abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69150592
Ik las in een ander topic van mij de volgende quote:
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:43 schreef mysterieblonde het volgende:
O en houdini...wil je een punt maken over datingssites of wil je t liever gewoon over jezelf hebben?
Ik dacht: shit ouwe, nu doe je het weer. Ik lul teveel over mezelf

Ik denk dat het iets te maken heeft met mijn behoefte om steeds maar weer verantwoording af te willen leggen ("ik deed dit niet, ik deed dat", "ik ben van mening..", "ik .., dus .."). Hoe kan ik hier van af komen? Hebben anderen hier wel eens last van gehad?

Ik doe vaak erg m'n best om dat ik-woord gewoon helemaal niet te gebruiken, maar ik zak snel weer terug in mijn oude gewoontes. Ik denk ook niet dat dit het enige probleem is.

Het boeit me meestal erg weinig wat er op internet over me gezegd wordt, maar ik doe dit ook in het echt en ik bedenk me sinds daarnet dat ik daar eigenlijk best veel leuke contacten mee kan zijn misgelopen, waardoor ik het een verschrikkelijk irritante eigenschap vind worden.

Wat vindt men op FOK! van mijn reacties? Ben ik echt zo'n egotripper als ik me nu voel?

Ik hoop dat er een beetje serieus met dit topic wordt omgegaan, maar een enkel woord- of zingrapje tussendoor vind ik natuurlijk best

Subklacht: Ik ben rijp voor een datingsite
Meevaller: Ts heeft zelfkennis
  maandag 18 mei 2009 @ 14:20:43 #2
153954 NZYM
Genosha Records
pi_69150760
Are you on uppers?
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
pi_69150820
Iedereen praat het liefste over zichzelf, zo bijzonder ben je dus niet.
Verbaal terrorist
pi_69150835
Simpel, omdat je bang bent dat mensen allerlei aannames over jou doen naar aanleiding van jouw reacties, probeer je alvast wat vliegen af te vangen door dit voor hen in te vullen.

Kortom: Je bent minder zelfverzekerd dan je overkomt.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:25:05 #5
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_69150880
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Iedereen praat het liefste over zichzelf, zo bijzonder ben je dus niet.
Idd, maar het scheelt al heel veel als je er "en jij dan?" ofzo erachter zet Dat kan het een beetje maskeren. Of gewoon subtiel een vraag over jezelf uitlokken, dan weet je meteen of de ander geïnteresseerd is.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  maandag 18 mei 2009 @ 14:26:07 #6
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_69150928
Oja, en bij mij gaat het over mezelf praten ook automatisch terwijl ik vaak toch echt geïnteresseerd ben in de ander. Zo irritant is dat volgens mij. Gelukkig attenderen mijn betere vrienden me er wel op.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_69150950
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:23 schreef Mystikvm het volgende:
Simpel, omdat je bang bent dat mensen allerlei aannames over jou doen naar aanleiding van jouw reacties, probeer je alvast wat vliegen af te vangen door dit voor hen in te vullen.

Kortom: Je bent minder zelfverzekerd dan je overkomt.
Les 1 psychologie: wat A over B zegt, zegt meer over A dan over B
nothing will change without a rebel
  maandag 18 mei 2009 @ 14:28:56 #8
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69151016
-edit-

[ Bericht 84% gewijzigd door Mordreth op 18-05-2009 14:29:55 (reageer dan niet) ]
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69151296
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:26 schreef bendk het volgende:

[..]

Val ik even door de mand.
pi_69151520
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:23 schreef Mystikvm het volgende:
Mja, ik doe wel teveel m'n best om ze waterdicht te maken ja.. dat is een goed punt
pi_69151565
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:26 schreef bendk het volgende:

[..]

Je bedoelt projectie?

Maar hoe kan dat in mijn geval zoiets zijn dan? Kan je het misschien ondersteunen met een voorbeeld en de reden waaruit blijkt dat er (mogelijk) geprojecteerd wordt?
pi_69151613
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:25 schreef finsdefis het volgende:
Idd, maar het scheelt al heel veel als je er "en jij dan?" ofzo erachter zet Dat kan het een beetje maskeren. Of gewoon subtiel een vraag over jezelf uitlokken, dan weet je meteen of de ander geïnteresseerd is.
Je bedoelt dat je bijvoorbeeld vraagt hoe iemands weekend was ipv zelf meteen te vertellen over hoe je weekend was? Die methode klinkt erg bekend ja, maar wat als iemand anders niet zo sociaal beleefd is?
pi_69151782
Nee ik vind je geen egotripper...Je lijkt me eerder iemand die het andere mensen graag naar hun zin maakt. En daarom praat je dingen goed die niet eens slecht hoeven te zijn.

Nja nu je weet dat dit misschien een probleem is heb je de eerste stap al gezet. Het volgende is dit gedrag te veranderen...T voordeel is dat je dit overal en nergens en op iedereen kan oefenen...
De tip 'en hoe zit dat bij jou?' toe te voegen is een hele goeie....maar vervolgens moet je wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.
Verder kan je proberen (maar dat lijkt me moeilijker) om op t moment dat je weer over jezelf wil beginnen iets anders te vragen... En vaak kan je daarna ook wel je eigen mening over dingen geven of iets over jezelf vertellen.
Karma will get back @ you
  maandag 18 mei 2009 @ 15:13:02 #14
158452 IQM
I am the one
pi_69152422
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:16 schreef Houdnini het volgende:
Ik [...] van mij de volgende quote:
[..]

Ik [...] ouwe [...] je [...]. Ik [...] mezelf

Ik [...] mijn behoefte [...] ("ik deed dit niet, ik deed dat", "ik ben van mening..", "ik .., dus .."). [...] ik [...]

Ik [...] m'n best [...] ik [...] mijn oude gewoontes. Ik [...]

[...] me [...] over me [...] ik [...] ik [...]me [...] ik [...] ik

[...] mijn reacties? [...] ik [...] ik me [...]?

Ik [...] vind ik [...]

Subklacht: Ik [...]
Meevaller: Ts [...]
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_69153797
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:13 schreef IQM het volgende:

[..]
Jij snapt het
pi_69153844
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:51 schreef mysterieblonde het volgende:
Nee ik vind je geen egotripper...Je lijkt me eerder iemand die het andere mensen graag naar hun zin maakt. En daarom praat je dingen goed die niet eens slecht hoeven te zijn.
Tot op zekere hoogte klopt dat eerste wel ja, maar dat is bewust

Wat je met dat tweede bedoelt ben ik niet helemaal zeker van, zou je daar wat uitgebreider op in kunnen gaan? (voorbeeldreactie uit dit of het andere topic gebruiken kan ook)
quote:
Nja nu je weet dat dit misschien een probleem is heb je de eerste stap al gezet. Het volgende is dit gedrag te veranderen...T voordeel is dat je dit overal en nergens en op iedereen kan oefenen...
De tip 'en hoe zit dat bij jou?' toe te voegen is een hele goeie....maar vervolgens moet je wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.
Alleen doe ik dat eigenlijk al heel lang, gewoon omdat ik het zelf ook wel fijn vind als iemand zoiets doet
Luisteren gaat ook geweldig als iemand interessant is, dat is het probleem ook niet echt...
quote:
Verder kan je proberen (maar dat lijkt me moeilijker) om op t moment dat je weer over jezelf wil beginnen iets anders te vragen... En vaak kan je daarna ook wel je eigen mening over dingen geven of iets over jezelf vertellen.
Dat is wel een goede tip ja
pi_69153916
Je opent een topic om het over jou te hebben en dan vraag je nog of je misschien een egotripper bent
pi_69153996
quote:
Op maandag 18 mei 2009 15:58 schreef MarMar het volgende:
Je opent een topic om het over jou te hebben en dan vraag je nog of je misschien een egotripper bent
Open deur
pi_69154223
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:00 schreef Houdnini het volgende:

[..]

Open deur
Waarom stel je vragen waar je het antwoord allang op weet dan?
  maandag 18 mei 2009 @ 16:09:06 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69154258
ik vind eigenlijk vrij weinig van je, je bent een grijze muis op een betonnen vloer.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69155458
@MarMar: Sinds dit topic klopt het ja, ook al is het niet allemaal serieus, maar ik ben er wel een met belangstelling voor kwaliteitsverbetering..

@Maanvis: Duidelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')