quote:1403050
21-05-09 21:40:20
PRIO 1 RC192 BINNENBRAND:INDUSTRIE (FASE: GRIP 1) (NADERBERICHT: ZEER GROTE BRAND) VIERLINGHSTRAAT DORDRECHT
RCvD Zuid-Holland-Zuid
1403003
21-05-09 21:40:20
PRIO 1 RC192 BINNENBRAND:INDUSTRIE (FASE: GRIP 1) (NADERBERICHT: ZEER GROTE BRAND) VIERLINGHSTRAAT DORDRECHT
BRW Zuid Holland Zuid (Lichtkrant/Monitorcode GMC)
Bron: rtv Rijnmond.quote:Grote brand in Dordrecht
21 mei 2009
Bij het bedrijf VAF Instruments aan de Vierlingstraat op het industrieterrein Dordtse Kil in Dordrecht woedt donderdagavond een grote brand.
Het vuur ontstond kort na negen uur. Inmiddels staat het hele gebouw van 50 bij honderd meter in lichterlaaie. Een enorme rookwolk drijft met de westenwind in de richting van de woonwijk Sterrenburg. Het bedrijfsgebouw lijkt niet meer te redden.
Poeh dat is niet niks, krijg weer herinneringen van Enschede ramp hier, hopen dat dit mee gaat vallen dan maar.quote:
Ik denk het niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Poeh dat is niet niks, krijg weer herinneringen van Enschede ramp hier, hopen dat dit mee gaat vallen dan maar.
Ik neem aan dat die wolk iets groter was.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Poeh dat is niet niks, krijg weer herinneringen van Enschede ramp hier, hopen dat dit mee gaat vallen dan maar.
Ja tuurlijk, het doet me denken aan, maar dat wil niet zeggen dat 't precies 't zelfde is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die wolk iets groter was.
Whehe over paar uur kunnen we allen meegenieten van 't spektakel op youtubequote:Op donderdag 21 mei 2009 22:15 schreef petrified_druid het volgende:
hier in wielwijk zie je de wolk ook mooi voorbij komen
en iedere ramptoerist in de wijde omgeving is op pad naar 't industrieterrein volgens mij
Toen ik de TT las dacht ik dat jij aan het barbecuen was.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:13 schreef yvonne het volgende:
Verrek, ik lees het hier, kijk naar buiten, pikzwart( Sterrenburg)
Ja zeg, jij hebt hetzelfde uitzicht als ik. Scheelt één etage.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:17 schreef geelkuikentje het volgende:
Vanuit Zwijndrecht net gefotografeerd:
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)and%20in%20Dordrechtquote:Grote brand in Dordrecht
21 mei 2009
Bij het bedrijf VAF Instruments aan de Vierlingstraat op het industrieterrein Dordtse Kil in Dordrecht woedt donderdagavond een grote uitslaande brand. De bedrijfsloods staat geheel in lichterlaaie. Ook het aangrenzende kantoor is niet meer te redden.
Het vuur ontstond kort na negen uur door nog onbekende oorzaak. Als snel sloegen de vlammen uit het gebouw van 50 bij 100 meter. Een enorme rookwolk drijft met de westenwind in de richting van de woonwijk Sterrenburg.
VAF Instruments maakt meetinstrumenten voor de scheepvaart en de procesindustrie. Het is een metaalverwerkend bedrijf, waar waarschijnlijk geen gevaarlijke stoffen zijn opgeslagen. De brandweer doet metingen om erachter te komen of er inderdaad geen gevaar is voor de volksgezondheid.
De brand trekt belangstelling van duizenden kijkers. Op de fiets- en voetgangersbrug over de A16 staan honderden mensen.
Ik wou je net pm-en.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:13 schreef yvonne het volgende:
Verrek, ik lees het hier, kijk naar buiten, pikzwart( Sterrenburg)
Waar woon jij dan?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:26 schreef Vivoex het volgende:
Kloterook komt gewoon recht op me flat af...ruikt lekker
Gezien het feit dat er nog steeds brandweer gealarmeerd wordt, zou dat best kunnenquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:51 schreef Vivoex het volgende:
ligt het aan mij of wordt het steeds groter![]()
quote:Het vuur trekt veel bekijks. Op de fiets- en voetgangersbrug van de A16 staan duizenden mensen te kijken.
—NOS Journaal: Zeer grote brand bij Dordrecht
Ben zelf ook even wezen kijken (quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:53 schreef Corkscrew het volgende:
Zie ook NUfoto
Ziet er toch vrij ernstig uit. Al klinkt dit dan weer wat overdreven:
[..]
Ben jij wezen kijken? En dan niet even aanbellen bij mij?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:59 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ben zelf ook even wezen kijken () Duizenden is erg veel maar het gaat toch zeker richting duizend.
Jij woont in de stad?quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:55 schreef BIGGI het volgende:
Foto'tje :
http://www.imagedumpwitheasy.com/uploads/f557b311c8.jpg
quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:03 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Ben jij wezen kijken? En dan niet even aanbellen bij mij?
Ja, mijn broertje woont daar ook en gaf het ook door.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:24 schreef chelloboy het volgende:
Hier vanaf Crabbehof ook grote rookwolken over ons.
Vroeger fietste ik er altijd langs via die fietbrug na me werk.
Melding CALANDSTRAAT en VIERLINGHSTRAAT gaat om dezelfde melding, de 1e melding is op de CALANDSTRAAT, vervoglens bij opschaling is deze veranderd in VIERLINGHSTRAAT waarschijnlijk op basis van melders.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:42 schreef sander-3 het volgende:
Maar over die andere twee branden hoor je niks meer... Bij een daarvan stond toch 'grote brand'..
Met in de verte het kantoor waar ik werk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:55 schreef BIGGI het volgende:
Foto'tje :
http://www.imagedumpwitheasy.com/uploads/f557b311c8.jpg
Ikk nie wete war de luchtalarm blijf.. ik denk maandag de 1 juni pasquote:
Hemelsbreed is het ongeveer 25 kilometer.. dus het zou op zich wel kunnen..quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad ook tamelijk sterk.
Die rookwolken zijn/waren van een flinke afstand te zien hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad ook tamelijk sterk.
Hm, aardig gek dan.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:02 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Die rookwolken zijn/waren van een flinke afstand te zien hoor.
Jup, Vriesewegquote:Op donderdag 21 mei 2009 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij woont in de stad?
Ik zie het ook man, ernstig, zichtbaar vanuit Pape-city.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |