De deurwaarder was een aardige man, alleen je zou toch denken dat ze een onderzoek bij in het GBA doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:06 schreef Koekz het volgende:
Zou denken dat er dan een strafrechtelijk onderzoek naar gaat volgen.
Dan vinden ze die personen uiteindelijk wel.
En was die deurwaarder wel aardig? Heb denk ik een beetje een vooroordeel dat alle deurwaarders maar arrogante hufters zijn ofzo
Een deurwaarder mag niet zomaar alle informatie opvragen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
De deurwaarder was een aardige man, alleen je zou toch denken dat ze een onderzoek bij in het GBA doen.
In de meeste gevallen zal men wachten tot de persoon weer ergens opduikt en dan gewoon verder gaan waar men gebleven was, zij het met inmiddels gestegen kosten en renten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:04 schreef cvboer het volgende:
Wat ik mij nu afvraag is, als iemand met schulden verhuist en zich niet opnieuw laat inschrijven in het GBA bij de gemeente, m.a.w. "adres onbekend" hoe gaat het dan met de schulden die zo'n persoon heeft, komt het dossier in de "ijskast" totdat de persoon zich weer ergens laat inschrijven?
Ik ben benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat.
Voor een strafrechtelijk onderzoek is een vermoeden van strafbare feiten noodzakelijk. Dat zal dus in de regel niet gebeuren, tenzij aannemelijk is dat iemand doelbewust de boel heeft geflest.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:06 schreef Koekz het volgende:
Zou denken dat er dan een strafrechtelijk onderzoek naar gaat volgen.
Dan moet de info in het GBA wel kloppen. Als iemand zich niet uitschrijft, staat hij nog steeds bij jouw adres ingeschreven. Je zou dan de gemeente een onderzoek moeten laten starten om van die inschrijving af te komen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
De deurwaarder was een aardige man, alleen je zou toch denken dat ze een onderzoek bij in het GBA doen.
Een deurwaarder doet dat echter weer niet voor iedere actie die hij doet. Als de deurwaarder 2 keer per week over de vloer komt, gaat hij niet iedere keer weer nakijken waar iemand woont, al is het maar omdat die kosten niet te verantwoorden zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
Aan civiele vorderingen doen zij echter niets.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Die persoon vinden ze wel. Je ziet bijv. ook steeds vaker dat de belastingdienst samen met de politie bij algemene controles staat.
Als ik de reacties hier zo lees moet ik de gemeente dus een onderzoek laten doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan civiele vorderingen doen zij echter niets.
Dat zijn dus de beruchte kale kippen..quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als ik de reacties hier zo lees moet ik de gemeente dus een onderzoek laten doen.
Iemand met schulden kán het dus redelijk lang volhouden om een deurwaarder te ontlopen.
leuk voor degene die dus iets te vorderen heeft....
Tenzij je in een wijk woont in Rotterdam waarin een huisvestingsvergunning verplicht isquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zijn dus de beruchte kale kippen..
Inderdaad bij de gemeente vragen of er nog iemand anders op je adres is ingeschreven en zo ja het onderzoek laten doen. Je krijgt dan een aantal brieven van de gemeente aan de oude bewoner die je negeert. Na een half jaar wordt de vorige bewoner ambtshalve uitgeschreven.
dat kan sneller.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zijn dus de beruchte kale kippen..
Inderdaad bij de gemeente vragen of er nog iemand anders op je adres is ingeschreven en zo ja het onderzoek laten doen. Je krijgt dan een aantal brieven van de gemeente aan de oude bewoner die je negeert. Na een half jaar wordt de vorige bewoner ambtshalve uitgeschreven.
Rotterdam is het niet, ik woon in het noorden van het land, en daar is bij mijn weten een huisvestingsvergunning niet verplicht.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tenzij je in een wijk woont in Rotterdam waarin een huisvestingsvergunning verplicht isDaar is inschrijving alleen mogelijk als er niemand is ingeschreven op het adres. Staat er wel iemand ingeschreven, dan wordt deze na 3 maanden + na inspectie automatisch uitgeschreven. Er komen dan 2 gepromoveerde stadswachten onderzoek doen in de woning
Een deurwaarder niet volgens mij indd. Een gerechtsdeurwaarder weer wel dacht ikquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:12 schreef Koekz het volgende:
[..]
Een deurwaarder mag niet zomaar alle informatie opvragen.
Als die deurwaarder van het incassobureau een adres en een naam krijgt dan moet hij/zij het daar geloof ik mee doen.
Zijn er geen deurwaarders op Fok?
geevee bedoelt denk ik dat ze dat kunnen als die joker nog op jouw adres ingeschreven staat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:33 schreef geevee het volgende:
Let wel op als de overheid iets van je te vorderenn heeft (belastingen,boetes etc) dan kunnen ze zonder voorafgaande waarschuwing de woning betreden ook als je er niet bent het is dus zaak zo snel mogelijk naar de gemeente te stappen,zodra die bezig zijn met een onderzoek komt er een aantekening bij het adres te staan en weten deurwaarders dat er iets met het adres aan de hand is!
Deurwaarder en gerechtsdeurwaarder zijn twee dezelfde dingen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Een deurwaarder niet volgens mij indd. Een gerechtsdeurwaarder weer wel dacht ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |