Of de meest voor de hand liggende optie; B & B doen het gewoon "forum-onafhankelijk" Eventueel wel of niet met een eigen forum ...... (hoeft niet want de meeste users zullen het (net als voorbije rls-en) toch bij hun eigen forum volgen)quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:16 schreef Maanvis het volgende:
Ik hoop dat optie vijf inhoudt:
FOK! en B&B komen weer nader tot elkaar en verbeteren de samenwerking.
OF:
FOK! gaat het zelf produceren.
OF:
Talpa leest hier mee en maakt de RLS die wij willen.
Ik vind ze alle 3 ok!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:16 schreef Maanvis het volgende:
Ik hoop dat optie vijf inhoudt:
FOK! en B&B komen weer nader tot elkaar en verbeteren de samenwerking.
OF:
FOK! gaat het zelf produceren.
OF:
Talpa leest hier mee en maakt de RLS die wij willen.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Allereerst moet me van het hart dat het toch wel hartverwarmend is dat er zelfs nu nog met ons streamers contact wordt onderhouden door af en toe iets op de stream te doen (bordje streamers bedankt en muziek voor toverheks). Dat getuigt mijns inziens echt wel van een band tussen ons op Fok! en de makers daar op de regie.
Ik onderschrijf grotendeels wat hierboven allemaal al is geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen.
Ik heb me prima vermaakt met de streams en Fok! Er is hier veel voorgesteld ter verbetering, maar één ding moet volgens mij niet en dat is het charmante gebrek aan professionalisme ervanaf halen. Misschien kan ik beter 'geliktheid' in plaats van 'professionalisme schrijven. Weinig middelen en een hart voor de zaak en voor ons maken het in mijn ogen juist tot een aantrekkelijk sukses. Een echt internet-produkt.
Wat mij betreft hoeft er geen samenwerking met Fok! meer te komen als de problemen onoverbrugbaar zijn, maar ik zie ook liever niet dat VOL of Nowlive de dienst gaan uitmaken want die hebben nu eenmaal heel andere voorkeuren dan ik (en ik denk veel mensen hier). Komt er toch weer samenwerking met Fok!, dan mag dat wat mij betreft beperkt blijven tot contact hier op het forum; ik heb me bij tijd en wijle lichtelijk gestoord aan de bezoekers en vrijwilligers ter plaatse.
Is het voor herhaling vatbaar... jazeker. Ik lees zojuist op de stream dat er na de zomervakantie een vervolg komt en dat is geweldig. Ondanks alle hier al opgesomde gebreken vind ik toch dat de makers behoorlijk geslaagd zijn in een basic rls.
Tot slot de oprechte hoop dat Danny en de makers e.e.a. kunnen uitpraten. Als het aan mij ligt zijn de makers op ons TBO II forum weer welkom voor discussie.
en die gaan forum-onafhankelijk als ze slim zijn. Nu de 1e TBO is geweest, zie ik daar eigenlijk alleen maar voordelen in voor ze.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:06 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
![]()
Namens véle VOL'ers... en uitroeien gaat je helaas niet lukken..So... if you can't beat them, fúck them..maar laat B&B maar beslissen..
Agreequote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:46 schreef Disana het volgende:
Allereerst moet me van het hart dat het toch wel hartverwarmend is dat er zelfs nu nog met ons streamers contact wordt onderhouden door af en toe iets op de stream te doen (bordje streamers bedankt en muziek voor toverheks). Dat getuigt mijns inziens echt wel van een band tussen ons op Fok! en de makers daar op de regie.
Ik onderschrijf grotendeels wat hierboven allemaal al is geschreven, dat ga ik niet allemaal herhalen.
Ik heb me prima vermaakt met de streams en Fok! Er is hier veel voorgesteld ter verbetering, maar één ding moet volgens mij niet en dat is het charmante gebrek aan professionalisme ervanaf halen. Misschien kan ik beter 'geliktheid' in plaats van 'professionalisme schrijven. Weinig middelen en een hart voor de zaak en voor ons maken het in mijn ogen juist tot een aantrekkelijk sukses. Een echt internet-produkt.
Wat mij betreft hoeft er geen samenwerking met Fok! meer te komen als de problemen onoverbrugbaar zijn, maar ik zie ook liever niet dat VOL of Nowlive de dienst gaan uitmaken want die hebben nu eenmaal heel andere voorkeuren dan ik (en ik denk veel mensen hier). Komt er toch weer samenwerking met Fok!, dan mag dat wat mij betreft beperkt blijven tot contact hier op het forum; ik heb me bij tijd en wijle lichtelijk gestoord aan de bezoekers en vrijwilligers ter plaatse.
Is het voor herhaling vatbaar... jazeker. Ik lees zojuist op de stream dat er na de zomervakantie een vervolg komt en dat is geweldig. Ondanks alle hier al opgesomde gebreken vind ik toch dat de makers behoorlijk geslaagd zijn in een basic rls.
Tot slot de oprechte hoop dat Danny en de makers e.e.a. kunnen uitpraten. Als het aan mij ligt zijn de makers op ons TBO II forum weer welkom voor discussie.
Klopt, de betalende kijkers zijn bekend nu..Het format is "In de Media.." en de Forums kunnen nu in princiepe oprotten...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:33 schreef Jian het volgende:
[..]
en die gaan forum-onafhankelijk als ze slim zijn. Nu de 1e TBO is geweest, zie ik daar eigenlijk alleen maar voordelen in voor ze.
Nou ja, "oprotten" zo zie ik het niet, maar waarom zou je, je nog verbinden aan 1 forum ? Mensen kijken toch wel en kleppen op hun eigen fora mee.... en stemmen op de Bunkersite. Lijkt mij een logisch vervolg. De samenwerking met een onafhankelijk forum schijnt niet te werken dat zal waarschijnlijk één van de conclusies zijn na TBO1. Ik raad ze ook aan om niet met een ander forum in zee te gaan, dan krijg je waarschijnlijk weer precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:47 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Klopt, de betalende kijkers zijn bekend nu..Het format is "In de Media.." en de Forums kunnen nu in princiepe oprotten...![]()
Es kijken hoe dat gaat.....
Optie 5 dus... B&B openen hun éigen, volledig controleerbare website... en de rest mag "meedoen.."quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja, "oprotten" zo zie ik het niet, maar waarom zou je, je nog verbinden aan 1 forum ? Mensen kijken toch wel en kleppen op hun eigen fora mee.... en stemmen op de Bunkersite. Lijkt mij een logisch vervolg. De samenwerking met een onafhankelijk forum schijnt niet te werken dat zal waarschijnlijk één van de conclusies zijn na TBO1. Ik raad ze ook aan om niet met een ander forum in zee te gaan, dan krijg je waarschijnlijk weer precies hetzelfde.
Preciesquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:58 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Optie 5 dus... B&B openen hun éigen, volledig controleerbare website... en de rest mag "meedoen.."
Minstens 2 streams én gelegenheid tot roddelen. Dat is onontbeerijk voor een RLS.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:00 schreef R0T29 het volgende:
Een hoop mensen hebben al een hoop punten aangekaart. Maar 1 stream is echt te weinig. Misschien is het een optie om pakketten te verkopen waarbij ook de polls op de site worden betrokken. Zodat je bijvoorbeeld een pakket koopt met 2 (of meer) streams en daarbij gratis kan stemmen op de polls.
Aiiiiiiiii.....ik bespeur een zéér verboden woord....quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:00 schreef R0T29 het volgende:
Een hoop mensen hebben al een hoop punten aangekaart. Maar 1 stream is echt te weinig. Misschien is het een optie om pakketten te verkopen waarbij ook de polls op de site worden betrokken. Zodat je bijvoorbeeld een pakket koopt met 2 (of meer) streams en daarbij gratis kan stemmen op de polls.
Niet gratis natuurlijk, daar betaal je al voor bij je pakket keuze. En ik bedoel dus alleen de site polls gratis, niet bij de eliminatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:05 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Aiiiiiiiii.....ik bespeur een zéér verboden woord....
Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:58 schreef 5thencounter het volgende:
Optie 5 dus... B&B openen hun éigen, volledig controleerbare website... en de rest mag "meedoen.."
