Ja dat is ook een beetje mijn probleem, ik wil altijd experimenteren met nieuwe dingen maar daar heb ik vaak niet eens tijd voor. Plus dat áls ik het dan doe, dan moet het perfect en wil ik alles t liefst zelf maken. Maar goed, meestal doe ik dan toch nog makkelijk en pak ik een blokje bouillon ipv verse en haal ik broodjes bij de supermarkt terwijl ik ze liever zelf had gebakken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!
Ik kan best snappen dat het voor veel mensen best werkt. Maar voor mij niet. Ik heb het ook druk met sport, werk, studie..bla bla.. Dan scheelt het wel dat ik maar 2 minuten hoef te lopen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:41 schreef Fuente het volgende:
Kan toch Red? Smaken verschillen. Voor mij is het echt handig, gewoon een druk leven met 2 kinderen en allebei een baan, dus voor ons werkt het super!
Vind ik wel meevallen hoe veel het scheelt bij mij. Of ik nu voor langere tijd boodschappen doe of per dag/ 2 dagen even naar de supermarkt of markt ga als die in de buurt is. Per week ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Ligt puur aan jezelf hoe jij je geld uit geeft heb ik het idee. Wat ook werkt is kijken in je kasten voordat je weggaat. 'Wat heb ik nog?'quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:45 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ben met weekmenu's begonnen omdat ik het zat ben om bijna iedere dag naar de winkel te gaan. Nu ga ik 1 keer in de week boodschappen doen en toen ontdekte ik dat het nog geld scheelt ook
Autistjequote:Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
als wij nu een keer onverhoopt geen weekmenu hebben of weetikveelwat en we staan ineens inde supermarkt om 'daar wel te bedenken wat we eten' raak ik helemaal in paniek
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:16 schreef ColdFeet het volgende:
...ik tref het nog aardig dat mijn vent niet moppert dat hij eigenlijk altijd de boodschappen moet doen... En dan kook ik even snel of maken we een salade ofzo.
Het zet geen zoden aan de dijk. Maar 3x per week naar de supermarkten (ja meervoud want er is altijd wel iets dat ze bij de ene niet hebben en bij de andere wel) rijden voor je boodschappen is toch echt duurder dan 1x per week.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kan best snappen dat het voor veel mensen best werkt. Maar voor mij niet. Ik heb het ook druk met sport, werk, studie..bla bla.. Dan scheelt het wel dat ik maar 2 minuten hoef te lopen.
Alleen heb jij nooit dat je op het midden van de dag ergens zin in krijgt qua avond eten? Zo'n moment van 'ja daar heb ik zin in?'
[..]
Vind ik wel meevallen hoe veel het scheelt bij mij. Of ik nu voor langere tijd boodschappen doe of per dag/ 2 dagen even naar de supermarkt of markt ga als die in de buurt is. Per week ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Ligt puur aan jezelf hoe jij je geld uit geeft heb ik het idee. Wat ook werkt is kijken in je kasten voordat je weggaat. 'Wat heb ik nog?'
OK, met 2x 12 km hoef je inderdaad niet te sporten! Maar ik heb toch echt wat meer inspanning nodig dan die 10 minuutjes fietsen elke dagquote:Op vrijdag 6 november 2009 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.
Mijn lief heeft één klusje en dat is, heel traditioneel, de vuilniszakken in de container gooien.
Emancipatie is aan mij voorbij gegaan.![]()
Wat ook scheelt: mijn werk is twaalf kilometer heen en twaalf kilometer terug fietsen, dus ik heb geen enkele behoefte aan verdere lichaamsbeweging, en ik heb daarmee ruim tijd om op de fiets mijn menu's uit te denken.
't Is ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Wij eten liever lekker dan geld uit te geven aan spullen of vakanties (echt waar!) en ik sta liever uren in de keuken dan dat ik in die tijd zou sporten, of knalhard aan mijn carrière zou werken. Koken maakt me blij, mijn lief maakt me blij, mijn beste vriend maakt me blij, en een paar van mijn kneuzige hobbies, en af en toe een feestje, en verder heb ik niks nodig. Ik zorg gewoon dat ik tijd héb.
Of je het al dan niet drukdrukdruk hebt heb je niet altijd helemaal voor het kiezen, maar áls ik te kiezen heb dan kies ik voor luieren en eten en wijntjes drinken.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, ik werk dan weliswaar maar zo'n uur of dertig, maar verder doe ik álles, van strijken tot boodschappen tot elke dag koken, wassen, afwassen (met de hand!), schoonmaken, en zorgen dat mijn lief voortdurend voorzien wordt van benodigde hapjes, drankjes en aaien over de bol.
Mijn lief heeft één klusje en dat is, heel traditioneel, de vuilniszakken in de container gooien.
Emancipatie is aan mij voorbij gegaan.![]()
Wat ook scheelt: mijn werk is twaalf kilometer heen en twaalf kilometer terug fietsen, dus ik heb geen enkele behoefte aan verdere lichaamsbeweging, en ik heb daarmee ruim tijd om op de fiets mijn menu's uit te denken.
't Is ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Wij eten liever lekker dan geld uit te geven aan spullen of vakanties (echt waar!) en ik sta liever uren in de keuken dan dat ik in die tijd zou sporten, of knalhard aan mijn carrière zou werken. Koken maakt me blij, mijn lief maakt me blij, mijn beste vriend maakt me blij, en een paar van mijn kneuzige hobbies, en af en toe een feestje, en verder heb ik niks nodig. Ik zorg gewoon dat ik tijd héb.
Of je het al dan niet drukdrukdruk hebt heb je niet altijd helemaal voor het kiezen, maar áls ik te kiezen heb dan kies ik voor luieren en eten en wijntjes drinken.
erg hè?quote:
zo bijzonder is het toch allemaal niet? Ok, niet alleen maar AGV, maar zeker geen onmaakbare dingen?quote:Op zondag 8 november 2009 22:04 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik voel mn eigen een behoorlijke amateurkok als ik jullie weekmenu's zo lees
Wat een leuke blog is dat zeg! Ik heb me er net ontzettend mee vermaakt, en die curry komt deze week aan bodquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:23 schreef minilot het volgende:
Woensdag: Gele kipcurry, recept van Kayotic Kitchen. Zelfgemaakte naanbroodjes erbij, en gestoomde broccoli
quote:Op maandag 16 november 2009 10:57 schreef minilot het volgende:
Zo, ik ben er weer uit:
Vrijdag:
Hamburgers met brie en zoete baconjam
Dat is 'm! Receptje vergeten te linken. Ik ben ook erg benieuwd!quote:Op maandag 16 november 2009 11:01 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Is dat deze?
http://www.notquitenigell(...)st-dreams-come-true/
Ik kwam die laatst tegen en het leek me echt geweldig. Wil het graag een keer maken, ben benieuwd.
Whehehhequote:Op maandag 16 november 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: Couscoussalade
Dinsdag: Kipshoarma
Woensdag: risotto met paddo's en spinazie
Donderdag: kippenvleugeltjes met ?
Vrijdag: nasi
Zaterdag: - (uit eten)
Zondag: Goulash
Ik neem het me nu al een paar weken voor, maar het komt er steeds niet van! Vast omdat ik er een onbewuste zomerassociatie bij heb, en ik nu vooral graag tot mijn neus in de wortelen, paddestoelen, pompoenen en knolselderijen zit.quote:Op maandag 16 november 2009 12:41 schreef karoltje het volgende:
[..]
Whehehhe.
Ik eet het ook vanavond
De groenten die je opsomt passen ook prima bij couscous. (nouwja, ok, die knolserderij zou ik weglaten) Groenten roosteren in de oven, couscous maken, beetje zachte geitenkaas erbij, verse kruiden en smullen maar.quote:Op maandag 16 november 2009 14:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik neem het me nu al een paar weken voor, maar het komt er steeds niet van! Vast omdat ik er een onbewuste zomerassociatie bij heb, en ik nu vooral graag tot mijn neus in de wortelen, paddestoelen, pompoenen en knolselderijen zit.
O, dat geloof ik ook best. Het zit vooral tussen mijn oren dat ik couscous associeer met munt en feta en tomaten en bikini's en zonsondergangen.quote:Op maandag 16 november 2009 14:31 schreef mjan het volgende:
[..]
De groenten die je opsomt passen ook prima bij couscous. (nouwja, ok, die knolserderij zou ik weglaten) Groenten roosteren in de oven, couscous maken, beetje zachte geitenkaas erbij, verse kruiden en smullen maar.
Hmmm baconjam.... Ziet er wel goed uit. Maar 500gr gerookte bacon. Dat is niet hetzelfde als bacon ala vleeswaren toch? Waar zou ik dat vinden in de supermarkt??quote:Op maandag 16 november 2009 11:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is 'm! Receptje vergeten te linken. Ik ben ook erg benieuwd!
Oe lekker én makkelijkquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:41 schreef Xennia het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=39542&rq=portobello&course=hoofdgerecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |