Stijgende lijn? Omdat ze in plaats van 20e 16e worden?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:41 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Zat weer een stijgende de lijn in de laatste twee jaar, en veel talentvolle jonge spelers. Maar goed, jij vind dat ze niks toevoegen, dan kan ik nog lange verhalen gaan ophangen, maar dat heeft dan ook geen zin...
Je kan beter ophouden met je betoog. Mensen willen maar niet inzien dat de KNVB ook echt niet staat te springen om clubs hun licentie af te pakken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:45 schreef Breach het volgende:
[..]
Je moet het lezen in de context van mijn verhaal. Van mij heeft iedere club bestaansrecht, maar iedereen loopt nu te kankeren op de KNVB (want sommigen hier denken ook nog dat KNVB alleen Kessler is). Maar het enige wat de KNVB doet is ervoor zorgen dat clubs hun begroting op orde hebben. En dit signaal berokkent het Nederlandse voetbal in het algemeen weinig tot geen schade.
Voor de supporter van Fortuna is dit extreem zuur. Maar het is nu eenmaal zo. Het is nou ook niet dat ze niet gewaarschuwd zijn de afgelopen jaren.
jah echt leuk man 4x per jaar tegen dezelfde ploegquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:46 schreef LENUS het volgende:
Ik denk dat er nog een 5-tal clubs opgedoekt moeten worden. Beter gaan we naar een Schots model. Beter voor de clubs, competitie en de commercie.
Nee, PSV draait al jaren geniaal.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:09 schreef Rucebo het volgende:
De Feyenoorders roepen het hardste hoe mooi dit is, terwijl ze zelf diep in de schulden zitten...
Als ze 'gewoon' waren gedegradeerd was het ook geen punt geweest. Maar goed, als ze eindelijk dat systeem eens gaan invoeren kunnen ze misschien ooit terug promoveren. Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Stijgende lijn? Omdat ze in plaats van 20e 16e worden?
Hieruit blijkt ook maar weer eens hoe hard een degradatiesysteem nodig is, dan waren ze al jaren terug opgehoepeld.
Overigens las ik ik dat ze in de Eerste Klasse terecht komen? Dat is toch niet zo'n ramp? Met een beetje geluk en inzet zijn ze over 3 jaar weer terug in de Eerste Divisie?
Ik ken er wel een paar honderduizend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:49 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Als ze 'gewoon' waren gedegradeerd was het ook geen punt geweest. Maar goed, als ze eindelijk dat systeem eens gaan invoeren kunnen ze misschien ooit terug promoveren. Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...
Wat een onzin, de top van de hoofdklassers zou moeiteloos meekunnen draaien in de JL.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:49 schreef Rucebo het volgende:
Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...
Want? De gemiddelde amateur in de hoofdklasse heeft het uiteindelijk beter voor elkaar dan een speler uit de categorie Fortuna. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:49 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Als ze 'gewoon' waren gedegradeerd was het ook geen punt geweest. Maar goed, als ze eindelijk dat systeem eens gaan invoeren kunnen ze misschien ooit terug promoveren. Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...
Ik ook.quote:
Dit is toch ook ronduit belachelijk. Men heeft gekeken of het terecht was dat de licentie was ingetrokken in de periode dat Erkens niet eens een begroting had ingedient. Dat na het fusie mislukken TOF is opgestaan en zoveel gedaan heeft hebben ze niet eens serieus meegewogen zoals ze het nu brengen. Schandalig.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Had niet uitgemaakt, in Februari was de beslissing al genomen en het hoger beroep ging ook om de periode Maart tot en met September, plus alle voorgaande jaren van wanbeleid.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, PSV draait al jaren geniaal.
Parkeerplaats moeten verpatsen nog niet uit de rode cijfertjes
Onzin, clubs moet je tegenwoordig gewoon als bedrijven beoordelen. Als bedrijven structureel in de problemen raken dan worden ze ook failliet verklaard. Ik zie niet in waarom dat in de voetballerij anders zou moeten zijn.quote:
Omdat het al te laat was en in de zomer had moeten gebeuren. Gewoon wanbeleid bij Fortuna en dat de KNVB de regels toepast is totaal begrijpelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:55 schreef FSC68 het volgende:
[..]
Dit is toch ook ronduit belachelijk. Men heeft gekeken of het terecht was dat de licentie was ingetrokken in de periode dat Erkens niet eens een begroting had ingedient. Dat na het fusie mislukken TOF is opgestaan en zoveel gedaan heeft hebben ze niet eens serieus meegewogen zoals ze het nu brengen. Schandalig.
Jij bent echt te dom. Hadden we daar Fortuna mee gehad dan? Anders had Utrecht ook maar even samen moeten gaan met Ajax of Den Haag toen het zo slecht ging, kijken hoe je dan sprak. En sowieso, Sporting Limburg had niet eens kans van slagen, omdat niemand er geld in wilde duwen.quote:
Ja, maar dat zeg je niet. Je zegt dat je hoopt dat er meer clubs kapot gaan. Voor een supporter is er NIKS erger dan dat je clubt gewoon verdwijnt of op een andere manier kan opdoeken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Onzin, clubs moet je tegenwoordig gewoon als bedrijven beoordelen. Als bedrijven structureel in de problemen raken dan worden ze ook failliet verklaard. Ik zie niet in waarom dat in de voetballerij anders zou moeten zijn.
Ik zie niet graag clubs verdwijnen. Maar ik ben er wel voor om strenger op te treden. In de hoofdklasse spelen clubs die het beter georganiseerd hebben. Een semi-professionele club kan ook een heel eind komen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja, maar dat zeg je niet. Je zegt dat je hoopt dat er meer clubs kapot gaan. Voor een supporter is er NIKS erger dan dat je clubt gewoon verdwijnt of op een andere manier kan opdoeken.
Dit moet een signaal zijn voor de de andere clubs dat het menens is en dat ze hun zootje op orde moeten krijgen.
dat had net zo goed een belachelijke financiele basis. Die fusie zou beginnen met een tekortquote:
Geef me 1 reden..quote:
beroerde scheidsrechtersquote:
En Fortuna was dan ook gewoon verdwenen. Stadion van Roda en de naam Fortuna totaal niet meer terug te zien in de nieuwe naam.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:04 schreef denthemen het volgende:
Nu nog roepen er mensen dat ze moeten samengaanBlijkbaar hebben die mensen geen idee hoe klote het zou zijn als je met je rivaal moet fuseren
Waarom moesten wij samengaan dan? Dat begrijp ik niet helemaal. Volgens mij hebben wij in het verleden onze problemen WEL opgelost. Dit itt Roda en Fortuna. Onze licentie is niet ingetrokken, we hebben geld en draaien aardig mee in de eredivisie. Er is nooit sprake geweest van een fusie bij ons, dus ik kan er niet over oordelen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef FSC68 het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom. Hadden we daar Fortuna mee gehad dan? Anders had Utrecht ook maar even samen moeten gaan met Ajax of Den Haag toen het zo slecht ging, kijken hoe je dan sprak. En sowieso, Sporting Limburg had niet eens kans van slagen, omdat niemand er geld in wilde duwen.
Maar wel met een breder draagvlak over een paar jaar met een beetje geluk. Nu moesten er 2 clubs gesponsord worden, en veel spelers betaald. Dan hadden de sponsors naar 1 club gegaan, en de helft van de spelers weg. Misschien dat het dan meer bestaansrecht had.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat had net zo goed een belachelijke financiele basis. Die fusie zou beginnen met een tekort
Fortuna heeft onder leiding van TOF toch ook gewoon haar eigen problemen opgelost. Dat de KNVB nu op een vieze manier de licentie afpakt kan Fortuna verder niks aan doen. Ze kijken naar de situatie in februari en aan de hand daarvan maken ze hun oordeel. Beetje vreemd als je bedenkt dat in februari alles op de fusie gericht was en TOF nog niet aan de macht was. En wat betreft de fusie, Fortuna had die fusie dus ook niet nodig, het bestuur speelde het alleen zo voor haar eigen belang, hoe zou jij het vinden als Utrecht alleen door kon maar dat men toch ging fuseren omdat het bestuur dat wilde?quote:Waarom moesten wij samengaan dan? Dat begrijp ik niet helemaal. Volgens mij hebben wij in het verleden onze problemen WEL opgelost. Dit itt Roda en Fortuna. Onze licentie is niet ingetrokken, we hebben geld en draaien aardig mee in de eredivisie. Er is nooit sprake geweest van een fusie bij ons, dus ik kan er niet over oordelen.
Dit zegt al genoeg over jou. Als je met een fusie met de aartsrivaal instemt ben je sowieso al iemand zonder clubliefde. Als we voetbal willen zien kunnen we ook naar Eindhoven, Genk of Aken om maar wat te noemen. En tevens kon die fusie sowieso niks worden omdat heel Limburg kotst op een fusie, inclusief geldschieters.quote:Als ik voor Fortuna was had ik er alles, maar dan ook alles aan gedaan om een fusie te regelen. Hoewel je misschien Fortuna kwijtraakt, krijg je er met een beetje geluk een leuke club voor terug die draait in de eredivisie met daarin Fortuna. Dan had het nog enigszins doorgeleefd. Nu is het gewoon dood en klaar. Nu heb je niets, dan had je nog iets.
En dan sta jij ook te springen om die massaontslagen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Onzin, clubs moet je tegenwoordig gewoon als bedrijven beoordelen. Als bedrijven structureel in de problemen raken dan worden ze ook failliet verklaard. Ik zie niet in waarom dat in de voetballerij anders zou moeten zijn.
Dat is in sommige gevallen nodig. Kunstmatig bedrijven en/of industrieen in stand houden werkt op de lange termijn niet. Daardoor raak je alleen maar verder achter op de concurrentie. Voor de mensen die ontslagen worden is het natuurlijk heel erg, maar als je het in een breder perspectief ziet dan is het wel beter.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dan sta jij ook te springen om die massaontslagen?
Idd zeg. Wat een joker.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dan sta jij ook te springen om die massaontslagen?
Weet ik niet, ik ga ervanuit dat het bestuur het beste voor de club doet. Ik vind het ook een beetje kinderachtig om je te verschuilen achter het fusie verhaal, of het baseren op februari. Je doet nu voorkomen of er 1 maand een tekort is geweest bij Fortuna. Dat is natuurlijk complete onzin, de KNVB gaat echt niet na 1 maand een tekort een licentie intrekken. Dit is een verhaal wat al veel en veel langer loopt, Fortuna heeft al veel tijd gehad maar nu is het gewoon een keer over. Altijd maar uitstellen en pappen en nathouden houdt een keer op. Dat is in het bedrijfsleven zo, en dus ook in het betaalde voetbal. Sneu maar waar. ik denk dan ook dat de KNVB volledig gelijk heeft.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:18 schreef FSC68 het volgende:
[..]
Fortuna heeft onder leiding van TOF toch ook gewoon haar eigen problemen opgelost. Dat de KNVB nu op een vieze manier de licentie afpakt kan Fortuna verder niks aan doen. Ze kijken naar de situatie in februari en aan de hand daarvan maken ze hun oordeel. Beetje vreemd als je bedenkt dat in februari alles op de fusie gericht was en TOF nog niet aan de macht was. En wat betreft de fusie, Fortuna had die fusie dus ook niet nodig, het bestuur speelde het alleen zo voor haar eigen belang, hoe zou jij het vinden als Utrecht alleen door kon maar dat men toch ging fuseren omdat het bestuur dat wilde?
[..]
Of over jou. Liever je club kapot laten gaan dan een laatste strohalm? Nee, dat zou ik nooit kunnen. Maar goed, wij hebben niet een directe aartsrivaal in de buurt. Ajax of Ado zouden geen optie zijn, die zitten niet eens in de provincie hier. Dus dat is niet vergelijkbaar.quote:Dit zegt al genoeg over jou. Als je met een fusie met de aartsrivaal instemt ben je sowieso al iemand zonder clubliefde. Als we voetbal willen zien kunnen we ook naar Eindhoven, Genk of Aken om maar wat te noemen. En tevens kon die fusie sowieso niks worden omdat heel Limburg kotst op een fusie, inclusief geldschieters.
Maar een beetje begrip zou dus niet misstaan. Bovendien zijn die andere clubs voorlopig licentie-waardig, dus waarom zou je graag willen dat ze dat niet meer worden? Je staat toch ook niet te springen op een langere kredietcrisis, zodat ING failliet gaat, puur omdat ze een tik hebben gehad en momenteel financieel zwakker zijn?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat is in sommige gevallen nodig. Kunstmatig bedrijven en/of industrieen in stand houden werkt op de lange termijn niet. Daardoor raak je alleen maar verder achter op de concurrentie. Voor de mensen die ontslagen worden is het natuurlijk heel erg, maar als je het in een breder perspectief ziet dan is het wel beter.
Fortuna zou als semi-professionele club wél kunnen overleven.
Nee, dat kunnen ze niet. De eerste divisie gaat ingekrompen worden tot 18 clubs. Kesler en consorten moeten dus nog een club slachtofferen, of als de promotie/degradatieregeling ingevoerd wordt, gaat de nummer 19 eruit en komt er geen club voor in de plaats.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Als Fortuna nu alles op orde heeft, dan kunnen ze toch gewoon een nieuwe licentie aanvragen?
Waardoor je dus alleen maar kampioen hoeft te worden in de Topklasse om in de Eerste Divisie terug te komen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze niet. De eerste divisie gaat ingekrompen worden tot 18 clubs. Kesler en consorten moeten dus nog een club slachtofferen, of als de promotie/degradatieregeling ingevoerd wordt, gaat de nummer 19 eruit en komt er geen club voor in de plaats.
Is dat wel zo? Ik vind dat allemaal wel erg makkelijk roepen? De KNVB heeft alle documenten jaarverslagen en begrotingen, ik denk dat zij ook echt wel weten wat ze doen...quote:
Die Topklasse moet ook nog gevormd worden, maar de hoofdklasseamateurs liggen dwars. Amateurtje blijven spelen is gemakkelijker dan opeens profclub worden. Ik zie Fortuna dus niet gauw terugkeren in het betaald voetbal, als de licentie ook na een eventuele rechtszaak definitief ingetrokken wordt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waardoor je dus alleen maar kampioen hoeft te worden in de Topklasse om in de Eerste Divisie terug te komen...
Ik heb wel begrip voor de teams, maar het moet geen schande zijn als je op een gegeven moment geen prof-licentie hebt. Die kun je op termijn wel weer krijgen als je alles goed georganiseerd hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar een beetje begrip zou dus niet misstaan. Bovendien zijn die andere clubs voorlopig licentie-waardig, dus waarom zou je graag willen dat ze dat niet meer worden? Je staat toch ook niet te springen op een langere kredietcrisis, zodat ING failliet gaat, puur omdat ze een tik hebben gehad en momenteel financieel zwakker zijn?
Dansen op het graf van de club, noemen ze dit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef FSC68 het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom. Hadden we daar Fortuna mee gehad dan? Anders had Utrecht ook maar even samen moeten gaan met Ajax of Den Haag toen het zo slecht ging, kijken hoe je dan sprak. En sowieso, Sporting Limburg had niet eens kans van slagen, omdat niemand er geld in wilde duwen.
Dat zou zo zijn wanneer Eindhoven door mag gaan, maar als Eindhoven er af gaat, is het heel erg consequent.quote:
Die zie ik er ook uitvliegenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zou zo zijn wanneer Eindhoven door mag gaan, maar als Eindhoven er af gaat, is het heel erg consequent.
Dit valt allemaal sinds 2004 onder het nieuwe beleid he, dus alles van daarvoor met clubs die gered worden (wat buiten de KNVB om gaat) door de gemeentes enzo, hoort daar niet bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |