abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 13:49:57 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69149617
De Grave snel weg bij DSB
ZAANSTAD - Frank de Grave vertrekt na twee maanden als de financiële man in de directie van DSB Bank. De bank van Dirk Scheringa geeft als reden dat er ,,onvoldoende match'' bestond in de persoonlijke verhoudingen binnen de Raad van Bestuur. Oud-minister van Defensie De Grave volgde op 15 maart Gerrit Zalm op als financieel directeur bij DSB.

Na twee maanden al Is het daar nou zo een puinhoop of is het het onderzoek van de AFM wat hem niet lekker zit

In het FD:'Ik werk nu dertig jaar, en dit is me nog nooit overkomen’, zegt De Grave tegen het tijdschrift Quote.

En in de Quote:

Volgens het persbericht van DSB was sprake van een 'onvoldoende match' in de persoonlijke verhoudingen tussen De Grave en de rest van het bestuur van de leen- en spaarbank. DSB wil geen verdere toelichting geven. Hoe is dat mogelijk, vragen we ons af, dat een professionele man als De Grave binnen een professionele organisatie hierdoor zijn nieuwe carrière in de knop gebroken ziet worden? ‘Ik begrijp uw vraag’, zegt De Grave over de telefoon tegen Quote, ‘maar ik verwijs hiervoor toch naar het persbericht, ik kan er niet meer over zeggen.'

Maar het vierregelige persbericht van DSB vertelt toch niet het hele verhaal, laat De Grave doorschemeren. 'Ik heb vrijdag langdurig gesproken met De Nederlandsche Bank en die een toelichting gegeven.’ DNB reageerde nog niet op het verzoek tot het geven van een reactie.

[ Bericht 24% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-05-2009 14:06:28 (typo) ]
  maandag 18 mei 2009 @ 13:57:37 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69149911
Hopelijk krijgt hij wel een paar miljoen bonus mee.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:57:54 #3
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69149923
Hopelijk krijgt hij wel een mooie premie mee voor al het werk dat hij gedaan heeft.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:58:19 #4
139330 TNA
For the stars that shine
  maandag 18 mei 2009 @ 13:59:29 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69149979
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:58 schreef TNA het volgende:
En twee maanden is toch niet vier weken?
even editten voordat iemand het merkt
  maandag 18 mei 2009 @ 13:59:59 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69150004
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

even editten voordat iemand het merkt
Vergeet de TT met de drie uitroeptekens niet.
pi_69150098
Ik dacht dat er een uitgebreide intake was voor dit soort functies ? Klinkt erg professioneel iig.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  maandag 18 mei 2009 @ 14:03:56 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69150154
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:02 schreef Gootsteen het volgende:
Ik dacht dat er een uitgebreide intake was voor dit soort functies ? Klinkt erg professioneel iig.
"Bent u een gewetenloze machtswellusteling? U bent aangenomen"
pi_69150192
quote:
Op maandag 18 mei 2009 13:59 schreef TNA het volgende:
Vergeet de TT met de drie uitroeptekens niet.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 18 mei 2009 @ 14:05:28 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69150214
De Grave is natuurlijk pissig dat Zalm zijn Civilization IV installatie niet op de PC had laten staan...
  maandag 18 mei 2009 @ 14:13:54 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69150518
laten we het even aan Antoinette Hedzenberg van Trosradar vragen

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=7395&start=0&sid=f2329689860a7e1dbc754bcc9a73ba12

@iedereen

Eerste tekenen van verval..... Heeft waarschijnlijk al e.e.a. van zijn VVD vriendje Hoogenvorst (AFM) gehoord. Verlaat het zinkende schip..

Ook het NRC Handelsblad en Erica Verdegaal is het niet ontgaan wat de werkelijke aard is van DSB en suikeroompje Scheringa.
Lees hier het artikel Wolf zoekt schaapskleren wat vandaag in het NRC Handelsblad staat:
http://www.nrcnext.nl/geld-en-werk/2009/05/16/wolf-zoekt-schaapskleren/

De uitzending van Hart van Nederland van afgelopen donderdag over de praktijken van DSB is hier te zien:
http://www.hartvannederland.nl/item/22550/Masja_gedupeerd_door_leenpraktijken_DSB

en natuurlijk niet te vergeten http://www.dsbramp.nl
  maandag 18 mei 2009 @ 14:20:47 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69150763
Oja en een klacht indienen bij Hans Hoogervorst van de AFM kan hier:

http://consument.afm.nl/consumenten/vertrouwen/klacht.aspx

Niet dat er wat mee gebeurd enkel het waarschuwen van vriendjes dat ze niet bij de DSB moeten gaan werken
  maandag 18 mei 2009 @ 14:23:36 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69150843
Rijk in 7 stappen volgens de D. S. methode volgens een forum lid van tros radar
Stap 1. Schaf jezelf een groot bord aan om voor je kop te plaatsen, zodat je in de volgende stappen niet gehinderd wordt door enig gevoel van (mede)menselijkheid.
Stap 2. Adverteer of zoek andere wegen om mensen te benaderen die financieel advies willen en nodig deze mensen uit op een door jou gekozen locatie.
Stap 3. Adviseer deze mensen om voor een zo hoog mogelijk bedrag te lenen en breng die lening onder bij een andere bank.
Stap 4. Adviseer een derde deel van de lening te beleggen in aandelen (bij jouw beleggingsmaatschappij), zodat, zo leg je uit, deze mensen met het rendement van de aandelen in 5 jaar de lening kunnen aflossen.
Let op! Je gaat natuurlijk niet echt aandelen kopen, maar steekt het geld in eigen zak. Je eerste winst!
Stap 5. Adviseer een overlijdensrisicoverzekering voor 5 jaar. Kun je best een flink bedrag voor vragen, neem je gewoon mee in de lening. De centen kun je in eigen zak steken!
Stap 6. Na 5 jaar blijken de aandelen nog maar half zoveel waard als bij 'aankoop'. Je biedt je klanten aan bij jou een lening te nemen voor het bedrag van afkopen van de restschuld bij (jouw) beleggingsmaatschappij. Kost je niets, je had namelijk het gehele aankoopbedrag al in handen. Je ontvangt wel iedere maand rente en aflossing op het bij jou 'geleende' bedrag.
Stap 7. Laat het geld maar binnen komen. Zit er goed bovenop dat je iedere maand je geld ontvangt. Dreig desnoods met (je eigen) incassobureau.
pi_69151040
Gevalletje gewetenswroeging?
  maandag 18 mei 2009 @ 14:44:43 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69151535
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:29 schreef Sloggi het volgende:
Gevalletje gewetenswroeging?
Politicus met een geweten

Bestaat dat dan
pi_69151673
Ja, dat bestaat.
pi_69151854
NOBODY FUCKS WITH FRANK DE GRAVE!
  maandag 18 mei 2009 @ 15:05:44 #18
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69152214
Niemand wordt gedwongen om een lening af te sluiten.

Het zijn altijd de mensen die alles willen hebben en er vervolgens achter komen dat het nog terugbetaald moet worden en dan zijn ze opeens zielig. En dat is natuurlijk de schuld van de grote boze banken...

Persoonlijk heb ik alleen spaargeld bij de DSB zolang ze een zinnige rente blijven betalen.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:58:51 #19
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69153945
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:05 schreef Yi-Long het volgende:
De Grave is natuurlijk pissig dat Zalm zijn Civilization IV installatie niet op de PC had laten staan...
Heroes of Might and Magic is het favoriete spel van Zalm.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 mei 2009 @ 16:00:24 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69154007
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:53 schreef
Chriz2k het volgende:

NOBODY FUCKS WITH FRANK DE GRAVE!
Ik wilde het net zeggen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_69154356
Het was natuurlijk ook wel heel erg raar dat er na het vertrek van zalm gelijk een onderzoek van de afm begon. Toeval ?

De grave zal wel nattigheid hebben gevoeld of zijn gewaarschuwd.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:20:11 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69158690
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:11 schreef antonwachter het volgende:
Het was natuurlijk ook wel heel erg raar dat er na het vertrek van zalm gelijk een onderzoek van de afm begon. Toeval ?..............
Dat lijkt mij een vraag voor Dirk zelf

En dat doen we dus hier

Stel hier uw vraag aan Dirk Scheringa
DSB Bank wil de beste consumentenbank van Nederland zijn. Uw inbreng is daarbij van belang.

http://www.dsbbank.nl/stel-uw-vraag/

Beste Drik is het toeval? en wil je aub even op fok je antwoord neerzetten
  maandag 18 mei 2009 @ 18:39:29 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69159284
Uit betrouwbare bron:
De Grave wenste een boekenonderzoek. Scheringa was not amused. DNB gaat nu verder op onderzoek. Maar moet voorkomen dat veel spaarders hun centen weghalen bij DSB. Anders springt de bank, zoals Icesave. DSB is een tijdbom.

Bron: http://www.quotenet.nl/bi(...)e_nog_nooit_over.php
  maandag 18 mei 2009 @ 18:54:44 #24
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_69159791
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_69160556
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een vraag voor Dirk zelf

En dat doen we dus hier

Stel hier uw vraag aan Dirk Scheringa
DSB Bank wil de beste consumentenbank van Nederland zijn. Uw inbreng is daarbij van belang.

http://www.dsbbank.nl/stel-uw-vraag/

Beste Drik is het toeval? en wil je aub even op fok je antwoord neerzetten
Niet bluffen, dan moet je het ook doen. Iedereen wil het antwoord wel horen.
pi_69164895
Ik vraag me erg af of (in deze periode van cijfers die gepresenteerd worden) hij wellicht een fundamentele andere visie heeft dan de rest van het bestuur.

En anders gooien we het er op dat een ajacied (zoals laatst nog op BNR werd benadrukt) in een dergelijk bedrijf toch zeker niet kan boteren
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:49:11 #27
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_69183875
quote:
Op maandag 18 mei 2009 14:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Politicus met een geweten

Bestaat dat dan
Na de politieke loopbaan schijnt zich een beperkte mate van neurogenese voor te doen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:00:57 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69184190
De officiele verklaring

Ik lees: knetterende ruzie met Dirk

dinsdag 19 mei 2009 @ 14:48:50 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69189670
Spannend! Die Dick Scheringa-dude is ook totaal niet te vertrouwen. Ik vond het ook een heel vreemd gezicht toen hij zich hossend tussen de AZ-supporters begaf tijdens het kampioensfeestje. Volgens mij heeft die kerel ook een hoop vijanden gemaakt...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 19 mei 2009 @ 15:03:35 #30
236264 crew  capricia
pi_69190151
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uit betrouwbare bron:
De Grave wenste een boekenonderzoek. Scheringa was not amused. DNB gaat nu verder op onderzoek. Maar moet voorkomen dat veel spaarders hun centen weghalen bij DSB. Anders springt de bank, zoals Icesave. DSB is een tijdbom.

Bron: http://www.quotenet.nl/bi(...)e_nog_nooit_over.php
Als de DSB op springen staat, dan is dat wel groot nieuws.
In zekere zin is het dan eigenlijk wel laf dat De Grave nu net wegloopt. Hij zou zich juist meer moeten bemoeien met het bedrijf...en met DNB...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69319330
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Als de DSB op springen staat, dan is dat wel groot nieuws.
In zekere zin is het dan eigenlijk wel laf dat De Grave nu net wegloopt. Hij zou zich juist meer moeten bemoeien met het bedrijf...en met DNB...
Hoezo? Hij heeft gezien wat een oplichtersbende het is, en hij wil zich daar verre van houden.
pi_69319467
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoezo? Hij heeft gezien wat een oplichtersbende het is, en hij wil zich daar verre van houden.
Precies het is gewoon een criminele instantie, een vriend van mij heeft een tijdje voor DSB bank gewerkt. Tijdens hun opleiding word hun geleerd om zoveel mogelijk uit de zak te kloppen van mensen die het eigenlijk al niet kunnen betalen (ze lenen). Niets is ze te gek om mensen zo ver mogelijk in de schulden te helpen, zorgplicht doen ze niet aan. Na een paar maandjes is hij dus ook weggegaan omdat hij het niet over zijn hart kon verkrijgen om mensen zo te belazeren. Dat is niet laf dat is juist de enige goede keuze die je als fatsoenlijk mens kan maken
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_69319787
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies het is gewoon een criminele instantie, een vriend van mij heeft een tijdje voor DSB bank gewerkt. Tijdens hun opleiding word hun geleerd om zoveel mogelijk uit de zak te kloppen van mensen die het eigenlijk al niet kunnen betalen (ze lenen). Niets is ze te gek om mensen zo ver mogelijk in de schulden te helpen, zorgplicht doen ze niet aan. Na een paar maandjes is hij dus ook weggegaan omdat hij het niet over zijn hart kon verkrijgen om mensen zo te belazeren. Dat is niet laf dat is juist de enige goede keuze die je als fatsoenlijk mens kan maken
Helaas zijn er een boel mensen die wel medewerking willen verlenen aan dit soort praktijken. Onbegrijpelijk vind ik, waar is je fatsoen dan? Frank de Grave is in ieder geval duidelijk een integere kerel, jammer dat we niet meer op hem kunnen stemmen.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 13:56:01 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69327160
Je hebt best wel een obsessie met dirk...
pi_69343832
Ik vind die DS best een toffe peer, maar die VVD jobverzamelaars / oplichters heb ik geen hoge pet van op
  maandag 25 mei 2009 @ 07:07:45 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69371913
Het Parool van 22 mei 2009

Gerard Mulder.

(ARGWAAN)

De DSB Bank en het toeval

Is het toevallig dat Frank de Grave halsoverkop bij DSB Bank verdwijnt nu de uitkomsten van de AFM-onderzoek dichterbij komen?

Wat is er toch aan de hand met de bank die, als je de naam voluit zou spellen, de Dirk Scheringa Bank Bank (ja, we snappen de boodschap) heet? Drie maanden geleden leek alles er nog in orde. Gerrit Zalm, VVD- coryfee en oud minister van Financiën, zei in het openbaar voortdurend hoe geweldig hij in zijn sas was met zijn baan als financieel directeur van DSB Bank, en hoe goed hij kon opschieten met “Dirk”. Dat hij ondanks dit permanente feest in Wognum toch opstapte, daar kon geen mens wat achter zoeken, want Zalm kreeg de eervolle opdracht puin te ruimen bij ABN Amro.
Gek genoeg, wat een toeval, viel het vertrek van Zalm bij DSB Bank samen met een plotseling aanzwellende stroom slecht nieuws uit de wereld van Dirk. Eerst kwam in de actualiteitenrubriek Nova een hypotheekdeskundige vertellen dat hij de eerste hypotheekdrama’s in Nederland verwachtte in de hoek van mensen die leningen hadden lopen bij DSB Bank. Hij zei het met de achteloze zekerheid van een slager die weet wanneer het gehaktdag is, en hij kreeg gelijk.
Een paar weken later kwamen de eerste boze en wanhopige gedupeerden met hun verhaal naar buiten . Ze hadden zich door de Bank Bank leningen laten aansmeren die hun draagkracht volledig overstegen. Intussen kondigde de Autoriteit Financiële Markten (AFM) aan een onderzoek te beginnen naar de handel en wandel van DSB Bank. In Pauw & Witteman deed Scheringa dit nog af als “routine”, maar hij werd de volgende dag feitelijk als leugenaar weggezet door AFM-baas Hans Hoogervorst.
Dat was tegelijk het enige dat Hoogervorst over de aard van het onderzoek wilde zeggen.
Wie evenmin scheutig was met informatie, was VVD-coryfee en oud-minister (Defensie) Frank de Grave, die Zalm bij DBS Bank was opgevolgd. Al na twee maanden vluchtte de Grave uit Wognum zonder te vertellen waarom, behalve dat het binnen de raad van bestuur niet klikte. Dat – “meningsverschillen met/binnen de raad van bestuur” – klinkt nogal als de gebruikelijke dooddoener om de ware reden van een vertrek uit de top van een bedrijf te verhullen. Maar laten we ervan uitgaan dat het waar is.
Dus alles bij de Bank Bank is oke, al die verdachtmakingen over klanten het vel over de oren halen, slaan nergens op, het enige probleem is dat de Grave en Scheringa niet door een deur kunnen.
Maar hoe kan dat zo plotseling blijken? Ten eerste heeft de Grave zich natuurlijk van tevoren al een mening over zijn opperste baas kunnen vormen. In de tweede plaats had hij bij zijn partijgenoot en voorganger Gerrit Zalm kunnen navragen hoe Dirk in de omgang was. Dat heeft hij ook vast gedaan. Als Zalm over zijn uitstekende verstandhouding met de baas de waarheid heeft gesproken, moet hij, Zalm, de Grave een rooskleurig beeld hebben geschetst van de toekomstige samenwerking met Scheringa. Kennelijk is Scheringa ergens door ineens ongenietbaar geworden, althans voor de Grave. Wat kan dat zijn? Al die vervelende publiciteit misschien? Ik kan het me goed voorstellen. Maar als er werkelijk niets mis is, als na onderzoek alle beschuldigingen aan het adres van DSB Bank blijken af te ketsen op het pantser van Scheringa’s onkreukbaarheid, is er toch niet zo veel reden voor Scheringa om ongenietbaar te zijn? Dan weten hij en de Grave toch dat, hoe beroerd de stemming nu nog in Wognum is, ze straks allebei door hun tranen heen kunnen lachen? Juist daarom is het wel erg toevallig dat de Grave halsoverkop verdwijnt nu de uitkomsten van het AFM-onderzoek steeds dichterbij komen. Zou de Grave kunnen weten wat er straks uit de AFM-bus rolt?
Toevallig – veel in de DSB Bank-affaire hangt van de wonderlijke toevallen aan elkaar – is de baas van dat onderzoek Hoogervorst, net als de Grave een VVD-coryfee, en een oud-minister. Is het volstrekt onvoorstelbaar dat Hoogervorst zijn partijgenoot de tip heeft gegeven voor de botsing met de ijsberg in de sloepen te gaan? Desgevraagd zal Hoogervorst het zeker met klem ontkennen (”Ik heb tegen Frank gezegd dat mijn lippen verzegeld zijn”, ik hoor het hem al zeggen), en dat zou ik in zijn positie ook doen.
Rest de vraag wat Zalm wist van de manier van zaken doen van DSB Bank terwijl hij het daar zo gezellig had. Misschien heeft hij Scheringa eens gevraagd: “Dirk, wat is waar van die nare geruchten over ons?” “Niets”, heeft Dirk ongetwijfeld met een trouwhartige oogopslag gezegd, en Zalm was gerustgesteld.
Nou, wacht even, dankzij Hoogervorst weten we dat Dirk kan liegen. Misschien wist Zalm dat ook al. O ja, nog meer slecht nieuws: net toen de bank in opspraak kwam, is Scheringa’s eigen museum beroofd van een paar kostbare kunstwerken.
Ik bedoel daar niets mee. Het is alleen weer zo toevallig.”

Copyright (C) Het Parool
  Moderator maandag 25 mei 2009 @ 14:31:00 #38
236264 crew  capricia
pi_69382090
quote:
Op zondag 24 mei 2009 08:47 schreef henkway het volgende:
Ik vind die DS best een toffe peer, maar die VVD jobverzamelaars / oplichters heb ik geen hoge pet van op
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')