efix zegt mij niks, vaak gooi ik er licht een kleurlaag eroverheen in de schaduw & highlights gedeeltes, exposure gaat omhoog & compenseer ik dat weer metblacks/recovery. Gebruik lightroom hiervoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
very very very nice. die kleuren. (efix?)
Die meid kan zingen! mooie foto's!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ming's Pretty Heroes - OK Mr Mix cd presentatie Rotown Rotterdam 30-9-2009:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooi licht, mooi gevangenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2, 3 en 4 (ik heb een schoenentik)... Oooohquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik een soort van ook. om te fotograferen danquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:15 schreef blue_funk het volgende:
[..]
2, 3 en 4 (ik heb een schoenentik)... Ooooh
nummer 4 is heerlijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:50 schreef icemotion het volgende:
Heb ook maar eens wat concertjes gedaan sinds tijden.. beide in de Nieuwe Pul in Uden.
Amorphis & Support
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damian Wilson Band
[ afbeelding ]
En omdat meneer jarig was kreeg hij een biertje van de mensen van de Pul
[ afbeelding ]
Echt een leuke meid datquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:17 schreef TomR het volgende:
heb nog een schattige foto liggen van Janneke (ReBelle / The Deaf) afgelopen vrijdag:
[ afbeelding ]
Die derdequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gotta love red hairquote:
Ook mijn zwakke plekquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:51 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
gotta love red hair(and freckles - alas not here ..)
Cool.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:50 schreef icemotion het volgende:
En omdat meneer jarig was kreeg hij een biertje van de mensen van de Pul
[ afbeelding ]
1 en 4quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
the New Shining
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:48 schreef blue_funk het volgende:
* blue_funk is niet wakker... quote i.p.v. edit...
*zucht*
Hm, dacht dat je je eigen posts kon verwijderen?
d8 dat een gozer met 2 camera's en een LX3 toch wel opvielquote:
ah was jij dat... licht/rook was wel uber-kut die avondquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
d8 dat een gozer met 2 camera's en een LX3 toch wel opviel
Maestro, ik vind het een toffe foto hoewel hij eigenlijk een tikkie te donker is naar m'n zin. Maar wat heb je in godsnaam gedaan om met een 5D MkII zulke ruis in je foto te krijgen op 1600 ISOquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:41 schreef freud het volgende:
Nog twee platen van het Green Day concert in Ahoy.
De gitarist van Prima Donna (voorprogramma)
[ afbeelding ]
Tijdens die foto waren ze met een strobo aan de gang, en de 5Dmk2 is een heerlijke camera, maar zoooo dramatisch traag met snel achter elkaar schieten. Deze was dus praktisch in het donker genomen, en als je de raw +2.5 stops moest duwen om dit te krijgen was z/w nog de enige optie. Pose was namelijk wel wat ik zocht, maar die ^%$&&^( ontspanknop en 3.9 fps in ideale omstandigheden (deed in dit licht amper 1 fps door trage af) werkten niet mee helaas...quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maestro, ik vind het een toffe foto hoewel hij eigenlijk een tikkie te donker is naar m'n zin. Maar wat heb je in godsnaam gedaan om met een 5D MkII zulke ruis in je foto te krijgen op 1600 ISO
understatement van het jaarquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:06 schreef TomR het volgende:
[..]
ah was jij dat... licht/rook was wel uber-kut die avond
tis dat ik een paar toffe backstage foto's erbij heb, live foto's is ver onder mn niveau.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
understatement van het jaar.
Levert wel weer zo'n foto op als boven. Dat dan weer wel.
en was even blij toen ze met strobo gingen klooien dat ik 8 fps kan schieten.
[ afbeelding ]
ben benieuwd hoe men ooit foto's kon maken zonder 12.8k iso.. moet haast onmogelijk zijn geweest...quote:Op maandag 26 oktober 2009 02:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
als ik een mark IV zou hebben dan had ik waarschijnlijk eens gekeken wat we nog met iso 12800 eruit konden halen ...
Ah...strobo's....altijd fijnquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:34 schreef freud het volgende:
[..]
Tijdens die foto waren ze met een strobo aan de gang, en de 5Dmk2 is een heerlijke camera, maar zoooo dramatisch traag met snel achter elkaar schieten. Deze was dus praktisch in het donker genomen, en als je de raw +2.5 stops moest duwen om dit te krijgen was z/w nog de enige optie. Pose was namelijk wel wat ik zocht, maar die ^%$&&^( ontspanknop en 3.9 fps in ideale omstandigheden (deed in dit licht amper 1 fps door trage af) werkten niet mee helaas...
Deze vind ik erg mooi! De pose is mooi, het licht vind ik goed, de achtergrond. Ik kijk er graag naarquote:
Die eerstequote:Op maandag 26 oktober 2009 01:42 schreef TomR het volgende:
[..]
tis dat ik een paar toffe backstage foto's erbij heb, live foto's is ver onder mn niveau.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De een zegt van wel, de ander van niet. Mijn persoonlijke mening is dat flitsen tijdens concerten absoluut not done is. Je hindert het publiek, je hindert de artiest en je foto's worden over het algemeen oerlelijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:58 schreef Andyy het volgende:
Dus is flitser gebruiken nou een aanrader bij een concert?
Ik had bij 2 foto's de flitser gebruikt, waarvan er 1 echt daadwerkelijk scherp werd, de rest zonder flitser was gewoon bagger
Daarom had ik het ook uit staan, maar al die foto's zonder zijn echt bagger geworden en de belichting was verre van ideaal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De een zegt van wel, de ander van niet. Mijn persoonlijke mening is dat flitsen tijdens concerten absoluut not done is. Je hindert het publiek, je hindert de artiest en je foto's worden over het algemeen oerlelijk.
Het feit dat anderen het doen wil niet zeggen dat jij het ook moet doen hequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:29 schreef Andyy het volgende:
[..]
Daarom had ik het ook uit staan, maar al die foto's zonder zijn echt bagger geworden en de belichting was verre van ideaal.
Als ze met strobes hadden gewerkt had ik wel goede foto's kunnen hebben zonder flitser.
Daarnaast zag ik wel wat mensen met big ass flitsers flitsen
(niet dat mijn flits niet fel is)
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het feit dat anderen het doen wil niet zeggen dat jij het ook moet doen heWat voor optreden was het? Wat voor objectieven gebruik je? En wat voor instellingen? Voorbeeldpics?
Zal ik zeker doen, bij een saaier bandje zodat ik de basis kan lerenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik snap je probleemMeestal zie je mensen bij dat soort concerten idd flitsen. Probeer eens met een second curtain flits te werken. En dan langzame sluitertijden: 1/30e, 1/40e. Het gaat een boel oefenen kosten maar dat zou het wel moeten doen denk ik.
Laat mij maar eens iets horen dat op ABR lijkt. Zij zijn zeker uniek in de metalcore wereldquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
echt serieus... waarom zijn al dit soort bandjes toch hetzelfde? zo 13 in dozijn ...
helaas werkt dat niet zo als je een opdrachtgever hebt die foto's wilt zien...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
als me camera het niet kan zien maak ik geen foto's. das mijn instelling. een 1d mark IV zal dat niet veranderen (wat zien, maar veel ruis is in de meeste gevallen geen plus) ... ECHTER het kan in verband met bepaalde effecten (2de gordijn) een estetische waarde hebben en dan kan het weer wel. Het verschilt in de situatie waarin je zit.
Ik flits alleen bij de wat hardere muzieksoorten & electro achtige dingen, verder liever niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De een zegt van wel, de ander van niet. Mijn persoonlijke mening is dat flitsen tijdens concerten absoluut not done is. Je hindert het publiek, je hindert de artiest en je foto's worden over het algemeen oerlelijk.
Heb je Go Back To The Zoo toevallig ook geschoten gister daar?quote:Op zondag 1 november 2009 11:20 schreef dragonrider het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, nummer 5 had ik inderdaad achteraf gezien wel weg kunnen laten, bedankt voor de tip Omniej.
Wat ik ook nog wel jammer vind is dat de drummer er steeds net niet op staat. De kwam net achter die grote balk en stond ook iets te ver naar achter om goed te kunnen zien.
Ik wel:quote:Op zondag 1 november 2009 14:41 schreef TomR het volgende:
[..]
Heb je Go Back To The Zoo toevallig ook geschoten gister daar?
Nee, ik moet sowieso nog ff wennen om zo met mijn fototoestel in het openbaar te verschijnenquote:Op zondag 1 november 2009 14:41 schreef TomR het volgende:
[..]
Heb je Go Back To The Zoo toevallig ook geschoten gister daar?
Ik gok meer Trois-quart schieten ipv (bijna) full frontal. Maar toegeven: je stond op een lastig punt, en het is niet dat je snel naar de andere kant kunt rennenquote:Op maandag 2 november 2009 11:10 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Nee, ik moet sowieso nog ff wennen om zo met mijn fototoestel in het openbaar te verschijnendus ik vond het wel weer even genoeg na dit optreden. Vond het wel leuk om te doen trouwens.
Mooi foto's ook trouwens, als je zo dicht bij komt als de derde foto, spreek je dat dan ook van te voren af?
@skull-splitter, hoe zou je dat kunnen voorkomen en toch de indruk wekken dat iemand aan het zingen is?
Ik weet wat ik bij aux raus wel en wat ik niet kan flikken. Bij een act die je persoonlijk niet kent moet je dit soort dingen niet zo snel doen, kunnen ze meestal niet waarderen. Het scheelt ook als de band je werk kent en vertrouwen in je heeft.quote:Op maandag 2 november 2009 11:10 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Nee, ik moet sowieso nog ff wennen om zo met mijn fototoestel in het openbaar te verschijnendus ik vond het wel weer even genoeg na dit optreden. Vond het wel leuk om te doen trouwens.
Mooi foto's ook trouwens, als je zo dicht bij komt als de derde foto, spreek je dat dan ook van te voren af?
@skull-splitter, hoe zou je dat kunnen voorkomen en toch de indruk wekken dat iemand aan het zingen is?
Ik heb als voordeel als professioneel fotograaf dat ik niet alleen de live optredens mee kan pakken maar ook de intiemere momenten bij artiesten backstage of on the road. De 3 song regel heb ik zelf bijna nooit last van, als ik met artiesten mee ga heb je andere rechten meestal. Ik vind het wel heel irritant dat iedereen met een camera tegenwoordig graag zelf foto's wil maken, heb wel eens bij een concert gehad dat er meer mensen met een camera stonden dan dat er 'normale' bezoekers waren. Ook weten amateurfotografen vaak niet wat wel en niet mag waardoor dat voor de artiest soms heel irritant kan zijn. Bij mij wisselt het een beetje of ik een optreden helemaal kijk of niet. Ik heb wel een persoonlijke voorkeur voor de bandjes waar ik mee werk, er moet sowieso een goede klik zijn met de bandleden en ik moet de muziek waarderen (scheelt dat ik een redelijk grote muzieksmaak heb), anders doe ik het eigenlijk alleen als het flink betaald.quote:Op maandag 9 november 2009 18:23 schreef hydraulix het volgende:
Wat ik mij trouwens afvroeg: tegenwoordig zie je veel meer mensen met een dslr rondlopen en ook op concerten (ik ben er ้้n van). Ik beschouw mijzelf niet als concertfotograaf, maar wat vinden de 'echte' concertfotografen (die dus echt in opdracht schieten) van deze ontwikkeling eigenlijk? Gisteren stond er namelijk een fotograaf voor mij die maar tijdens de eerste drie nummers mocht fotograferen. Wij konden hierna verder doorgaan tot het einde, dus het lijkt mij wrang voor hem (of hij vindt de muziek totaal niks en was blij om na die drie nummers weg te gaan). Kan mij ook voorstellen dat als het een baan voor je is, je met een totaal andere instelling een dergelijke concert bezoekt (meer werk dan plezier).
Maar hoe krijg je als normale bezoeker nou een foto toetsel mee naar binnen?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:18 schreef ciscotjuh het volgende:
Naar kleinere podia gaanwaar ook artiesten komen die een dag eerder of een dag later in de melkweg, paradiso of iets anders vergelijkbaars staan.
van te voren mailen wil nog wel eens helpen gok ikquote:Op woensdag 11 november 2009 22:25 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je als normale bezoeker nou een foto toetsel mee naar binnen?
en dan moet je wel een duidelijke reden hebben, meestal. (gelukkig).quote:Op woensdag 11 november 2009 22:34 schreef TomR het volgende:
[..]
van te voren mailen wil nog wel eens helpen gok ik
Een echte camera gebruiken ipv telefoonquote:Op woensdag 11 november 2009 18:26 schreef dyonvbaal het volgende:
Mooie foto's allemaal! Hoe krijgen jullie het voor elkaar om al die foto's te maken? Horen jullie bij de pers? Mijn concertfoto's bestaan uit telefoon foto's![]()
Dan krijg je zo iets als dit![]()
[ afbeelding ]
Wat ik voor een telefoon foto redelijk achter in de zaal nog best goed vind
Probeer ze wat lichter te krijgen. Dit is wel errug donker.quote:Op zondag 15 november 2009 16:29 schreef Rensjebree het volgende:
JiggyDje + spaceskaas
[ afbeelding ]
Daily Bread
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 november 2009 16:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Probeer ze wat lichter te krijgen. Dit is wel errug donker.
Dat magquote:Op zondag 15 november 2009 16:42 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ik vind het wel iets hebben eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |