abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:42:13 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_69766395
Qua lijsten staan de leukste er nu wel tussen.

Als er nog eens een update van lijsten komt, dan hoop ik op de top 250 van de 21e eeuw van TSPDT, die is ook interessant. Je hebt ook nog wel die noir top 250, maar die is al gerichter met vrij veel obscure dingen tussen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:51:10 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69766634
Meer lijsten heeft inderdaad door redundantie weinig zin. Wel leuk is om de films te categoriseren per regisseur en/of land van herkomst. Per categorie met meer dan vijf of tien voorkomens (dus bijvoorbeeld alle films van Hitchcock) weer lijstjes te maken. Zorgt wel weer voor erg veel werk en is ook discutabel her er der denk ik...

Wat ik nog mis overigens, is de mogelijkheid om in één keer alle berichten uit je inbox te verwijderen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69767066
De unchecked movies-lijst klopt niet meer sinds er lijstjes bij zijn gekomen. Kan dat gefixt worden?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:20:28 #179
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_69768885
Vooral met de toevoeging van de TSPDT lijst ben ik erg blij. Zorgt voor een dieper aanbod in films.

De 21st century lijst zou ik inderdaad ook een leuke toevoeging vinden om de balans weer wat meer richting nieuwere films te verschuiven. De 500 Greatest Movies van Empire is ook een leuke lijst lijkt me voor de toekomst, zeker voor filmliefhebbers die geen zin hebben in de voornamelijk zware kost die er door de TSPDT lijst bijgekomen is. Daarin staan veel goede populaire films die nu nog buiten de boot vallen.

Verder hield ik op Lists of Bests ook de lijsten bij van twee film critici Steven Jay Schneider (1001 movies you must see before you die) en Jonathan Rosenbaum (1000 essential films) en twee kranten The Guardian en New York Times. Wellicht ook tips om ooit toe te voegen. Hoewel die van Rosenbaum wel heel erg snob is en die van The Guardian nogal wel opmerkelijke keuzes bevat.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:25:56 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69769049
Jonathan Rosenbaum is wel leuk als tegenwicht tegen Ebert. Beiden schrijven/schreven voor Chicago-gerelateerde kranten btw .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zaterdag 6 juni 2009 @ 15:22:39 #181
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_69770459
De Empire 500 en de lijst van Steven Jay Schneider zijn inderdaad mooie lijsten, hou ze zelf ook bij.

Ik denk dat als je de doelgroep wat groter wil maken, zo'n lijst als van Empire ook best leuk is, omdat je niet wil dat er alleen filmsnobs op je site rondlopen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:34:28 #182
67640 SaintOfKillers
pi_69770723
Een "alle films met meer dan 20.000 stemmen op IMDb" lijstje zou er wel eentje zijn voor de meer commercieel geörienteerde fans. Daar verdwijnen ook geen films uit .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:35:53 #183
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_69770752
tvp. goed initiatief
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:46:18 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_69770964
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een "alle films met meer dan 20.000 stemmen op IMDb" lijstje zou er wel eentje zijn voor de meer commercieel geörienteerde fans. Daar verdwijnen ook geen films uit .
Ah, zoiets zou ook goed zijn voor mijn aantal checks, want die heb ik allemaal gezien behalve een paar zeer recente films
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:52:07 #185
67640 SaintOfKillers
pi_69771072
In dat geval ga ik voor een checklist van het oeuvre van Marion Cotillard.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:40:34 #186
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69773779
Voor de toevoeging van die nieuwe lijsten.

De Empire 500 vind ik zelf een heel mooie lijst, omdat die een breed spectrum beslaat. Er staan bekende commerciële blockbusters, obscure snob films en wat cult-favorieten in. TSPDT 21e eeuw zal ook een mooie aanvulling zijn, hoewel het snob gehalte daar natuurlijk weer wat hoger ligt.
pi_69786712

Volgens mij is dit een bugje. De letter "" heeft ook geen 0 resultaten.
pi_69788278
Bedankt voor de suggesties allemaal! Ik zal kijken of ik die IMDB import bug en die unchecked movies bug kan fixen.
Vink alle IMDB top lijsten af op: http://www.icheckmovies.com/
pi_69794693
Is het mogelijk om nog een optie zoals favoriet in te bouwen, maar dan voor films die vermakelijk waren? Dus films die niet goed genoeg zijn om als favoriet aan te vinken, maar die je wel vermakelijk vond (en hebt gekeken met plezier).

Een film zoals Batman Begins is geen favoriet, maar mijns inziens wel plezant.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 17:13:24 #190
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_69799436
Wat misschien wel aardig zou zijn, is dat je bij je recommendations bij een film kan aangeven dat je die daar niet meer terug wil zien. Als er iets bij zit dat je echt niet wil zien, blijft die film misschien anders voor altijd in je aanbevelingen staan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_69819164
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:57 schreef Sidelya het volgende:
Is het mogelijk om nog een optie zoals favoriet in te bouwen, maar dan voor films die vermakelijk waren? Dus films die niet goed genoeg zijn om als favoriet aan te vinken, maar die je wel vermakelijk vond (en hebt gekeken met plezier).

Gaan we over nadenken.
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:13 schreef Mike het volgende:
Wat misschien wel aardig zou zijn, is dat je bij je recommendations bij een film kan aangeven dat je die daar niet meer terug wil zien. Als er iets bij zit dat je echt niet wil zien, blijft die film misschien anders voor altijd in je aanbevelingen staan.
Uitstekend idee zeg! Gaan we zeker implementeren
pi_69820640
De unchecked movie-lijst is verbeterd, alleen vind ik het resultaat lelijk:

.
pi_69825492
Zeg, als films uit de lijst verdwijnen, verdwijnt dan ook jouw check erop?

Daarnaast een tip:

• In de friends-overzicht zie je wanneer je ze hebt geadd. Volgens mij kun je daar beter wat nuttigers neerzetten zoals de tijd van de laatste check of de laatste check itself. Voorbeeld:

Wordt dan:

[ Bericht 0% gewijzigd door Diggy. op 08-06-2009 14:32:12 ]
  •   maandag 8 juni 2009 @ 16:29:32 #194
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_69829334
    Een andere toevoeging waardoor de site een wat breder publiek zou aan kunnen spreken is om de box-office top lijst er aan toe te voegen.

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide
      maandag 8 juni 2009 @ 19:56:14 #195
    67640 SaintOfKillers
    pi_69836793
    Bij Vengeance Is Mine verwijst de IMDb-link naar een film uit 2008, dat moet volgens mij die van 1979 zijn.
    pi_69857190
    Bedankt voor de tips! Ik heb ondertussen al een flinke berg werk klaar liggen...
      dinsdag 9 juni 2009 @ 16:38:34 #197
    148059 Pritt
    Atheïst
    pi_69867210
    Zeg je beroep maar op!
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_69886050
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 14:57 schreef Sidelya het volgende:

Dat vang je al op als je dit invoert:
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 13:57 schreef Gatalin het volgende:
    Ok, top!

Hebben jullie ook gedacht aan een mogelijkheid om aan te geven welke films je complete tijdverspilling vond? Dan kun je helemaal goed vaststellen wie je buren zijn.
    De films die je dan niet bij favourite of Gatalins categorie hebt aangeklikt blijven dan over als redelijke/vermakelijke films...

Verder complimenten voor de site
    Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
    pi_69887243
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 16:38 schreef Pritt het volgende:
    Zeg je beroep maar op!
    Het probleem is alleen dat ik nog niets aan de website verdien
    pi_69893057
    Erik, kun je de statistieken een beetje uitbreiden?

Op movie stats staat de top 5 most checked movies en favourite movies. Is het mogelijk dat je daaronder een linkje plaatst naar de top 50 van die twee lijsten?

En, het zou leuk zijn als er ook een lijstje bijkwam: meest favoriete films, naar favs/checks verhouding. Pulp fiction heeft de meeste checks (1,106), met 224 daarvan als favoriet. Verhouding is dus dat 20,25% van de mensen die die film heeft gezien, het als een favoriet heeft aangevinkt. Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) is bekeken door 595 personen, waarvan 116 als favoriet. Verhouding: 19,50%.

Zo kun je zien welke film naar verhouding de meest favoriete is. Zou leuk zijn. Ook daar een top 50 van.

.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')