Jaja...natuurlijk snapte ik dat al... maar ja ik moest nog even een beetje Foks oefenen...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:12 schreef R0T29 het volgende:
[..]
Niet gratis natuurlijk, daar betaal je al voor bij je pakket keuze. En ik bedoel dus alleen de site polls gratis, niet bij de eliminatie.
Zoiets:
Pakket Basis: 1 Stream only, credits los aan te schaffen
Pakket Plus: 2 streams, credits los aan te schaffen
Pakket Extra: 2 streams, gratis stemmen in de polls
Pakket Extreme: Zelfde als extra, met redactie stream en evt. showercam.
Als dát werkelijk zo is, vraag ik me serieus af wat B&B zoiezo in hemelsnaam bezield hebben aan een Internetshow te beginnen.... Beide zitten al jaren in de "bussiness.." en hebben vanaf BB2 de Internet reacties op de forums op de voet gevolgd, en die waren niet misselijk..( weet ik uit eigen ervaring.) Toch moesten beide een vorm van bussinessplan hebben alvorens met één Forum in zee te gaan die de kijkersaantallen moest garanderen! Met andere woorden, Fok is gebruikt louter en alleen om de kijkersaantallen te garanderen.... het "format" en alles wat nodig was om het programma te runnen is dus bij Bart gebleven!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.
Ik denk niet dat het veel makkelijker wordt. Gezien het probleem dat er is met geleverde kritiek kun je je afvragen in hoeverre ze 'verstand hebben van internet'. Ik heb het idee dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Zelfs Bart, die toch weet hoe het gaat op fora tijdens rlsoaps, kan het niet aan en dat is op zich frappant te noemen. Ze hebben zich ook totaal verkeken op het publiek.
Als je tv maakt heb je geen directe feedback. Klachten mbt manipulatie zie je waarschijnlijk nooit of je haalt je schouders ervoor op, want je doet het voor de KIJKERS. Die genereren omzet vanwege de reclames en stemmen. Dat handjevol internetters is leuk, maar zet qua inkomsten weinig zoden aan de dijk.
In dit geval ligt dat heel anders. Dat handjevol internetters vertegenwoordigen nu opeens je hele publiek EN al je inkomsten en dus ga je de kritieken WEL moeten zien en merk je opeens dat alles wat je doet onder een microscoop gelegd wordt. Men is al wantrouwend na 10 jaar rlsoaps, zeker na Bart's eigen uitspraken erover, en zal je op elke fout keihard afrekenen.
Ik denk dat ze dachten dat de kijker het wel zou pikken. Op tv pikken ze het namelijk ook al jaren. Ze moeten alleen nog even leren dat internet niet hetzelfde is als televisie en de hele tv-makermentaliteit achter zich laten. En daar hoort het manipuleren om mooie beelden te forceren ook bij.
Dat ene platform kunnen ze makkelijk zelf creëren; M.a.w. je vraagt of de streamers (fora) input willen leveren op een bepaalde plek die jezelf beheert (site zelf of klein forum). De fora functioneren dan zoals ze tijdens de BB's functioneren. En als je die fora eventueel nog zelf wilt scannen is dat nou ook niet zo'n hell of job natuurlijk, waar gaat het over; FOK, VOL, NL en wellicht GP Daarnaast zullen ze geleerd hebben dat ze echt niet alles moeten laten afhangen van de keuzen van streamers. Inbreng prima, maar beslissingen worden uiteindelijk genomen door de programmaleiding.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:14 schreef Danny het volgende:
[..]
Gaan ze dan niet ook op elk forum alle tips moeten lezen, vragen moeten beantwoorden etc? Juist door je aan één platform te verbinden kun je informatie veel makkelijker tot je nemen.
Ik denk niet dat het veel makkelijker wordt. Gezien het probleem dat er is met geleverde kritiek kun je je afvragen in hoeverre ze 'verstand hebben van internet'. Ik heb het idee dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Zelfs Bart, die toch weet hoe het gaat op fora tijdens rlsoaps, kan het niet aan en dat is op zich frappant te noemen. Ze hebben zich ook totaal verkeken op het publiek.
Als je tv maakt heb je geen directe feedback. Klachten mbt manipulatie zie je waarschijnlijk nooit of je haalt je schouders ervoor op, want je doet het voor de KIJKERS. Die genereren omzet vanwege de reclames en stemmen. Dat handjevol internetters is leuk, maar zet qua inkomsten weinig zoden aan de dijk.
In dit geval ligt dat heel anders. Dat handjevol internetters vertegenwoordigen nu opeens je hele publiek EN al je inkomsten en dus ga je de kritieken WEL moeten zien en merk je opeens dat alles wat je doet onder een microscoop gelegd wordt. Men is al wantrouwend na 10 jaar rlsoaps, zeker na Bart's eigen uitspraken erover, en zal je op elke fout keihard afrekenen.
Ik denk dat ze dachten dat de kijker het wel zou pikken. Op tv pikken ze het namelijk ook al jaren. Ze moeten alleen nog even leren dat internet niet hetzelfde is als televisie en de hele tv-makermentaliteit achter zich laten. En daar hoort het manipuleren om mooie beelden te forceren ook bij.
neuh ik denk niet dat dit opzet is, maar gewoon onderschatting van de kijker. Het probleem is dat zij plechtig beloofden dat er niet gemanipuleerd zou worden en dat de kijker bepaalt. Als je die verwachting schept en die NIET waar maakt dan ben je gewoon de sjaak. En ik denk dat ze werkelijk dachten dat dat wel mee zou vallen. Of dat ze werkelijk dachten dat ik zou gaan zitten liegen of een hand boven het hoofd zou houden. Ik weet 't niet. Ik weet wel dat er een aantal topics en discussies geweest zijn waar ik op had WILLEN reageren, maar dat niet gedaan heb vanwege juist die samenwerking. Dat is voor mij een acceptabele beperking in zo'n geval. Zaken die om financiën, inkomsten, kijkersaantallen etc gaan hoef ik niet perse op te reageren. Niet dat ik die informatie heb, maar ik denk er wel het mijne over natuurlijk. Maar qua inhoud van het programma an sich moet ik gewoon alles kunnen zeggen net als ieder ander.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:31 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Als dát werkelijk zo is, vraag ik me serieus af wat B&B zoiezo in hemelsnaam bezield hebben aan een Internetshow te beginnen.... Beide zitten al jaren in de "bussiness.." en hebben vanaf BB2 de Internet reacties op de forums op de voet gevolgd, en die waren niet misselijk..( weet ik uit eigen ervaring.) Toch moesten beide een vorm van bussinessplan hebben alvorens met één Forum in zee te gaan die de kijkersaantallen moest garanderen! Met andere woorden, Fok is gebruikt louter en alleen om de kijkersaantallen te garanderen.... het "format" en alles wat nodig was om het programma te runnen is dus bij Bart gebleven!
Conclusie;
Nu het format De Bunker algemeen bekend is, is er voor Bunker2 helemaal geen Forum meer nodig...
Da's optie 6quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:58 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Denk niet dat ze in staat zijn dat op korte termijn te realiseren. Als je de website ziet met alle foutjes en gebreken, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze in een paar maanden een goed werken platform neer kunnen zetten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat ene platform kunnen ze makkelijk zelf creëren; M.a.w. je vraagt of de streamers (fora) input willen leveren op een bepaalde plek die jezelf beheert (site zelf of klein forum). De fora functioneren dan zoals ze tijdens de BB's functioneren. En als je die fora eventueel nog zelf wilt scannen is dat nou ook niet zo'n hell of job natuurlijk, waar gaat het over; FOK, VOL, NL en wellicht GP Daarnaast zullen ze geleerd hebben dat ze echt niet alles moeten laten afhangen van de keuzen van streamers. Inbreng prima, maar beslissingen worden uiteindelijk genomen door de programmaleiding.
Ik zou er geen problemen mee hebben als ze weer met FOK in zee zouden gaan, maar ik denk (alhoewel ik het natuurlijk niet volledig kan overzien) dat je door de manier waarop je bent opgetreden FOK, voor B&B behoorlijk buitenspel hebt gezet Danny, waarmee ik overigens niet zeg dat ik vind dat je in alles ongelijk hebt/had !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |