abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:38:43 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_69311342
Hoi
Ik ga binnenkort de badkamer aanpakken. Nu zit ik met een dilemma; gaan we wel of niet in het bad douchen?
Het is een heel klein badkamertje: 1.80 diep en 2.43 breed.
De lange kant zit daarnaast ook nog eens onder het schuine dak:

Het bad is nu een 170x70; als ik erin ga liggen zit ik met mijn voeten IN de wcpot en is er ook weinig te genieten (je ligt erin als cake in een bakvorm). Ergo we willen een groter bad.
(het douchegordijn zweeft dus ook niet in de ruimte nu; aan de kant waar ie nu lijkt te zweden klemt hij tegen het schuine dak).

Mijn vrouw heeft nu verzonnen dat we het knieschot wel 10cm naar achteren kunnen zetten (zou technisch inderdaad kunnen, daar is de ruimte voor) en dan de volgende indeling kunnen maken.
Dan kan er een 190x90 in, eventueel met een bubbelgebeuren. Maar dan moeten we ook gaan douchen in dat bad.

Zijn er goede voors en tegens hiervoor te bedenken? Voor mijn gevoel is het een waardevermindering voor het huis omdat je een bad + douche reduceert tot alleen bad, maar zijn er nog andere aandachtpunten / redenen het wel/niet te doen ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_69311717
Je moet dan sowieso een vorm van textuur op je badbodem hebben, anders gebeuren er gegarandeerd ongelukken ..
pi_69311718
Je nieuwe indeling oogt veel ruimer dan de oude indeling. Ondanks dat je van een los bad en douche af stapt, zou het voor mij zeker een meerwaarde zijn. Liever douchen in een bad dan een badkamer waarin je je kont niet kan keren. Je moet gewoon het juiste bad uitzoeken. Bijv. een Duravit Vero o.i.d.: deze hebben een vrijwel vlakke vloer zonder een grote, flauwe overgang in de wandjes waar je je nek snel over breekt.

Ohja, en voor mensen die miepen dat zo'n rechthoekig bad niet lekker ligt: ik ben een klein mannetje en drijf zo weg. Sonja Bakker is misschien een oplossing.
pi_69311972
Ik vind het nogal behelpen omte douchen in het bad maar je hebt niet zoveel keus gezien de afmetingen van jullie badkamer.
Kies dan wel voor een bad wat er speciaal voor gemaakt is, dwz een gedeelte met een vrij vlakke bodem en wat relief er in tegen uitglijden. Dat beperkt de keus aanzienlijk en ik vermoed dat het ook wel een paar ectra centen kost.
-
pi_69312317
Ik vind douchen in bad helemaal niets. Ik zou het bad gewoon weg doen. Als je echt een bad wil is er niet veel andere keuze dan daar ook in douchen, als je ook nog een beetje ruimte wil denk ik.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:03:54 #6
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_69312478
Douchen in bad...
Combineer dna gelijk de wastafel en plee functie in dat bad
Goed verhaal. Lekker kort.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:20:32 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_69313169
Dat is mijn reactie dus ook eigenlijk een beetje... "douchen in bad".....

Nu heb ik een lekkere inloopdouche van bijna 1x1.... Of heeft er iemand een geniaal idee waardoor je toch een groter bad EN een doucheplek kan houden ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:25:11 #8
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69313373
Ik moet helaas ook douchen in bad in mijn huurwoning.. Ik heb al 2 jaar niet echt meer van een douche kunnen genieten thuis. Als het aan mij lag was dat kut bad al lang verdwenen. Sowieso ga ik nooit in bad, erg onpracties aangezien die toch te kort is voor me en je in je eigen vuil ligt.

Mijn advies:

Geen bad en een ruime douche met van die muur stralers en alles er op en eraan!
pi_69313694
Idee (lastig te zeggen of het gaat werken):
Je neemt de opstelling zoals op het 2e plaatje, je sloopt het deurkozijn er uit, je verplaatst de deur naar rechts zodat de rechterkant van de deur gelijk zit aan de linkerkant van het bad. Dan plaatst je links onder de douch (nu meer ruimte), daar boven de wastafel, en daar naast de radiator... duidelijk?
pi_69313875
Met wat hak en breekwerk zijn er wel mogelijkheden. Deur verplaatsen richting het midden van de lange zijde.

Met een niet al te grote wastafel zou het moeten lukken om wat extra ruimte voor het bad te maken.
-
  zaterdag 23 mei 2009 @ 00:45:26 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_69314139
Goed idee; bedankt voor het meedenken.

Helaas heb ik denk ik te weinig info gegeven: de positie van de deur is vast.....

En de trap loopt ook nog door nar de zolder (kon ik op floorplanner helaas niet vinden zo'n plaatje)
pi_69315256
Hoe schuin loopt het plafond?

Stel dat je de positie van het bad behoud... dan die radiator daar weg, en de WC daar helemaal in de hoek zetten.. zou dat gaan? (+/-50cm.. is wel krap denk ik). De wastafel plaats je iets meer richting de wand waar de deur in zit, en tussen de wastafel en de WC plaatst je zo'n smalle verticale design radiator (die dingen zijn er in 40cm breed o.i.d. te verkrijgen volgens mij. Je houd dan de douch waar 'ie nu zit (alleen 20cm smaller omdat het bad breder wordt).
pi_69316622
ik ben geloof ik het tegenovergestelde van de meeste hier. Wat heb je nu aan een douche? Wou dat mijn huurwoning een bad had, en een douche kan me gestolen worden...
Dit jaar een paar weken in een hotelkamer geleefd die beide had, heb de douche geen ene keer gebruikt om eerlijk te zijn
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_69318585
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 02:37 schreef Logical het volgende:
ik ben geloof ik het tegenovergestelde van de meeste hier. Wat heb je nu aan een douche? Wou dat mijn huurwoning een bad had, en een douche kan me gestolen worden...
Dit jaar een paar weken in een hotelkamer geleefd die beide had, heb de douche geen ene keer gebruikt om eerlijk te zijn
Jij gaat elke dag in bad?
Zo verbruik je echt een enorme hoop water en energie!

Verder, wat hierboven ook al gezegd wordt. Ik denk dat een bad alleen waardevermeerderend werkt als extraatje. Beter kan je er een mooie douche neerzetten, met van die glazen wanden en deuren. Lijkt je badkamer ook gelijk een stuk ruimer
  FOK!fotograaf zaterdag 23 mei 2009 @ 10:26:21 #15
17893 Forno
pi_69319148
Je hebt ook baden met een extra breed plateau om relaxed in te kunnen douchen. Ons bad van Riho, type Yukon heeft dat ook. Daarom hebben we het niet gekocht, maar om de hap uit de hoek. (Door die hap kan de deur meer naar de door ons gewenste hoek).

Riho heeft een aantal van die baden. De Delta, de Dorado en de Yukon.
pi_69319476
Hou ook rekening met het volgende: In en uit bad stappen kan tricky zijn. Mijn zwangere vrouw kan niet meer zelfstandig in en uit bad klimmen / stappen. Wil je echt een bad, blijf dan schuiven tot je vindt wat je zoekt. Later balen van je badkamer is frustrerender. (ok, nu heb ik niet echt te zeuren met 2 badkamers, beide met apart bad en douche, waarvan 1 bad van 180cm rond, en een doucheplek van 130x110 met 2 douchegarnituren... ofwel: als je het doet, doe het dan goed).

Probeer ook eens te spelen met een diagonale opstelling. Ik weet niet of dat wat wordt, maar je kan het altijd proberen.

In mijn vorige huis was dat de oplossing om een douche, WC en wasbak te persen in een ruimte van 1,6x1,8 meter.
pi_69319933
quote:
sluit ik me helemaal bij aan, dan maar een keer in bad douchen, maar wat is er nu heerlijker dan een bad??? Zou echt voor bovenstaande oplossing gaan, als het kan.... in onze huurwoning kan echt geen bad maar ik mis het verschrikkelijk!
I had a signature once. It was awful.
pi_69326138
Het kost wat, maar dan heb je ook wat

pi_69326806
In mijn huurwoning ben ik blij dat ik een bad heb waar in douche in zit (dwz de douchekop hangt boven het bad), een douchegordijn ervoor en voila. Niet dat ik vaak in bad zit, douchen is prettiger. Maar zo heeft iedereen een eigen voorkeur.

Kijk zelf wat je prettig vind, of schuiven tot alles past of genoegen nemen met minder. Mijn badkamer is zo klein dat er net een bad en wastafel inpast, en dan zit ie helemaal vol.
pi_69326812
ik douche in bad. Is een nieuwe badkamer overigens. Een ruim bad, niet te hoog geplaatst, met vlakke bodem. Maar dan wel zonder gordijn, maar met een beweegbaar glazen paneel tegen het spatten. Heel veel ruimte. Liever zo dan in een krappe douche te moeten kruipen
  zaterdag 23 mei 2009 @ 16:32:30 #21
16715 Mylene
*schatje*
pi_69326941
quote:
ik ben geloof ik het tegenovergestelde van de meeste hier. Wat heb je nu aan een douche?
Even naspoelen als je in bad hebt gezeten. Je zit toch in je eigen vuil.
pi_69327040
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 15:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Het kost wat, maar dan heb je ook wat

[ afbeelding ]
Hoe vet is dat
Zou dat niet heeeeeeeel snel gaan lekken?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_69327042
Kun je die WC er niet uit halen? Ik neem aan dat je beneden ook een toilet hebt. Vind zelf een toilet in de badkamer het toppunt van ranzigheid.

Dan zou je daar een douchecabine kunnen plaatsen en vervolgens het bad langs de rechterwand.
hula
pi_69331085
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 16:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hoe vet is dat
Zou dat niet heeeeeeeel snel gaan lekken?
Dat zal wel meevallen. Wat ik me eerder afvraag, kan die deur ook open als er iemand in ligt te badderen?
pi_69331406
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Wat ik me eerder afvraag, kan die deur ook open als er iemand in ligt te badderen?
Privé waterglijbaan
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')