abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 22:56:40 #276
73911 ultra_ivo
pi_77121353
Je kunt ook lager dan 1/50 gaan en dan zoeken naar de korte rustmomenten aan het eind van een beweging. Dat houdt dan wel in dat je heel veel weg moet gooien omdat je dacht dat een muzikant ff tot rust ging komen maar het uiteindelijk toch niet deed. Sommige stukken beweging zijn trouwens wel weer heel leuk.

Heb je geen anti-shake in je lens/camera dan kun je op zoek naar een schouderstatief. Daarmee hou je genoeg bewegingsvrijheid over en het scheelt je toch 2-3 stops.
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 22:57:54 #277
73911 ultra_ivo
pi_77121414
gelijk ff testen of het andere formaat op dds even scherp of niet is:

pi_77122045
Timing is ook een kunst inderdaad. Beweging is leuk, zo te zien hadden ze daar ook led parren ultra_ivo (drumstokjes)

Doordat led lampen met een bepaalde frequentie knipperen (onzichtbaar voor het oog) krijg je bij snelle bewegingen zo'n strobo-effect:

Mijn drummer sloeg wat langzamer geloof ik, of de ledjes knipperden wat sneller

klik voor groter, dan is het effect op de drumstokjes wat beter te zien

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_77122209
quote:
Heb je geen anti-shake in je lens/camera dan kun je op zoek naar een schouderstatief. Daarmee hou je genoeg bewegingsvrijheid over en het scheelt je toch 2-3 stops.
Kijk wel uit met anti-shake, dat werkt alleen als je onderwerp stil zit, zoals een singer-songwriter oid. Anders werkt de anti-shake alleen maar averechts en wordt je onderwerp onscherp.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 23:29:14 #280
73911 ultra_ivo
pi_77123124
De meeste muzikanten hebben heel korte rustpauzes in hun bewegingen. Meestal op het uiteinde. Dat moment moet je zien te vinden.
pi_77475379
Eentje van de Amerikaanse band StrawGods, als voorprogramma van de Amerikaanse tribute band "The Perfect Tool" die voor een tourtje in Nederland waren:

zondag 31 januari 2010 @ 19:29:39 #282
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_77485686
Face Tomorrow - Marc's laatste optreden na 12 jaar met de band.

-

-
Krause @ Bibelot

-

-

(i want a pony)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 31 januari 2010 @ 19:32:42 #283
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_77485792
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:31 schreef Ener-G het volgende:
Eentje van de Amerikaanse band StrawGods, als voorprogramma van de Amerikaanse tribute band "The Perfect Tool" die voor een tourtje in Nederland waren:

[ link | afbeelding ]
ik hou normaal gesproken niet van nutteloze plafonds e.d. maar dankzij het licht werkt het in deze foto wel. opzich goed
pi_77486146
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:29 schreef ebeaydojraes het volgende:
Face Tomorrow - Marc's laatste optreden na 12 jaar met de band.
[ afbeelding ]
-
!!
pi_77486327
Marc gestopt?
  zondag 31 januari 2010 @ 21:25:11 #286
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_77490774
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:49 schreef Siegfried het volgende:
Marc gestopt?
ow er is nog genoeg op komst voor Marc. Don't worry
  zondag 31 januari 2010 @ 21:27:37 #287
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_77490921
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:43 schreef Daantke het volgende:

[..]

!!
ow zo is dat niet hoor. Kheb hem zelfs 2 keer

[ Bericht 9% gewijzigd door ebeaydojraes op 31-01-2010 21:52:56 ]
pi_77548195
Bron: 3voor12

Fotografen zonder accreditatie niet meer welkom in Doornroosje
quote:
Vanaf heden is het fotograferen met (semi) professionele foto- en filmapparatuur zonder accreditatie niet meer toegestaan in poppodium Doornroosje. Hiermee wil de zaal irritatie bij de bezoeker wegnemen en artiesten beschermen.

Publicitair medewerker Joris Holter legt uit dat het aantal hobbyfotografen de laatste jaren explosief is gestegen. “Bezoekers en artiesten worden gek van de lange lenzen, geflits en geklik. Er zijn tegenwoordig blogs enkel voor mensen om gratis binnen te komen bij concerten. Voor Doornroosje is het publiek het belangrijkst, dus voelen we ons genoodzaakt een strenger fotografiebeleid door te voeren.”

Publiek dat (semi) professionele foto- en filmapparatuur (onder andere fotocamera's met afneembare lenzen) zonder accreditatie meeneemt moet deze afgeven bij de garderobe. Fotografen met een accreditatie mogen enkel fotograferen tijdens de eerste drie nummers van het optreden, zonder flits. Het gebruik van pocketcamera's en mobieltjes door publiek is wel toegestaan, maar ook zij moeten na drie nummers stoppen. “Wij beseffen ons dat dit lastig te handhaven is, maar de dienstdoende stagemanager en bedrijfsleider gaan wel scherper optreden. We willen ook gewoon een signaal afgeven.”

Holter wijst er op dat blogs, magazines en andere media foto’s op kunnen vragen via de Doornroosje huisfotograaf. De regels gelden namelijk niet voor deze fotograaf die herkenbaar is aan een fotopas. Ook worden nog gewoon accreditaties afgegeven, maar er wordt wel strenger geselecteerd. “We kijken bijvoorbeeld naar relevantie. Als iemand van een hiphopblog wil komen fotograferen bij een folkconcert zullen we niet zo snel een accreditatie verlenen, maar bij Zwart Licht bijvoorbeeld wel.”
Roep maar, wat vinden we hiervan? Persoonlijk vind ik het minder storend als er een fotograaf met fatsoenlijk glas foto's staat te maken ten opzichte van bezoeker die met compact + flits continue de zaal in een wat witter licht zet. En dan zwijg ik maar over gillerige tienermeisjes die foto's van elkaar maken en daarbij een deel van het publiek verblinden.

Is een simpel verbod op flitsen niet voldoende?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 februari 2010 @ 13:27:23 #289
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77548515
mooi.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_77548936
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:18 schreef EchnaDarr het volgende:
Bron: 3voor12

Fotografen zonder accreditatie niet meer welkom in Doornroosje
[..]

Roep maar, wat vinden we hiervan? Persoonlijk vind ik het minder storend als er een fotograaf met fatsoenlijk glas foto's staat te maken ten opzichte van bezoeker die met compact + flits continue de zaal in een wat witter licht zet. En dan zwijg ik maar over gillerige tienermeisjes die foto's van elkaar maken en daarbij een deel van het publiek verblinden.

Is een simpel verbod op flitsen niet voldoende?
Ik vind dat ze dan fijn die huisfotograaf ook maar eens na drie nummers moeten wegtrappen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 februari 2010 @ 13:42:12 #291
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77549105
o ja, en voor een fatsoenlijke fotopit zorgen.
pi_77549127
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:42 schreef Tokus het volgende:
o ja, en voor een fatsoenlijke fotopit zorgen.
Ook dat ja Daar zouden de rest van de concertzalen ook wel eens rekening mee mogen houden. Zeker bij uitverkochte evenementen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_77549168
Dat was toch altijd al zo in de grotere podia in NL?

1 tot 3 fotografen is zat, meer dan dat en het wordt irritant, zeker als ze ook nog het hele concert aan het fotograferen zijn.
Maar het valt me (als huisfotograaf) de laatste tijd ook wel op dat er steeds vaker vooraan een berg mensen zijn die bij een concert hun dslr uit willen proberen, waar ze vroeger met een compactje stonden.
Dan is de sfeer voor de gewone bezoeker die alleen maar een bandje komt kijken ook al snel verpest als er 10 mensen met een grote camera voor hun neus in het zicht blijven staan.
pi_77549364
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:44 schreef Ener-G het volgende:

1 tot 3 fotografen is zat, meer dan dat en het wordt irritant, zeker als ze ook nog het hele concert aan het fotograferen zijn.
Maar het valt me (als huisfotograaf) de laatste tijd ook wel op dat er steeds vaker vooraan een berg mensen zijn die bij een concert hun dslr uit willen proberen, waar ze vroeger met een compactje stonden.
Dan is de sfeer voor de gewone bezoeker die alleen maar een bandje komt kijken ook al snel verpest als er 10 mensen met een grote camera voor hun neus in het zicht blijven staan.
Da's idd irritant Ik probeer zoveel mogelijk in een hoek van een podium te blijven staan en soms alleen ff op mijn knieeen voor het publiek. Ook omdat ik vrij groot ben en het dan nog eens erger opvalt (denk ik altijd). Pasgeleden zag ik een stel idioten bezig met van die remote flitsertjes DAT zouden ze nou eens moeten verbieden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 februari 2010 @ 13:55:02 #295
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77549517
quote:

nee, dan krijg je weer dat alleen (en altijd dezelfde) bladen er staan, en is er sowieso geen kans voor de kleinere media. 3 nummers is meestal wel genoeg om foto's te maken. Hell, met goed licht is het ook goed mogelijk in 1 nummer (zoals onlangs bij Manowar het geval was).

Of iedereen moet dan maar de pics van de huisfotograaf overnemen? Het gaat er juist om dat je je eigen foto's hebt, niet constant die van de zaal die ook op andere plekken te zien zijn.
quote:
ja, dat is irritant, voor bezoekers en band. Velen die daar staan hebben er niets te zoeken, behalve dat ze voor zichzelf even foto's willen schieten en ze dan op Flickr zetten. Zorg gewoon dat je in opdracht van een medium (blad, site) er staat. Dat trekt meer exposure dan de Flickr pagina waar alleen je vrienden en familie heel misschien kijken.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:02:05 #296
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_77549774
Ik snap de irritatie wel. Maar ik snap niet dat ze onderscheid maken tussen compact cameras en camera's met verwisselbare lenzen. Als ik betalend bezoeker ben en me houdt aan die 1e drie nummers, waarom zou ik dan mijn spiegelreflex niet mee mogen nemen? Alsof je met compacts geen goede foto's zou kunnen maken...
pi_77549933
Tokus> Nu spreek je je met je 2e alinea tegen van wat je in de eerste zegt

En er zijn ook blogs waar geen hond op kijkt, maar waar mensen wel accreditatie voor aanvragen. Sommige van die blogs bestaan simpelweg alleen maar zodat mensen gratis naar binnen kunnen, dat is naast de concertwereld ook in de partywereld al het geval.

En verder>
Het podium schiet daar niets bij op, want die hebben hun eigen fotograaf al. De band ook niet, want die raakt alleen maar geirriteerd door een overkill aan lenzen voor hun neus, met waarschijnlijk dito geflits. Het publiek ook niet, want die heeft een gast met een camera voor zn neus, ipv mensen die voor het optreden komen en meefeesten.
Camera lekker thuis laten dus, en gewoon genieten van de muziek
pi_77550065
quote:
[...]
Die mensen zijn ook bezoekers hoor. Het wordt pas irritant als ze gaan flitsen of mensen opzij duwen om een beter plaatje te krijgen. Maar er zijn net zo goed bezoekers zonder camera die vervelend zijn, overal doorheen praten, door het publiek heen willen om vooraan te staan...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 februari 2010 @ 14:11:20 #299
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_77550092
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:07 schreef Ener-G het volgende:
Tokus> Nu spreek je je met je 2e alinea tegen van wat je in de eerste zegt
ik neem aan dat je de 3e alinea bedoelt. Als je 3 nummers camera's voor je neus hebt weet je dat ze daarna weg zijn. De fotografen hebben genoeg foto's, de band daarna geen lenzen direct vooraan het publiek. Iedereen blij (behalve de mensen die foto's maken voor op hun twitterdinges)
pi_77551089
Tokus> Nee, dat je stelt dat je bang bent voor het scenario dat alleen de 3 grote bladen er nog maar staan, maar aan de andere kant moeten de "flickr hobbyisten/webloggers" wegblijven. Dat is een beetje dubbel.

De eerste 3 nummers regels is ook shit, omdat de band dan meestal nog moet opwarmen, of omdat de lichtman besluit om al die 3 nummers uitsluitend met een strobo te werken van achter het podium. Die 3 nummer regel heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt, vaak hoeft het gelukkig niet zo ver te komen (op dat ene japanse rock bandje na dan dat _helemaal_ geen camera in de zaal duldde). Bij de gemiddelde clubcircuit bandjes kan je gewoon schieten wat je wil, mits je je aan de (ongeschreven) regels houdt uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')