quote:Michael Moore maakt documentaire over crisis
Filmmaker Michael Moore werkt aan een documentaire over de financiële crisis. De nog ongetitelde film wordt vermoedelijk in oktober uitgebracht in Noord-Amerika, meldden medefinanciers Overture Films en Paramount Vantage gisteren.
De filmmaker opent in zijn documentaires doorgaans frontaal de aanval op de gevestigde orde. Ook dit keer wijkt Moore vermoedelijk niet af van de beproefde formule. "De rijken besloten kennelijk op een bepaald punt dat ze nog niet rijk genoeg waren. Ze wilden meer, veel meer. Dus maakten ze de Amerikaanse bevolking systematisch hun welverdiende geld afhandig", stelt Moore in een persbericht over de nieuwe film.
In eerdere documentaires richtte de filmmaker zijn pijlen al op de overheid van de toenmalige president George W. Bush (Fahrenheit 9/11), de Amerikaanse gezondheidsindustrie (Sicko) en de wapenwetgeving in de VS (Bowling For Columbine).
Bron: Michael Moore maakt documentaire over crisis
Gelijk trashen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef Florian_ het volgende:
Is 'Sicko' de moeite waard? Heb ik gedownload gekocht, maar nog niet gekeken.
Kijken en zelf oordelen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef Florian_ het volgende:
Vergeet dat 50 miljoen jaar oude apending.. dít is de missing linkquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:38 schreef JortK het volgende:
Hij zou een docu over obesitas moeten maken, dik varken:
[ afbeelding ]
heb m gezien vond het een goede beschouwing hoe er omgegaan wordt met mensenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef Florian_ het volgende:
Beetje hypocriet dat hij zelf tegen rijken aanschopt die miljoenen verdienen terwijl hij zelf miljoenen verdient met zijn documentaires.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:57 schreef Strani het volgende:
Waarom mag je wel geld verdienen met elk willekeurig beroep maar niet met het maken van documentaires die wel degelijk hele interessante punten raken? Dan moet het ineens gratis? Lijkt mij een beetje hypocriet.
In welke documentaire doet ie dat dan? Want dat was me nog niet opgevallen. Ik heb ze dan ook niet allemaal gezien.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:59 schreef Siniti het volgende:
[..]
Beetje hypocriet dat hij zelf tegen rijken aanschopt die miljoenen verdienen terwijl hij zelf miljoenen verdient met zijn documentaires.
Jij hebt de documentaire al gezien, voor je beoordeling voor de oscars?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:59 schreef Siniti het volgende:
[..]
Beetje hypocriet dat hij zelf tegen rijken aanschopt die miljoenen verdienen terwijl hij zelf miljoenen verdient met zijn documentaires.
"De rijken besloten kennelijk op een bepaald punt dat ze nog niet rijk genoeg waren. Ze wilden meer, veel meer. Dus maakten ze de Amerikaanse bevolking systematisch hun welverdiende geld afhandig",quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:02 schreef Strani het volgende:
[..]
In welke documentaire doet ie dat dan? Want dat was me nog niet opgevallen. Ik heb ze dan ook niet allemaal gezien.
Gelukkig maar..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:41 schreef Florian_ het volgende:
Als je er in geïnteresseerd bent, en anti-amerikaans, jep.quote:
Je hebt er nog niet genoeg over gezien en gelezen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:
en de crisis is toch een interessant onderwerp, waarom geen docu maken?
is dat mijn probleem?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:36 schreef JortK het volgende:
[..]
Je hebt er nog niet genoeg over gezien en gelezen?
Rechtsbovenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:16 schreef Falco het volgende:
Roger & Me. De nieuwe docu zal wel de sequel zijn op deze geniale docu
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |