SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en nee ik werk niet bij de loller1000 of een andere supermarkt.Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
Deze is inderdaad veel doeltreffender . . .quote:Geachte dames en heren,
Hierbij solliciteer ik naar de functie van algemeen directeur binnen uw organisatie.
Ik vind mijzelf bijzonder geschikt voor deze functie en verwacht u dan ook, morgenvroeg
om half negen, op mijn kantoor . . .
Met vriendelijke groet
H. Finkers
Algemeen Directeur
Schrijf het dan zonder taalfouten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:39 schreef Beelzebub85 het volgende:
Bij deze solliciteer ik naar de functie van algeheel directeur.
Ik verwacht dan ook morgenochtend antwoord in drievoud op mijn bureau.
Hoogachtend,
Klatsjkut.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik zag er laatst een voorbij komen met :Serieus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en nee ik werk niet bij de loller1000 of een andere supermarkt.
![]()
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Ja, precies.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:38 schreef DaFan het volgende:
Alsof jij niet weet bij welk bedrijf je werkt
Te triest voor woorden dat iemand die zelf zulke fouten maakt, andermans brieven moet beoordelen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:37 schreef Federer-fan het volgende:
Soms zie je sollicitatiebrieven waarvan je denkt 'Kansloos'. Laatst moest ik ook sollicitatiebrieven lezen Die beginnen niet met de mededeling waar de vacature is gevonden en dat iemand geinteresseerd is in de functie maar met de stelling dat onze organisatie zich in bevindt in een boeiend krachtenveld.
Hierbij een voorbeeld (let wel: deze passage volgt direct na de aanhef):
"Uw onderzoeksinstituut kijkt vooruit en heeft een sterk toekomstbeeld. Zo streven jullie ernaar om een voorloper te zijn, waar trotse mensen werken in een prettige werkomgeving en waar de menselijke maat geldt; tussen collega’s en in het onderzoek. Maar ook een organisatie wetenschappelijke ambities liggen."
Dat is serieus een van de belachelijkste dingen die ik ooit op Fok! heeft gelezen. Het is te triest voor woorden dat iemand die slordigheidsfouten maakt sollicitatiebrieven moet beoordelen? Noem mij iemand die nooit slordigheidsfouten maakt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:53 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Te triest voor woorden dat iemand die zelf zulke fouten maakt, andermans brieven moet beoordelen.
Die zin stond er letterlijk zo; ik heb alleen de naam van de organisatie veranderd. Ik kan je wel zeggen dat ik een post niet zo nauwgezet schrijf als een sollicitatiebrief. Ik zit op mijn vrije dag een beetje te posten op ok!; er zijn momenten dat ik serieuzer ben.quote:Die laatste zin in de quote, stond die er letterlijk zo, of heb je hem uit het hoofd verprutst?
Nou, mijn taalgebruik is redelijk goed hoor.quote:Dit is overigens niet specifiek tegen TS, maar helaas heb ik dit te vaak zien gebeuren.
Dat doet men omdat ze ooit op een cursus sollicitatie-brieven schrijven hebben gehoord, dat je op zo'n manier je interresse in het bedrijf aantoont.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, precies.
Als mensen zeggen "Op pagina 63 van uw jaarverslag over vorig jaar staat [...]" kots ik echt en ga ik dood. Walgelijk demonstratief zeg.
Zo, een snelheidsfoutje, jij bent zoooo slim. Hulde.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:53 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Te triest voor woorden dat iemand die zelf zulke fouten maakt, andermans brieven moet beoordelen.
Die laatste zin in de quote, stond die er letterlijk zo, of heb je hem uit het hoofd verprutst?
Dit is overigens niet specifiek tegen TS, maar helaas heb ik dit te vaak zien gebeuren.
Idd op ok!quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:56 schreef Federer-fan het volgende:
(...)
Jij maakt zelf geen slordigheidsfouten?
(...)
Dank u.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:58 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
Zo, een snelheidsfoutje, jij bent zoooo slim. Hulde.
Precies. En in z'n antwoord op jou maakt TS ook weer foutenquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:53 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:03 schreef Florian_ het volgende:
Huisvrouwen met een vlot kapsel die een baantje zoeken en sollicitatiebrieven sturen in Comic Sans
Krijgen hopelijk een enkeltje vuurpeloton: "ja Anita, je nieuwe baan is kogelvanger, leuk he!"quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:03 schreef Florian_ het volgende:
Huisvrouwen met een vlot kapsel die een baantje zoeken en sollicitatiebrieven sturen in Comic Sans
Juist.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is serieus een van de belachelijkste dingen die ik ooit op Fok! heeft gelezen.
Nou, mijn taalgebruik is redelijk goed hoor.
TS maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk...quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:53 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Die laatste zin in de quote, stond die er letterlijk zo, of heb je hem uit het hoofd verprutst?
Dit is overigens niet specifiek tegen TS, maar helaas heb ik dit te vaak zien gebeuren.
Omdat ik ok! schrijf in plaats van Fok!?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies. En in z'n antwoord op jou maakt TS ook weer fouten. Het is gewoon tenenkrommend om te moeten constateren dat mijn brieven gelezen en beoordeeld worden door MBO'ertjes die het verschil tussen 'mits' en 'tenzij' niet kennen
.
Ik zeg toch ook redelijk goed.quote:
Zie bijv de quote van Angel of Dth hierboven.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat ik ok! schrijf in plaats van Fok!?
En dat lijkt me nog schromelijk overdreven.quote:
Volgens mij ontgaat mijn klacht je. Ik klaag over brieven waar belachelijke dingen in staan. Reageer daar dan op.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zie bijv de quote van Angel of Dth hierboven.
Je denkt dat ik niet weet dat het ik heb is in plaats van ik heeft? Dat het slordig was, ben ik met je eens. Maar ik wil graag een taaltest tegen je doen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En dat lijkt me nog schromelijk overdreven.
Het is "bij dezn", maar veel recruiters en personeelsbobo's weten dat vaak ook nietquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:39 schreef Beelzebub85 het volgende:
Bij deze solliciteer ik naar de functie van algeheel directeur.
Ik verwacht dan ook morgenochtend antwoord in drievoud op mijn bureau.
Hoogachtend,
Klatsjkut.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:23 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Het is "bij dezn", maar veel recruiters en personeelsbobo's weten dat vaak ook niet.
Bij dezn? Dus maar 1 e?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:23 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Het is "bij dezn", maar veel recruiters en personeelsbobo's weten dat vaak ook niet.
Die punt achter die smiley.quote:
quote:
Ik ookquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bij dezn? Dus maar 1 e?![]()
Is het een idee om het hier over sollicitatiebrieven te gaan hebben in plaats van over elkaars taalgebruik. Wordt op een gegeven moment een beetje kinderachtig.
Het is inderdaad ook in dezen, te dezen, voor dezen en namens dezen. Vrijwel iedereen doet dat fout.
Hihi. Ik zuig.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bij dezn? Dus maar 1 e?![]()
Is het een idee om het hier over sollicitatiebrieven te gaan hebben in plaats van over elkaars taalgebruik. Wordt op een gegeven moment een beetje kinderachtig.
Het is inderdaad ook in dezen, te dezen, voor dezen en namens dezen. Vrijwel iedereen doet dat fout.
Hierbij is wel slimmer.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook(heb net even gecheckt of het wel klopte). En ik heb nog wel Nederlands gestudeerd
. Gelukkig schrijf ik altijd 'Hierbij...'
.
Áls ik het al gebruik hè. In sollicitatiebrieven doe ik dat tegenwoordig niet meer. Ik ben liever wat originelerquote:
Ik heb geen Nederlands gestudeerd, maar het is wel een onderwerp dat me interesseert. Maar ik vind dat er een groot verschil zit tussen fouten door slordigheid en fouten door een gebrek aan kennis.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook(heb net even gecheckt of het wel klopte). En ik heb nog wel Nederlands gestudeerd
. Gelukkig schrijf ik altijd 'Hierbij...'
.
Nou, dat lijkt me dolle pret.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je denkt dat ik niet weet dat het ik heb is in plaats van ik heeft? Dat het slordig was, ben ik met je eens. Maar ik wil graag een taaltest tegen je doen.
Vertel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Áls ik het al gebruik hè. In sollicitatiebrieven doe ik dat tegenwoordig niet meer. Ik ben liever wat origineler.
Waarom dan?quote:
Anders zou het niet meer origineel zijn.quote:
Fouten door slordigheid zijn een gebrek aan parate kennis van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:32 schreef Federer-fan het volgende:
Maar ik vind dat er een groot verschil zit tussen fouten door slordigheid en fouten door een gebrek aan kennis.
Ook typefouten dus?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:58 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Fouten door slordigheid zijn een gebrek aan parate kennis van de Nederlandse taal.
Dus als ik snel aan het typen ben en voro schrijf in plaats van voor is dat een gebrek aan parate kennis?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:58 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Fouten door slordigheid zijn een gebrek aan parate kennis van de Nederlandse taal.
Lees je bericht dan ook eerst door voordat je op verzenden klikt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus als ik snel aan het typen ben en voro schrijf in plaats van voor is dat een gebrek aan parate kennis?
Dat heeft niets met parate kennis te maken, dat heet dus gewoon slordigheid.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:25 schreef Deliah het volgende:
[..]
Lees je bericht dan ook eerst door voordat je op verzenden klikt.
Die komma moet trouwens een puntkomma zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:30 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat heeft niets met parate kennis te maken, dat heet dus gewoon slordigheid.
gebruik dan ook "hierbij", bij deze duurt veel te lang en dat gaat allemaal ten koste van de productiviteit.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:23 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Taalnaziverzameltopic.quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:07 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Taalnaziverzameltopic.
Is één woord.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:07 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Taalnaziverzameltopic.
Is één woord.
Sorry, kon het niet laten. Was gewoon té mooi om te laten liggenquote:
Taalnaziverzameltopic is geen woord want dat bestaat echt niet hoorquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:07 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Taalnaziverzameltopic.
Is één woord.
Nu bestaat het wel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Taalnaziverzameltopic is geen woord want dat bestaat echt niet hoor
Yes, ik heb een woord uitgevondenquote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:34 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Yes, ik heb een woord uitgevonden![]()
hahahhahahahaha had je maar een echte studie moeten volgenquote:Op donderdag 21 mei 2009 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies. En in z'n antwoord op jou maakt TS ook weer fouten. Het is gewoon tenenkrommend om te moeten constateren dat mijn brieven gelezen en beoordeeld worden door MBO'ertjes die het verschil tussen 'mits' en 'tenzij' niet kennen
.
Jawel hoor, is een samenstelling van taalnazi (wat weer samenstelling is van taal en nazi) en verzameltopic (samenstelling van verzamel en topic). Samenstellingen 'bestaan'' altijdquote:Op donderdag 21 mei 2009 16:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Taalnaziverzameltopic is geen woord want dat bestaat echt niet hoor
Geen grappen over Viking84.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:09 schreef postmortum het volgende:
[..]
hahahhahahahaha had je maar een echte studie moeten volgen![]()
Ik heb je eer verdedigd (zie mijn vorige post). Wil je mij toevoegen?quote:
ninja-editquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:09 schreef Viking84 het volgende:
- nevermind -
Da's ook een nieuw woord toch? Wat betekent het?quote:
Proberen een post te editen voordat iemand je ver-schrik-ke-lijk domme/niet-over-nagedachte reactie leest.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's ook een nieuw woord toch? Wat betekent het?
"Heb" en "heeft" is uiteraard van een hogere orde dan het "voro-voor-voorbeeld", maar als je direct na het typen niet op het scherm herkent dat je voro getypt heb dan is dat een gebrek aan taalvaardigheid ja. Of je bent hondslui natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus als ik snel aan het typen ben en voro schrijf in plaats van voor is dat een gebrek aan parate kennis?
Done. Jij bent wel cool.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb je eer verdedigd (zie mijn vorige post). Wil je mij toevoegen?![]()
wel hoor , google cachequote:Op donderdag 21 mei 2009 17:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Done. Jij bent wel cool.
@ postmortum:, ja jammer hè, nu zul je nooit weten wat daar stond
.
Damn!quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:48 schreef postmortum het volgende:
[..]
wel hoor , google cache![]()
en ik had het al gelezen
Daar gaat het topic helemaal niet eens overquote:Op donderdag 21 mei 2009 18:19 schreef mayo0o het volgende:
En toen gingden we allemaal doodt en toen vondt niemndt hedt meer interessandt hoe goedt we typten
enzo
Nee, maar de reacties wel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar gaat het topic helemaal niet eens over.
quote:
Je heb? Je bedoelt hebt. Dat overkomt iedereen hier toch? Een post op Fok! heeft toch niet hetzelfde belang als een sollicitatiebrief. Ik probeer ook om typefouten in posts te vermijden maar als ze erin staan, vind ik het geen ramp.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:41 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
"Heb" en "heeft" is uiteraard van een hogere orde dan het "voro-voor-voorbeeld", maar als je direct na het typen niet op het scherm herkent dat je voro getypt heb dan is dat een gebrek aan taalvaardigheid ja. Of je bent hondslui natuurlijk.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:41 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
"Heb" en "heeft" is uiteraard van een hogere orde dan het "voro-voor-voorbeeld", maar als je direct na het typen niet op het scherm herkent dat je voro getypt heb dan is dat een gebrek aan taalvaardigheid ja. Of je bent hondslui natuurlijk.
quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:17 schreef B.E.D het volgende:
Eh, dames en heren, willen jullie alsjeblieft niet zo zitten zeuren over kleine foutjes die Federer-fan maakt.
Beetje kinderachtig hoor.
Arnoldquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:37 schreef SamStar het volgende:
Wat een gezijk alemaal om dei stome spelvouten zeg.
Als je ht zo belengreik vindt wort je tog gwoon juf nederlants?
Sgijt mongolen.
Heb je vindt nu per ongeluk goed geschreven?quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Heb je vindt nu per ongeluk goed geschreven?
Ja sorry hoor, maar mijn nederlands is uiteraard gewoon redelijk oké. Dus uit gewoonte schreef ik het woordje 'vindt' goed.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Heb je vindt nu per ongeluk goed geschreven?
Is dat arnol in je UIquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:43 schreef SamStar het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar mijn nederlands is uiteraard gewoon redelijk oké. Dus uit gewoonte schreef ik het woordje 'vindt' goed.
Jazeker, Eindhovens trots!quote:
Als dat zo is, dan is mijn parate kennis van het Nederlands abominaalquote:Op donderdag 21 mei 2009 15:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je bedoelt: "een taaltest met", toch?quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je denkt dat ik niet weet dat het ik heb is in plaats van ik heeft? Dat het slordig was, ben ik met je eens. Maar ik wil graag een taaltest tegen je doen.
Dat kn je dan wel doen, maar de meeste organisaties zullen je neem ik aan verwijzen naar de sollicitatieprocedure die voor iedereen geldt en die begint met een brief.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Daarom, ook al vragen bedrijven wel om een sollicitatiebrief, bel ik ze op of kom langs om een afspraak te maken.
En dan zeg ik goudeerlijk dat ik niet zo van de sollicitatiebrieven ben, en dat ik liever heb dat ze me in het echt zien en spreken, en zo een indruk van mij krijgen. Zo krijgen ze de juiste indruk van me, en niet dat ik de zoveelste ben met de zoveelste kansloze brief. Dus ik doe er gewoon niet aan.
Het bovenstaande zou precies hetgene wezen wat ik zou mailen. Want niks is erger om te worden afgewezen op je sollicitatiebrief, terwijl je aangenomen zou worden bij een gewoon sollicitatiegesprek. En zo weet je ook dat ze je echt willen hebben, want je staat recht voor hun
Het is abominabel.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:22 schreef Kremers het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is mijn parate kennis van het Nederlands abominaalIk maak echt véél typfouten
Ik typ met twee vingers en draai vaak letters om, omdat de tweede dichterbij zit dan de derde letter
Maar ik let er nu meer op en doe het minder vaak.
[...]
hahah, fokkin droogquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:43 schreef SpiekerJozef het volgende:
Geachte dames en heren,
Hierbij solliciteer ik naar de functie van algemeen directeur binnen uw organisatie.
Ik vind mijzelf bijzonder geschikt voor deze functie en verwacht u dan ook, morgenvroeg
om half negen, op mijn kantoor . . .
Met vriendelijke groet
H. Finkers
Algemeen Directeur
Ja, en ook al erg oud. Die is volgens mij van Herman Finkers.quote:
Klopt het niet joh.quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en ook al erg oud. Die is volgens mij van Herman Finkers.
Zou je denken?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 20:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en ook al erg oud. Die is volgens mij van Herman Finkers.
quote:
quote:
Wat is de taalfout dan?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Een hele tijd terug las ik een sollicitatiebrief van iemand die solliciteerde naar de functie van verkoopmedewerker bij de Xenos (ja, hoogstaand niveau alom). De brief begon met:
"Doel van deze sollicitatie: lekker bijverdienen voor de zomervakantie."
(en ik gok dat er her en der nog wat meer taalfouten in stonden die ik niet eens kan maken al zou ik het nog willen)
quote:
quote:
Hoe debiel ben je sowieso om uit te weiden over de organisatie waar je wil gaan werken zonder een duidelijke koppeling (dwz meer dan 'dit spreekt mij enorm aan') aan je eigen kwaliteiten of wensen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:37 schreef Federer-fan het volgende:
Soms zie je sollicitatiebrieven waarvan je denkt 'Kansloos'. Laatst moest ik ook sollicitatiebrieven lezen Die beginnen niet met de mededeling waar de vacature is gevonden en dat iemand geinteresseerd is in de functie maar met de stelling dat onze organisatie zich in bevindt in een boeiend krachtenveld.
Hierbij een voorbeeld (let wel: deze passage volgt direct na de aanhef):
"Uw onderzoeksinstituut kijkt vooruit en heeft een sterk toekomstbeeld. Zo streven jullie ernaar om een voorloper te zijn, waar trotse mensen werken in een prettige werkomgeving en waar de menselijke maat geldt; tussen collega’s en in het onderzoek. Maar ook een organisatie wetenschappelijke ambities liggen."
quote:
Precies.quote:Op zondag 24 mei 2009 09:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe debiel ben je sowieso om uit te weiden over de organisatie waar je wil gaan werken zonder een duidelijke koppeling (dwz meer dan 'dit spreekt mij enorm aan') aan je eigen kwaliteiten of wensen?
Het klinkt zo ongelovelijk onoprecht.
Oh zo een ding, moet daar geen acceptgiro aan dan?quote:
Je verwacht van een Xenos verkoopster een foutloze brief?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Een hele tijd terug las ik een sollicitatiebrief van iemand die solliciteerde naar de functie van verkoopmedewerker bij de Xenos (ja, hoogstaand niveau alom). De brief begon met:
(en ik gok dat er her en der nog wat meer taalfouten in stonden die ik niet eens kan maken al zou ik het nog willen)
Nee, dan is het een aanmaning.quote:Op zondag 24 mei 2009 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh zo een ding, moet daar geen acceptgiro aan dan?
Het gaat niet om de taalfout, het ging om het feit dat je dat boven je sollicitatiebrief zetquote:
Zou die brieven doorsturen naar de telegraaf.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zat ooit eens in een sollicitatiecommissie gezeten voor een functie waar voornamelijk mensen op reageerden die wachtgeld ontvingen en die zo ongeveer tegen hun pensioen aan zaten en die alleen maar solliciteerden omdat het moest.
Dan krijg je dus brieven binnen van mensen die expres "Mijne Heren" als aanhef gebruikten, in van dat schuine ieniemienie-bejaardenhandschrift (denk: loopend dikdunschrift) met een motivatie als "na enkele jaren niet eens zo noodgedwongen vroegpensioen en heerlijke rust heeft het Rijk in al haar wijsheid besloten dat het weer tijd wordt voor ondergetekende om zich nuttig te gaan maken voor anderen dan zijn naasten en de diverse vrijwilligersorganisaties die nu bestierd worden door dezen"
Dus of het nou abominabel slecht gespeld Nederlands is of het Groene Boekje met een kers erop, de mate van gemotiveerdheid is er in het algemeen wel uit op te maken
Dat zou pas echt triest zijnquote:Op zondag 24 mei 2009 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou die brieven doorsturen naar de telegraaf.
triest is wachtgeldonvangers die niet willen werken. Na, zijn amtenaren geweest, waarschijnlijk hebben ze nooit echt gewerkt.quote:
Dat geeft nog geen recht om vertrouwelijke brieven door te spelen. Als je dat wel doet, dan ben je in principe net zo triest.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
triest is wachtgeldonvangers die niet willen werken. Na, zijn amtenaren geweest, waarschijnlijk hebben ze nooit echt gewerkt.
Bij de overheidsinstelling waar ik het over heb werd er wel degelijk hard gewerkt en wel meer dan 40 uur ook, met plezier zelfs.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
triest is wachtgeldonvangers die niet willen werken. Na, zijn amtenaren geweest, waarschijnlijk hebben ze nooit echt gewerkt.
Belastingdienst?quote:Op zondag 24 mei 2009 14:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bij de overheidsinstelling waar ik het over heb werd er wel degelijk hard gewerkt en wel meer dan 40 uur ook, met plezier zelfs.
Lachen met jouquote:
Maar jij bent Neerlandica, dus dat telt niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
.
Mwwh, ik dacht toch echt dat DNS replicaties pas om het kwartier plaatsvonden.quote:
Heb jij de rijksuniversiteit geleid?quote:
[taalzeikopmerking]dan was het met een kleine L geweest[/taalzeikopmerking]quote:Op zondag 24 mei 2009 23:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Heb jij de rijksuniversiteit geleid?
Dan maak je volgens mij meer kans als je gewoon door een aantal winkelstraten loopt en her en der wat bedrijfsleiders aanspreekt of ze nog een stel handen kunnen gebruiken. Is voor het zoeken naar dat soort tijdelijke vakantiebaantjes niet ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:54 schreef zoeperzazke het volgende:
quote:Op zondag 24 mei 2009 23:58 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik zoek altijd uit of diegene die over mijn sollicitatiebrief gaat ook Hyves heeft. En dan krijgt die ene leuke krabbel met een plaatje derbij:
[ afbeelding ]
Succes gegarandeerdt!
ik weet niet bij wat voor bedrijven jij dan solliciteert, maar de meeste bedrijven zitten niet op dit soort acties te wachten, zeker niet de wat grotere bedrijven.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Daarom, ook al vragen bedrijven wel om een sollicitatiebrief, bel ik ze op of kom langs om een afspraak te maken.
En dan zeg ik goudeerlijk dat ik niet zo van de sollicitatiebrieven ben, en dat ik liever heb dat ze me in het echt zien en spreken, en zo een indruk van mij krijgen. Zo krijgen ze de juiste indruk van me, en niet dat ik de zoveelste ben met de zoveelste kansloze brief. Dus ik doe er gewoon niet aan.
Het bovenstaande zou precies hetgene wezen wat ik zou mailen. Want niks is erger om te worden afgewezen op je sollicitatiebrief, terwijl je aangenomen zou worden bij een gewoon sollicitatiegesprek. En zo weet je ook dat ze je echt willen hebben, want je staat recht voor hun
is het kansloos om te verwachten dat iemand de nederlandse taal in ieder geval tot op enige hoogte beheerst?quote:Op zondag 24 mei 2009 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je verwacht van een Xenos verkoopster een foutloze brief?
Hoe kansloos is dat...
Nederlands met een hoofdletter JAWOHL!!!quote:Op maandag 25 mei 2009 01:04 schreef zquing het volgende:
[..]
is het kansloos om te verwachten dat iemand de nederlandse taal in ieder geval tot op enige hoogte beheerst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |