Klacht: Bepaalde christelijke figuren die doen alsof moraliteit onlosmakelijk verbonden is met geloof in een bovennatuurlijk wezen.quote:http://www.nu.nl/verkiezi(...)keren-in-europa.html
'God moet terugkeren in Europa'
Bekijk video
Hij stelt dat in een interview met NU.nl.
Volgens Van Dalen is de waarschuwing voor het geld een van de rode draden in de bijbel.
“Ik ben ervan overtuigd dat als dat meer bij mensen had geleefd, we niet zo’n last hadden gehad van die graaicultuur.”
Tot het geloof
De ChristenUnie-lijsttrekker gelooft dat de crisis weer meer mensen tot het geloof brengt.
“Er is een roep om moreel besef. Het leven gaat niet alleen om geld, maar ook over hoe we met elkaar omgaan.”
“Ik hoop dat vanuit dit besef mensen zullen denken: die bijbel is helemaal niet zo ouderwets.”
Nee Dit is KLB worthy.quote:
Hij zegt dat de bijbel het er niet alleen niet mee eens is, maar dat de bijbel ook de oplossing is.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:10 schreef freecell het volgende:
Het enige wat hij eigenlijk zegt is: 'een graaicultuur is niet goed, dat vind jij, dat vind ik en dat vindt de bijbel ook'
Lijkt me niet veel mis mee....
Wat ook wel waar isquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Hij zegt dat de bijbel het er niet alleen niet mee eens is, maar dat de bijbel ook de oplossing is.
Hoiquote:
Als ik overal van die papiertjes zag, en dacht he dat is een goed idee. En er vervolgens er zelf een maakte of een van mijn opa kreeg..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat ook wel waar is
Als er een papiertje was waarom stond 'bumperkleven is fout! en alle bumperklevers luisterden daarna was
True. Maar op dat papiertje staat niet "Bumperkleven is fout! Ow ja, en je moet in [insert profeet en bijbehorende godheid] geloven omdat dat er nou eenmaal ook bijhoort"quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat ook wel waar is
Als er een papiertje was waarom stond 'bumperkleven is fout! en alle bumperklevers luisterden daarna was het toch ook de oplossing?
Ik kots op gelovigen zoals jij hun kortzichtigheid, en die vliegende schotel plaat die jullie voor jullie kop hebben!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat ook wel waar is
Als er een papiertje was waarom stond 'bumperkleven is fout! en alle bumperklevers luisterden daarna was het toch ook de oplossing?
[..]
HoiWanneer kom je IRL op me kotsen?
Ik heb geen idee of de meneer in de video dat wil. Voorlopig wil hij volgens mij alleen maar het einde van de graaicultuurquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:31 schreef Koenholio het volgende:
[..]
True. Maar op dat papiertje staat niet "Bumperkleven is fout! Ow ja, en je moet in [insert profeet en bijbehorende godheid] geloven omdat dat er nou eenmaal ook bijhoort"
"Gij zult niet doden", ben ik het mee eens, maar daarvoor hoef ik niet in God te geloven. En dat is wat de meneer in de video wél wil.
Ik ben wel gelovig, ergo ik vind alle anderen minderwaardig en ben in mijn eentje moreel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef BigKahuna het volgende:
Ik ben niet gelovig. Ergo, ik geef alleen om geld en andere mensen interesseren me niet.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef BigKahuna het volgende:
Ik ben niet gelovig. Ergo, ik geef alleen om geld en andere mensen interesseren me niet.
Ow helpquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:53 schreef Van-Binsbergen het volgende:
Vaak zijn het die gristenen die zo op de centen zijn en vooor alles geld vragen (als ze bijvoorbeeld een kinderwagen over hebben die jij kunt gebruiken)
Haha ja inderdaad.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef BigKahuna het volgende:
Maar hij doet het voorkomen alsof alléén de bijbel cq het Christelijk geloof normbesef kennen, en dat het het Christendom is dat normbesef de wereld in heeft gebracht.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of de meneer in de video dat wil. Voorlopig wil hij volgens mij alleen maar het einde van de graaicultuur
Niets recalcitrants aan verder. Gewoon wat puntjes op de i.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:10 schreef Barachem het volgende:
Ach gut, fanatieke bijbelzwaaiers vs. fanatieke recalcitrante atheisten en agnosten.vs.
![]()
Wie was er het eerst moreel...?![]()
Trouwes, tof topique, erg wetenswaardig en belangrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |