Opties en warrants lopen op een bepaald tijdstip af, dus dan zit je weer te stressen als ze tegen die tijd nog steeds geen waarde hebben.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:31 schreef arjanus het volgende:
Kun je niet beter met opties of warrants werken? Met Turbo's kun je met een dip of piek snel je geld kwijt raken, en je zit constant te stressen ivm je stoploss. Tenminste dat is mijn ervaring.
1. Als goud niet praktisch voor iets word gebruikt telt het als vermogen en meot je het aangeven in box 3.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:33 schreef Feestkabouter het volgende:
is wel leuk die koers......... maar 3 vragen.
1. stel ik heb nu 50000 euro op mijn spaarrekening staan. over alles boven de 20000 moet ik belasting betalen (paar honderd euro).
als ik nu voor het eind van het jaar die 50000 van de bank haal en in goud investeer: telt de waarde van het goud mee voor de belasting?
2. goud kopen kun je op allerlei sites, ik denk dan aan 2 kilo bij Willem Middelkoop of op koopgoud.nl..... kost me ong 49000 euro.
waar kan ik ergens na de jaarwisseling die 2 kilo weer verkopen???
3. hoe ver liggen de aan- en verkoopprijs eigenlijk uit elkaar?
er zijn allerlei sites en winkels waar je goud in de vorm van juwelen kunt verkopen, maar als ik met 2 blokken van elk een kilo ergens kom..........quote:Op donderdag 12 november 2009 23:55 schreef piepeloi55 het volgende:
2. Kun je op veel plekken doen Middelkoop koopt goud zelf weer in meen ik op zijn site gelezen te hebben, men berekent er wel een marge over. Ook zijn er diverse sites en tegenwoord hier (in maastricht) winkels waar men goud inkoopt.
Ik zou er maar niet vanuit gaan dat je ze gemakkelijk of tegen een goede prijs kwijt kunt.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:33 schreef Feestkabouter het volgende:
Het probleem is alleen dat jij als particulier geen deel uitmaakt van de gesloten keten van vertrouwde goudproducenten en -handelaren. Zodra fysiek goud in jouw handen komt, verliest het zijn 'good delivery' status, en kan het pas na getest te zijn weer in die keten opgenomen worden. Daar zullen kosten aan verbonden zijn. Daarnaast is het maar de vraag, hoe de goudprijs zich aan het ontwikkelen is op het moment dat jij het kwijt wilt. In een dalende markt zal er minder animo voor zijn, tenzij je je vraagprijs flink naar beneden bijstelt. Ik zou dus niet op die marge van 3-4% vertrouwen.quote:Kan goud/zilver ook weer worden terugverkocht?
Doordat de baren een good delivery status dragen kunnen ze altijd weer verkocht worden aan gecertificeerde goudleveranciers wereldwijd en heeft u de garantie dat de waarde en kwaliteit van uw baar gegarandeerd is door de LMBA in Londen. In principe kunt u alles ook weer terugverkopen aan ons of onze leverancier tegen een marge van circa 3-4%.
Kijk, eindelijk iemand met goeie vragen. Ja, goud is btw vrij, dus voor investeringsdoeleinden en dus betaal je 1,2%. Maar als je het thuis hebt liggen, kan de belasting natuurlijk nooit aantonen dat je het in bezit hebt. Misschien heb je het wel verloren met een potje poker, of uitgegeven aan een dure vriendin. Echter ik weet niet hoe sterk je juridisch staat als ze je echt in het vizier hebben. Wellicht een goeie vraag voor een ander topic. Als je het niet aan geeft, krijg je later wellicht een probleem als je het weer om wil zetten in geld op de bank, bijvoorbeeld als je een huis wil kopen. Je krijgt ineens 50K op de bank, inkomstenbelasting? 52 %? Ik zit hier zelf ook mee.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:33 schreef Feestkabouter het volgende:
is wel leuk die koers......... maar 3 vragen.
1. stel ik heb nu 50000 euro op mijn spaarrekening staan. over alles boven de 20000 moet ik belasting betalen (paar honderd euro).
als ik nu voor het eind van het jaar die 50000 van de bank haal en in goud investeer: telt de waarde van het goud mee voor de belasting?
2. goud kopen kun je op allerlei sites, ik denk dan aan 2 kilo bij Willem Middelkoop of op koopgoud.nl..... kost me ong 49000 euro.
3. hoe ver liggen de aan- en verkoopprijs eigenlijk uit elkaar?
Als je een bedrijf hebt: zakelijk inkopen en op de balans zetten. Voor zilver kun je via de reguliere muntenhandel BTW-vrij circulatiemunten kopen, oude guldens en rijksdaalders dus.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:58 schreef arjanus het volgende:
Ik zou willen weten hoe ik aan zilver, platinum of palladium kom, zonder btw te betalen.
Niks tegen James Turk ofzo, maar realiseer je dat Madoff ook een zeer gerespecteerd persoon was. Als het om geld gaat is niemand te vertrouwen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:58 schreef arjanus het volgende:
Goldmoney is van een zeer gerespecteerd persoon James Turk in de goudwereld.
Bij de oorspronkelijke Amerikaanse confiscatie was als ik me niet erg vergis buitenlands goud uitgesloten.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:17 schreef SeLang het volgende:
Wat die 'armageddon' mensen meestal vergeten is dat als het geldstelsel zou instorten, dat de overheid goud dan eenvoudig onteigent of jou dwingt het tegen een door de overheid vastgestelde prijs te verkopen, net zoals in 1933 gebeurde. [..] Ook goud bij Bullionvault, Perth Mint etc valt gewoon te tracen via de banktransacties.
Kan zijn, maar in die tijd had natuurlijk bijna niemand zijn goud in het buitenland.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:34 schreef dvr het volgende:
Bij de oorspronkelijke Amerikaanse confiscatie was als ik me niet erg vergis buitenlands goud uitgesloten.
Je hoeft ook niet bang te zijn dat NL dat in z'n eentje gaat doen, dat gebeurt dan natuurlijk internationaal. En als je je goud (al dan niet via Bullionvault) ergens verkoopt waar de beperking niet geldt, dan roomt de overheid gewoon de winst af die je krijgt boven de door de overheid vastgestelde goudprijs. Dat kunnen ze gemakkelijk doen door de belastingwetgeving aan te passen. In NL word je immers toch al belast op je wereldinkomen.quote:Overigens kan de NL-overheid roepen wat ze willen, maar bij Bullionvault krijg je gewoon de price in dollars, ponden of euro's die de wereldmarkt er voor overheeft.
En kijk, hier is al een Chinees bedrijf dat graag 'goudbaartjes' van wolfram (e: tungsten) voor je aanmaakt!quote:Op maandag 9 november 2009 20:26 schreef dvr het volgende:
De mooiste goudvervalsingen hebben een kern van wolfraam, dat bijna exact even zwaar is als goud.
Gewoon een officiele websitequote:Op vrijdag 13 november 2009 19:51 schreef dvr het volgende:
[..]
En kijk, hier is al een Chinees bedrijf dat graag 'goudbaartjes' van wolfram (e: tungsten) voor je aanmaakt!
http://www.tungsten-alloy.com/en/alloy11.htm
Ik ben benieuwd hoeveel valse "made in China" goldeagles, maple leaves en Krugerrands er al circuleren.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:50 schreef bouillabaisse het volgende:
En dan voor echt goud aanbieden op internet aan onnozele zielen. "Real first-grade Chinese gold." Wel eerst een IQ-test afnemen.
Dat verhaal over fake gold in Fort Knox is al een aantal jaar oud, en voor zover ik me kan herinneren is het indertijd ook hier op Fok gepost. Blijft lachen in elke gevalquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:12 schreef dvr het volgende:
Over Chinezen gesproken, hun overheid schijnt nu op de wereldgoudmarkt toch wat minder actief te zijn omdat ze goedkoper de binnenlandse productie kunnen opkopen. Het IMF moet met zijn andere 200+ ton dus nog even rondleuren.
Maar goed, als je de sterkste indianenverhalen tot nog toe wilt lezen over de vervalsing van "good delivery" goudstaven met wolfraam, tot in Fort Knox aan toe, dan moet je hier wezen:
http://news.goldseek.com/GoldSeek/1258049769.php
Het waarheidsgehalte van die verhalen zal waarschijnlijk nog onder het goudgehalte van die staven liggen, maar op zijn minst zijn ze vermakelijk.
Het antwoord (héél veel)quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:06 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel valse "made in China" goldeagles, maple leaves en Krugerrands er al circuleren.
hehehehquote:Op zaterdag 14 november 2009 22:50 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ze bijna allemaal weer kunnen doorverkopen (met de vermelding dat het "hoogst waarschijnlijk" geen echte waren) en zo toch nog een klein winstje gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |