Het verschuilen tussen de burgers.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Helaas is dat vaak sowieso gedoemd te mislukken, aangezien de Hamas locaties als schoolpleinen kiezen voor hun mortier en raket installaties.
Nou wil ik niet zeggen dat die kinders het verdienen, maar je kan je ook niet veroorloven niet terug te schieten omdat ze zich bij burgerdoelen verschuilen.
Ach komt schijnheilige weer opdravenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan gaat het om soldaten, niet om burgers.
Soldaten mogen gedood worden, alleen al vanwege het feit dat ze soldaat zijn. Burgers moeten gespaard worden.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh ze zullen ongetwijfeld nucleair gaan (bron) waarin letterlijk staat geschreven dat het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nucleair zullen retaliëren mits ze aangevallen worden door wapens van eenzelfde kaliber.
Verder hoeft een historie van agressie niet per se te betekenen dat een land aanvalt, en daarmee ook een historie van vrede niet te betekenen dat een land altijd neutraal blijft.
Nee maar dat hoeft ook niet, hoezeer ik 't met je eens wil zijn, maar een Utopie bestaat nog lang niet, en tot die tijd is er helaas geen reden om aan te nemen dat je natie met rust word gelaten. Een dergelijke uitwisseling van retoriek is dus wel degelijk nodig om je niet kwetsbaar op te stellen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar.
Dat realiseerde ik me tijdens het schrijven ook wel: "resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst".
Maar het huidige taalgebruik van zowel Israel als Iran maakt duidelijk, dat er nog geen trendbreuk te verwachten is.
Hier weet ik niks van, als jij het kan aantonen wil ik je wel geloven.quote:Was het niet zo, dat het Israelischer leger Palestijnen als schild gebruikte?
Ik geloof dat je het punt van discussie mist.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:38 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ach komt schijnheilige weer opdravenWant in Israël is er verplicht dienstplicht denk je nou echt dat die lui daarvoor kiezen en weigeren kunnen ze niet zomaar.Je maakt je zelf weer compleet belachelijk
Stond in het vorige topic?Maar zal me niks verbazen dat het vrij hoog is,men zal daar wel een keer oorlogs moe wordenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik geloof dat je het punt van discussie mist.
Maar je zegt wel iets interessants. In Israel is er dienstplicht, maar volgens jou zijn er veel mensen die daar helemaal geen zin in hebben en zouden willen weigeren, maar niet kunnen.
Enig idee van percentages of zo?
Ah, deze taal begrijp ik wel. Gewoon bluf en wederbluf. Inderdaad: niks bijzonders.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee maar dat hoeft ook niet, hoezeer ik 't met je eens wil zijn, maar een Utopie bestaat nog lang niet, en tot die tijd is er helaas geen reden om aan te nemen dat je natie met rust word gelaten. Een dergelijke uitwisseling van retoriek is dus wel degelijk nodig om je niet kwetsbaar op te stellen.
Denk hierbij aan hetzelfde in de natuur, ieder beest heeft wel een of andere vorm van luide verdediging/kleuren om anderen af te schrikken die aan te vallen. In een zekere vorm doen onze naties dat tegenwoordig ook, met als doel hunzelf te beschermen.
[..]
Hier weet ik niks van, als jij het kan aantonen wil ik je wel geloven.
Dat is te hopen. Want het is niet goed voor een bevolking om voortdurend in minachting en haat te leven voor een andere groep.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:51 schreef Slappy het volgende:
[..]
Stond in het vorige topic?Maar zal me niks verbazen dat het vrij hoog is,men zal daar wel een keer oorlogs moe worden
Ik kan me herinneren dat ik ergens een foto zag van een raketinstallatie op een schoolplein, maar dat is al een tijd terug dus of ik die terug kan vinden weet ik zo niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, deze taal begrijp ik wel. Gewoon bluf en wederbluf. Inderdaad: niks bijzonders.
Het verhaal dat Hamas zich verschuilt achter burgerdoelen is een broodje-aap of althans geen zekergesteld verhaal.
Ik zag ooit ergens een link met een verhaal dat een Israelische soldaat zijn geweer liet rusten op de schouder van een Palestijn en zo mensen doodschoot. Maar die link kan ik niet meer vinden.
Het verhaal dat Hamas zich achter burgers verschuilt, is te makkelijk en klopt volgens mij ook niet.
Ja mijn zoon! Wat kan ik voor je betekenen?quote:
Propaganda!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik ergens een foto zag van een raketinstallatie op een schoolplein, maar dat is al een tijd terug dus of ik die terug kan vinden weet ik zo niet.
Ondertussen zijn natuurlijk beide theorieën mogelijk
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja mijn zoon! Wat kan ik voor je betekenen?
Ja maar helaas gaat propaganda meestal van twee kanten, of je nou Israëlische, Hamas of de waarheid ziet is sowieso moeilijk te bepalenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Propaganda!
Wat moet je nog geloven van alle beelden en de uitleg daarbij?
Het is erg lastig om je een eigen oordeel te vormen, als je de beelden en uitleg niet meer kunt vertrouwen.
Jezus niet te geloven wat heb jij en stel oogkleppen opquote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, deze taal begrijp ik wel. Gewoon bluf en wederbluf. Inderdaad: niks bijzonders.
Het verhaal dat Hamas zich verschuilt achter burgerdoelen is een broodje-aap of althans geen zekergesteld verhaal.
I
Het verhaal dat Hamas zich achter burgers verschuilt, is te makkelijk en klopt volgens mij ook niet.
Ah heb het nog terug kunnen vinden, namelijk een video met uitleg en beelden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Propaganda!
Wat moet je nog geloven van alle beelden en de uitleg daarbij?
Het is erg lastig om je een eigen oordeel te vormen, als je de beelden en uitleg niet meer kunt vertrouwen.
Ja hoor! Heb al veel gezien hier, en ik accepteer dat er nog steeds mensen zijn die bepaalde dingen van Hamas zouden kunnen begrijpen maar dit is toch wel het mooiste.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zag ooit ergens een link met een verhaal dat een Israelische soldaat zijn geweer liet rusten op de schouder van een Palestijn en zo mensen doodschoot. Maar die link kan ik niet meer vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |