Kijk wel uit met anti-shake, dat werkt alleen als je onderwerp stil zit, zoals een singer-songwriter oid. Anders werkt de anti-shake alleen maar averechts en wordt je onderwerp onscherp.quote:Heb je geen anti-shake in je lens/camera dan kun je op zoek naar een schouderstatief. Daarmee hou je genoeg bewegingsvrijheid over en het scheelt je toch 2-3 stops.
ik hou normaal gesproken niet van nutteloze plafonds e.d. maar dankzij het licht werkt het in deze foto wel. opzich goedquote:Op zondag 31 januari 2010 13:31 schreef Ener-G het volgende:
Eentje van de Amerikaanse band StrawGods, als voorprogramma van de Amerikaanse tribute band "The Perfect Tool" die voor een tourtje in Nederland waren:
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 31 januari 2010 19:29 schreef ebeaydojraes het volgende:
Face Tomorrow - Marc's laatste optreden na 12 jaar met de band.
[ afbeelding ]
-
ow er is nog genoeg op komst voor Marc. Don't worryquote:
ow zoquote:
Roep maar, wat vinden we hiervan? Persoonlijk vind ik het minder storend als er een fotograaf met fatsoenlijk glas foto's staat te maken ten opzichte van bezoeker die met compact + flits continue de zaal in een wat witter licht zet. En dan zwijg ik maar over gillerige tienermeisjes die foto's van elkaar maken en daarbij een deel van het publiek verblinden.quote:Vanaf heden is het fotograferen met (semi) professionele foto- en filmapparatuur zonder accreditatie niet meer toegestaan in poppodium Doornroosje. Hiermee wil de zaal irritatie bij de bezoeker wegnemen en artiesten beschermen.
Publicitair medewerker Joris Holter legt uit dat het aantal hobbyfotografen de laatste jaren explosief is gestegen. “Bezoekers en artiesten worden gek van de lange lenzen, geflits en geklik. Er zijn tegenwoordig blogs enkel voor mensen om gratis binnen te komen bij concerten. Voor Doornroosje is het publiek het belangrijkst, dus voelen we ons genoodzaakt een strenger fotografiebeleid door te voeren.”
Publiek dat (semi) professionele foto- en filmapparatuur (onder andere fotocamera's met afneembare lenzen) zonder accreditatie meeneemt moet deze afgeven bij de garderobe. Fotografen met een accreditatie mogen enkel fotograferen tijdens de eerste drie nummers van het optreden, zonder flits. Het gebruik van pocketcamera's en mobieltjes door publiek is wel toegestaan, maar ook zij moeten na drie nummers stoppen. “Wij beseffen ons dat dit lastig te handhaven is, maar de dienstdoende stagemanager en bedrijfsleider gaan wel scherper optreden. We willen ook gewoon een signaal afgeven.”
Holter wijst er op dat blogs, magazines en andere media foto’s op kunnen vragen via de Doornroosje huisfotograaf. De regels gelden namelijk niet voor deze fotograaf die herkenbaar is aan een fotopas. Ook worden nog gewoon accreditaties afgegeven, maar er wordt wel strenger geselecteerd. “We kijken bijvoorbeeld naar relevantie. Als iemand van een hiphopblog wil komen fotograferen bij een folkconcert zullen we niet zo snel een accreditatie verlenen, maar bij Zwart Licht bijvoorbeeld wel.”
Ik vind dat ze dan fijn die huisfotograaf ook maar eens na drie nummers moeten wegtrappenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:18 schreef EchnaDarr het volgende:
Bron: 3voor12
Fotografen zonder accreditatie niet meer welkom in Doornroosje
[..]
Roep maar, wat vinden we hiervan? Persoonlijk vind ik het minder storend als er een fotograaf met fatsoenlijk glas foto's staat te maken ten opzichte van bezoeker die met compact + flits continue de zaal in een wat witter licht zet. En dan zwijg ik maar over gillerige tienermeisjes die foto's van elkaar maken en daarbij een deel van het publiek verblinden.
Is een simpel verbod op flitsen niet voldoende?
Ook dat jaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:42 schreef Tokus het volgende:
o ja, en voor een fatsoenlijke fotopit zorgen.
Da's idd irritantquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:44 schreef Ener-G het volgende:
Dat was toch altijd al zo in de grotere podia in NL?
1 tot 3 fotografen is zat, meer dan dat en het wordt irritant, zeker als ze ook nog het hele concert aan het fotograferen zijn.
Maar het valt me (als huisfotograaf) de laatste tijd ook wel op dat er steeds vaker vooraan een berg mensen zijn die bij een concert hun dslr uit willen proberen, waar ze vroeger met een compactje stonden.
Dan is de sfeer voor de gewone bezoeker die alleen maar een bandje komt kijken ook al snel verpest als er 10 mensen met een grote camera voor hun neus in het zicht blijven staan.
nee, dan krijg je weer dat alleen (en altijd dezelfde) bladen er staan, en is er sowieso geen kans voor de kleinere media. 3 nummers is meestal wel genoeg om foto's te maken. Hell, met goed licht is het ook goed mogelijk in 1 nummer (zoals onlangs bij Manowar het geval was).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:44 schreef Ener-G het volgende:
Dat was toch altijd al zo in de grotere podia in NL?
1 tot 3 fotografen is zat, meer dan dat en het wordt irritant, zeker als ze ook nog het hele concert aan het fotograferen zijn.
ja, dat is irritant, voor bezoekers en band. Velen die daar staan hebben er niets te zoeken, behalve dat ze voor zichzelf even foto's willen schieten en ze dan op Flickr zetten. Zorg gewoon dat je in opdracht van een medium (blad, site) er staat. Dat trekt meer exposure dan de Flickr pagina waar alleen je vrienden en familie heel misschien kijken.quote:Maar het valt me (als huisfotograaf) de laatste tijd ook wel op dat er steeds vaker vooraan een berg mensen zijn die bij een concert hun dslr uit willen proberen, waar ze vroeger met een compactje stonden.
Dan is de sfeer voor de gewone bezoeker die alleen maar een bandje komt kijken ook al snel verpest als er 10 mensen met een grote camera voor hun neus in het zicht blijven staan.
Die mensen zijn ook bezoekers hoor. Het wordt pas irritant als ze gaan flitsen of mensen opzij duwen om een beter plaatje te krijgen. Maar er zijn net zo goed bezoekers zonder camera die vervelend zijn, overal doorheen praten, door het publiek heen willen om vooraan te staan...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:44 schreef Ener-G het volgende:
[...]
ik neem aan dat je de 3e alinea bedoelt. Als je 3 nummers camera's voor je neus hebt weet je dat ze daarna weg zijn. De fotografen hebben genoeg foto's, de band daarna geen lenzen direct vooraan het publiek. Iedereen blij (behalve de mensen die foto's maken voor op hun twitterdinges)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:07 schreef Ener-G het volgende:
Tokus> Nu spreek je je met je 2e alinea tegen van wat je in de eerste zegt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |