abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:46:55 #201
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69193785
Ik denk dat er nog een 5-tal clubs opgedoekt moeten worden. Beter gaan we naar een Schots model. Beter voor de clubs, competitie en de commercie.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:47:06 #202
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69193792
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:41 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Zat weer een stijgende de lijn in de laatste twee jaar, en veel talentvolle jonge spelers. Maar goed, jij vind dat ze niks toevoegen, dan kan ik nog lange verhalen gaan ophangen, maar dat heeft dan ook geen zin...
Stijgende lijn? Omdat ze in plaats van 20e 16e worden?

Hieruit blijkt ook maar weer eens hoe hard een degradatiesysteem nodig is, dan waren ze al jaren terug opgehoepeld.

Overigens las ik ik dat ze in de Eerste Klasse terecht komen? Dat is toch niet zo'n ramp? Met een beetje geluk en inzet zijn ze over 3 jaar weer terug in de Eerste Divisie?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:47:37 #203
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69193818
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:45 schreef Breach het volgende:

[..]

Je moet het lezen in de context van mijn verhaal. Van mij heeft iedere club bestaansrecht, maar iedereen loopt nu te kankeren op de KNVB (want sommigen hier denken ook nog dat KNVB alleen Kessler is). Maar het enige wat de KNVB doet is ervoor zorgen dat clubs hun begroting op orde hebben. En dit signaal berokkent het Nederlandse voetbal in het algemeen weinig tot geen schade.

Voor de supporter van Fortuna is dit extreem zuur. Maar het is nu eenmaal zo. Het is nou ook niet dat ze niet gewaarschuwd zijn de afgelopen jaren.
Je kan beter ophouden met je betoog. Mensen willen maar niet inzien dat de KNVB ook echt niet staat te springen om clubs hun licentie af te pakken.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:48:08 #204
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69193839
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:46 schreef LENUS het volgende:
Ik denk dat er nog een 5-tal clubs opgedoekt moeten worden. Beter gaan we naar een Schots model. Beter voor de clubs, competitie en de commercie.
jah echt leuk man 4x per jaar tegen dezelfde ploeg flikker toch op man
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:48:58 #205
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_69193869
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:09 schreef Rucebo het volgende:
De Feyenoorders roepen het hardste hoe mooi dit is, terwijl ze zelf diep in de schulden zitten...
Nee, PSV draait al jaren geniaal.
Parkeerplaats moeten verpatsen nog niet uit de rode cijfertjes
pi_69193894
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:47 schreef pfaf het volgende:

[..]

Stijgende lijn? Omdat ze in plaats van 20e 16e worden?

Hieruit blijkt ook maar weer eens hoe hard een degradatiesysteem nodig is, dan waren ze al jaren terug opgehoepeld.

Overigens las ik ik dat ze in de Eerste Klasse terecht komen? Dat is toch niet zo'n ramp? Met een beetje geluk en inzet zijn ze over 3 jaar weer terug in de Eerste Divisie?
Als ze 'gewoon' waren gedegradeerd was het ook geen punt geweest. Maar goed, als ze eindelijk dat systeem eens gaan invoeren kunnen ze misschien ooit terug promoveren. Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:50:19 #207
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69193918
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:49 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Als ze 'gewoon' waren gedegradeerd was het ook geen punt geweest. Maar goed, als ze eindelijk dat systeem eens gaan invoeren kunnen ze misschien ooit terug promoveren. Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...
Ik ken er wel een paar honderduizend. Nou ja, niet persoonlijk natuurlijk.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:50:22 #208
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69193924
quote:
Maar er zal natuurlijk geen enkele speler bij de amateurs willen gaan spelen...
Wat een onzin, de top van de hoofdklassers zou moeiteloos meekunnen draaien in de JL.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:50:57 #209
188012 Breach
Is Goed
pi_69193954
quote:

[..]

Want? De gemiddelde amateur in de hoofdklasse heeft het uiteindelijk beter voor elkaar dan een speler uit de categorie Fortuna. Uitzonderingen daargelaten.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_69193971
Sorry, bedoelde van de huidige spelers...

Ze zouden trouwens doorgaan in de Eerste Klasse dan, geen Hoofdklasse.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:53:47 #211
188012 Breach
Is Goed
pi_69194024
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:51 schreef Rucebo het volgende:
Sorry, bedoelde van de huidige spelers...
Ik ook.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:54:59 #212
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69194082
Eindelijk is het er van gekomen. Hopelijk volgen nog meer clubs.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_69194083
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Had niet uitgemaakt, in Februari was de beslissing al genomen en het hoger beroep ging ook om de periode Maart tot en met September, plus alle voorgaande jaren van wanbeleid.
Dit is toch ook ronduit belachelijk. Men heeft gekeken of het terecht was dat de licentie was ingetrokken in de periode dat Erkens niet eens een begroting had ingedient. Dat na het fusie mislukken TOF is opgestaan en zoveel gedaan heeft hebben ze niet eens serieus meegewogen zoals ze het nu brengen. Schandalig.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:55:44 #214
188012 Breach
Is Goed
pi_69194118
- niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door Prosac op 19-05-2009 17:27:27 ]
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:57:06 #215
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_69194165
zeau, ben benieuwd hoe snel men bedreigingen kan gaan verwachten van de "supporters"

voor de rest, prima besluit, dat ze dit met alle clubs maar mogen doen die zichzelf niet kunnen redden.
From feudal serf to spender.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 mei 2009 @ 16:58:30 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69194229
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee, PSV draait al jaren geniaal.
Parkeerplaats moeten verpatsen nog niet uit de rode cijfertjes
je hebt er niks van begrepen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_69194255
Nou hebben die fortuna supporters toch waar ze zo graag om vroegen .
pi_69194263
haha

En vooral niet samengaan met Roda
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:00:13 #219
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69194297
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:55 schreef Breach het volgende:

[..]

- niet doen -
Onzin, clubs moet je tegenwoordig gewoon als bedrijven beoordelen. Als bedrijven structureel in de problemen raken dan worden ze ook failliet verklaard. Ik zie niet in waarom dat in de voetballerij anders zou moeten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Prosac op 19-05-2009 17:27:48 ]
pi_69194354
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:55 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Dit is toch ook ronduit belachelijk. Men heeft gekeken of het terecht was dat de licentie was ingetrokken in de periode dat Erkens niet eens een begroting had ingedient. Dat na het fusie mislukken TOF is opgestaan en zoveel gedaan heeft hebben ze niet eens serieus meegewogen zoals ze het nu brengen. Schandalig.
Omdat het al te laat was en in de zomer had moeten gebeuren. Gewoon wanbeleid bij Fortuna en dat de KNVB de regels toepast is totaal begrijpelijk.
pi_69194381
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:59 schreef Tha_Duck het volgende:
haha

Jij bent echt te dom. Hadden we daar Fortuna mee gehad dan? Anders had Utrecht ook maar even samen moeten gaan met Ajax of Den Haag toen het zo slecht ging, kijken hoe je dan sprak. En sowieso, Sporting Limburg had niet eens kans van slagen, omdat niemand er geld in wilde duwen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:02:05 #222
188012 Breach
Is Goed
pi_69194383
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Onzin, clubs moet je tegenwoordig gewoon als bedrijven beoordelen. Als bedrijven structureel in de problemen raken dan worden ze ook failliet verklaard. Ik zie niet in waarom dat in de voetballerij anders zou moeten zijn.
Ja, maar dat zeg je niet. Je zegt dat je hoopt dat er meer clubs kapot gaan. Voor een supporter is er NIKS erger dan dat je clubt gewoon verdwijnt of op een andere manier kan opdoeken.

Dit moet een signaal zijn voor de de andere clubs dat het menens is en dat ze hun zootje op orde moeten krijgen.
pi_69194400
KNVB, trieste organisatie.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:03:04 #224
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69194418
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef Breach het volgende:

[..]

Ja, maar dat zeg je niet. Je zegt dat je hoopt dat er meer clubs kapot gaan. Voor een supporter is er NIKS erger dan dat je clubt gewoon verdwijnt of op een andere manier kan opdoeken.

Dit moet een signaal zijn voor de de andere clubs dat het menens is en dat ze hun zootje op orde moeten krijgen.
Ik zie niet graag clubs verdwijnen. Maar ik ben er wel voor om strenger op te treden. In de hoofdklasse spelen clubs die het beter georganiseerd hebben. Een semi-professionele club kan ook een heel eind komen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 mei 2009 @ 17:04:00 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69194452
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:59 schreef Tha_Duck het volgende:
haha

dat had net zo goed een belachelijke financiele basis. Die fusie zou beginnen met een tekort
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_69194459
Nu nog roepen er mensen dat ze moeten samengaan Blijkbaar hebben die mensen geen idee hoe klote het zou zijn als je met je rivaal moet fuseren
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:04:35 #227
188012 Breach
Is Goed
pi_69194482
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef Blawh het volgende:
KNVB, trieste organisatie.
Geef me 1 reden..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 mei 2009 @ 17:07:49 #228
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69194594
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:04 schreef Breach het volgende:

[..]

Geef me 1 reden..
beroerde scheidsrechters
Henk Kesler

Maar dat staat een los hiervan
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:08:15 #229
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69194608
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:04 schreef denthemen het volgende:
Nu nog roepen er mensen dat ze moeten samengaan Blijkbaar hebben die mensen geen idee hoe klote het zou zijn als je met je rivaal moet fuseren
En Fortuna was dan ook gewoon verdwenen. Stadion van Roda en de naam Fortuna totaal niet meer terug te zien in de nieuwe naam.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_69194755
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Jij bent echt te dom. Hadden we daar Fortuna mee gehad dan? Anders had Utrecht ook maar even samen moeten gaan met Ajax of Den Haag toen het zo slecht ging, kijken hoe je dan sprak. En sowieso, Sporting Limburg had niet eens kans van slagen, omdat niemand er geld in wilde duwen.
Waarom moesten wij samengaan dan? Dat begrijp ik niet helemaal. Volgens mij hebben wij in het verleden onze problemen WEL opgelost. Dit itt Roda en Fortuna. Onze licentie is niet ingetrokken, we hebben geld en draaien aardig mee in de eredivisie. Er is nooit sprake geweest van een fusie bij ons, dus ik kan er niet over oordelen.

Als ik voor Fortuna was had ik er alles, maar dan ook alles aan gedaan om een fusie te regelen. Hoewel je misschien Fortuna kwijtraakt, krijg je er met een beetje geluk een leuke club voor terug die draait in de eredivisie met daarin Fortuna. Dan had het nog enigszins doorgeleefd. Nu is het gewoon dood en klaar. Nu heb je niets, dan had je nog iets.
pi_69194826
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat had net zo goed een belachelijke financiele basis. Die fusie zou beginnen met een tekort
Maar wel met een breder draagvlak over een paar jaar met een beetje geluk. Nu moesten er 2 clubs gesponsord worden, en veel spelers betaald. Dan hadden de sponsors naar 1 club gegaan, en de helft van de spelers weg. Misschien dat het dan meer bestaansrecht had.

Ik zeg niet dat het leuk is of de mooiste oplossing. Maar in de huidige situatie misschien wel de enige en daarom beste oplossing.
pi_69194992
quote:
Waarom moesten wij samengaan dan? Dat begrijp ik niet helemaal. Volgens mij hebben wij in het verleden onze problemen WEL opgelost. Dit itt Roda en Fortuna. Onze licentie is niet ingetrokken, we hebben geld en draaien aardig mee in de eredivisie. Er is nooit sprake geweest van een fusie bij ons, dus ik kan er niet over oordelen.
Fortuna heeft onder leiding van TOF toch ook gewoon haar eigen problemen opgelost. Dat de KNVB nu op een vieze manier de licentie afpakt kan Fortuna verder niks aan doen. Ze kijken naar de situatie in februari en aan de hand daarvan maken ze hun oordeel. Beetje vreemd als je bedenkt dat in februari alles op de fusie gericht was en TOF nog niet aan de macht was. En wat betreft de fusie, Fortuna had die fusie dus ook niet nodig, het bestuur speelde het alleen zo voor haar eigen belang, hoe zou jij het vinden als Utrecht alleen door kon maar dat men toch ging fuseren omdat het bestuur dat wilde?
quote:
Als ik voor Fortuna was had ik er alles, maar dan ook alles aan gedaan om een fusie te regelen. Hoewel je misschien Fortuna kwijtraakt, krijg je er met een beetje geluk een leuke club voor terug die draait in de eredivisie met daarin Fortuna. Dan had het nog enigszins doorgeleefd. Nu is het gewoon dood en klaar. Nu heb je niets, dan had je nog iets.
Dit zegt al genoeg over jou. Als je met een fusie met de aartsrivaal instemt ben je sowieso al iemand zonder clubliefde. Als we voetbal willen zien kunnen we ook naar Eindhoven, Genk of Aken om maar wat te noemen. En tevens kon die fusie sowieso niks worden omdat heel Limburg kotst op een fusie, inclusief geldschieters.

Hier trouwens een bericht wat mijn uitspraken ondersteund:

Fortuna Sittard overweegt naar de rechter te stappen. De Limburgse club wil de beslissing van de KNVB om Fortuna geen licentie meer te verlenen mogelijk aanvechten. Dat zei Paul Rousseau, woordvoerder van Fortuna Sittard, dinsdag in Zeist.,,Wij hebben een beetje het idee dat we als voorbeeld worden gesteld voor andere clubs'', aldus Rousseau. ,,Wij hielden een goed gevoel over aan de behandeling van de beroepszaak op 22 april, waarbij we hebben aangegeven hoe we de problemen zouden aanpakken. Daarom zijn we wel teleurgesteld. De KNVB heeft gekeken naar de situatie in februari, toen het besluit werd genomen om de licentie in te trekken. Maar hoe konden we toen een plan van aanpak voor Fortuna maken? Toen waren we bezig met de fusie.''
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:22:15 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69195120
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

En dan sta jij ook te springen om die massaontslagen?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:25:28 #234
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69195259
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is in sommige gevallen nodig. Kunstmatig bedrijven en/of industrieen in stand houden werkt op de lange termijn niet. Daardoor raak je alleen maar verder achter op de concurrentie. Voor de mensen die ontslagen worden is het natuurlijk heel erg, maar als je het in een breder perspectief ziet dan is het wel beter.

Fortuna zou als semi-professionele club wél kunnen overleven.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:25:52 #235
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_69195280
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

Idd zeg. Wat een joker.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_69195378
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:18 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Fortuna heeft onder leiding van TOF toch ook gewoon haar eigen problemen opgelost. Dat de KNVB nu op een vieze manier de licentie afpakt kan Fortuna verder niks aan doen. Ze kijken naar de situatie in februari en aan de hand daarvan maken ze hun oordeel. Beetje vreemd als je bedenkt dat in februari alles op de fusie gericht was en TOF nog niet aan de macht was. En wat betreft de fusie, Fortuna had die fusie dus ook niet nodig, het bestuur speelde het alleen zo voor haar eigen belang, hoe zou jij het vinden als Utrecht alleen door kon maar dat men toch ging fuseren omdat het bestuur dat wilde?
[..]
Weet ik niet, ik ga ervanuit dat het bestuur het beste voor de club doet. Ik vind het ook een beetje kinderachtig om je te verschuilen achter het fusie verhaal, of het baseren op februari. Je doet nu voorkomen of er 1 maand een tekort is geweest bij Fortuna. Dat is natuurlijk complete onzin, de KNVB gaat echt niet na 1 maand een tekort een licentie intrekken. Dit is een verhaal wat al veel en veel langer loopt, Fortuna heeft al veel tijd gehad maar nu is het gewoon een keer over. Altijd maar uitstellen en pappen en nathouden houdt een keer op. Dat is in het bedrijfsleven zo, en dus ook in het betaalde voetbal. Sneu maar waar. ik denk dan ook dat de KNVB volledig gelijk heeft.

Als Fortuna nu alles op orde heeft, dan kunnen ze toch gewoon een nieuwe licentie aanvragen?
quote:
Dit zegt al genoeg over jou. Als je met een fusie met de aartsrivaal instemt ben je sowieso al iemand zonder clubliefde. Als we voetbal willen zien kunnen we ook naar Eindhoven, Genk of Aken om maar wat te noemen. En tevens kon die fusie sowieso niks worden omdat heel Limburg kotst op een fusie, inclusief geldschieters.
Of over jou. Liever je club kapot laten gaan dan een laatste strohalm? Nee, dat zou ik nooit kunnen. Maar goed, wij hebben niet een directe aartsrivaal in de buurt. Ajax of Ado zouden geen optie zijn, die zitten niet eens in de provincie hier. Dus dat is niet vergelijkbaar.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:28:45 #237
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69195379
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:25 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Dat is in sommige gevallen nodig. Kunstmatig bedrijven en/of industrieen in stand houden werkt op de lange termijn niet. Daardoor raak je alleen maar verder achter op de concurrentie. Voor de mensen die ontslagen worden is het natuurlijk heel erg, maar als je het in een breder perspectief ziet dan is het wel beter.

Fortuna zou als semi-professionele club wél kunnen overleven.
Maar een beetje begrip zou dus niet misstaan. Bovendien zijn die andere clubs voorlopig licentie-waardig, dus waarom zou je graag willen dat ze dat niet meer worden? Je staat toch ook niet te springen op een langere kredietcrisis, zodat ING failliet gaat, puur omdat ze een tik hebben gehad en momenteel financieel zwakker zijn?
pi_69195514
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:28 schreef Tha_Duck het volgende:

Als Fortuna nu alles op orde heeft, dan kunnen ze toch gewoon een nieuwe licentie aanvragen?

Nee, dat kunnen ze niet. De eerste divisie gaat ingekrompen worden tot 18 clubs. Kesler en consorten moeten dus nog een club slachtofferen, of als de promotie/degradatieregeling ingevoerd wordt, gaat de nummer 19 eruit en komt er geen club voor in de plaats.
pi_69195533
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:04 schreef Breach het volgende:

[..]

Geef me 1 reden..
Inconsequent op alle vlakken.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:33:21 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69195552
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Nee, dat kunnen ze niet. De eerste divisie gaat ingekrompen worden tot 18 clubs. Kesler en consorten moeten dus nog een club slachtofferen, of als de promotie/degradatieregeling ingevoerd wordt, gaat de nummer 19 eruit en komt er geen club voor in de plaats.
Waardoor je dus alleen maar kampioen hoeft te worden in de Topklasse om in de Eerste Divisie terug te komen...
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:36:12 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69195670
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef Blawh het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik vind dat allemaal wel erg makkelijk roepen? De KNVB heeft alle documenten jaarverslagen en begrotingen, ik denk dat zij ook echt wel weten wat ze doen...
pi_69195739
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waardoor je dus alleen maar kampioen hoeft te worden in de Topklasse om in de Eerste Divisie terug te komen...
Die Topklasse moet ook nog gevormd worden, maar de hoofdklasseamateurs liggen dwars. Amateurtje blijven spelen is gemakkelijker dan opeens profclub worden. Ik zie Fortuna dus niet gauw terugkeren in het betaald voetbal, als de licentie ook na een eventuele rechtszaak definitief ingetrokken wordt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:39:17 #243
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69195774
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar een beetje begrip zou dus niet misstaan. Bovendien zijn die andere clubs voorlopig licentie-waardig, dus waarom zou je graag willen dat ze dat niet meer worden? Je staat toch ook niet te springen op een langere kredietcrisis, zodat ING failliet gaat, puur omdat ze een tik hebben gehad en momenteel financieel zwakker zijn?
Ik heb wel begrip voor de teams, maar het moet geen schande zijn als je op een gegeven moment geen prof-licentie hebt. Die kun je op termijn wel weer krijgen als je alles goed georganiseerd hebt.

Daarnaast ben ik van mening dat veel teams die onderin de Jupiler-League spelen ook op een semi-professioneel niveau kunnen bestaan. Het draagvlak is er in Sittard bijvoorbeeld zeker en als het mogelijk wordt om te degraderen uit de Jupiler-League dan komt er ook meer ruimte voor semi-professionele clubs.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:44:03 #244
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_69195921
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:02 schreef FSC68 het volgende:

[..]

Dansen op het graf van de club, noemen ze dit.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_69195970
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:32 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat zou zo zijn wanneer Eindhoven door mag gaan, maar als Eindhoven er af gaat, is het heel erg consequent.

Dit valt allemaal sinds 2004 onder het nieuwe beleid he, dus alles van daarvoor met clubs die gered worden (wat buiten de KNVB om gaat) door de gemeentes enzo, hoort daar niet bij.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:47:23 #246
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_69196014
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat zou zo zijn wanneer Eindhoven door mag gaan, maar als Eindhoven er af gaat, is het heel erg consequent.

Dit valt allemaal sinds 2004 onder het nieuwe beleid he, dus alles van daarvoor met clubs die gered worden (wat buiten de KNVB om gaat) door de gemeentes enzo, hoort daar niet bij.
Die zie ik er ook uitvliegen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_69196269
Dan worden ze maar als voorbeeld voor andere clubs gesteld. Als Eindhoven en TOP Oss hun zaakjes binnen een jaar of 2 niet op orde hebben, kunnen ze ook wieberen prima. Het wordt tijd voor wat opruiming daar in het Zuiden, er zitten gewoon teveel clubs in Brabant en Limburg, dat is niet vervelend of cynisch bedoeld maar gewoon de waarheid.
pi_69196422
Eindelijk, al jaren financiėle wanorde daar. Sinds degradatie niks meer bereikt. Einde oefening, nieuwe amateurtak dan maar oprichten en je opwerken naar de topklasse.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:04:22 #249
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_69196492
Geen fatsoenlijk voetbal meer in Zuid Limburg.
Ik mocht Fortuna wel, maar zal als VVV'er nooit iets voelen voor Roda of MVV.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrčk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjęlland
pi_69196576
Volgend jaar Roda in de 1e divisie en VVV en MVV in de eredivisie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')