Een man is al een tijdje werkloos en loopt over straat te slenteren als hij bij een winkel een bordje ziet hangen met "verkooppersoneel gevraagd". Hij gaat naar binnen en zegt tegen de baas: "Ik kom voor die baan als verkoper." De baas kijkt de man eens aan en zegt: "Ik zoek een verkoper die werkelijk alles kan verkopen, want ik verkoop ook bijna alles." "Dat moet geen probleem zijn," is het antwoord van de man. Dan komt er een klant binnen waarop de baas zegt: "Let op hoe ik deze klant help."
"Goedemorgen meneer, kan ik u ergens mee helpen?" vraagt de baas aan de klant. De klant zegt dat hij op zoek is naar graszaad want hij wil een gazon gaan zaaien. De baas zegt: "Geen probleem. Hoeveel graszaad wilt u hebben, 1 kilo, 2 kilo?" "Nee, een kilo is genoeg" zegt de klant. Dan zegt de baas "U treft het meneer! Wij hebben deze maand een grasmaaier in de aanbieding van ¤ 275,= voor ¤ 200,=. Ik denk dat u die wel kunt gebruiken als het gras straks gaat groeien." "Inderdaad," zegt de klant "u heeft gelijk, doe er maar een." De klant vertrekt en de baas zegt tegen zijn toekomstige verkoper: "Zie je wel, zo verkoop je nu dingen aan mensen waar ze niet eens om vragen!"
Dan komt er weer een klant binnen, waarop de baas zegt "Probeer jij het nu maar eens." De man vraagt aan de klant "Kan ik u ergens mee helpen?" De klant zegt dat hij tampons wil hebben. "Hoeveel wilt u er hebben; 1 doosje, 2 doosjes?" "Nee, een doosje is genoeg," zegt de klant. Vervolgens zegt de toekomstige verkoper: "U treft het meneer! Wij hebben deze maand een grasmaaier in de aanbieding van ¤275,= voor ¤200,=." Klant: "Een grasmaaier? Wat moet ik nou met een grasmaaier?" Zegt de toekomstige verkoper: "Nou, ik dacht zo, u heeft toch niets anders te doen dit weekend."
Een
Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.