn poging tot weekmenu, beetje gebaseerd op wat ik in huis heb:

Maandag: courgette beignets met spekjes
Dinsdag: gehaktballetjes met aardappeltjes/sperciebonen
Woensdag: kip met snijboontjes en roomsaus, pasta
Donderdag: rijst met ham/kaas ragout & een beetje doperwt.+wort.
Vrijdag: quiche met spinazie, roomkaas en walnoten
  maandag 9 november 2009 @ 11:04:56 #275
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_74534404
Weekmenu's zitten er niet echt in momenteel, ben aan t verhuizen en heb thuis geen beschikking over internet dus t is even afzien.

Momenteel maak ik vooral dingen waar ik een paar dagen mee door kan, heb nu een pan penne met paprika en geitenkaas staan, en heb van de week curry gemaakt. Komende week staat in ieder geval een witlofstamppot en een pompoensoep op het menu.
pi_74534454
Zondag: boerenkool (bij mn moeder )
Maandag: Courgettekoekjes met vissticks
Dinsdag: Zuurkoolschotel
Woensdag: Bloemkoolsoep met gorgonzola
Donderdag: etentje
Vrijdag: Bloemkoolsoep met gorgonzola
Zaterdag: Zuurkoolschotel
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74534527
Voor deze week hebben wij:
Zaterdag wraps met gehakt, tomaat, mais etc
Zondag pannekoeken
Maandag eten we bij m'n schoonouders
Dinsdag stampot boerenkool
Woensdag roerbakgroenten met kip en rijst
Donderdag Indiase chappatis, van Knorr
Vrijdag aardappels, groente (moet ik nog halen) en vlees (iets uit de vriezer)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 9 november 2009 @ 19:57:02 #278
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74551401
Ik doe ook weer een poging.

Dinsdag: eten op werk
Woensdag: een groentenpotje met o.a. sperzieboontjes, rode paprika, courgette, wortel, aubergine met een scheutje witte wijn en een bende gorgonzola. En veel knoflook
Donderdag: eten op werk
Vrijdag: verjaardagsvisite dus ik denk dat het roti kip massala wordt. Snel, makkelijk en iedereen blieft het
Zaterdag: visje halen van de markt, weet nog niet precies wat
Zondag: eten op werk
pi_74563476
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:04 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik voel mn eigen een behoorlijke amateurkok als ik jullie weekmenu's zo lees
zo bijzonder is het toch allemaal niet? Ok, niet alleen maar AGV, maar zeker geen onmaakbare dingen?
Ja doei.
pi_74563582
Nieuw hier. Ik doe elke maandag na het werk boodschappen voor 5 dagen en dan op zaterdag doen we voor het weekend boodschappen.

Maandag: Spaghetti met wintergroente (zie ah.nl voor recept, maar dan zonder paprika en wortel maar met courgette)
Dinsdag: Erwtensoep met roggebrood en spek
Woensdag Wraps met kip en sla
Donderdag: Eet alleen, maar ik zag turkse pizza in de vriezer liggen bij de supermarkt. Samen met wat sla en shoarma moet dat wel wat worden
Vrijdag: Eten we niet thuis. Chinees afhaal.
pi_74570859
Vanavond: Hutspot met zure room en mosterd. Crumble met pruimen en pecannoten als toetje.
Woensdag: Gele kipcurry, recept van Kayotic Kitchen. Zelfgemaakte naanbroodjes erbij, en gestoomde broccoli
Donderdag: Knolselderijsoep, plus zelfgemaakte focaccia met puree van geroosterde knoflook
Vrijdag: Volkoren broodjes met runderworsten, kastagnechampignons en gorgonzola
Zaterdag: Niet thuis, dus onderweg iets
Zondag: Nader te bepalen. Ik denk iets Mexicaans.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-11-2009 13:31:57 ]
pi_74691160
Deze week:

Zaterdag: Gebakken aardappeltjes met zalmfiletje en tuinbonen
Zondag: Andijvie gestampt met spekjes en gehaktbal
Maandag: Tortilla's
Dinsdag: -- buiten de deur --
Woensdag: Gehaktbal, gekookte aardappeltjes, witte bonen in tomatensaus
Donderdag: Brood (ivm drukke dag en 's avonds een concert dus snel, snel, snel)
Vrijdag: Afhaal-roti
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_74694381
Zo, ik ga ook maar meedoen met de weekmenu's. Geldbesparend, en ik kan ongegeneerd een uur lang recepten bekijken en puzzelen.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:23 schreef minilot het volgende:
Woensdag: Gele kipcurry, recept van Kayotic Kitchen. Zelfgemaakte naanbroodjes erbij, en gestoomde broccoli
Wat een leuke blog is dat zeg! Ik heb me er net ontzettend mee vermaakt, en die curry komt deze week aan bod .

Zaterdag:: Pappardelle con pollo, ook al van Kayotic. Erbij een simpele salade en zelfgemaakte foccacia met rozemarijn en rode ui.

Zondag: wordt muffindag, omdat ik wat recepten wil uitproberen en er toch vrienden langskomen. Bij het Zondagsontbijt komen in ieder geval bosbessen-banaanmuffins, en 's avonds chocolate chip en cheesecake-brownie-muffins. Avondeten nog onbekend, beslissen we on the go.

Maandag: Zelfgemaakte hamburgers met ovenaardappels en salade
Dinsdag: Kip zoet-zuur met rijst
Woensdag: Curry met rijst en sperziebonen of bloemkool
Donderdag: Kip en aardappels uit de oven met broccoli
Vrijdag: Restjes

Ik heb een kipoverschot .
pi_74708694
maandag: snelle hap ergens onderweg
dinsdag: portobello met rucolapasta
woensdag: boeuf stroganoff met wilde rijst
donderdag: bij mijn ouders eten
vrijdag: pasta gorgonzola met spekjes en champignons
zaterdag: met mijn neefje op pad, zal wel MC Donalds worden, het kind is nu al geindoctrineerd
zondag: rijst met kip curry en komkommersalade
pi_74742084
Zo, ik ben er weer uit:

Vanavond:
Zelfgemaakte pompoengnocchi met salieboter (recept). Pecantaart als toetje.
Dinsdag:
Focaccia met salie, gruyere en gekaramelliseerde uien, bij minestronesoep
Woensdag:
Bietjessalade (recept) met in tijm en honing gemarineerd hamlapje
Donderdag:
Gebakken rijst met groenten en garnaaltjes
Vrijdag:
Hamburgers met brie en zoete baconjam

Weekendplannen zijn nog erg onduidelijk, dus dat laat ik maar even zitten. Nu boodschappen doen en dan pecantaart bakken!
  maandag 16 november 2009 @ 11:01:38 #286
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74742194
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:57 schreef minilot het volgende:
Zo, ik ben er weer uit:

Vrijdag:
Hamburgers met brie en zoete baconjam

Is dat deze?
http://www.notquitenigell(...)st-dreams-come-true/

Ik kwam die laatst tegen en het leek me echt geweldig. Wil het graag een keer maken, ben benieuwd.
pi_74742328
Maandag: Couscoussalade
Dinsdag: Kipshoarma
Woensdag: risotto met paddo's en spinazie
Donderdag: kippenvleugeltjes met ?
Vrijdag: nasi
Zaterdag: - (uit eten)
Zondag: Goulash
Ja doei.
pi_74742427
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:01 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Is dat deze?
http://www.notquitenigell(...)st-dreams-come-true/

Ik kwam die laatst tegen en het leek me echt geweldig. Wil het graag een keer maken, ben benieuwd.
Dat is 'm! Receptje vergeten te linken. Ik ben ook erg benieuwd!
pi_74744836
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: Couscoussalade
Dinsdag: Kipshoarma
Woensdag: risotto met paddo's en spinazie
Donderdag: kippenvleugeltjes met ?
Vrijdag: nasi
Zaterdag: - (uit eten)
Zondag: Goulash
Whehehhe .

Ik eet het ook vanavond
pi_74746465
Maandag: Groente + rijst + balletjes (Hebben we al in huis)
Dinsdag: Soep + afbakbroodjes
Woensdag: Groente-kippakketjes
Donderdag: Gestoomde kip met wortellinten
Vrijdag: Biefstuk met brood

Niet zo heel ingewikkeld menu deze week en hoef maar weinig boodschappen ervoor te halen.
pi_74747438
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef karoltje het volgende:

[..]

Whehehhe .

Ik eet het ook vanavond
Ik neem het me nu al een paar weken voor, maar het komt er steeds niet van! Vast omdat ik er een onbewuste zomerassociatie bij heb, en ik nu vooral graag tot mijn neus in de wortelen, paddestoelen, pompoenen en knolselderijen zit.
pi_74747918
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik neem het me nu al een paar weken voor, maar het komt er steeds niet van! Vast omdat ik er een onbewuste zomerassociatie bij heb, en ik nu vooral graag tot mijn neus in de wortelen, paddestoelen, pompoenen en knolselderijen zit.
De groenten die je opsomt passen ook prima bij couscous. (nouwja, ok, die knolserderij zou ik weglaten) Groenten roosteren in de oven, couscous maken, beetje zachte geitenkaas erbij, verse kruiden en smullen maar.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_74748439
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:31 schreef mjan het volgende:

[..]

De groenten die je opsomt passen ook prima bij couscous. (nouwja, ok, die knolserderij zou ik weglaten) Groenten roosteren in de oven, couscous maken, beetje zachte geitenkaas erbij, verse kruiden en smullen maar.
O, dat geloof ik ook best. Het zit vooral tussen mijn oren dat ik couscous associeer met munt en feta en tomaten en bikini's en zonsondergangen.
pi_74751489
Maandag: gemarineerde kipfilet met witte rijst en groentesalade en een stukje stokbrood
Dinsdag: Broodje gehaktbal met satesaus en groente.
Woensdag: boboti van knorr
Donderdag: Visburger met gebakken aardappels en rauwkorst salade.
Vrijdag: uit eten
Zaterdag: spareribs met aardappelschijfjes en salade

de dagen zijn een beetje onderling verwisselbaar
pi_74785036
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat is 'm! Receptje vergeten te linken. Ik ben ook erg benieuwd!
Hmmm baconjam.... Ziet er wel goed uit. Maar 500gr gerookte bacon. Dat is niet hetzelfde als bacon ala vleeswaren toch? Waar zou ik dat vinden in de supermarkt??

[edit] NVM vleeswaren bacon is al gerookt...
pi_74788952
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:15 schreef Xennia het volgende:
dinsdag: portobello met rucolapasta
Recept
pi_74878862
Deze week:
zaterdag: mexicaanse enchillada's, van Knorr
zondag: soep (erwtensoep en tomatensoep) met een eigengebakken ciabatta erbij, en knoflookboter
maandag: kids en B. eten bij opa en oma, en ik warm iets op uit de vriezer
dinsdag: rijst, roerbakgroenten, wat extra champignons en kip met ketjap
woensdag: aardappels, bloemkool, rundervink
donderdag: aardappelpurree, spinazie, gebakken kip of runderburger met uien en champignons
vrijdag: nasi met garnalen
Sara
Merel
Ukje
pi_74905638
quote:
Oe lekker én makkelijk dankje!
pi_74917781
Zo ik ga ook eens een weekmenu maken. Hopen dat het wat tijd en geld gaat schelen!

Maandag: Boerenkoolstampot met bacon
Dinsdag:[/b] Uit eten
Woensdag:[/b] Couscoussalade met geitenkaas
Donderdag:[/b] Rijst met groente en kip
Vrijdag:[/b] Hartig taartje
Zaterdag:[/b]Wraps met salade, zalm enz.
Zondag:[/b] restjes wraps
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_74917960
[quote]Op zondag 22 november 2009 20:33 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Zo ik ga ook eens een weekmenu maken. Hopen dat het wat tijd en geld gaat schelen!

Maandag: Boerenkoolstampot met bacon
Dinsdag: Uit eten
Woensdag:Couscoussalade met geitenkaas
Donderdag:Rijst met groente en kip
Vrijdag:Hartig taartje
Zaterdag:Wraps met salade, zalm enz.
Zondag: Restjes wraps
29/10/'10 - 25/03/'13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: