Normaal is de klaagbaak een vergaarbak van dagboekelementen, danwel hoe dwars je scheet kan zitten.
Nu is mijn klacht het volgende, afgelopen zondag heb ik onder andere op dit forum en op Marktplaats een advertentie laten zetten van een zogenaamde indoor-cycle, beter bekend bij de nederlanders als
spinningbike.
Waarom vetgedrukt?
Omdat ik vanmorgen een email kreeg van Marktplaats met de volgende tekst:
quote:
Beste hr ,
** WIJ VERZOEKEN U DEZE E-MAIL MET BETREKKING TOT UW ADVERTENTIE AANDACHTIG TE LEZEN **
Wij hebben uw advertentie helaas moeten verwijderen, omdat een eigenaar van intellectuele eigendomsrechten ons in een ondertekende verklaring heeft laten weten dat hiermee inbreuk wordt gemaakt op een auteursrecht, handelsmerk of ander recht.
Zoals bepaald in onze gebruiksvoorwaarden, zijn advertenties die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrecht en merkenrecht, niet toegestaan op Marktplaats.nl. Dergelijke advertenties worden door de wet verboden en ook onze beleidsregels staan ze niet toe. Klik op de volgende link als u meer wilt weten over de samenwerking tussen Marktplaats.nl en eigenaars van intellectuele eigendomsrechten:
Lees meer over bescherming van intellectuele eigendom
Als u deze advertentie opnieuw plaatst of andere soortgelijke advertenties op Marktplaats.nl plaatst, kunnen we u weren. We vinden het echter belangrijk om u als gebruiker van Marktplaats.nl te hebben en te houden. Daarom vragen we u vriendelijk de beleidsregels na te leven.
Als deze advertentie volgens u ten onrechte is verwijderd of als u vragen heeft over het verwijderen van deze advertentie, kunt u direct contact opnemen met de eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten via het volgende e-mailadres:
*********@*******.com
Wij raden u aan deze e-mail mee te sturen zodat de eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten weet over welke advertentie het gaat.
Marktplaats.nl is natuurlijk bereid om vragen te beantwoorden, maar aangezien de advertentie is verwijderd op verzoek van de rechthebbende, kunt u het beste eerst contact met hem of haar opnemen.
Heeft u daarna nog vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan met het daarvoor bestemde contactformulier. Wij nemen uw vraag dan zo snel mogelijk in behandeling.
Contactformulier:
http://verkopen.marktplaats.nl/contact_form.php
Oke dan, wat is er dan, heb ik Dunlop niet mogen gebruiken omdat het een bandenmerk is?
Nee, ik heb een leuk, hevig en kort telefoongesprek gehad met een vrouw die meende dat ik
Spinningbike niet meer mag gebruiken omdat het in strijd is met het handelsmerk Spinning......
Klacht 1: advertentie verwijderd
Klacht 2: het telefoongesprek wat echt nergens op sloeg....
Klacht 3: je mag in geen enkele advertentie meer "spinningbike" gebruiken.....
Klacht 4: die sufkutten hadden me ook wel even mogen mailen of bellen, dat had wat netter geweest.