quote:Op donderdag 21 mei 2009 06:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben blij dat ze een wc hebben. Dat oosters tuig schijt normaal gesproken altijd in de bosjes.
Nee ze heeft gezegd dat ze 5 euro per uur over hielden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 06:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Zei die vrouw niet dat ze 5 euro per dag betaalden voor kost en inwoning?
Ze worden gelokt met leuke getalletjes.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:06 schreef S1nn3rz het volgende:
die allochtonen wisten precies waar ze aan begonnen. links krakerstuig is het dat achteraf nog gaat lopen janken ook op onze hardwerkende ondernemers.
Die boerin hadden ze minister van financien moeten maken ja !quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:30 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zooo, die is goed met cijfertjes...
achteraf de vermoorde onschuld spelen, dat kunnen ze goed.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:27 schreef Noin het volgende:
[..]
Ze worden gelokt met leuke getalletjes.
Oe, 8,61 euro per uur! Das veel !
Maar dan krijg je een 40 uurs contract. In de praktijk blijk je 6x9 uur te werken en maar 40 uur uitbetaald te krijgen. Dan gaat je uurloon al met 30% naar beneden. Dan blijkt dat je tegoedbonnen krijgt van je werkgever die alleen in de winkel van de werkgever geldig zijn. De winkel waar een fles shampoo 13 (!!!) euro kost.
Je levert bij aankost je paspoort in, dus in feite geef je je over aan de werkgever. Je kan echt niks doen want als je de straat op gaat ben je illegaal met alle gevolgen vandien.
Dat zeiden ze er allemaal niet bij toen je in Roemenie gerecruteerd werd.
Het aspergesteken is een periode van 5 weken geloof ik, dan is het seizoen alweer over.
Die mensen worden 5 weken misbruikt, weten dat ze er toch niks tegen kunnen doen en volgend jaar zullen ze er niet meer in stinken. Maar dat is niet erg voor deze boerin want dan staan er weer 500 andere Roemenen klaar.
Hela !quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:38 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
achteraf de vermoorde onschuld spelen, dat kunnen ze goed.![]()
als het niet beviel hadden ze direct gezamelijk maatregelen kunnen nemen, maar het aftandse busje van de heren roemenen zal wel weer stuk zijn geweest en nu zijn ze in een luxe nederlandse bus gratis naar huis gebracht.
uitvreters zijn het.
Scheelt wel weer wat mest...quote:Op donderdag 21 mei 2009 06:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ben blij dat ze een wc hebben. Dat oosters tuig schijt normaal gesproken altijd in de bosjes.
idd heeft iemand een link?quote:Op donderdag 21 mei 2009 08:34 schreef StephanL het volgende:
welke actualiteit programma was dit? Wil dit wel even terug zien.
Knevel & van den brinkquote:Op donderdag 21 mei 2009 08:34 schreef StephanL het volgende:
welke actualiteit programma was dit? Wil dit wel even terug zien.
Zaten ze vast aan een ketting? Ze kunnen zo de keus maken om daar weg te gaan en een dorp verderop weer aan het werk te gaan. Daarnaast kan je ook altijd nog weer fijn naar huis gaan als je het niet bevalt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 07:27 schreef Noin het volgende:
[..]
Ze worden gelokt met leuke getalletjes.
Oe, 8,61 euro per uur! Das veel !
Maar dan krijg je een 40 uurs contract. In de praktijk blijk je blabla
Lastig he, le-zen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Zaten ze vast aan een ketting? Ze kunnen zo de keus maken om daar weg te gaan en een dorp verderop weer aan het werk te gaan. Daarnaast kan je ook altijd nog weer fijn naar huis gaan als je het niet bevalt.
Paspoort werd ingenomen bij aankomst. Dan mag je dus het terrein niet af anders ben je illegaal in ons fijne politiestaatje landje.quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Zaten ze vast aan een ketting? Ze kunnen zo de keus maken om daar weg te gaan en een dorp verderop weer aan het werk te gaan. Daarnaast kan je ook altijd nog weer fijn naar huis gaan als je het niet bevalt.
Omdat alle petten in de berm liggen natuurlijk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 08:11 schreef RemcoDelft het volgende:
WAAROM loopt iemand die op dusdanig grote schaal de wet overtreedt (illegale arbeid, illegalen, uitbuiting, belastingontduiking, ARBO negeren, etc.) vrij rond?
Die ja.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:49 schreef Oksel het volgende:
Is het deze?
http://www.omroepbrabant.(...)eer+vrijgelaten.aspx
alsof de altijd lieve roemenenquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:24 schreef Noin het volgende:
[..]
Paspoort werd ingenomen bij aankomst. Dan mag je dus het terrein niet af anders ben je illegaal in ons fijne politiestaatje landje.
Daarnaast hadden ze in Roemenie al een contract getekend, daar kun je niet zomaar onderuit anders is dat contractbreuk/werkweigering.
En als laatste: deze mevrouw haalt Roemenen en niet mensen die hier in Nederland in de WW zitten want die Roemenen kun je lekker oplichten zonder dat er iets gebeurt.
Ze licht de Roemenen op qua loon, ze licht de WWers op want werk wat ze hadden kunnen doen gaat nu naar het buitenland, en ze licht de belastingbetalers op want ik kan nu voor die WWer gaan betalen die anders makkelijk bij deze mevrouw wat asperges uit de grond had kunnen plukken.
Gelukkig heb ik net gelezen dat ze d'r weer opgepakt hebben. Nou maar hopen dat haar bedrijf verkocht wordt om zo al die boetes te kunnen betalen.
whehehe, ben jij zo naief of hap ik nu gewoon te makkelijk, maar normaal interesseert roemenen dat idd ook totaal niet nee, wat degene hierboven mij ook al zegtquote:Op donderdag 21 mei 2009 19:24 schreef Noin het volgende:
[..]
Paspoort werd ingenomen bij aankomst. Dan mag je dus het terrein niet af anders ben je illegaal in ons fijne politiestaatje landje.
Daarnaast hadden ze in Roemenie al een contract getekend, daar kun je niet zomaar onderuit anders is dat contractbreuk/werkweigering.
En als laatste: deze mevrouw haalt Roemenen en niet mensen die hier in Nederland in de WW zitten want die Roemenen kun je lekker oplichten zonder dat er iets gebeurt.
Ze licht de Roemenen op qua loon, ze licht de WWers op want werk wat ze hadden kunnen doen gaat nu naar het buitenland, en ze licht de belastingbetalers op want ik kan nu voor die WWer gaan betalen die anders makkelijk bij deze mevrouw wat asperges uit de grond had kunnen plukken.
Gelukkig heb ik net gelezen dat ze d'r weer opgepakt hebben. Nou maar hopen dat haar bedrijf verkocht wordt om zo al die boetes te kunnen betalen.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 06:40 schreef Noin het volgende:
Ik heb voor mijn stage bij wat bedrijven enkele keruigsrapportjes opgesteld (rapportjes waaruit blijkt dat de qualiteit van de groenten voldoende is voor menselijke consumptie, anders mogen boeren niet leveren aan bedrijven blabla) en ik ken dit soort boertjes nu onderhand wel.
Allen jammer dat ze ook voor jpou groenten verbouwen
- Inleveren van de paspoorten zodra de mensen uit Roemenie/Polen/etc komen.
Wat zou het gevolg zijn als de medewerkers hun paspoort of id kaart verliezen, of gestolen wordt tijdens hun verblijf in NL, waarbij het niet uitmaakt of ze aan het werk zijn of in de kroeg zitten bijvoorbeeld.??
Ik kan je vertellen dat deze personen de eerste 2 a 3 maanden geen nieuw paspoort of ID kaart hebben.
Ze moeten dan naar hun Consulaat of Ambassade in NL die lange wachttijden hebben.
Ondertussen zitten dan ook maar ergens weg te kwijnen.
Betalen voor te wonen is normaal, als werkgever dat niet doet ziet de belasting gratis wonen als loon in natura.
Uit betalen aan het einde van het seizoen is normaal, er worden gewoon voorschotten gegeven om hun levensbehoefte te kunnen voorzien, jij loopt toch ook niet rond met je hele geld wat je bijvoorbeeld in de voorgaande maand of maanden hebt verdient.
Deze werkers hebben meestal geen bankrekening in NL.
En ze kunnen ook bestolen worden door hun eigen collega's.
Bah bah bah wat kan ik er slecht tegen zeg tegen dit soort onrecht. Bah wat kan ik slecht tegen mensen die maar wat schrijven zonder al te veel kennis hebben van zaken. Een aspergeseizoen duurt langer dan vijf weken, afhankelijk van klimaatsinvloeden.
Mijn advies; verdiep je eerst in de materie voordat je wat begint te schrijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |