Dat is gemiddeld maar 1.400 euro per dag Stefan. Bij 500 betalende streamers kom je aan nog geen 3 euro per dag. Ik blijf erbij dat niet zoveel meer zullen zijn. Alle betalende streamers hebben ook nog eens 5 credits gratis gehad. Als er zoveel betalende zouden zijn, keer die 5 gratis credits, dan had het totaal aantal stemmen al veel en veel hoger moeten zijnquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:50 schreef Stefan het volgende:
18.000 kan best, naast FOK! heb je de kleinere fora maar ook de achterban. En met de gratis link kan iedereen makkelijk een paar minuten kijken.
Qua credits zitten we aan de 140.000 ofzo? Dus 18.000 kijkers is zo gek nog niet.
Vandaag dus: http://www.thebunkeronline.tv/nieuwsitem.html?newsid=362quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:48 schreef Danny het volgende:
- Bij de boodschappenlijst op de site staat 'maak kans op geweldige dagprijzen'. Daarvan is er niet één uitgekeerd.
Dagprijzen is geen vlag die de lading dekt natuurlijkquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Pek het volgende:
[..]
Vandaag dus: http://www.thebunkeronline.tv/nieuwsitem.html?newsid=362
En je hebt gewonnen!
25 winnaars, voor elke dag een prijsquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dagprijzen is geen vlag die de lading dekt natuurlijk
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Pek het volgende:
[..]
En je hebt gewonnen!
quote:Danny Roodbol uit Zwolle
Best wel triestquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Pek het volgende:
[..]
En je hebt gewonnen!
Ik denk dat in totaal 18.000 keer die stream is opgestart. Dan kom je aan een 800 keer per dag. Dat lijkt mij wel aardig in de richtingquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:37 schreef kree het volgende:
18000 haha dacht het niet.
Denk echt niet dat er zoveel mensen kijken.
Misschien bedoelen ze dat er 18000 mensen hebben gekeken, dus even streampje aan en dan weer weg.
wat ergquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Pek het volgende:
[..]
En je hebt gewonnen!
Zal ook wel weer geen notaris naast gezeten hebben.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:38 schreef Pek het volgende:
Er staat ook nog familie van Bram tussen, hmmm...
Dat méén jequote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Pek het volgende:
[..]
En je hebt gewonnen!
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Pek het volgende:
[..]
En je hebt gewonnen!
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:47 schreef sunny16947 het volgende:
Volgens de volkskrant 18000 betalende streamers. Hmmmmmmmmm zouden ze een 0 teveel hebben gezet?
Het hele artikel dan maar ff. Is volgens mij wel wat overtrokken. Het en enige hoogtepunt was het waterdruppelen.
Internetreality wordt steeds extremer
Door Nienke van Heukelingen
gepubliceerd op 22 mei 2009 11:25, bijgewerkt op 22 mei 2009 11:31
Op een vochtige vloer liggen terwijl er ijswater op je voorhoofd druppelt. Urenlang, met onderkoelingsverschijnselen tot gevolg. Of een boterham met levende meelwormen tegen heug en meug opeten.
Deze en andere martelpraktijken zijn aan de orde van de dag in het online realityprogramma The Bunker (www.thebunkeronline.tv) waar acht mensen 25 dagen lang worden ‘geleefd’ door de kijkers. Vanavond is de finale.
Een kale bunker met acht veldbedjes, een badkamer en een luchtruim waar via een kleine opening een paar uur per dag een straal daglicht doorheen schijnt. Het is hun enige vastigheid, want voedsel, drinken en warm water moet de deelnemers worden gegund.
Door middel van polls en stemmingsronden bepalen kijkers welke opdrachten ze moeten uitvoeren en wat voor beloning daar tegenover staat. Genade kennen de kijkers maar zelden, volgens hoofdredacteur en voormalig Big Brother-winnaar Bart Spring in ’t Veld. ‘Het zijn barmhartige sadisten’, zegt hij.
Het programma is ontwikkeld door Bram Recourt, eigenaar van Enjoy Media, een bedrijfje dat zich voornamelijk bezighoudt met format- en contentontwikkeling voor tv. Acht deelnemers zijn sinds 27 april dag en nacht te volgen via online streams. Met achttienduizend betalende (32 cent per dag) kijkers per 24 uur, is het volgens de makers een succes.
Via een onlineadvertentie konden geïnteresseerden zich opgeven. ‘Het initiatief speelt zich af op het internet. We hebben er wel aan gedacht om het op tv uit te zenden, maar dat is een stuk duurder. Bovendien is het leuk om underground en klein te beginnen.’
Het is de zoveelste Big Brother-variant waarin een groep mensen wordt opgesloten en gefilmd door tientallen camera’s. De omstandigheden worden met het realityprogramma extremer. Waar Big Brother in 1999 nog een limiet van honderd dagen had, was de periode in De Gouden Kooi ‘oneindig’. En hadden ze bij het eerste Big Brother-seizoen nog gewoon te eten en te drinken, nu wordt dat beschouwd als een luxegoed.
‘Nu noemen mensen The Bunker extreem, maar dat duurt niet lang’, zegt ontwikkelingspsycholoog Steven Pont. ‘De eerste Big Brother leidde tot Kamervragen. Als we dat nu terugzien, is het gewoon saai. Je gewenningsdrempel groeit mee. Het extreme wordt op den duur gewoon.’
Dat klinkt zorgwekkend, maar dat is het volgens Pont niet. ‘Deze instelling leidt er ook toe dat we ambitieus blijven. Je kunt het televisiemakers wel kwalijk nemen, maar de psychologie dicteert nu eenmaal een beetje dat we steeds verder op willen schuiven. Zo is de aard van de mens.’
Voormalig Big Brother-winnaar Bart Spring in ’t Veld weet als geen ander hoe het voelt om dag in dag uit te worden gevolgd door tientallen camera’s. ‘Regelmatig kan ik me beter inleven in de deelnemers dan anderen.’ Dat de kijkers bewust kiezen voor een harde en militaristische aanpak, snapt hij wel. ‘Als oud-militair weet ik hoe het voelt als het voedsel op is of als je zere voeten hebt. Je vormt samen een front en creëert een groepsgevoel. Dát vinden de kijkers mooi om te zien.’
Met nog twee overgebleven kandidaten is de eindstreep in zicht. De prijs? Rond de 10 duizend euro. ‘Het bedrag staat nog niet vast, omdat de kandidaten nog steeds geld verliezen als er iemand vrijwillig weggaat en geld terugverdienen als ze opdrachten goed vervullen. Van elke stem die de kijker uitbrengt, komt er één cent bovenop het winnende bedrag.
‘De prijs is leuk om te ontvangen, maar het gaat er mij om dat de deelnemers hebben ervaren hoe het is om terug te keren naar alleen de basisbehoeften. Geen make-up, geen droger of lekker warm bed.’
Spring in ’t Veld weet nu al dat er een The Bunker II komt. ‘Het is een succes. Dus het vervolg komt er aan.’
Dat was me ook opgevallen, maar ik dacht dat het aan mij lag (dat ik dat vreemd vond) omdat ik niet echt alles in me opgenomen heb w.b. dat soort zaken.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:23 schreef sunny16947 het volgende:
Ik heb de aftiteling nog eens goed bekeken en wat valt me op.
(bijna) Alle streamers posters hebben het over het concept/format van Bart. Hij wordt daar ook meerdere malen op aangesproken. Ook in de media (door Bart zelf) wordt het gebracht als Bart's kindje.
In de aftiteling staat echter toch ALLEEN Bram met concept/format.
Bart is slechts Presentator en Hoofdredacteur.
Bram is idd degene die het heeft bedacht, dat zeiden ze althans ook tegen FOK!tv. Maar in de media werd gedaan of Bart de bedenker was. Wellicht een bewuste keuze omdat Bart bekender is? Ik had wel het idee dat ze dit samen hebben ontwikkeld, dat bleek ook overal uit.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:23 schreef sunny16947 het volgende:
Ik heb de aftiteling nog eens goed bekeken en wat valt me op.
(bijna) Alle streamers posters hebben het over het concept/format van Bart. Hij wordt daar ook meerdere malen op aangesproken. Ook in de media (door Bart zelf) wordt het gebracht als Bart's kindje.
In de aftiteling staat echter toch ALLEEN Bram met concept/format.
Bart is slechts Presentator en Hoofdredacteur.
Uit het artikel in De Volkskrant:quote:Op zondag 24 mei 2009 11:23 schreef sunny16947 het volgende:
Ook in de media (door Bart zelf) wordt het gebracht als Bart's kindje.
quote:"Het programma is ontwikkeld door Bram Recourt, eigenaar van Enjoy Media, een bedrijfje dat zich voornamelijk bezighoudt met format- en contentontwikkeling voor tv."
Dat Bram in een artikel wordt genoemd dat wordt geplaatst op de LAATSTE dag zegt niks over hoe het verder in de media is gebracht. Ook bij L&C werd gedaan of het van Bart was.quote:ma 23 mrt 2009, 16:47 Big Brother Bart brengt The Bunker van onze
AMSTERDAM - Bart Spring in 't veld, de winnaar van de allereerste Big Brother, start op 24 april met de realityshow The Bunker.
In deze eerste online reality show zullen de kijkers voor het eerst direct invloed hebben op het wel en wee van de deelnemers.
Acht deelnemers leven 25 dagen lang in een donkere bunker en zijn volledig onttrokken aan alle luxe. De kijker heeft alle regie in handen. Boodschappenlijsten en weekopdrachten worden door hen samengesteld. Luxe wordt de deelnemers gegund door de kijker, maar kan ook weer zo worden afgenomen. De kijker koopt online stem-credits en kan direct zien wat het gevolg is van een uitgebrachte stem. Van elke stem gaat een percentage in de prijzenpot.
Elke 5 dagen verlaat de minst populaire deelnemer The Bunker. De laatste deelnemers zullen strijden in de final battle voor de hoofdprijs van minimaal 10.000 euro.
De locatie van The Bunker wordt vooralsnog geheim gehouden. Het programma is in samenwerking met FOK! en KPN ontwikkeld.
Sterker nog, geen Bram te zien. Weet niet eens of hij genoemd is.quote:Op zondag 24 mei 2009 12:54 schreef Stefan het volgende:
Uit de Telegraaf een maand eerder
[..]
Dat Bram in een artikel wordt genoemd dat wordt geplaatst op de LAATSTE dag zegt niks over hoe het verder in de media is gebracht. Ook bij L&C werd gedaan of het van Bart was.
quote:Op zondag 24 mei 2009 12:54 schreef Stefan het volgende:
Uit de Telegraaf een maand eerder
[..]
Dat Bram in een artikel wordt genoemd dat wordt geplaatst op de LAATSTE dag zegt niks over hoe het verder in de media is gebracht. Ook bij L&C werd gedaan of het van Bart was.
Dat het in de media zijdelings werd aangehaald oke. Bart zelf in gesproken woord noemde Bram even vluchtig. Maar presenteerde het echt wel als zijn kindje.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Sunny beweert dat het "in de media wordt gebracht als Barts kindje". Ik nuanceer dat door het meest recente artikel in een groot landelijk dagblad aan te halen, waarin expliciet vermeld staat dat het door Bram is ontwikkeld.
En óók in het persbericht dat naar de media is verstuurd en dat ook op de site te vinden is, staat dat het programma is "ontwikkeld door Bram Recourt, eigenaar en creative director van Enjoy Media. In samenwerking met Bart Spring in ’t Veld (winnaar Big Brother 1) is het programma verder tot in details vormgegeven."
Dat Bart naar voren is geschoven als het gezicht van het programma en als woordvoerder, is natuurlijk volkomen logisch.
Dat een krant als De Telegraaf het niet zo heel nauw neemt met de journalistieke zorgvuldigheid, vind ik ook niet verbazingwekkend.
Beter je huiswerk doen Stefan.
Zijdelings aangehaald? Er wordt in zowel het persbericht als in De Volkskrant expliciet vermeld dat het programma is ontwikkeld door Bram Recourt, eigenaar van Enjoy Media.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:15 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Dat het in de media zijdelings werd aangehaald oke. Bart zelf in gesproken woord noemde Bram even vluchtig. Maar presenteerde het echt wel als zijn kindje.
Ja, een RLS is natuurlijk en per definitie een mug. Maar 't is toch hartstikke leuk om je af en toe over zo iets lekker druk te makenquote:Op zondag 24 mei 2009 22:09 schreef Talitha het volgende:
De olifant blijkt uiteindelijk dus toch een mug te zijn. Ach, het was wél vermakelijk leesvoer.
Hè hè, goed van jou en hun, topquote:Op zondag 24 mei 2009 22:44 schreef Danny het volgende:
TBO2 en FOK! gaan gewoon als partners verder. TBO2 dus na de zomervakantie! On FOK!
Je brengt het alsof je er trots op bentquote:Op zondag 24 mei 2009 22:44 schreef Danny het volgende:
TBO2 en FOK! gaan gewoon als partners verder. TBO2 dus na de zomervakantie! On FOK!
Eind goed, al goed. Zand erover !quote:Op zondag 24 mei 2009 22:44 schreef Danny het volgende:
Kort maar krachtig.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:44 schreef Danny het volgende:
Dat zou je toch wel verwachten na alle opschudding van de laatste weken !quote:Op zondag 24 mei 2009 23:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Er zal toch nog wel een wat langere verklaring komen?
staat al in de COS.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Er zal toch nog wel een wat langere verklaring komen?
Gert, waarom ben je toch zo subjectief en kritiekloos geworden? Je lijkt wel een woordvoerder of marketing-agent van Enjoy Media. Zo was je toch nooit bij andere RLS-en toen FOK! er niet tot zijn nek in zat?quote:
Ik denk dat het beter is zo, want het begon geloof ik aardig persoonlijk te worden bij hem, met al die bedreigingenquote:Op zondag 24 mei 2009 23:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mooi, jammer dat Bart er niet was en je hem geen hand kon schudden.
Zowel B als D lijken mij nu niet echt haatdragende types, 't zal allemaal wel loslopen.quote:Op zondag 24 mei 2009 23:50 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is zo, want het begon geloof ik aardig persoonlijk te worden bij hem, met al die bedreigingen
Het spel was volgens jou niet eerlijk, belachelijke opdrachten, je hebt het spel zelfs zo beïnvloedt door Jeroen allemaal minstemmen te geven en Marielin zoveel plusstemmen, waardoor heel veel mensen zijn afgehaakt om nog te stemmen, en dan is er maar één gesprekje nodig en alles is weer koek en ei?quote:Op zondag 24 mei 2009 23:33 schreef Danny het volgende:
[..]
staat al in de COS.
Iets met duidelijker afspraken vooral, en betere communicatie. En de toezegging van Bram dat the Bunker 2 minder ad-hoc gaat zijn, de opdrachten beter voorbereid en getest zijn, het concept volledig af is etc.
Verder blijft FOK! gewoon onafhankelijk qua inhoud en berichtgeving en kan ik gewoon m'n gang gaan zonder gedoe. Ze konden zich prima vinden in veel argumenten en klachten van zowel mij als andere streamers, maar waren wel wat geschrokken van de felheid van de reacties. Uitgelegd hoe en wat en eigenlijk was er verder geen probleem.
Ik wilde graag dat er meer duidelijkheid zou komen naar de kijker toe en die komt er. Een aantal dingen zal NOG transparanter worden en op punten waar de redactie moet ingrijpen zal aan de streamer duidelijk worden gemaakt waarom er wordt ingegrepen. Bv waarom een feest korter duurt, waarom iemand naast mascara ook make-up krijgt, hoe het nou zit met zo'n fietsopdracht etc.
Kortom; goed overleg geweest.
Dat is het concept, je mag net zoveel stemmen als je wilt. Danny is niet de enige namelijk die op een avond meer dan 1000 stemmen tegelijk gaf.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:50 schreef AnneLo het volgende:
je hebt het spel zelfs zo beïnvloedt door Jeroen allemaal minstemmen te geven en Marielin zoveel plusstemmen,
Wat flauw! Als je toch een duidelijk gesprek hebt waarin de gang van zaken opgehelderd wordt en de belangrijkste pijnpunten worden opgelost, waarom zou je dan niet bijdraaien?quote:Op maandag 25 mei 2009 08:50 schreef AnneLo het volgende:
[..]
en dan is er maar één gesprekje nodig en alles is weer koek en ei?
Ze hebben geen enkel probleem met dat stemmen van mij gehad hoor. Logisch ook, want dat is nu eenmaal het concept. Je kunt stemmen. Zoveel je wilt. Net als bij alle andere real life shows, talentenjachten etc.quote:Op maandag 25 mei 2009 08:50 schreef AnneLo het volgende:
[..]
Het spel was volgens jou niet eerlijk, belachelijke opdrachten, je hebt het spel zelfs zo beïnvloedt door Jeroen allemaal minstemmen te geven en Marielin zoveel plusstemmen, waardoor heel veel mensen zijn afgehaakt om nog te stemmen, en dan is er maar één gesprekje nodig en alles is weer koek en ei?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |