abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 11:56:52 #151
161207 jakkop
rennen!
pi_69629954
Ik heb eigenlijk meer zin in het nieuwe album van Muse
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:27:02 #152
192683 AMDB
Visionair.
pi_69630665
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:56 schreef jakkop het volgende:
Oprotten
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:47:58 #153
161207 jakkop
rennen!
pi_69631143
Ik was hier eerder dan jij
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:01:37 #154
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69631471
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:56 schreef jakkop het volgende:
Wut?
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:05:14 #155
161207 jakkop
rennen!
pi_69631561
De vlagen muziek die ik tot nu toe van het nieuwe album heb gehoord van AM spreken me nog niet zo aan. Om met Los Campesinos! te spreken, "Trying to find the perfect line between pretentious and pop" dat is wat AM zo goed maakte. Ik heb het gevoel dat ze iets te veel naar pretentious overhellen.

Maar dat neemt niet weg dat ik alsnog fucking zin heb ik het nieuwe album
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_69634425
Muse en Arctic Monkeys staan ongeveer op gelijke hoogte bij mij
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:24:14 #157
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69635326
Welke nummers van het nieuwe album zijn al in redelijke kwaliteit te horen?
pi_69635357
pi_69635745
Hier ook nog even het officiële bericht:
quote:
Arctic Monkeys Announce Album Release Date & Tracklisting

Arctic Monkeys are pleased to announce they will be releasing their as-yet-untitled third album on Monday 24th August 2009.

Produced by Josh Homme in the Mojave Desert and LA, and with James Ford in Brooklyn, the album features ten new Arctic Monkeys songs.

The tracklisting is as follows:

01. My Propeller
02. Crying Lightning
03. Dangerous Animals
04. Secret Door
05. Potion Approaching
06. Fire & The Thud
07. Cornerstone
08. Dance Little Liar
09. Pretty Visitors
10. The Jeweller's Hands

The album will be available on CD, vinyl and via digital download.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:43 schreef JeroenV het volgende:
Wat zullen ze nu met die andere nummers gaan doen? B-sides?
Er zullen altijd leftovers uit de sessies zijn. Maar ik hoop dat we wederom een shitload aan B-kanten en bonus-tracks kunnen verwachten, net zoals bij de vorige 2 albums . Dat het deze 10 nummers zijn zegt ook wel iets goeds over de zorgvuldigheid van de sequentie van de tracks, denk ik. Als voorbeeld dat "Settle For A Draw" een fantastische track is, maar dat het niet echt op het debuutalbum gepast zou hebben. En onthoud, de 35 minuten-albums zijn de beste .
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Of misschien nog een EP à la WTFAAM?
Je zou bijna zeggen dat er nog wat meer kruit in het vat zit, ja . Denk dat ook 2010 een mooi Arctic Monkeys-jaar gaat worden.
quote:
Op maandag 1 juni 2009 23:37 schreef tim. het volgende:

[..]

Second that!

"Dance Little Liar" springt er voor mij ook het meest uit. Komt tijdelijk in m'n signature . Ik ga ervan uit dat de Big Day Out-nummers als b-kanten worden uitgebracht. Van "Sandtrap" en "Terror Pocket" verwacht ik weinig meer. Goed dat "Dangerous Animals" op het album komt .
Naja, 3 van de 4 nieuwe live-nummers staan op het album hè. En "Sandtrap" en "Terror Pocket" zien we inderdaad nooit meer terug . Ben zelf ontzettend benieuwd naar de band-versie van "Fire And The Thud", die komt echt uit het niets!
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 06:09 schreef hallo-daar het volgende:
Vond 10 liedjes eerst wel een beetje mierenneukerij , maar ik ben er wel weer overheen . Ik zit nu Go-Kart te luisteren waar ik het de komende 11 weken mee moet doen als nieuw arctic liedje. Die kwaliteiten op youtube zijn idd best kut maar hij klinkt zeker vet. Als ie nou wel op het album staat met een nieuwe titel voel ik me genaaid.

en wat zou de singel worden...........
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:05 schreef AMDB het volgende:
Ik gok op My Propeller of Crying Lightning.
Je zou inderdaad zeggen dat één van de eerste nummers de lead single gaat worden, maar "Crying Lightning" echt sowieso niet... Volgens het nog te verschjinen NME-artikel zijn "Cornerstone" en "Secret Door" kanshebbers. Heb trouwens vorige week eindelijk de NME met de AM-coverstory gevonden in een kiosk.
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:18 schreef AMDB het volgende:
Arctic Monkeys are pleased to announce a November tour date in Paris at the Zenith, on Friday 6th November 2009.

Tickets go on sale from 9am on Wednesday 3rd June and are available from here.

Dat vind ik wel een bummer, want aangezien we dit optreden al wisten, had ik verwacht (gehoopt) dat de complete Europese tour vandaag zou worden aangekondigd.
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:52 schreef Merkie het volgende:
Hopelijk snel Amsterdam . Een kuchende man in een regenjas die hier iets over kan vertellen, Aisumasen?
Tot op heden nog helemaal niets... Ik geloof wel dat de zaal-optredens dit jaar tot nu toe allemaal in een wat meer theater-achtige setting zijn, dus ik hoop niet dat we naar Groningen hoeven af te reizen . Maar ik zie Melkweg/Paradiso dit jaar op één of andere manier niet gebeuren. Dat is zo voorspelbaar, eerst Paradiso/Melkweg, dan Pinkpop, en half jaar later HMH, zoals met 9 van de 10 bands .
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:24 schreef Cavalier1 het volgende:
Welke nummers van het nieuwe album zijn al in redelijke kwaliteit te horen?
Enkel "Crying Lightning". En een akoestische solo-versie van "Fire And The Thud".
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:14:06 #160
2506 Trevor
louder louder marching powder
pi_69636760
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat de zaal-optredens dit jaar tot nu toe allemaal in een wat meer theater-achtige setting zijn, dus ik hoop niet dat we naar Groningen hoeven af te reizen .
[..]

Dat zou voor mij te mooi zijn om waar te kunnen zijn
pi_69638706
Theater? Maar...Maar... dan staan er stoelen in de weg
What Would Goku Do
pi_69639328
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:39 schreef Aisumasen het volgende:
Hier ook nog even het officiële bericht:
[..]

Naja, 3 van de 4 nieuwe live-nummers staan op het album hè. En "Sandtrap" en "Terror Pocket" zien we inderdaad nooit meer terug . Ben zelf ontzettend benieuwd naar de band-versie van "Fire And The Thud", die komt echt uit het niets!
[..]

Is er denk je nog een kans dat Go-Kart een andere titel heeft gekregen? We hadden Fire and the Thud trouwens ook nooit verwacht (ik in ieder geval niet), Santrap en Terror Pocket kunnen daarom toch nog best b-sides worden?
pi_69639602
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:40 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Is er denk je nog een kans dat Go-Kart een andere titel heeft gekregen? We hadden Fire and the Thud trouwens ook nooit verwacht (ik in ieder geval niet), Santrap en Terror Pocket kunnen daarom toch nog best b-sides worden?
Misschien hebben ze zich de "Very Ape"-reacties aangetrokken, en de song geskipt . Het kan een B-kant zijn, nadat ze "What If You Were Right First Time" al ten gehore hadden gebracht in de Melkweg, vóórdat-ie op single verscheen. Zou kunnen dat ze de titel veranderd hebben, heeft iemand de lyrics uitgeschreven ?

Ik denk persoonlijk dat ze "Terror Pocket" en "Sandtrap" allang hebben afgeschreven en het als oud werk beschouwen. Ben benieuwd of ze die tracks überhaupt hebben opgenomen, behalve dan in die demo-sessie in januari 2008. Je zou zeggen dat ze dat anders wel in het NME-artikel hadden vermeldt zouden hebben. We zullen zien!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:14:18 #164
192683 AMDB
Visionair.
pi_69644568
quote:
Op maandag 1 juni 2009 19:27 schreef Aisumasen het volgende:
Woensdag exclusief in de NME:

Release-datum: 24 augustus 2009

Tracklist:

1. My Propeller
2. Crying Lightning
3. Dangerous Animals
4. Secret Door
5. Position Approaching
6. Fire And The Thud
7. Cornerstone
8. Dance Little Liar
9. Pretty Visitors
10. The Jewellers Hands

[ afbeelding ]

Trouwens, het is geen Position Approaching maar Potion Approaching.
pi_69644760
Thanks for noticing. Foutje met overtypen van de tracklist in het NME-artikel. Heb ik nog overheen gelezen toen ik de NME-tracklist checkte met de officiële tracklist.
pi_69648328
quote:
Arctic Monkeys Album - First Impressions
Clash hears their third album...

Following our announcement earlier today regarding the tracklisting of the new album from Sheffield foursome Arctic Monkeys, Clash can reveal a few more details about the as-yet-untitled release.

We were granted a sneak preview of the band’s third album, produced alongside Queens Of The Stone Age’s Josh Homme and James Ford of Simian Mobile Disco, this morning, and can now impart the very slightest insight into its sound.

Frontman Alex Turner, fresh from his expansive forays in The Last Shadow Puppets, has retained that laconic croon, while his bandmates extol the same Scott Walker influences in the music, injecting the Arctics with a new sound that sends them onto wild soundscaping adventures. The confidence of the musicianship on show is stunning - they have completely defied any expectations or presumptions to explore the depths they can reach when stepping foot outside their accepted styles. Lyrically, Turner is his usual eloquent self, but has definitely graduated into an incomparable writer whose themes twist and turn through stories and allegories so potent and profound it actually leaves one breathless. Sloping organ patterns create a carnival-esque atmosphere across the album, but it’s a spooky and ethereal trip, a lysergic cavalcade that haunts every track.

Expect more details on the band’s new album in a future issue of Clash Magazine.

http://www.clashmusic.com/news/arctic-monkeys-album-first-impression
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:38:45 #167
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69648443
quote:
Lyrically, Turner is his usual eloquent self, but has definitely graduated into an incomparable writer whose themes twist and turn through stories and allegories so potent and profound it actually leaves one breathless. Sloping organ patterns create a carnival-esque atmosphere across the album, but it’s a spooky and ethereal trip, a lysergic cavalcade that haunts every track.
Dit is geschreven door een schrijver die zichzelf graag ziet schrijven -->
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69655197
Haha ja hij/zij lijkt helemaal verliefd te zijn! Teveel zin in Lowlands:)
pi_69672171
Heeft iemand dat artikel wat vandaag in de NME staat op de pc staan en kan die hem uploaden? (met een knipoog naar Aisumasen). Ik kan het artikel zelf niet vinden dus ik neem aan dat je die alleen kan krijgen als je lid bent van de site of iets in die trant. En ik ben te arm om dat blad gewoon te kopen.
pi_69672814
Als ik het goed heb komt het nieuwe album over 11 weken uit. Aangezien de singles meestal een week daarvoor worden uitgebracht zou deze dus over 10 weken uitkomen. Als ik nu een hoge pief was bij Domino zou ik nu Crying Lightning uitbrengen als een free download. Iedereen kent dat nummer nu toch al en kan hem zo beluisteren in goede kwaliteit op Youtube. Dan wordt de nieuwe single over een week of 5 voor het eerst ten gehore gebracht en wordt deze 5 weken later gereleased.

Dit zou toch hele goede promotie zijn voor het nieuwe album en we hebben tijdens de festivaltour dan in ieder geval al 2 nieuwe nummers die we kennen.
pi_69673956
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:39 schreef hallo-daar het volgende:
Heeft iemand dat artikel wat vandaag in de NME staat op de pc staan en kan die hem uploaden? (met een knipoog naar Aisumasen). Ik kan het artikel zelf niet vinden dus ik neem aan dat je die alleen kan krijgen als je lid bent van de site of iets in die trant. En ik ben te arm om dat blad gewoon te kopen.
Het is enkel de intro-pagina in de NME die vandaag is uitgekomen, en er staat niets nieuws in. Gewoon een herschrijving van het coverstory-artikel van 2 weken terug mét de tracklist en release-datum.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:02 schreef StefanWL het volgende:
Als ik het goed heb komt het nieuwe album over 11 weken uit. Aangezien de singles meestal een week daarvoor worden uitgebracht zou deze dus over 10 weken uitkomen. Als ik nu een hoge pief was bij Domino zou ik nu Crying Lightning uitbrengen als een free download. Iedereen kent dat nummer nu toch al en kan hem zo beluisteren in goede kwaliteit op Youtube. Dan wordt de nieuwe single over een week of 5 voor het eerst ten gehore gebracht en wordt deze 5 weken later gereleased.

Dit zou toch hele goede promotie zijn voor het nieuwe album en we hebben tijdens de festivaltour dan in ieder geval al 2 nieuwe nummers die we kennen.
Een festival-optreden is altijd in de trant van "give the people what they want". Dus ik verwacht niet meer dan twee of drie nieuwe nummers op Lowlands. Mochten ze anderhalf uur spelen, wat ik als waarschijnlijke dagafsluiter wel verwacht, misschien vier. De eerste single komt zonder twijfel begin augustus uit. Of misschien zelfs nog begin juli.
pi_69674185
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het is enkel de intro-pagina in de NME die vandaag is uitgekomen, en er staat niets nieuws in. Gewoon een herschrijving van het coverstory-artikel van 2 weken terug mét de tracklist en release-datum.

Staat er nog iets in de trant van, 'it turned out that 3 of the 4 songs played on the Australian tour made it'
ik wil nog steeds weten uit nieuwsgierigheid of go-kart een andere naam heeft gekregen
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:50:58 #173
192683 AMDB
Visionair.
pi_69678481
Dus sowieso release voor LL in Japan

The International release dates for the Arctic Monkeys 3rd album are below.

UK - Monday 24th August
Ireland - Friday 21st August
USA(inc Canada) - Tuesday 25th August
Germany(inc Austria, Switzerland) - Friday 21st August
Benelux - Friday 21st August
Japan - Wednesday 19th August
Sweden - Wednesday 26th August
Finland - Wednesday 26th August
Italy - Friday 28th August
Turkey - Monday 31st August
pi_69682432
Wat raar dat de Benelux voor de UK komt

En Japan als eerst... Die krijgen zeker ook weer 2 bonus tracks?
pi_69682734
Nederlandse platenwinkels kennende kun je dus op maandag al het album kopen
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')