Ik dacht: shit ouwe, nu doe je het weer. Ik lul teveel over mezelfquote:Op maandag 18 mei 2009 12:43 schreef mysterieblonde het volgende:
O en houdini...wil je een punt maken over datingssites of wil je t liever gewoon over jezelf hebben?
Idd, maar het scheelt al heel veel als je er "en jij dan?" ofzo erachter zetquote:Op maandag 18 mei 2009 14:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Iedereen praat het liefste over zichzelf, zo bijzonder ben je dus niet.
Les 1 psychologie: wat A over B zegt, zegt meer over A dan over Bquote:Op maandag 18 mei 2009 14:23 schreef Mystikvm het volgende:
Simpel, omdat je bang bent dat mensen allerlei aannames over jou doen naar aanleiding van jouw reacties, probeer je alvast wat vliegen af te vangen door dit voor hen in te vullen.
Kortom: Je bent minder zelfverzekerd dan je overkomt.
Val ik even door de mand.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:26 schreef bendk het volgende:
[..]
Les 1 psychologie: wat A over B zegt, zegt meer over A dan over B
Mja, ik doe wel teveel m'n best om ze waterdicht te maken ja.. dat is een goed puntquote:Op maandag 18 mei 2009 14:23 schreef Mystikvm het volgende:
Simpel, omdat je bang bent dat mensen allerlei aannames over jou doen naar aanleiding van jouw reacties, probeer je alvast wat vliegen af te vangen door dit voor hen in te vullen.
Je bedoelt projectie?quote:Op maandag 18 mei 2009 14:26 schreef bendk het volgende:
[..]
Les 1 psychologie: wat A over B zegt, zegt meer over A dan over B
Je bedoelt dat je bijvoorbeeld vraagt hoe iemands weekend was ipv zelf meteen te vertellen over hoe je weekend was? Die methode klinkt erg bekend ja, maar wat als iemand anders niet zo sociaal beleefd is?quote:Op maandag 18 mei 2009 14:25 schreef finsdefis het volgende:
Idd, maar het scheelt al heel veel als je er "en jij dan?" ofzo erachter zetDat kan het een beetje maskeren. Of gewoon subtiel een vraag over jezelf uitlokken, dan weet je meteen of de ander geïnteresseerd is.
quote:Op maandag 18 mei 2009 14:16 schreef Houdnini het volgende:
Ik [...] van mij de volgende quote:
[..]
Ik [...] ouwe [...] je [...]. Ik [...] mezelf
Ik [...] mijn behoefte [...] ("ik deed dit niet, ik deed dat", "ik ben van mening..", "ik .., dus .."). [...] ik [...]
Ik [...] m'n best [...] ik [...] mijn oude gewoontes. Ik [...]
[...] me [...] over me [...] ik [...] ik [...]me [...] ik [...] ik
[...] mijn reacties? [...] ik [...] ik me [...]?
Ik [...] vind ik [...]
Subklacht: Ik [...]
Meevaller: Ts [...]
Tot op zekere hoogte klopt dat eerste wel ja, maar dat is bewustquote:Op maandag 18 mei 2009 14:51 schreef mysterieblonde het volgende:
Nee ik vind je geen egotripper...Je lijkt me eerder iemand die het andere mensen graag naar hun zin maakt. En daarom praat je dingen goed die niet eens slecht hoeven te zijn.
Alleen doe ik dat eigenlijk al heel lang, gewoon omdat ik het zelf ook wel fijn vind als iemand zoiets doetquote:Nja nu je weet dat dit misschien een probleem is heb je de eerste stap al gezet. Het volgende is dit gedrag te veranderen...T voordeel is dat je dit overal en nergens en op iedereen kan oefenen...
De tip 'en hoe zit dat bij jou?' toe te voegen is een hele goeie....maar vervolgens moet je wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.
Dat is wel een goede tip jaquote:Verder kan je proberen (maar dat lijkt me moeilijker) om op t moment dat je weer over jezelf wil beginnen iets anders te vragen... En vaak kan je daarna ook wel je eigen mening over dingen geven of iets over jezelf vertellen.
Open deurquote:Op maandag 18 mei 2009 15:58 schreef MarMar het volgende:
Je opent een topic om het over jou te hebben en dan vraag je nog of je misschien een egotripper bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |