Enkele jaren geleden had ik het idee om een website te beginnen waarmee men bij kan houden welke films van de diverse IMDB top lijsten men gezien heeft. Toen ik begin dit jaar een collega vond die grafisch erg sterk is en mij wilde helpen ben ik toch begonnen aan de website. Het concept en het programmeerwerk zijn door mij gedaan, al het grafisch ontwerp en de implementatie daarvan zijn door mijn collega gedaan. Na maanden hard zwoegen met zijn tweeen is het dan eindelijk zo ver: de website staat online! Hij is te vinden op
http://www.icheckmovies.com en hieronder volgt een kort overzicht met functionaliteiten:
* Bijhouden welke films je gezien hebt van
alle IMDB top lijsten (waaronder natuurlijk de IMDB top 250)
* Markeren van je favoriete films uit de IMDB top lijsten
* Het afvinken van films kan ook automatisch gebaseerd op je publieke IMDB votes history
* Per top lijst twee signatures (een kleine en een grote) om te tonen hoeveel films je van die top lijst hebt gezien (zie mijn signature)
* Het doen van aanbevelingen voor films die je nog niet gezien hebt maar mogelijk wel leuk vindt
* Berekenen van je film "buren", oftewel welke gebruikers hebben eenzelfde film-smaak?
* Uniek awards systeem waarmee je virtuele awards krijgt als je een bepaalde hoeveelheid films uit een top lijst hebt gezien (deze awards kun je ook simpel met de rest van de wereld delen, zie bv.
mijn awards)
* Twee-wekelijks bijwerken van de IMDB top lijsten zodat ze altijd erg up-to-date zijn
* Per film bekijken in welke top lijsten hij zich bevindt
* Voor elke top lijst van een film is er een historie te zien, waarin getoond wordt welke posities die film in heeft genomen binnen die top lijst
* Commentaar toevoegen bij films
* Vrienden en prive-berichten systeem
* En nog veel meer...
Hopelijk vinden jullie de website interessant genoeg om hem te gaan bekijken. Heel graag zou ik jullie commentaar horen, wat vinden jullie van de website? Wat is er goed, maar ook wat is er niet goed? Ik beloof dat ik serieus naar alle suggesties zal luisteren.
Vink alle IMDB top lijsten af op:
http://www.icheckmovies.com/