Zelf boter maken is wel héél simpel hoor.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:21 schreef Xennia het volgende:
Die risotto klinkt lekker zeg, minilot.
Maak je zelf boter? Is dat niet heel veel werk?
Volgens mij staat couscoussalade elke week in je schemaquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja!
Maandag: pasta met rode saus en gehakt en veel groente
Dinsdag: couscoussalade
Woensdag: kipshoarma
Donderdag:buiten de deur
Vrijdag: zelfgemaakte hamburgers, rostischijven en wat groente uit de wok
Zaterdag: wokken
Zondag: groentensoep
Zelf nog nooit gemaakt en nog nooit gegeten.. Wie voorziet mij van een magistraal recept?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:34 schreef karoltje het volgende:
Volgens mij staat couscoussalade elke week in je schema. Zo lekker ook, gister nog gegeten
.
Enige noodzakelijke vind ik een bos munt, bos peterselie, citroensap en olijfolie. Voor de rest van de ingrediënten kun je eindeloos variëren. Ik hou het zelf vaak simpel met alleen gegrilde paprika en courgette. Maar ik eet het dan ook voornamelijk als een bijgerecht, of als lunch.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelf nog nooit gemaakt en nog nooit gegeten.. Wie voorziet mij van een magistraal recept?
er zijn verschillenden, maar wij maken hem meestal met:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelf nog nooit gemaakt en nog nooit gegeten.. Wie voorziet mij van een magistraal recept?
oeh, die zuurkool creme fraice met gehakt klinkt lekker (en bij mij is het ook zo dat de paksoischotel op moet dus twee dagenquote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Oei.... ook weer tijd voor beetje regelmaat bij mij... (Veel laat thuis, da's slecht voor de lijn/portomonee)
Maandag: Zuurkool creme fraiche met gehakt (Maggi)
Dinsdag: Nasi met saté en ei
Woensdag: Zuurkool creme fraiche met gehakt (jaja je moet wat als je alleen eet)
Donderdag: Risotto met kip/groenten
Vrijdag: Kip tandoori
Zaterdag: Pasta met groenten/saus
Zondag: Shoarma met gebakken aardappels
We zullen zien of het lukt...
nodig:quote:Op zondag 1 november 2009 22:43 schreef karoltje het volgende:
Doe is receptje zuurkool crème fraiche?
zonder dollen: ik vind het lekkerquote:
Het is zo'n pakje van Maggi...quote:Op zondag 1 november 2009 22:43 schreef karoltje het volgende:
Doe is receptje zuurkool crème fraiche?
maarre, dat is dan zuurkoolstamppot toch?quote:Op zondag 1 november 2009 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zonder dollen: ik vind het lekkervooral met wat knoflook er nog doorheen (door de creme fraiche).
wat ik ook wel eens maak is gepofte aardappel met een 'saus' van creme fraiche, veul knoflook en uitgebakken spekjesdat sausje kan ook prima bij een zuurkoolstamp
ik eet zelden zuurkool zonder stampquote:Op zondag 1 november 2009 22:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maarre, dat is dan zuurkoolstamppot toch?
of puur zuurkool, zonder aardappelen?
*snapt er niks van
nou ja.. met knoflook en spekjes dus (dat zou ik dan doen)quote:Op zondag 1 november 2009 22:56 schreef Mirjam het volgende:
en dan flikker je dus gewoon een bekertje creme fraiche in je pan stamppot en dan maar hard roeren?
Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
wij hebben gewoon een stuk of 20 a 25 gerechten waar we uit kunnen kiezen en die regelmatig de revue passeren. Soms gaat er wat uit, soms komt er iets nieuws bij![]()
maar dat scheelt wel, als je een beetje regelmatig dezelfde dingen eet, al is het dan soms met wat kleine aanpassingen ofzo
als ik alle tijd en geld van de wereld had om uitgebreid te experimenteren had ik 't wel gedaan, maar dat lukt gewoon niet. Zelfs de weekenden zitten nagenoeg altijd helemaal vol.....quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ik heb juist heel erg de neiging om zo zelden mogelijk dingen klaar te maken die ik al eerder heb gekookt. Er zijn zoveel lekkere recepten in de wereld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |